מעבר מקנון לניקון

  • פותח הנושא amitb
  • פורסם בתאריך

amitb

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
שלום רב,
יש לציין שבפעם האחרונה שהתייעצתי כאן זה היה לפניי כמעט 3 שנים כשקניתי את הDSLR הראשונה שלי, Canon 7D, והערכתי מאד את העזרה של האנשים כאן כבר אז.

לאחר שלוש שנים, אני חושב שהגיע הזמן להיפרד.

מכיוון שאני פחות אוהב את החיישנים של קנון (להוציא את ה5DS החדשה והמדהימה) ואת הטווח הדינמי המוגבל יותר מול הניקון השוות בערכן, החלטתי לשקול מעבר לניקון. ההחלטה לא פשוטה מכיוון שיש לי כבר פלאש חדש לחלוטין (600ex-rt), שני פילטרים יקרים ושתי עדשות. ייצא לי לצלם לאחרונה עם ניקון D7000+עדשת קיט וההבדל באיכות מול ה7D + Tamron 17-50 פשוט הימם אותי.

נגיע לעיקר, האם שווה לשדרג ל7D mk ii או למכור הכל ולעבור לD7200? חשוב להזכיר שאת הקנון אני מכיר 100% ושום דבר לא יהיה זר לי וניקון זה עולם אחר לחלוטין בשבילי. שימושים עיקריים: סטילס (וידאו לא חלק במשוואה), מגנטים, נופים, HDR, צילומים בתנאי חשיכה.

עריכה: אשמח לשמוע חוו"ד על הSigma 18-35mm F1,8 אם יש אותה למישהו כאן, מכיוון שאני שוקל קנייה (לעלות קצת את הרמה מהטמרון 17-50)
 

נערך לאחרונה ב:

amitb

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
לא רע, אבל תשווה חיישנים מול הניקון המקבילה... את ה5DS נתתי רק כדוג' למצלמת קנון עם חיישן מעולה. אגב, אותו צלם בשני המקרים.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בניקון יהיה שיפור בעיקר בטווח הדינמי ואולי קצת גם ב-ISO גבוה. זה מצדיק עבורך מעבר של מערכת?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
איכות הצילום נמדדת בצלם. המצלמה היא כלי. מכיוון שאני מנחש שאתה לא צלם אירועים/ עיתונות/אופנה או בעצם צלם מקצועי אמיתי, להחליף אחרי 3 שנים מצלמה ועוד לעבור מקנון לניקון זה לא נראה לי נכון.
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
חחחח יבוגדדדדדדד
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
גם אני עברתי מקנון לניקון, ואני מבין לחלוטין את הסיבה שאתה חושב לעבור מצד שני הייתי שמח לדעת איזה ציוד כבר יש לך אני מבין שיש לך פלאש, עדשה 17-50 טמרון - האם יש ציוד נוסף?

למה אני שואל היות ואולי כדי כבר לבדוק מעבר למצלמת FF כמו קנון 6D אז הפלאש שלך יתאים, אבל יש צורך לרכוש עדשה אחרת היות והעדשה שלך לא מתאימה ל FF - עדשה שתוכל להתאים לך היא עדשת קנון 24-105 F4 L.

אתה תקבל טווח דינמי נהדר, יכולת ISO טובה מאוד ומצלמה עם תפעול דומה מאוד למה שאתה מכיר - יש לקחת בחשבון שה 6D בעלת מערכת פוקוס פחות מוצלחת מזו של ה 7D (קפיצה נוספת ביכולות יכולה להיות 5D M III אבל היא כבר יותר יקרה)

אני לא בטוח שהייתי ממליץ על ה 7D M II היות והשיפור בטווח הדינמי ויכולות ה ISO יהיו יחסית קטנים, תקבל שיפור ביכולות הפוקוס ובמהירות הצילום.

נקודה נוספת למחשבה אם אתה כבר מוכר את הציוד, האם לא כדי לבדוק מצלמות ללא מראה כמו סוני A7 או A7 MII
הן בעלות חיישן FF מדהים וה A7 אפילו זולה מאוד היום.
 

amitb

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
אומנם לא ציטטתי אבל אני אשתדל להגיב לכל המגיבים.
השיפור בטווח הדינמי בצבעים הוא בעיניי לא קטן כלל, קצת קשה לי להסביר אבל אותה סיטואציה בדיוק שצילמתי עם הקנון בניקון לפתע נראתה אומנותית או הרבה יותר מעניינת בגלל השינוי הזה. אין לי ציוד ב20K ככה שלעבור מערכת זה לא כזה טירוף בעיניי, סה"כ יש לי: גוף 7D, שתי עדשות: Tamron 17-50mm F2.8, Canon 50mm F1.8 שיחד הערך שלהן מגיע אולי ל1000 ש"ח כמשומשות. שני פילטרים לטמרון (ND ופולורייזר, יחסית יקרים) והכי כואב זה באמת הפלאש: Canon 600ex-rt שהוא חדש לחלוטין והבזיק אולי 500 פעמים... אבל נקבל עליו תמורה טובה. מבחינה כספית, אגב, הקנון עולה 2000 ש"ח יותר מהניקון ככה שזה מתקזקז עם ההפסדים מהמכירה של הציוד.

לגבי האמירה שאיכות הצילום נמדדת בצלם, זה נכון אך חלקית, אם כך צלם עם המצלמה בפלאפון, למה צריך DSLR או מל"מ? גם העריכה משפיעה וגם הגוף משפיע. אל תשכח שה7D אצלי 3 שנים אבל היא בשוק כבר 6 שנים (משמעותי בימים אלה) ככה שאפילו מצלמות כניסה מנפיקות תמונות יותר איכותיות ממנה.

לגבי ההצעה לרכוש מל"מ ייצא לי לצלם עם הסוני a6000 של אחי, תמונות מדהימות אבל עדיין חסרה לי ההרגשה של הDSLR ביד, מה גם שאני מצלם מגנטים ונראה לי פחות נכון לעשות את זה עם מל"מ. אני מהאסכולה שעדיין אוהבים את הSLR שלהם ולא ייפרדו ממנה בקרוב למל"מ.

שקלתי מעבר ל-FF אבל אני לא בטוח שכרגע יש לי את הצורך בזה (או התקציב) ואם כבר FF אז פה באמת כנראה שהייתי הולך על הD750 שלדעתי היא אחת המצלמות היותר טובות היום בשוק מבחינת תמורה לכסף.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
הייתי בחתונה לפני חודש שבה הצלמים השתמשו רק ב מל"מ , עשו מגנטים, והתמונות יצאו פצצה.
לגבי איכות הצילום, לי יש בנוסף 20D. היא בשוק משנת 2004.
לא שמעתי מעולם תלונה על איכות התמונות. להפך. היתרונות האמיתיים , שוב, לדעתי , במצלמות חדישות יותר הן לצילום בתנאים קשים יותר. צילום מגנטים הוא לא "תנאים קשים". במיוחד שבטוח אתה משתמש בפלאש.

מה שכן, אני אומר לך בתור אחד שניסה לצלם כמה פעמים ב D7000 ו D7100 אחרי המצלמה שלי.

התרגלת כבר לחוגה האחורית ולמעלה.
יקח לך לא מעט זמן להתרגל לחוגות אחרות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור