בחירת מצלמה ראשונה


Hisham

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
שלום חברים,
אני מתלבט לגבי בחירת מצלמה. אני הולך לצלם בעיקר פורטרטים (צילומי משפחה) ונוף (טיולים). צילומים בתוך הבית גם בתנאי תאורה לא אידיאלים.
אחרי הרבה מחקרים והגדרת התקציב צמצמתי את האופציות למצלמות הכניסה של קאנון וניקון. מקאנון אלה 1200D ו700D בתוספת מחיר קטנה שאני חושב ששווה את התוספת. ממול הניקון D3300. במחיר של עד 2500 שקל אפשר לקנות אחת מאלה עם עדשת קיט ועדשת פריים (50מ"מ) שהבנתי שיספיקו בתור התחלה לשימושים שלי.
האם אני בכיוון? אם כן איזה מהאופציות תהיה עדיפה?
אגב במעבר ממצלמה קומפקטית אני קצת חושש מהגודל של המצלמות האלה, והחשש הוא שהמשקל יכריע בהרבה פעמים והמצלמה תישאר בבית. ראיתי שהאופציה הכי טובה היא מצלמה חסרת מראה, ומבחינת איכות תמונה היחידה שמשתווה למצלמות למעלה זאת הסוני a6000. לצערי עדשת קיט בנוסף לעדשת פריים יחרוג מהתקציב שלי ויגיע עד ל4000שקל.
האם יש מצלמה חסרת מראה אחרת עם עדשות שמתאימות לשימוש שלי, עם איכות תמונה שווה למצלמות SLR מרמת הכניסה?
תודה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ברוך הבא,
באמת אתה מעלה מספר שאלות שרבים שואלים, האם לרכוש DSLR של קנון או ניקון או בכלל ללא מראה.
באמת ל DSLR יש חיישן גדול מרוב המצלמות שיש כעת בשוק וגודל החיישן חשוב לקבלת איכות תמונה טובה ובעיקר חשוב ליכולת לצלם בתאורה חלשה. ואתה גם צודק שגדול המצלמה מפריע לקחת אותה איתנו ובסוף אנחנו לא מצלמים.

נתחיל מהחיישן חיישנים במצלמות ה DSLR של ניקון הן מתוצרת סוני בדרך כלל מספקים יכולות טובות של טווח דינמי ויחסית ניקיון בתמונה בערכי ISO גבוהיים מול מצלמות מקבילות של קנון וחיישן זהה נמצא באמת במצלמת A6000 של סוני, אבל יש גם מצלמות ללא מראה של פוג'י כמו X-M1, X-A1 א X-A2.

במצלמות פוג'י אלו יש חיישן של פוגי בגודל זהה לזה שיש במצלמות DSLR לעיל. ב X-A2 מחליפה את ה X-A1 ומוסיפה שיפורים (אין הבדל באיכות התמונה), לעומת זאת ה X-M1 בעלת חיישן מתקדם שאמור לספק איכות תמונה טובה יותר (לא בטוח שתרגיש את ההבדל). הגדול הפיזי של הפוג'י קטן יותר והיא גם קלה יותר מה DSLR וכאמור איכות התמונה שלה לא פחות טובה ממנה ויש שיגידו גם טובה מ DSLR הכניסה.

איפה החסרונות של פוג'י האלו, מדובר על דגמי כניסה של ללא מראה והן מגיעות ללא עינית אלקטרונית כלל ויש שבגלל זה יפסלו את המצלמה (מצלמה ללא מראה עם עינית אלקטרונית ועדשה זה כבר יוצא במחיר של A6000). כמו כן למצלמות אלו מערכת פוקוס פחות מהירה מאלו של ה DSLR וכן בעלת יכולת שליטה קצת פחות נוחה בשינוי הגדרות צילום מתקדמות.

למצלמות פוג'י מגוון עדשות סביר, אבל הן נחשבות טובות ובעלת עלות תועלת מוצלחת מאוד. נהוג להגיד שעדשות הקיט של פוגי' הן הקיט המוצלחות שיש, עדיין ל DSLR יש מבחר גדול יותר בתמורה טובה יותר לכסף (כאמור פרט לקיט שהן לא משהו בכלל).

יש אפשרות נוספת כמו מצלמת פנסוניק GM1 עם עדשת קיט תעלה כ 1900 ש"ח עם אחריות של היבואן הרשמי (יורוקום), מדובר על מצלמנ עם חיישן קצת יותר קטן, אבל עדיין מוצלח מאוד (אם כי בתאורה חלשה הניקון והפוג'י יהיו קצת יותר טובים, הקנון לא בטוח). גם למצלמה זו אין עינית אלקטרונית וגם תפעול שלה יהיה פחות נוח לשינוי הגדרות צילום מתקדם, אבל יש לה מערכת פוקוס מוצלחת וניתן לבחור לה עדשות ממבחר העדשות של פנסוניק ואולימפוס.

לפני שאני ממשיך, איזה כיוון נראה לך ובטח יש לך עוד שאלות
 

Hisham

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
תודה רבה על התגובה!
הפוג'י אכן הצעה מעניינת, אבל העדר העינית הוא קריטי. מחיפוש קצר הבנתי גם שעדשה נוספת היא יקרה (מקבילה ל50מ"מ למשל).
בגלל שהרבה מהצילומים המשפחתיים הם בתנאי תאורה לא משהו, וזו הסיבה העיקרית שאני מחפש לעבור ממצלמה קומפקטית הייתי רוצה להתרכז באלה עם חיישן יותר גדול. אני רוצה להתרכז בשתי האופציות של ניקון וקאנון. עם הגודל אני כנראה אסתדר.
אחרי קצת סקירות ומהתגובה שלך אני מבין שהניקון D3300 מנצחת מבחינת איכות תמונה, במיוחד בתנאי תאורה לא טובים. אז אני נוטה לכיוון הזה כי זה הפיצ'ר הכי חשוב לי במצלמה כרגע. מבחינת החסרונות שלה הבנתי שיחסית לקאנון 700D ממשק המשתמש שלה מסורבל (לא השתמשתי באחת מהן אז אני לא יודע עד כמה). בנוסף בקאנון מסך מגע מסתובב שיכול להיות תוספת נחמדה ונותן שליטה יותר נוחה.
כמה אני ארגיש בהבדל מבחינת איכות התמונה בין שתי אלה? האם תוספת האיכות בניקון מורגשת? אני לא הולך להשתמש בעדשות קצה יקרות.
תודה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בבקשה הבדלי תמונות בין הניקון לקנון ב ISO גבוהה של 3200

קנון 700D
http://www.imaging-resource.com/PRODS/canon-t5i/FULLRES/T5IhSLI03200NR2D.HTM

ניקון D3300
http://www.imaging-resource.com/PRODS/nikon-d3300/FULLRES/D3300hSLI03200NR1D.HTM

תגיד לבד אם אתה רואה הבדל

בקשר לתפעול אז ה 700D היא עם גוף גדול יותר ובעל יכולת שליטה קלות יותר לשינוי הגדרות צילום, אבל זה לא אומר שזה קשור לממשק משתמש מסורבל (אשמח לדעת מאיפה קראת זאת) היא מאו דנוחה לישומש, רק יש לה פחות לחצנים לשינוי מהיר של הגדרות צילום מתקדמות, כמו שינוי מהיר בו זמנית של גודל צמצם וזמן חשיפה וערכי ISO - עד כמה אתה תשנה הגדרות אלו תוך כדי צילום, בשלב ראשון לדעתי כלל לא בעתיד יכול להיות שתתקדם ...

בקשר למסך מגע מפרקי - חשוב להבין שבמצלמות אלו הצילום הוא רק דרך העינית, צילום דרך המסך יהיה מאוד איטי ולא מומלץ - כך שמסך מגע ומפרקי קצת פחות חושב לדעתי :)

לדעתי נקודה נוספת שחשוב להבין שעדשה טובה חושב לדעתי מגוף לקבלת אכות תמונה טובה וכך שתרשה לי שוב להביא כיוון נוסף

מצלמת קנון 1200D עם עדשת 17-50 F2.8 של סיגמא או טמרון (לטמרון יש גם גרסה קצת יותר זולה ללא מייצב וגם גרסה עם מייצב לסיגמא יש רק גרסה עם מייצב שנחשבת חדה ומוצלחת) עבור קנון זה סט נהדר לצרכים שלך שיספק איכות תמונה נהדרת - עם עדשה אחת (אין צרוך בקיט) וצמצם גדול (אומנם זה לא F1.8 אבל F2.8 מספיק ובהחלט)
 

misty0

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
אם הוא נשאר עם עדשה אחת, למה לו DSLR. שיקנה קומפקטית טובה עם חיישן גדול ויהנה ממשקל משופר ותמונות משובחות לסוג הצילום שהוא מתכוון לו
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אם הוא נשאר עם עדשה אחת, למה לו DSLR. שיקנה קומפקטית טובה עם חיישן גדול ויהנה ממשקל משופר ותמונות משובחות לסוג הצילום שהוא מתכוון לו

שאלה נהדרת, רק שמצלמה כזו עולה יותר מאופציה של ה DSLR עם עדשת 17-50 F2.8.
 

Hisham

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובות.
עדשת סיגמא 17-50 F2.8 היא אופציה טובה. השאלה איך היא תתפקד בתנאי תאורה "ביתיים". האם צמצם כזה מספיק? מדוגמאות שראיתי צמצם רחב של F1.8 כן תורם בתנאים כאלה, במיוחד עם מצלמות שלא מתמודדות היטב עם ערכי ISO גבוהים. מה גם שעדשת פריים 50מ"מ היא לא כזאת יקרה. אשקול את האופציה של הסיגמא + פריים. אבל אני עדיין בהתלבטות של ניקון או קאנון :) הבנתי כבר שאין תשובה נכונה וזה עניין של העדפה ופשרה. אחכה לcyber monday ואקנה את הכי משתלם.
מבחינת מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול, אני לא מכיר כאלה. האם הכוונה למצלמות כמו סוני RX100? אופציה מעניינת אבל יקרה מדי. מה גם שמגבילה אם בעתיד ארצה עדשת זום יותר רצינית.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול יכולה להיות סוני RX100, או פנסוניק LX100 עם חיישן גדול עוד יותר ועדשה עם צמצם גדול, אבל היא יקרה עוד יותר :)

בקשר לצמצם גדול נכון ששכל שהוא גדול יותר כך נכנס יותר אור, אבל עם כל הכבוד לעדשה 50 ממ F1.8 - הייתה לי אחת ולאחר שרכשתי את ה 17-55 F2.8 (במקרה שלי עדשת קנון) הפסקתי להשתמש איתה לחלוטין.

מה שכן אני ממליץ לך אם אתה צריך לצלם בתאורה חלשה אז רכישת פלאש חיצוני טוב יכולה לשפר לך מאוד את התמונה.
לדוגמה פלאש GODOX TT680 עבור ניקון או קנון - העלות היא כ 570 ש"ח הוא בנוי כמו טנק ומאוד מוצלח עם תמיכה ב TTL שזה אומר בגדול שאפשר לצלם איתן במצב אוטמטי

לא סתם כל צלמי הארועים מצלמים עם פלאש - אני אישית מצלם רבות עם פלאש גם באור יום
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
גם DxO One יכולה להיות תוספת מעניינת למי שיש iPhone
 

Hisham

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
לא ניסיתי פלאש חיצוני אף פעם. בפלאש המובנה זה תמיד הורס ומשטח לי את התמונה (במצלמות קומפקטיות). אני אשקול את זה כשאלמד ואצלם קצת יותר.
מבחינת עדשות כנראה שאני אתחיל עם הסיגמה. תודה על העצות!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בכיף,
אין להשוות פלאש חיצוני לזה שיש במצלמה, גם זה שב DSLR
ממליץ לראות הסברים על כך YOUTUBE
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור