אנלוג SRA ומה שבינהם ...


shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
טוב קדימון קצר. בנעורי היה לי פטיפון כמו לרבים וטובים עם אוסף תקליטים די גדול. לימים שהגיעה הבשורה הגדולה של ה CD הנוחות ובעיקר השקט עשו את שלהם והפטיפון נזנח אבל החיידק כנראה נשאר איפושהו. לפני 10 שנים בערך התעורר החיידק מחדש ורכשתי טורנס 160 עם זרוע מקורית. לצערי הרב אוסף התקליטים שלי אבד (כנראה נזרק
icon_sad.gif
) והיה צורך באיסוף תקליטים מחדש. בנוסף הצליל היה מיוחד אבל בשום אופן לא התקרב אודיופילית לדיסק. משום מה האמנתי שאם טכנלוגיה אי אפשר להתווכח וצריך להמשיך הלאה. גם התייעצות עם "חולי אנלוג" תמיד הביאה אותי למסקנה שכדי להוציא צליל באמת יותר טוב מדיגיטל צריך להשקיע סכומים יפים של 20K ש"ח ומעלה ...
כך עם השנים המערכת השתדרגה אבל תמיד האנלוג נשאר בצד (למעט כמה ניסיונות כושלים עם פרוגקט) לפני כשנתיים החלפתי את הפטיפון למשהו יותר עדכני האורקל אלכסנדריה הנוכחי שלי עם ראש shure v15 type iv והצליל השתפר אבל עדיין לא היה ברמה של הדיגיטל. הקצבתי סכום נאה (יחסית) של 5000 ש"ח לשידרוג אבל בכל הניסיונות (ראש ופונו משודרגים) היה שיפור קטן מאוד עד בלתי מורגש. החלטתי ללכת בשיטת האלמינציה וכדי לנטרל את השפעת הפונו רכשתי iphono יד2 (תודה לניר) שנחשב מאוד שקוף. כבר עם החיבור שלו לסט היה שיפור יפה אבל שוב עדיין לא זה. התחלתי לנסות כל מיני כבלים בין הפטיפון לפונו ובסוף התייצבתי על כבל של ליין שגם שיפר עוד. התוצאה היתה עכשיו מפורטת עם באס מרשים ובסך הכל תוצאה מאוד קרובה לדיגיטל.
כעט התרכזתי בפטיפון עצמו. בדקתי VTF כיווני ראש עם עקומות עקיבה מדוייקות, אזימוט והכל היה פונקט על המילימטר . ניסיתי משכחים למינהם ולבסוף נתקלתי במקרה במאמר הבא:
http://www.analogplanet.com/content/how-use-usb-digital ... t4zQA7q.97
נראה הזוי משהו אבל אמרתי שווה בדיקה. רכשתי מיקרוסקופ דיגיטלי ב $80 ובשישי האחרון השקעתי כמה שעות בצילומים וכיוונים ואז בא השוס הגדול. הצליל קפץ כמה מדרגות. באס התהדק ונעשה פאנצי, במה גדלה וכל הצליל קיבל ריאליסטיות מדהימה. וכל זה עם ראש MM. סוף סוף הבנתי מה אנלוג יכול לעשות.
שלבים הבאים:
1. תקליטים והרבה
icon_lol.gif

2. מכונת ניקוי עם שואב (okki nokki או nitty gritty)
3. ראש MC
4. כבל פונו משופר
5. פטיפון חדש ...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
סיפור מעניין.

לגבי מקרוסקופ. זו בהחלט דרך אחת. השאלה היא מה כיוונת איתו? האי לאזימוט יש מכשיר יעודי (דיגיטלי ואנלוגי).
לעקיבה יש גם אביזרים לכיול.

בקיצור. מה היתרונות של המקרוסקופ טרם הבנתי. הרי ה-vta בתקליט 180 גרם שונה מאשר בתקליט דק.

לגבי הפטיפון החדש - מעולה!!!
לגבי הראש - עבור ל-mc ותגלה עולם חדש.
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
הי נמר. הנה המאמר שמסביר את העניין.
http://www.analogplanet.com/images/512MFVTA_article.pdf
מה שכיוונתי זה VTA שקשור ישירות ל SRA (ראה מאמר).
לגבי יתרון המיקרוסקופ לדעתי זה פיתרון זול יחסית ואם מבוצע כהלכה גם מדוייק יותר מכיוון לפי שמיעה.
איזו דרך אחרת אתה מכיר לכיוון VTA ?
ההבדל בין תקליט 180 לדק הוא מילימטר שניים לכל היותר זה גורם לסטייה של חצי מעלה מקסימום (4ממ זה מעלה אחת לזרוע של 9") לא סופר קריטי כי את הכיוון הסופי אתה מימלא עושה באוזן.
מכיוון שרוב האוסף שלי חדש רובו סביב 180 אין לי בעיה :)


לגבי הפטיפון החדש - מעולה!!!

תודה. יש המלצות לפטיפון ב 10K כולל זרוע ביד2 ? מאוד אהבתי את clearaudio emotion
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
לגבי יתרון המיקרוסקופ לדעתי זה פיתרון זול יחסית ואם מבוצע כהלכה גם מדוייק יותר מכיוון לפי שמיעה.
נראה לך? אצלי זווית VTA מכוונת באמצעות בורג בעל הברגה עדינה מאד (SME V). כשמשיגים את הזווית הנכונה בשינויים מזעריים ב- VTA, סאונד משתפר ב"קפיצה"; במצב זה אפילו נגיעה קלה (!!) בבורג הורסת את הסאונד. עם מיקרוסקופ בחיים לא תגיע לכזה דיוק - הרי אתה מודד זווית שבונה בעצמך על התמונה. השגיאה כאן מלכתחילה לפחות מעלה אחת. מה שכן - בעזרת המיקרוסקופ תוכל לכוון את VTA בקירוב הראשון, ואח"כ - לפי השמיעה. אבל את הקירוב הראשון אפשר לקבל ללא מיקרוסקופ גם כן.

אני מצליח לחשוב רק על מקרה אחד בו מיקרוסקופ יכול להיות חיוני: כיוון ראשים בהם סטייה גדולה מזווית SRA הנדרשת יכולה להרוס את הראש (כמו Lyra). שם באמת לא כדאי לקחת סיכון במשחקים עם VTA במציאת הקירוב הראשון.
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
ויטלי זה בדיוק מה שכתבתי.
לא סופר קריטי כי את הכיוון הסופי אתה מימלא עושה באוזן.
כלומר כיוון ראשוני עם מיקרוסקופ ו fine tune בעזרת שמיעה.
הבעיה אצלך כנראה זה הרגישות של כיוון VTA. אחרת אין מצב שעשיריות המעלה משנות מאוד את הסאונד. כמו שאתה מבין מהמאמר זה גם מאוד תלוי בצורה של המחט. אצלי יש שנתות על הכיוון שכל שנתה זה 0.5 ממ כלומר 0.125 מעלה.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
ו
הבעיה אצלך כנראה זה הרגישות של כיוון VTA.
לא הייתי קורה לזה בעיה:): ככל שרמת הפטפון/המערכת גבוהה יותר, כך גם הרגישות לשינויים בכיוונים/כבלים/פרמטרים אחרים הולכת וגוברת. לא סתם קיימות הזרועות של גראהם או קוזמה שמאפשרות להתאים VTA לכל תקליט. פעם נדהמתי לגלות שלכל כיוון בפטפון - כולל עוצמת ההידוק של קרטרידג' - יש אותה ההתנהגות שתיארתי בהודעה הקודמת: כשאתה "קולע", צליל משתפר בקפיצה; סטיה קלה - ואתה כבר לא שם. לכן כיוון הפטפון זה אמנות - צריך להביא כיוונים שונים למיטבם, כאשר כולם משפיעים על כולם.
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
נכון מאוד :בעד:
זה מביא אותי למחשבה שלדעתי רוב הפטיפון בשוק לא מכוונים באופן מושלם (כולל שלי ;)) והשאלה הגדולה איך אתה יודע שהגעת למיקסום הכיוון של הפטיפון ...
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
נכון מאוד :בעד:
זה מביא אותי למחשבה שלדעתי רוב הפטיפון בשוק לא מכוונים באופן מושלם
בהחלט
השאלה הגדולה איך אתה יודע שהגעת למיקסום הכיוון של הפטיפון ...
באיטרציות.... הגעת למצב מסוים - תתחיל באיטיות לשנות את אחד הכיוונים בשתי המגמות ("מגדיל/מקטין"). אם סאונד לא משתנה באופן משמעותי, זה אומר שהכיוון הספציפי הזה (שאותו אתה משנה כעת) פשוט לא נכון. אם סאונד מתחיל להתקלקל - אתה מתרחק מהכיוון הנכון, שנה את מגמת השינוי. סאונד משתפר - תמשיך לשנות עד שסאונד יתחיל להתקלקל, ואז חזור טיפה אחורה. המשך כך עם שאר הכיוונים. הגעתה לרמת סאונד גבוהה יותר? התחל סבב השני - רק שהפעם תשנה את הכיוונים בעדינות ממש. כשאני קורא שלקח למישהו שעתיים - שלוש לכוון פטפון, אני מגחך. זה תהליך הרבה יותר ארוך, שלוקח מספר ימים: אם באמת רוצים למקסם את התוצאה, אחרי כל סבב צריך לתת לאוזן להתרגל לסאונד החדש.
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
הזכרת לי אלגוריתמי אופטמיזציה מהאוניברסטיה :)
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
סופ"ש האחרון החלטתי לאתגר את הקביעה שאנלוג עדיף וביצעתי מבחן מתוקף היותי אדם חוקר וסקרן.
המבחן היה מבחן עיוור אל אף שהייתי סקפטי שיהיה ניתן לביצוע (רעש פיצפוצי התקלט מסגיר אותו מייד). כמובן שבוצעה השוואת ווליום לכל תקליט לעומת הדיגיטל.
להלן המסקנות:
1. בתקליטים שלא הודפסו מהמקור האנלוגי לא היתה אפשרות להבחין בין המקורות. זה מצביע שהסט האנלוגי שלי מספיק טוב למרות כל הקשיים שיש בניגון תקליט לשחזר את מה שדיגיטל עושה במקור בקלות.
2. בחלק מהתקליטים שהודפסו במקור באנלוג התוצאה היתה שונה כאשר הסט האנלוגי נשמע יותר טבעי עם במה יותר גדולה. חלק אחר נשנע כמו (1) כלומר לא ניתן כמעט להבחין בהבדל. יתכן והחלק הזה לא באמת הודפס מהסרטים האנלוגיים או שהן לא ההקלטות המקוריות (כלומר עברו עיבוד).
התוצאות הביאו אותי למסקנות הבאות:
1. חסר משמעות (והיגיון) לקנות תקליטים שהודפסו לא מהמקור האנלוגי. אלא אם הטקס הזה עושה לכם משהו (לי לא).
2. תקליטים שבאמת הודפסו מהמקור האנלוגי יקרים מאוד ולא זמינים (בסביבות $50 ומעלה).
icon_sad.gif

3. הקלטות דיגיטליות DSD מתחילות להתקרב לאנלוג. אני מהמר שתוך כמה שנים יסגר הפער בסט דיגיטלי טוב.
בקיצר ביאס וייאש אותי מאוד כל הסופ"ש ...
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
הקלטות אנלוגיות של analogue production, mobile fidelity, speaker corner וכו.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
שלומי,

אני חושב שהגיע זמן להכיר תקליטים שהודפסו בתקופת הוויניל :). יש reissues משנות ה-70 שנשמעים מצוין, חלקן, לטעמי - אפילו יותר טוב מהדפסות החדשות שציינת (צליל יותר חם). אני לא יודע מה טעמך המוסיקלי; יש לא מעט תקליטים גם משנות 50-60 במחירים סבירים בהחלט (איזה צליל יש להם... גם למונו...). ואני מדבר על תקליטים במצב NM בלבד.
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
הי ויטלי,
תודה. אני מודע לקיומם רק מאוד קשה להשגה ובמצב NM גם מאוד יקר. ההדפסות החדשות לפחות זמינות ברובן וגם אין בעיה עם מצב התקליט.
איך אתה יודע איזה הדפסות טובות?
הטעם המוסיקלי שלי מאוד רחב אבל בתקליטים זה בעיקר גאז.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
היי שלומי,

הרבה יותר קל ולא כל כך יקר כפי שאתה חושב. החלק הקשה כאן - לאתר מוכרים אמינים שמחדשים מלאים כמעט כל יום, וליצור איתם יחסי אימון (כלומר, המוכר צריך להבין שגם אתה אמין). זה העשוי לקחת זמן (עניין של מזל, לי לקח יותר משנה) - אחרי זה הכל יהפוך לקל מאד. כיצד מתחילים: ב-Discogs וב-eBay מחפשים תקליטים שרוצים לרכוש ומאתרים מוכרים שיש להם לא מעט ממה שאתה מחפש. בין האלה מסננים מוכרים עם מספר הצבעות רב(כ-1000 ויותר) ועם דירוג גבוה (99.9% לפחות ב-1000 הצבעות או 99.8% אם מספר ההצבעות מתקרב ל-10000). חובה לקרוא כל פידבקים שליליים או ניטרליים שהמוכר קיבל. איתרת מוכרים - פנה אליהם בבקשה לאמת את מצב התקליט ע"י האזנה. לא הסכים/לא ענה - מחק אותו מהרשימה. כן, המון זמן והתעסקות, אבל אם אתה מרגיש שוויניל "השתלט עליך" - זו הדרך.


לגבי הדפסות קשה לי לסכם בכמה מילים. לא מעט דברים שאני אוהב בג'אז יצאו ב-VERVE, לכן החיים שלי כלים יותר - reissues שלהם טובים. או, למשל, reissues של שנות ה-70 מ- Blue Notes ממש לא להיט (או סתם לא היה לי מזל איתם). יש גם דירוג של ארצות בהן הודפס reissue. סיפור ארוך, אולי פעם ניפגש ונדסקס את זה.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
כיצד מתחילים: ב-Discogs וב-eBay מחפשים תקליטים שרוצים לרכוש ומאתרים מוכרים שיש להם לא מעט ממה שאתה מחפש. בין האלה מסננים מוכרים עם מספר הצבעות רב(כ-1000 ויותר) ועם דירוג גבוה (99.9% לפחות ב-1000 הצבעות או 99.8% אם מספר ההצבעות מתקרב ל-10000). חובה לקרוא כל פידבקים שליליים או ניטרליים שהמוכר קיבל. איתרת מוכרים - פנה אליהם בבקשה לאמת את מצב התקליט ע"י האזנה. לא הסכים/לא ענה - מחק אותו מהרשימה. כן, המון זמן והתעסקות, אבל אם אתה מרגיש שוויניל "השתלט עליך" - זו הדרך.
.

לא מסכים, יש מוכרים אמינים עם סחורה מצויינת גם בפחות מ 1000.
אבל לפנות למוכר לאמת מצב תקליט ע" האזנה???????????????????????
עוד לא נתקלתי בדבר כזה (אני מוכר באיביי לסרוגין מ2007)
אני מגדיר תקליט משומש ללא פגמים כלל כ EX , נניח שאנגן אותו
ויהיו מס' 'טיקים' ורעשי רקע, מה אז? להוריד ל VG או אולי Poor ???
ומה לגבי NM שזה מבחינתי תקליט שנראה חדש ??
לגיטימי לדרוש פירוט לגבי שריטות שפשופים וכו' אבל לנגן???
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
לא מסכים, יש מוכרים אמינים עם סחורה מצויינת גם בפחות מ 1000.
יש, גם 500 ומעלה יכול להיות בסדר עם דירוג 100%.
אבל לפנות למוכר לאמת מצב תקליט ע" האזנה???????????????????????
עוד לא נתקלתי בדבר כזה (אני מוכר באיביי לסרוגין מ2007)
אני מגדיר תקליט משומש ללא פגמים כלל כ EX , נניח שאנגן אותו
ויהיו מס' 'טיקים' ורעשי רקע, מה אז? להוריד ל VG או אולי Poor ???
ומה לגבי NM שזה מבחינתי תקליט שנראה חדש ??
לגיטימי לדרוש פירוט לגבי שריטות שפשופים וכו' אבל לנגן???
סלח לי, אבל אצל מוכרים כמוך אני לא קונה. קרא שוב קריטריונים לדירוג תקליטים: תיקים ורעשי רקע - VG. תקליט גם יכול להיראות מצוין ולהישמע כ-VG - יש הרבה שיטות ל"שיפוץ" מראה התקליט. ואכן כן - אם מדובר בתקליטים שעולים יותר מ-10 יורו, אני תמיד מבקש לשמוע, ותתפלא - מוכרים הגונים מסכימים. מי שלא מסכים - שילך.... רחוק. לכן 95% מהתקליטים שאני מזמין כ -NM באמת מגיעים ככאלה. יש רק יוצא מן הכלל אחד - מוכרים איתם נוצרו יחסי אימון (וישי לי כמה כאלה). אצלם אני קונה "על עיוור" - אבל אם יש "תקלה", הם פשוט מחזירים כסף בלי לבלבל את המוח, או שולחים תקליט אחר.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
[
קרא שוב קריטריונים לדירוג תקליטים: תיקים ורעשי רקע - VG. תקליט גם יכול להיראות מצוין ולהישמע כ-VG - יש הרבה שיטות ל"שיפוץ" מראה התקליט .

לא נכון בעליל, אתה מטעה לחלוטין למשל תקליטים של Mercury living stereo הם כולם עם ויניל מרשרש
אז מה?? כולם מתחת ל EX? מכרתי מאות (!!) כאלה גם לאספנים בארץ ולא נתקלתי בדרישות הזויות
כמו שלך , שיטות לשיפוץ התקליט??? מי מתעסק בזה??


סלח לי, אבל אצל מוכרים כמוך אני לא קונה .


הדדי לגמרי:בעד:
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
[
לא נכון בעליל, אתה מטעה לחלוטין
אני מטעה? קרא:
https://www.discogs.com/help/marketplace/mp-grading

VG+: Record surfaces may show some signs of wear and may have slight scuffs or very light scratches that don't affect one's listening experiences

VG: Surface noise will be evident upon playing, especially in soft passages and during a song's intro and fade, but will not overpower the music otherwise​
אז מי מטעה?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
VG+: Record surfaces may show some signs of wear and may have slight scuffs or very light scratches that don't affect one's listening experiences


זה visual grading par excellence !! הוא מתאר באופן ויזואלי משטח שחוק עם שפשופים קלים וגם שריטות!! המשפט שבחרת להדגיש הוא אינדיבידואלי לחלוטין -יש כאלה שזה לא מפריע להם (לא ברור לי
כיצד ) אני לא מוכר סחורה כזו אלא אם כן מדובר בתקליט נדיר ויקר! ואני כמובן מציין זאת..

אגב , הרבה יותר נפוץ בשימוש : the record collector guide -


http://www.recordcollectorsguild.or...ns&file=index&req=viewarticle&artid=17&page=1

שים לב למשפט :
But unless otherwise noted,records are visually graded

אגב מעניין מי המוכרים שמוכנים להקשיב לתקליטים תמורת העשר יורו שלך??
אני בכל אופן לא מתנדב
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור