ifi iDSD Micro – מגבר אוזניות וממיר רב גוני, ביקורת


menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
@hbs
עניתי,קצת,כלאחר יד - אז הינה תשובה יותר מפורטת:

על פניו,תשאל,איך בכלל אפשר "לתשאל" אוזניות,על מנת לברר רגישות,שכן אוזניות הן משהו לגמרי פאסיבי ואין בהן מגבר (בדרך כלל) או קומפוננטה אחרת שלפיה אפשר לדעת רגישות.

עוד הערה מקדמית: השאלה שלך נובעת מהשיח אודות כיול מגבר האוזניות והאם לאפשר למשתמש לעשות זאת או שמגבר האוזניות "ידע" לעשות זאת לבד...ושאר הדברים שנאמרו.

עוד הארה: נשם לב שהדיון פה הוא על מגבר אוזניות שצמוד לממיר DAC וגם,במגברי אוזניות/ממיר שמצפים לחיבור,כמקור,של טלפון סלולרי חכם.

במגברי האוזניות הקלסיים,כלומר כאלה שהם רק מגבר אוזניות בלי ממיר ובלי חיבור לסלולרי - מקובל,ושכיח,שהיצרנים מאפשרים כיול רגישיות ביציאת האוזניות כיול שעושים פעם אחת,בד"כ,וגם מול זוג אוזניות אחד - כי שכיח למשתמש אחד יש זוג...אחד.

במגברי אוזניות שצמודים לממיר DAC אבל,עדיין,לא מיועדים לעולם הסלולר הקופיגורציה שציינתי קודם שכיחה אבל,יחד איתה שכיחה,גם,קונפיגורציה שבה היצרן מתכנן את המגבר לטווח של רגישיות ואז אין צורך בכיול ו/או התערבות של המשתמש בכיול הרגישות של מגבר האוזניות מול האוזניות שמחוברות אליו בפועל.

במגברי אוזניות,שבד"כ צמודים לממיר/DAC,ואשר מיועדים לעולם הסלולר,או מצפים,גם,לגבלת טלפון חכם כמקור - שכיחה הקונפיגורציה שבה המגבר מכוייל לטווח התנגדויות וכפועל יוצא מכך לטווח של רגישיות ואין צורך ו/או אפשרות להתערבות של המשתמש.

עכשיו שאלת המליון דולר - שאני מניח שבשאלתך כיוונת אליה,והיא: האם כיול הרגישות ביציאת האוזניות,על ידי המשתמש או ללא התערבותו,באמת תשפיע על עוצמת הרעש שנשמע באוזניים בהנחה ונשתמש באוזניות שונות שלהן רגישויות שונות?

התשובה הקצרה היא:לא.

התשובה הארוכה היא כזו: נתחיל מזה שעניין הרעש תלוי בתיכנון ההנדסי של מגבר האוזניות,זה שעשה היצרן. המטרה של כיול רגישות היציאה היא להגיע לעוצמה פחות או יותר אחידה...אסביר את המשפט הזה,כי אני מתקשה להעביר את המסר שאליו אני חותר,נעשה זאת לפי הדוגמא הזו:

נניח שכיילתי את מגבר האוזניות שלי לרגישות המקסימלית שהוא יכול ביציאת האוזניות. ונניח ששמתי את חוגת העוצמה על השעה 10. עכשיו אחבר אליו אליו 3 אוזניות שונות,הראשונה 32 אוהם. השנייה 64 אוהם והשלישית 300 אוהם. לכאורה,אחרי שאחבר את שלושת האוזניות האלה,בזו אחר זו,והאזין לאותו מקור ואותו הקטע האוזנייה הראשונה תצרח לי באוזן,השנייה קצת פחות והשלישית הרבה פחות. במציאות,ומניסיון אמפירי,ההבדלים בעוצמה (ושם לב אני מדבר על רעש בלבד לא במה פירוט וכו - למרות שהם חשובים וגם משפיעים ומושפעים) בין שלושת האוזניות יהיו זניחים. זניחים לא בלתי שמיעים או צריך אוזני עטלף ושנים של ניסיון כדי להבחין בהם אבל עדיין זניחים.

הסיבה לזה היא "פשוטה" ונעוצה במקום אחר. הסיבה לזה היא שלמגבר האוזניות עצמו,ולא משנה מהי הרגישות שהוא מצפה ביציאת האוזניות,יש מגבלות שהגבילו אותו המתכננים שלו. המגבלות האלה הן אלה שכן יוצרות את הבמה הפירוט הסוני וכו וגו).

כלומר,יש פה איזה שהוא Trade Off: מצד אחד להתאים את מגבר האוזניות לרגישות של האוזניה שתתחבר אליו,ומצד שני - ובגלל שכן יש הבדלים,אפילו גדולים,ברגישות של אוזניות שונות מיצרנים שונים,עדיין לשלוט בתוצאה הסופית וחוץ מרעש גם להעביר את אותם ניואנסים שגורמים למאזין למוזיקה גם להינות ממנה,כן:אני מתכוון לפירוט,במה,שליטה בטווח התדרים וכו וגו.

מעין שורה תחתונה:
אני אעריך מאוד יצרן שיתכנן,ויבצע,מגבר אוזניות שמסוגל להתמודד עם טווח רגישיות גדול,ואפילו מאוד,מבלי שכל פעם אצטרך,כמשתמש,לכייל את הרגישות בעזרת כפתורים - ומצד שני יתן לי איכות סונית שנכנה אותה אודיופילית - ונניח להיאור המונח הזה לדיון אחר אבל נסכים שמדובר במשהו שכולנו חותרים אליו ומסוגלים להגדירו סוביקטיבית.
הרעש שמסוגל מגבר האוזניות לדחוף אליהן,ומשם לאוזניים שלנו,הוא רק פרמטר אחד בשלל הפרמטרים שיכנסו תחת המינוח אודיופילי ולא ממש החשוב שביניהם ואפילו לא חשוב אם חוץ מלהאזין למוזיקה לשם הנאה,המשתמש גם איננו רוצה להתחרש.

לא יודע אם "שכנעתי" אותך עד פה או שכנעתי כל מי שיקרא את הפוסט הזה אז בא נלך,ברשותך,למבחן קצת יותר מציאותי: סקרתי פה (http://www.dtown.co.il/articles/3879.html) אוזניות וטלפון סלולרי. נציין שב HTC יש מגבר אוזניות ש HTC שתלו בו ואשר פותח על ידם בשת"פ עם מעבדות דולבו,וגם נציין שמגבר האוזניות הזה לא ניתן לכיול הרגישיות ביציאת האוזניות ולכן נניח שיש לו כיול בית החרושת אחד לרגישיות המקובלות בתחום הזה (בד"כ 32 אוהם). ה M50X הן בעלות התנגדות של 38 אוהם,אבל שמעתי את הטלפון הזה,גם,באוזניות אחרות שההתנגדות שלהן היא 64 אוהם ולכאורה באלה האחרונות הרעש היה אמור להיות חלש יותר - והוא לא רק שלא היה כזה ההיפך הוא הנכון. כמו שאמרתי בפוסט קודם בדברי פה יש איזה שהוא טיזר לעתיד לבוא וגם כאן הדבר נכון....

למה זה? כי כל סיפור הרגישות שהאוזניה מצפה לה שווה בערכו לנתונים שמספקים יצרני רמקולים ולנתונים שמספקים יצרני מגברים ושאר ציוד אודיו. הדברים יפים ואולי (אולי גדול) מהווים איזה שהוא בסיס ראשוני להתרשמות אבל מה שבאמת קובע הוא מבחן המציאות באוזניים הפרטיות של כל אחד מאיתנו - וכמו במגברים ורמקולים מבחן המציאות הזה - לא תמיד,לשון המעטה,תואם את ה"נתונים" שציין היצרן.

לסיכום,אני חוזר על הטענה שלי שמתייחסת לסגמנט שבו מגבר אוזניות צמוד לממיר DAC ושניהם מצפים כמקור לטלפון חכם - ובסגמנט,המתפתח הזה,אני אעריך יותר יצרן שמראש מאפשר דינמיות בטווח הרגישיות של האוזניות שהמגבר שלו יכול להתמודד איתן ולא יטריח אותי,כמשתמש,כל פעם לשנות מצבים בכפתורים יעודיים - וכמובן בתנאי שבמבחן המציאות אנחנו נשמע אודיו באיכות אודיופילית.

אני קצת ממהר לעשות משהו ולכן לא ערכתי את הפוסט הזה אנא קבלו מראש התנצלותי לשגיאות הקלדה - אם ישנן.

נ.ב

תודה על השאלה.

שנה טובה.
HIH

מנחם
 

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
תודה רבה על ההסבר הארוך והמלומד מנחם .
אבל במציאות , יש הבדלי עוצמת קול מאוד גדולים בין אוזניות בחיבור לאותו מגבר ואני לא מכיר מגבר שידע לעשות השוואת עוצמות בין דגמים שונים באופן אוטומטי .
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
זה קורה גם במגברים רגילים (לא רק אוזניות) בחיבור לרמקולים עם רגישויות שונות.
 

HARMAN

אוהב את התחום
הודעות
77
מעורבות
0
נקודות
6
המכשיר הזה יכול לשמש כ dac בחיבור למחשב?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בהחלט.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור