שאלה למומחים


nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
יצרן שלא מצליח לשפר משמעותית את הדגם המופרד שלו לעומת המשולב כנראה צריך לחזור לשולחן הלימודים.

אנחנו כנראה לא מצליחים להבהיר את עצמנו:

אתה צודק - ייצרן שמבקש עוד כסף, עבור דגם "גבוה" יותר, ולא משפר אותו - שיחזור לשולחן הסרטוט.
העובדה שהיצרן יארוז את הדגם הזה בקופסאות נפרדות אין לה שום קשר להנדסה, או ייצור - אלא לשיווק, תמחור, ומכירות. אותו ייצרן, יוכל להפיק את אותה האיכות מהדגם המשופר, גם אם יארוז אותו במאחרז מאוחד.

זה נכון לגבי רוב מוצרי האלקטרוניקה (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא מסכים.

עצם פיצול ספקי הכוח כבר משפיע דרמטית על התוצאה.
ברגע שזה מתרחש, זה כבר מהווה יתרון על הדגם המשולב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא מסכים.

עצם פיצול ספקי הכוח כבר משפיע דרמטית על התוצאה.
ברגע שזה מתרחש, זה כבר מהווה יתרון על הדגם המשולב.
אני לא בטוח שההבדל דרמטי, בדרך כלל המשולב הגבוה בסדרה תואם את ההגברה והקדם הנמוכים בסדרה של אותו יצרן.
ההבדלים במקרים הנ"ל אינם משמעותיים, למעט האפשרות לחבר 2 קופסאות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני מדבר כמובן על הפרדה של רכיבים באותה סידרה.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,058
נקודות
113
הכל אפשרי, אבל ברמות היי אנד לא ממש פרקטי. לבנות מגבר משולב שישקול 100 ק״ג עם שאסי ענק ומורכב שיכיל הרבה שנאים, דרגות ספק נפרדות , שהכל באלאנס , דואל מונו זה פשוט מטופש כי בסוף הוא יעלה אולי 20% פחות מחלקים נפרדים
אבל לא יהיה פרקטי. שלא לדבר על ציוד מנורות...
במידה וחברה משתמשת ברכיבים מזעריים , אכן אין סיבה מהותית להפריד את הקופסאות, אך אלו מקרים נדירים.
אני חושב שהפרדה של פרה ופאואר כאשר הפרה מקבל שנאי וספקים נפרדים בד״כ מוסיפים לאיכות השמע ויותר פרקטיים לבניה, אבל לצערנו בעולמינו יש הרבה חרטא כמו קדם מגברים עם קופסאות יפות שהכל בפנים ריק- וזה באמת מיותר.
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
615
מעורבות
10
נקודות
18
אנחנו כנראה לא מצליחים להבהיר את עצמנו:

אתה צודק - ייצרן שמבקש עוד כסף, עבור דגם "גבוה" יותר, ולא משפר אותו - שיחזור לשולחן הסרטוט.
העובדה שהיצרן יארוז את הדגם הזה בקופסאות נפרדות אין לה שום קשר להנדסה, או ייצור - אלא לשיווק, תמחור, ומכירות. אותו ייצרן, יוכל להפיק את אותה האיכות מהדגם המשופר, גם אם יארוז אותו במאחרז מאוחד.

זה נכון לגבי רוב מוצרי האלקטרוניקה (ורד)

ואז במקום להרים ולנייד שלושה רכיביים בנפרד של 30 -40 ק"ג בגופך . תצטרך מנוף להרים מוצר אחד של 120ק"ג ,שלא בטוח תמצא מקום להניח אותו.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
כן, עוד מקום שבו ההנדסה סרה מפני השיווק - כדי לייצר את המגבר 'הכי טוב בעולם' אין שום צורך שהוא יהיה כל כך גדול, או כל כך כבד...

(ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
כן, עוד מקום שבו ההנדסה סרה מפני השיווק - כדי לייצר את המגבר 'הכי טוב בעולם' אין שום צורך שהוא יהיה כל כך גדול, או כל כך כבד...

(ורד)


אם תמצא לי מגבר טרנזיסטור עם הספק מכובד שיודע להכפיל את עצמו ועם זרם בריא
בתנאים הללו שלח לי הודעה פרטית. הגודל הוא אינו מסיבות שיווקיות. הגודל והמשקל הם אילוצים טכנים.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
למה בדיוק צריך "הספק מכובד"? ואם כבר עוסקים בשאלה - אילו הספקים אתה "מכבד"?
אני ממש לא זוכר מפרטים, וגם לא מתעניין בהם בימנו, אבל בסוף שנות ה- 90, תחילת המאה, כשקראתי HiFi Choice ו- What HiFi בעקביות - אני זוכר שהיו לא מעט כאלו, ולאו דווקא יקרים. אני גם זוכר שלא היה שום קשר ישיר בין איכות הצליל לבין התכונה הזו דווקא (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
הרמקולים של היום שונים לחלוטין מהרמקולים של שנות ה-80 וה-90.
הספק לא מעיד על איכות אך גם הפוך זה נכון.
הספק מכובד הוא הספק כזה שיניע רמקול מודרני איכותי. רובם, מה לעשות, לא קלים להנעה.

ואם נלך על מגברי מנורות set. גם הם שוקלים טונה ולא בגלל המנורה. היא לכשעצמה, קלה למדי.

עם השנים למדתי שספק כוח גדול ואיכותי מביא את התוצאה למקום אחר לגמרי מבחינת דינמיות, התאוששות של מגבר, מהירות, רזולוציה ועוד. ספק כוח גדול שמאוחסן בקופסא, לא יכול להיות גדול ממנה.

לזה תוסיף מגברים שעובדים בקלאס a. הם זקוקים לצלעות קירור מה שמגדיל את הקופסא עצמה.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
נמר,

אולי זה הגיוני שמגבר הספק בעל הספק ״מכובד״, ותיכנון מודרני, וגופי קירור מרשימים, ושני ספקים נפרדים לשני הערוצים, ישכון בתיבה גדולה וישקול 50 קילו.

אני קונה. במיוחד את הפרדת הספקים בין ימין ושמאל (ועדיין הכל באותה תיבה).

אבל כל שרשרת האלקטרוניקה שלפניו - קדם מגבר, ומגבר הפטיפון - יכולה להיכנס בשתי קופסאות גפרורים, גם אם היא ברמת ה-Hi End העילאית ביותר הקיימת היום.
ולשלב אותה בתוך אותה תיבת ענק בת 50 הקילוגרמים, כולל מקור הכוח הדרוש, והבידוד החשמלי והתרמי, זהו אתגר פשוט ופתיר. התוצאה היתה שוקלת עדיין 50 קילו, והאיכות לא היתה נפגעת כהוא זה. עזוב את משפטי ה״בידוד״ וה״עצמאות״.
האמן לי.

אבל במציאות של היום זו תהיה החלטה אומללה מאין כמוה, כי אי אפשר להכפיל את מחיר המגבר הזה.

מצד שני - ארוז מעגל אלקטרוני מעולה אך קטן ודל הספק (קדם מגבר) בתיבת מתכת גדולה שנראית ״מאותה משפחה״ של ההיא בת 50 הקילוגרמים, שים בו ספק כבד, ובעיקר דאג שכל תשתית הברזל והאלומיניום תהיה עבה עבה עבה.
והשוק ישמח לשלם הרבה כסף על קילוגרמים נוספים של מתכת.

המגוחך כאן, לדעתי, הוא לא מגבר ההספק הכבד, אלא העובדה שפרקו ממנו כמה מעגלים קטנים ונתנו להם ״עצמאות״. זה כפי שטענתי קודם מגוחך הנדסית אבל מבריק מסחרית.

אבל נראה שהשרשור הזה מתחיל לדרוך במקום...
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
בקשר לגודל לעוצמה של מגברים ,בעקבות הארוע אצל מאסטרו שבו שמעתי סקסופון קורע לנו את הצורה בדינימיקה שלו בקלי קלות יחסית למערכת ,באו לי מחשבות עצובות לגבי העוצמה של המגברים שיש לנו צורך בהם ,אני חושב שמגבר של 3000 ואט היה אולי מצליח להתקרב לדבר שסקסופוניסט עושה בנשיפה קלה .
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
שניצל, זה יהיה גרוע מאד!
כי אז איזו סיבה תהיה לנו לצאת מהבית ולהפגש באירועים כאלה?
חייב להשאר קצת הבדל בין האזנה בבית והופעה חיה !...
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
בקשר לגודל לעוצמה של מגברים ,בעקבות הארוע אצל מאסטרו שבו שמעתי סקסופון קורע לנו את הצורה בדינימיקה שלו בקלי קלות יחסית למערכת ,באו לי מחשבות עצובות לגבי העוצמה של המגברים שיש לנו צורך בהם ,אני חושב שמגבר של 3000 ואט היה אולי מצליח להתקרב לדבר שסקסופוניסט עושה בנשיפה קלה .


מר שניצל,
אתה דווקא דוגמא מצויינת לידיעה שרוב המערכות סובלות מתת כח כרוני ואנשים חיים "בסרט".

מה לעשות שבפורומים (בישראל לדוגמא), כל מגברון/מגברונצ'יק של 40-50 וואט "מזיז" כל רמקול כי הוואטים שלו
"בריאים". (והעכבה יציבה). שינסו מגבר של 450 וואט ומעלה ויבינו את ההבדל.

בכלל , אם נשים לב למונחים שאנו (האודיופילם ושאינם כאלה) משתמשים בהם, נעצור לרגע ונחשוב רגע נראה שזה מגוחך.
"הלסת נופלת" ? - ממה ? מהמיד שמוציא איזה רמקול לא מאוזן? (ונמצא בתת כח - אמרנו כבר?)
"בנוי כמו טנק" ? - רבאק- כולה CD או DAC.
"פנומינלי" - כל מערכת מעל שקל ותשעים אג'
"VFM" - זה טוב ?? אני מאמין You get what you pay for.

ואז - אם יש קצת גשם בישראל אז זה - "סערה"
וכשנופלים טילים על חצי מדינה - אז זה "טיפטוף".

וספציפית לגבי ה- 3000 ואט-
אם יש לך רמקול מאלומיניום- YG, מגיקו , פייגה וכו' זה יכול ללכת אחלה. "כמה שיותר".
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור