יום התקליט היום - ועבורי זה כלל לא יום חג


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
היום יום התקליט ויש חגיגות גדולות, אבל למרות זאת עבורי זה כלל לא יום חג.
נכון לכבוד יום התקליט מספר חנויות וארגונים מספקים חיגיגות ויש אפילו מספר הופעות, אבל הופעות יש תמיד כך שנקודה זו לבד היא לא סיבה לחג עבורי, טוב אולי חגיגה קטנה כי יש הופעות, אבל לא חגגיה של יום התקליט ובטח לא חגיב אנלוגית.

היום הזה אמור להרחיב את המודעות לנושא, כך לדעתי, אבל הוא לא עושה זאת אני לא חושב שרבים שמעו כלל על כך שהיום הוא יום התקליט או בכלל שיש יצור תקליטים חדשים היום וכן יצור חדש של פטיפונים. יום התקליט לא משפר את הנושא הזה, הוא לא מגדיל את המודעות של הציבור לנושא, לדעתי הוא עושה את ההפך מכך, רק הופך את התחום לצר יותר.

בנוסף לכך שאין הגדלת המודעות של יצור תקליטים חדשים וניסיון להרחיב את הקהל היעד ממסדים את נושא האספנות, עם מכירה פומבית ומבצעים על תקליטים נדרים ומיוחדים, אני כחובב אנלוגי אומנם מבין את האספנים אבל הם לא ממש רוכשים תקליט נדיר כדי לשמוע אותו, אחרי הכל זה יהרוס את ערכו ואספנות בפני עצמה לא ממש מקדמת או מרחיבה את המודעות לתחום היא רק ממסדת אותו כנושא בתחום צר של אספנים, חובבי עבר ונוסטגיה.

אני ששומע תקליטים בעיקר חדשים, הייתי שמח לראות הגדלת המודעות לנושא הייתי שמח לפגוש מבצעים, מבצעים מיוחדים לרגל יום זה על תקליטים חדשים, מבצעים שיגרמו לי לרכוש יותר תקליטים ממה שחשבתי לרכוש היות ויש מבצע כל כך אטרקטיבי היום שכחובב לא הייתי יכול להרשות לעצמי לפספס רכישה.

למרות שהיום יום התקליט ואני חובב שמיעת מוזיקה מתקליטים כלל לא רכשתי היום אפילו לא תקליט אחד וגם לא הלכתי לשום מכירה פומבית של תקליטים ובטח לא חשקה נפשי בהעתק נדיר לשמור ולא לשמוע אותו.

כך שאתם יכולים להבין למה אני רואה ביום זה פיספוס ולא יום חג
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
מסכים.

בניגוד אליך, תקליטים חדשים לא ממש מעניינים אותי. לטעמי, יש היום דרכים שלא נופלות באיכות הצליל, עמידות ועדיפות מכאנית, וזולות הרבה יותר, לרכישת המוסיקה שמעניינת אותי. יש אולי 20-30 תקליטים שאהיה מוכן לשלם עבורם כחדשים - רובם מוסיקה שמתקשרת עבורי למדיה מבחינה אישית.

לטעמי, "יום חנות התקליטים" מיועד בעיקר ללבות את ההייפ סביב התקליטים ולהעלות עוד יותר את מחירי המשומשים, שהם די מגוכחים כבר עתה. בטח בארץ.

נראה לי שאני אסתפק כרגע בתקליטים שיש לי (לא מעט), אמשיך לאסוף תקליטים קלאסיים, שמישום מה אף אחד לא ממהר לרכוש, ולכן מחירם כמעט לא עלה. מוסיקה חדשה, אני אקנה בפורמטים אחרים (ורד)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
כשאני הולך לאודיו זיפ אצל זיו,זהוא יום התקליט.שאר הימים ,ימים רגילים.
אז אצלי ישנם כמה ימי תקליט.
אני מסכים עם אלי לכל מילה.
פתאום תקליט של זהר ארגוב עולה 500 ש"ח.אני שאוהב לשמוע אותו על גופתי לא אשלם יותר מ 50 ש"ח לתקליט במצב טוב.ניסחפו האספנים האלה....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מי שקובע את מחירי תקליטי האספנות הם לא האספנים.
מי שקובע שזוהר ארגוב שווה 500 שקל כשהם קונים אותו ב-30 שקל, זה הדביל שמוכן לרכוש אותו במחיר הזה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אני מקווה שזה לא התקליט של זוהר שהטבח בגדוד שלנו ברמת הגולן חרש עליו יום ולילה עם פטיפון מעפן.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
הייתי עכשיו באוזן והנה דוגמא:

Lets Dance של David Bowie במצב של שלא יותר מ- VG (הם אומרית Mint, אבל רואים שריטות (ברבות!) בעין...) בלא פחות מ- 90 ש"ח.
עכשיו, זה רחוק מלהיות בתקליט האיכותי ביותר שלו. זה אחד התקליטים הנפוצים אי פעם, משמע - ללא כל ערך אספני. תוצרת הארץ.
אפשר להשיג אותו בקלות ב- 5-6 $ ב- discogs וגם עם משלוח זה יצא חצי מחיר (ויהיה באמת במצב Mint ותוצרת אמריקאית, או אירופית טובה).

לא יאומן!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור