סט אפ שנשמע מעולה ב 10k כולל כבלים ! (לא כולל רמקולים)


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
שמע מתנוש - אנחנו לא מדברים פה על ילדונים שבאים לפה כדי לקושש מערכת ב 1500 זוזזים כדי שתישמע סביר, זה לא העניין כי ממילא החומר שרץ פה הוא מסוג אחר. אנחנו כן מדברים כאן על חבר'ה שמבינים את ההבדל שבין סאונד סביר לבין סאונד שממש אפשר ליהנות ממנו בהאזנה קריטית, ב 10K זוזים ותקילין, וזו קפיצת מדרגה הן בתקציב ובפוטנציאל. אבל:
כדי למצות פוטצניאל ולדעת להיכן ואיך אפשר לקחת ציוד ישן משומש וזול (זול יחסית. הבחור עם ה 1500 זוזים יביט בתדהמה רבתי על הברנש מתחום ה 10K) צריך להבין מה עושים, ואין מנוס - לדעתי זו הדרגה הכי קשה למימוש.
אם למשל ניקח סולם של 1-10 בו 1 זה סאונד של רדיו שהוא גם שעון מעורר בצורת כדורגל עם לוגו של בנק ו 10 זו רמת הסאונד של רוב המערכות שתמצא כאן אצל האנשים אז זה שם את הדברים בקונטקסט הנכון. כדי לקחת מערכת ב 10K לדרגה 7 או 8, צריך עין ואוזן מאוד מיוחדים בעוד שב 100K זה פשוט פחות קשה כי הרכיבים יהיו טריים יותר, באיכות הרבה יותר שקופה ויותר נקיה, מה גם שמבחר האפשרויות לבחירה יהיה הרבה יותר רחב וגובל באינסופי (כי הוא יכלול, מטבע הדברים, גם את כל הציוד שבתקציב 10K). אני מנחש שברוב המקרים (ושולל קטסטרופות של מעצבי פנים שבוחרים ללקוחות את הציוד לפי מראה בלבד), קצת ניסוי וטעייה ב 100K יקחו את הציוד בקלות לדרגה 8 מהסולם.
אני חושב שהרבה יותר קשה להפיק סאונד שמאפשר ההאזנה ארוכה ממערכת של 100,000 שח מאשר מערכת ב 10,000 שח. זה קשור לציפיות וגם ליכולות של מערכת בעלת רכיבים טובים להדגיש את הצדדים הרעים שבה ובחדר.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
תודה.
תוקן
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
רוזי1, כמובן שאין תשובה נכונה או שגויה, זה לגמרי פתוח. אבל אם האזנה ארוכה היא העניין אז קח בחשבון את זה: הרוב המכריע של המערכות בקרב חובבי מוזיקה אינן מערכות היי אנד, אלא מערכות שפחות או יותר בסביבת ה 10K יותר מבסביבת ה 100K.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
למי שחובב מוזיקה ולא ״חולה״ כמו כמה מאיתנו פה, אין בעיה להקשיב למערכת של 5000 ש״ח לאורך זמן ( מערכות כאילו פחות מענישות כשהן לא מאוזנות)
יכול להיות שאותו חובב מוזיקה יקבל כאב ראש אחרי חצי שעה של האזנה למערכת מאוד יקרה ולא מאוזנת.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
לא הבנתי מה מטרת השרשור - להתפלסף אם יותר קל להרכיב מערעת זולה או יקרה... או להציג מערכות פשוטות אבל חביבות.
אז הסטאפ המשני שלי הוא:
רמקולים צ'אריו דלפינוס על סטנד יעודי. נבחרו בגלל צליל רגוע ונעים ועיצוב איטלקי משובח אך לא ראוותני (החליפו פרואק d2 שעולים פי 3).
מגבר קיימברידג' 740 - אולי המוצלח בסדרה שלהם.
דאק מג'יק - אלמנטרי ומדור ישן אבל נותן צליל ברור ונקי.
כבלים זולים של פיוריסט (ic) ושינדק (רמקול ).
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מה יהיה. ניים זה אחלה. וגם כל השאר. דיי להרגיש שרק אתכם דופקים.

אוהד גם לי יש את ה V90 , ללא ספק מוצלח.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ברקצ...
מטרת השרשור ליצור מע מעולה לפותח הפוסט ב 10000 שח.
שאלתי מה זה מעולה ((לכל אחד פירוש משלו)
גם פותח הפוסט לא ענה לי.
אז אם אתה יכול לעזור אשרך.
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
ברקצ...
מטרת השרשור ליצור מע מעולה לפותח הפוסט ב 10000 שח.
שאלתי מה זה מעולה ((לכל אחד פירוש משלו)
גם פותח הפוסט לא ענה לי.
אז אם אתה יכול לעזור אשרך.

הי
פותח הפוסט היה צריך קצת להקדיש זמן למשפחה, אז לא היה לו זמן זמן להיכנס לאתר ביומיים האחרונים..
נעים מאוד, אוהד
בכל אופן אני חשבתי שיהיה נחמד לפרט כאן סט-אפים שהצלחנו להרכיב בעלות צנועה יחסית לתחום: נגיד 10-15K במחירם כיד 2 לא כולל רמקולים, או נגיד 25-30K כיד 2 כולל רמקולים.
וכן הכוונה לסט-אפים שנשמעים לאוזנינו מעולה באופן כללי ו\או מעולה יחסית לעלות, יכולים להיות שלנו או של אחרים.
כמובן שאני לא יכול להגדיר מה זה מעולה, אני ניסיתי לפרט מה נשמע טוב לאוזני ביחס לסט-אפים שאני התייחסתי אליהם אפשר לעשות גם ככה, אבל כל אחד יכול לקחת את זה לכיוון שלו, אבל מן הסתם יעניינו גם מוצרים עם vfm גבוה וגם איזו הצלחה גבוהה יחסית בעינינו באיזון בין כל הרכיבים כדי שנוכל לקבל רעיונות אחד מהשני.

למה כיד 2 ? כדי לנסות להגיע לרמה שמזכירה\מגרדת\מתכתבת עם רמת היי אנד.

בטווח המחירים האלו זה יכול בעיני לעניין את רובנו.

מכיוון שלסט-אפים יקרים מאוד כבר יש כמה פלטפורמות הן כאן והן באתרים שכנים, הרגשתי שטווח המחירים הזה חסר לי ויש לזה גם פוטנציאל לחבר אל התחום יותר אנשים ונדמה לי שכולנו מאוד רוצים בזה.
לפעמים בקריאה של חלק מהפוסטים והתגובות עלולה להיווצר אצל חלק מאיתנו הרגשה שאם אתה לא עשיר מאוד או שאתה לא מוכן לשרוף מאות אלפי שח על המערכת, אז אתה לא יכול להנות מהתחום שמכונה "אודיופיליה".
מנסיוני הלא גדול שכולל האזנה לעשרות רבות של סט-אפים מוצלחים בדרגות מחיר מגוונות, זה בכלל לא נכון.
אני חושב שעם אוזניות כרויות, סבלנות ושיתוף בידע, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות גם ב 25-30 אלף שח.
אבל בלי שיתוף ידע וסבלנות אפשר באותה מידה לבנות סט-אפים בעייתיים.

כך אגב גם היו שניים מהסט-אפים שלי.. מגברים דיגיטליים עם רמקולי ריבון שחתכו לי את האוזניים ואח"כ אותם ריבונים לא נצילים ועם עכבה מאוד לא יציבהשודכו למגבר מנורות לא חזק שלא הצליח להפעיל אותם כמו שצריך בעיקר בתדרים הנמוכים.

בקיצור, נראה לי ששיתוף בידע והרבה דוגמאות, זו מטרת הפוסט.

אם מישהו מפרט סט-אפ אז אולי שווה להוסיף אם רכיב מסויים (כבל, אקוסטיקה, העמדה וכולי) עשה קפיצה משמעותית באיזון, או בכיוון של אותו סט-אפ זה יהיה מצויין לפרט אותו.
* אז ביחס לזה, אני נזכר ששני הרכיבים הכי משמעותיים שהכנסתי לסט-אפ הזה היו כבלי רמקולים יחסית לא יקרים של ארקולינק שהעמיקו והדגישו מאוד את התחום התחתון ושטיח עבה מאוד מאיקאה..שעזר לי לצמצם הדהודים ולפקס את הצליל.
מוזמנים להמשיך אם בא לכם
:אצבע מורמת
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
או סבבה ,משפחה ובריאות זה הכי חשוב השאר בונוס:בעד:
אפוס ES25 ישנים תוצרת אנגליה,משולב אנטם 225ואט יד 2 סידי ישן רמת כניסה של קארי.חוטים ב 2000 שח.זו מע בין 10-11 .והיא תעשה אחלה מוזיקה.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
הדרך האפקטיבית ביותר לבנות סט בתקציב כזה הוא ללכת על וינטאג'. בארצנו הקטנטונת צעצועים ישנים (ונהדרים!) נמכרים במחירים מגוכחים יחסית לתמורה שהם נותנים, כך שמגבר או קדמגבר שהיו הטופ כשיצאו לפני 20-30 שנה יכולים לתת פייט לרוב המכשירים שיוצאים היום. זה לא סוד: לך ל ebay כמוני, ותחגוג, כי גם אחרי עלויות המשלוח זה עדיין כדאי כשמדובר בקדם מגברים (מגברי כח כבדים משמעותית, מה שמסבך את העניינים).
אם תקנה audio research בן 30 או 20 ב 500-600$, טרנזיסטורי או מנורות, תשקיע עוד אלפיה בריענון קבלים ומובטחת לך חגיגה לעוד 30 שנה. אותו כנ"ל עם הקדם מגברים של מקינטוש למרות שהם די כבדים ( ויש סיכון של ממש שהפאנל הקדמי יגיע שבור כי הוא מזכוכית. כדאי לבקש מהמוכר שיפרק את הפאנל עבורך ויארוז בנפרד. מניסיון). את ה audio research ls2 שהיה בסטאפ חדר השינה שלי קניתי ככה, ב 200$ כי המוכר התעצל להחלף בו את המנורה שביציאה. אותו קדם מגבר עבד סטאפ חובר כשרק קניתי אותו למגבר עתיק של טכניקס sea70 ב 600$ עם כבלאז'של מונסטר ב 50$ ונשמע פגז.
אני לא חושב שריאלי להעלות פה בדיון רשימת מוצרים משומשים ולהתחיל להמליץ כי כידוע כל אחד והאוזן שלו כמו שכל חדר עם האקוסטיקה שלו וכל רכיב עם הסינרגיה שלו. אבל מה שכן ריאלי לעשות זה להציע שיטה או כיוון.
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
... ריבונים לא נצילים ועם עכבה מאוד לא יציבה
:אצבע מורמת

ביחס לעכבה זה קצת מוזר, כי ריבונים אמנם לא נצילים בד"כ, וזאת תכונה טבעית של הטכנולוגיה,
אבל יחד עם האופציה לחיתוך נמוך, היתרון המשמעותי ביותר שלהם הוא דווקא עכבה יציבה במיוחד.
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
המערכת השניה שלי בתצורתה הנוכחית, עלתה ממש לא הרבה. הכל היה מ ebay/טרייד/יד2 וכו'. לא זוכר בדיוק כמה עלה הכל (נקנה בכל מיני הזדמנויות לא קשורות), אבל בפירוש פחות מ - 10,000 ש"ח.

-קדם + פאואר Audiolab 8000C + 8000P (גירסה אנגלית מקורית, סוף שנות ה - 80' תחילת 90')

-נגן Pioneer pdd6 mk2

-רמקולים מדפיים מוראל Octave Signature על סטנדים של Target

-כמה פנלים של אורנים "Silencer" על הקירות

כבלים (וגם פיוזים/אקססוריז למיניהם) הם ממש לא הקטע שלי אז לא משנה, דברים שקוששתי עם הזמן (מי שזה משנה לו שייקח בחשבון עלות נוספת)

איכות הסאונד פשוט מעולה, ברמה שלא היתה לי שום בעיה לחיות עם המערכת הזו כמערכת ראשית בחדר לא גדול. יש לי בסלון מערכת הרבה יותר יקרה ואיכותית, ובחיי שלא דחוף לי לשמוע בה כשיוצא לי לשבת מול המערכת השניה.
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
המערכת שלי גם לא שונה בהרבה מרועי ואוהד.
ARCAM A85 אנגלי אמיתי.
V90 .
יש לי שני נגנים שונים שאני מחליף בינהם.
מחשב כמקור.
זוג של MEZZO 6 שרכשתי ביד שניה.

נשמע מעולה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור