קדם מגבר פסיבי TOWNSHEND ALLEGRI


מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
קדם מגבר Townshend Allegri

allegriRev.jpg


חור קטן בכיס - צעד ענק אל המקור

נתחיל בשורה התחתונה:
קדם המגבר הפסיבי Townshend Allegri הוא קדם המגבר הטוב ביותר שנתקלתי בו בכל שנותי כאודיופיל.
מהרגע ששמעתי את האלגרי לראשונה (במערכת של שניצל) הבנתי שמדובר בפצצה אמיתית וממש רצתי הביתה כדי
להתקשר ליצרן. ממש כך. שמעתי בחיי קדם מגברים בטווח מחירים רחב מאוד - מזולים ועד יקרים ביותר - פסיביים,
טרנזיסטורים ומנורתיים - וכולם עושים בעצם את אותה המניפולציה על האות מהמקור - מי פחות ומי טוב יותר - ומרחיקים
אותי מהחווייה הראשונית והטהורה של המוסיקה: מגע בלתי אמצעי עם האמן\הכלי המבצע.

ברור לי שמה שאני כותב עכשיו זה קניבליזם אבל זו האמת - שמעתי על המערכת שלי קדם מגברים מהוללים עד מחיר
של $18000 ואף אחד מהם לא מתקרב לאלגרי. האלגרי הוא מזן אחר לגמרי.

כל קדם מגבר משנה את צליל המקור. מעגל פינות, מנפח או מרזה את הצליל ועוד מגוון מניפולציות. מי בכוונה ומי
כסימפטום לא רצוי לפעולתו. הטובים שבהם עושים זאת בצורה מאוד טובה ומחניפה לאוזן אך המחיר לרכיב כזה הוא יקר.
אפילו יקר מאוד.

קדם מגבר פסיבי אמור לתת פתרון אידיאלי לבעיה הזאת אבל רוב רובם של אלה פוגעים בדינמיקה ובפרמטרים נוספים
של הצליל. זאת בגין תכנון לא נכון או לא מספיק טוב. המעטים שכן עושים עבודה טובה גם הם מגיעים למחירים גבוהים
מאוד. העקרון ברמה התיאורטית ברור אבל בפרקטיקה לא פשוט למימוש.

אז מה עושים?
בד״כ עושים את מה שכולם עושים. קונים קדם מגבר שנשמע לנו מספיק נקי, דינמי ויפה, מחברים ושומעים מוסיקה. אלה
שיש להם הרבה סבלנות, מרץ וכסף להשקיע ממשיכים לחפש את הקדם הבא כדי לשפר עוד ועוד את החוליה החשובה
הזאת - החוליה שנקראת ״הלב של המערכת״.

האם לב המערכת צריך צינתור?

שתי דרכים לבנות מערכת.
1. להגיע לצליל יפה, כזה שמהנה ומרגש אותנו. לא ממש חשוב עד כמה הוא אותנטי או ריאליסטי. זו דרך מקובלת
ולגיטימית ולהערכתי רב רובם של האודיופילים הולכים בה - אם מרצון ואם מחוסר ברירה.
2. להגיע לנאמנות מכסימלית למקור (high fidelity). ללא ספק דרך חתחתים, לעיתים מאוד מתסכלת. צריך לבחון שוב
שוב את התוצאה אל מול הדבר האמיתי - מוסיקה חיה. לא פשוט בכלל. האם המאמץ הזה בכלל משתלם? תמיד האמנתי
והסברתי שזו הדרך הנכונה. רק כך נחשף לאמירה ולרגש של האמן שמוטבעים בהקלטה.

האם זה הגיוני להשקיע עשרות או מאות אלפי שקלים במערכת אודיו שאינה מצטיינת בנאמנות למקור?

קדם מגבר רגיל (אקטיבי) מבצע כאמור מניפולציה (מכוונת או לא) על אות המקור. במונחים אודיופילים זה נקרא צבע
(coloration) למערכת ״צליל חם״, למערכת ״צליל אנליטי״ וכ׳ וכו׳. למעשה הקדם מגבר צובע כל הקלטה שאנו שומעים
באותו הצבע. במילים אחרות - יוצר מערכת עם אופי.

מערכת עם אופי: דבר טוב או רע?

במערכת עם אופי, במובנים מסוימים, כל ההקלטות נשמעות אותו הדבר. ההבדלים בין כלים זהים או דומים מטשטשים.
באופן לא מודע זה גורם די מהר לשעמום ולחוסר מנוחה, עד השידרוג הבא שמניח את דעתנו לזמן מה. וכך חוזר חלילה.
אני מניח שכולכם מכירים את זה. גם כאן יש בעצם מלכודת מתסכלת. בדרך (2) מנסים להגיע (באופן פרדוכסלי משהו)
למערכת חסרת אופי. כפי שאנו מחפשים אינטרקונקט שקוף לחלוטין, חסר צבע ומאוזן לגמרי כך היינו רוצים שתתנהג
המערכת כולה. לא כך?

קדם מגבר פסיבי מעצם הוויתו מבצע מניפולציה מזערית על אות המקור. אין במסלול האות רכיבים עם רעש עצמי
(טרנזיסטורים \ נורות), קיבוליות וכ׳. המניפולציה על האות היא מינימלית עד כדי בלתי מורגשת. תלוי בתכנון ובמימוש.
במצב כזה עולה כמובן חשיבות המקור לאין שיעור. אז מה בדבר שילוב של קדם מגבר פסיבי טוב ומקור מושקע בעל
איכות צליל מעולה? האין זה הפתרון ההגיוני? האם זה כן הגיוני להשקיע סכומי עתק בקדם מגבר כאשר היקרים שבהם
משתווים אולי ברב המובנים לביצועים של קדם מגבר פסיבי טוב במחיר צנוע יחסית?

חברת Townshend האנגלית נותנת פתרון לבעיה זו בדמות ה Allegri - קדם מגבר פסיבי מבוסס שנאי סטפאפ מיוחדים
(autotransformer) ממוליך מיוחד אותו פיתחה החברה במשך שנים רבות*. זו הפעם הראשונה שמימוש כזה נותן תוצאה
מושלמת וזאת בזכות תכנון מקורי ושימוש במוליך נחושת מיוחד.

איך זה נשמע?
- שקיפות מוחלטת ודינמיקה מירבית. המכשיר ממש ״בלתי נראה״. מבחינת שמע המקור מחובר ישירות להגברה וזאת
מבלי לשנות כהוא זה בצליל מכל בחינה שהיא. אין אגרסיביות או אפרוריות בצליל המתקבלים ממכשירים דומים.
- שקט מוחלט בין הכלים. אוויר אמיתי ולא שקט בוצי ומזויף שמתקבל מקדם מגבר אקטיבי, איכותי ככל שיהיה.
השקט הזה נשמר גם כשמגבירים את עוצמת השמע עוד ועוד. ה"מרק" הסמיך של הרקע לא מוגבר כלל. זו תכונה
חשובה מאוד שאינה מצויה בצורה כה מושלמת אצל אף קדם מגבר אחר.
- במה גדולה ותלת מימדית.
- אין נפילה בתחום הנמוך. להיפך. הבס התחתון עוצמתי, מפורט והדוק להפליא.
- פירוט ונוכחות נהדרים.
- צליל מאוזן וטבעי ביותר.
כל אלה עוברים בצורה טבעית ושקטה לגמרי וברמה שאינה נופלת מזו של קדם מגברים רגילים יקרים ביותר. בפרמטרים
מסויימים אף עולה עליהם. חלום הבלהות של כל יצרני האודיו!

המחשבה מאחורי האלגרי נכונה והבניה מושלמת. אם משהו לא נשמע טוב במערכת חפשו במקום אחר: מקור, כבילה,
חשמל, שיכוך וכ׳. כל אלה בעיות שהאלגרי יחשוף ושכדאי לפתור בכל מקרה.

לא לכל אחד?
ה Allegri מביא לשינוי מהותי ביותר: מעבר ממערכת שצובעת את הצליל ומגמדת דינמיקה ובמה למערכת המפיקה צליל
ריאליסטי כאשר המגבלה היחידה היא איכות המקור. נחוצה גם התאמה חשמלית - עוצמת המקור ורגישות כניסת המגבר.
שני אלה ניתנים לבדיקה בקלות. אם הם מתאימים - זכיתם בקדם מגבר אולטימטיבי. במצב כזה האלגרי מתפקד כמו כבל
שקוף לחלוטין עם בקרת עוצמה, ללא שום השפעה על הסיגנל (כך לפי ניסוי שנעשה במהלך אחת הביקורות). לאחר
שתתרגלו לריאליזם הזה תוכלו לזהות בקלות מה עושה קדם מגבר רגיל: משנה\מעגל\מנפח\מעוות את צליל המקור.
השאלה כמובן היא מה אתם מבקשים מהמערכת שלכם.

התחביב שלנו לא פשוט. סאונד טוב לא משיגים ביום אחד, גם אם כל הרכיבים ברמה גבוהה מאוד. צריך לעבוד על זה.
כולנו מכירים את זה. אם בשלב ראשון קדם מגבר מגבר כזה או אחר ישמע אצלכם יותר טוב לא צריך להרים ידיים או
להסיק מסקנות חפוזות. כדאי מאוד לעמול קצת מסביב לאלגרי. סה״כ הוא לא אשם בכלום. הוא רק חושף את הבעיות
סביבו. שכר הטירחה ישתלם מאוד.

כמה מילים על התוצאה של קדם מגבר פסיבי עם מקור אנלוגי.
רוב ההקלטות הדיגטליות מחייבות החלקה מסויימת בתדרים הגבוהים (בגלל המגבלה הטכנית של עבודת ההמרה);
אחרת מתקבלת חריפות מסויימת. במצב כזה יש חשיבות גדולה לעבודת ליטוש הצליל שמתבצעת בדרגת הממיר או הקדם
מגבר. הבעיה מתמזערת בפורמטים של HiRez בהם תדר הדגימה ושיחזור האות מתקרבים לגבול יכולת האוזן האנושית
להבחין בחוסר רציפות האות. במקרה של מקור דיגטלי לא איכותי העבודה עם האלגרי עלולה להיות חווייה לא נעימה.
תאלצו לשפר את המקור הדיגיטלי שלכם. בכל מקרה זהו אילוץ מתגמל מאוד.
במצב של מקור אנלוגי (תקליטים, טייפ) העבודה עם האלגרי היא לא פחות מנירוונה מוסיקלית. האות ממקור אנלוגי סביר לא
זקוק להחלקה או ליטוש. להיפך. הוא נהנה מרכיבים הגברה חסרי צבע ובעלי שקיפות מירביים. בסיטואציה אנלוגית
כזאת קדם מגבר ״נעלם״ מביא אתכם היישר אל תוך המוסיקה (או את המוסיקה אליכם). עם מקור אנלוגי טוב ומעלה החווייה
היא פשוט מצמררת. צריך לשמוע כדי להבין עד כמה קדם מגבר רגיל מעוות את המקור ומקלקל את המגע הבלתי אמצעי
עם המוסיקה.

ברייק אין.
כמו כל רכיב אודיו, האלגרי זקוק להרצה משמעותית לפני האזנה קריטית. זאת מכיוון שהוא בנוי מסטפ-אפים. בשעות
ובימים הראשונים הוא עלול להשמע מעט נוקשה לצד האיכויות שציינתי למעלה (כך הוא גם נשמע במבחן הקדמים אצל
שניצל). אולם לאחר הרצה של כמאתיים שעות הוא מקבל צליל יפהפה וחלק כחמאה. הסופרלטיבים המטורפים שקיבל
ממרטין קולומנס נעשים מובנים לגמרי.

ביקורות.
מרטין קולומס, מבחירי כתבי האודיו בעולם משתמש ב Allegri במערכת הפרטית נותן לו את הציון הגבוה ביותר שנתן
אי פעם למכשיר ובפער גדול (235 נקודות). אחרים בתעשייה העדיפו אותו על קדם מגברים אקזוטיים במחיר של למעלה
מ $15000 ומתארים אותו כקדם מגבר הטוב מכולם.

כמה התענוג הזה עולה?

מחיר לצרכן: 11500 ש״ח

* F1 Fractal - זמין גם כאינטרקונקטים. מומלץ ביותר עם האלגרי

logo.jpg

http://www.maestroaudio.co.il
עופר \ 054-3160030
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,476
נקודות
113
חייבים את ה"פרקטל " ,בלעדיו זה טוב ,איתו ביחד זה מדהים, השבוע דווקא הייתי אורח ובאו כמה חברים עם קדמים הסטריים ,בנקיון ובבמה הוא ללא תחרות גם עם מגבררים פחות רגישים משלי ,ועדיין נשמע טוב גם עם מקור פחות טוב משלי ,אבל אם יתמזל מזלכם ויש לכם בינגו מבחינת שני המכשירים שמחוברים אליו (לי יש מונובלוקים עם רגישות 0.7V ,ומקור מאוד טוב ששולח זהב לכבלים) ,אז ,אז , הקדם הזה הופך לבלתי ניתן לעצירה ,ומי שמתרגל לנקיון ולבמה הזו ,רוב המערכות נשמעות לו מרוחות ומהמהמות ,מה שצריך זה רק קצת מזל או תיכנון של הרכישות .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,476
נקודות
113
האמת שאני לא יד ראשונה בארץ בעניין ,צלצל אלי יאיר תמם וסיפר לי שחייו אינם חיים בלי האלגרי ,הביא לי אותו למחרת לכמה שעות ,ואני הבנתי מהיכן משתין הדג ורצתי לקנות ,ליאיר עצמו האיכות הזו התגלתה דרך מרטין קולומבס כשנתן לו מגיקו לבחינה ,בשיחות ביניהם אמר לו מרטין ,שיש לו במערכת את הקטנציק הזה שהוא בעצם הקדם השקוף ביותר ששמע אי פעם ,וככה התגלגלה לה שרשרת המזון עד לשחורי ,ועכשיו הוא מציע אותה לך האודיופיל החכם שמבין שלפעמים עדיף להתגלח על זקן של אחרים ,מאשר לחיות בטעות ולז,,,ן את המוח על החלקות והנפח וההפרדה שעושה לכם איזה קדם בארבעים אלף שקל ,עד שיבוא איזה בעל אלגרי ויראה לכם את גודל הטעות ,ופתאום לא תכירו את המערכת שלכם ,
ואני כותב שורות אלו באמונה שלמה ולא משום טעם אחר ,אלא לטובת החברים כאן בפורום ,
אגב המגבר המתאים ביותר הנמצא בישראל כרגע הוא דווקא הלקסמן ,בגלל שיש לו רגישות כניסה של מגבר שפופרות ויטג ,אבל גם אחרים כמו הAVM של יאיר תמם שהוא פחות רגיש עובד יפה מאוד ,אבל אם יש לכם "גרזן" שצריך קדם "דוחף " ,נניח רגישות של שני וולט ,אל תקנו את האלגרי ,הוא לא יתאים לכם!
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
612
מעורבות
10
נקודות
18
מה עכשיו ,עוד פעם קדם בלי שלט, שוב לתת עדיפות לאוזניים במקום לגוף כולו.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
ביקורות

HiFi Critic, 2012 Recommended Product - Martin Colloms
ציון מירבי של חמישה כוכבים.
שקיפות יוצאת דופן.
רזולוציה מעולה ודינמיקה מתפרצת.
פשטות.
יכולת מהממת בכל תחום.
235 נקודות - הציון הגבוה ביותר של קולומס למכשיר כלשהו.

TNT-Audio, April 2013 - Maarten van Casteren
קשה מאוד לשמוע השפעה כלשהי של האלגרי על הצליל.
תחום הענות מלא מהתדרים הנמוכים עד הגבוהים מבלי
להגביל את המוסיקה באיזשהו מובן.
...צליל טבעי ולא מאולץ. האלגרי מצליח להמנע מלעמוד
בדרכה של המוסיקה אל המאזין כאשר הוא אינו משאיר
חתימה כלשהי על הצליל.
הצליל מעודן וטבעי, עם בס חזק מאוד ושקיפות יוצאת דופן.
מומלץ ביותר.

audio affair - Maarten van Casteren
הקרוב ביותר לכבל שקוף עם בקרת עוצמה.
אקוסטית בלתי נראה!

HiFi Wigwam
איכות צליל ללא תחרות עם טרבל שקוף לחלוטין, מיד פתוח
ובס "מתחת לאדמה".
ביצועים של אולטרה הי אנד באריזה קטנה.
 
נערך לאחרונה ב:

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
יש התאמה חשמלית ??

אם רגישות הכניסה של המגבר שלי היא 1.2V
ו -
היציאה מהמקור היא 2.5V --- זה מתאים? שווה בכלל לנסות ??
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
שווה מאוד לנסות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
איתי. שמעתי אתמול אצלי.

שמע אצלך גם. שווה בהחלט.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
תזכירו לי בבקשה, ככל שהערך של מתח הכניסה גבוה יותר, כך המגבר רגיש יותר או פחות?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הפוך. ככל שהמתח קטן הרגישות גדולה יותר.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
בקדם פאסיבי בשונה מאקטיבי, הסיגנל אינו מוגבר ומגיע בעוצמה חלשה.
מגבר רגיש יגיב טוב יותר לסיגנל חלש לעומת מגביר שאינו רגיש.
לעיתים חיבור של מגבר רגיש עם קדם אקטיבי בעייל גיין גבוה, גורם לרעשים של אהם וכו'
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,476
נקודות
113
אז זה טוב שהוא יותר רגשי?
במה זה טוב/לא טוב ?
לקדם פסיבי אין הגבר בכלל ,ונניח שהנגן שלך מוציא במקסימום 1.5 V ,הרי זה המקסימום שהקדם יעביר (אין לו הגבר ,זוכר) ,ועכשיו נניח שרגישות הכניסה של המגבר שלך היא 2V ,שזה הרמה שצריך לקבל המגבר בכדי לתת את כל העוצמה שיש לו ,לכן בתנאים הללו יחסר חצי וולט למגבר בכדי לנגן במקסימום ,ולכן זה יסרס את יכולתו בניגוד לקדם אקטיבי שישלים בהגבר של את החצי וולט החסר ,
אבל אם למגבר יש רגישות גבוהה ,נניח חצי וולט כבר מפוצץ המגבר למקסימום ,והנגן שלך מוציא שתי וולט שזה פי 4 ממה שהמגבר צריך ,אז אין לך בעיה להשתמש עם קדם פסיבי ,הרי מה שנותר לו לעשות זה רק הנחתה כדי שלא יתפוצצו לך האוזניים
,לגבי תאום עכבות ,בקצרה ,במידה ויוצא לך צליל "מת" למרות שהעוצמה בסדר ,אל תקנה כי אין התאמה חשמלית בין המחת לתחת ,יש לי בבית קדם פסיבי נגדים שעובד חרה עם הציוד שלי בניגוד לקדם שנאים פסיבי שעובד נפלא כי מצליח לתאם בין העכבות של הנגן והמגבר ,
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
987
מעורבות
50
נקודות
28
דאק עם נתוני יציאה הבאים יתאים:

  • +17 dBu (5.48Vrms) with a 0dBFS sinewave input?
 

שקד נ.

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
קדם פסיבי בעצם נותן שליטה על ווליום ולפי הכתבה וההסבר הארוכים אמור להשאיר את צליל המקור וההגברה נייטראלי לחלוטין.
לפיכך יסבירו לי בקשה המלומדים ממני מדוע אני אמור לשלם על כפתור ווליום שקוף ככל שיהיה מחיר אסטרונומי שכזה??
אשמח להחכים...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
במחיר הזה אתה קונה כבל אחרי 20% הנחה :)
נראה לך עכשיו כי זה עדיין מחיר אסטרונומי?
 

שקד נ.

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
מיכאל-
תשובה לא חכמה של מי שמשכנע עצמו שכסף קונה בהכרח את מקסימום האיכות ובעצם מתגאה במותג ולא בהכרח באיכות השמיעה.
מרבית האאודיופילים מאוהבים במערכת שלהם ורחוקים מלאהוב לשמוע מוסיקה.
ודווקא בעניים הכבלים החלפתי תגובות עם נמר שהצדיק את שכתבתי.....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
הצדקתי אותך בכך שהמחירים מופרעים.
אבל כמו שכתבתי ליובל (סטריאופיל), כשתשמע כבל כזה על המערכת שלך, ותבין שאין מכשיר שיעשה את זה כמוהו, תאלץ לשלם או להתפשר על לחיות בלעדיו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
תראה שקד.
אתה חדש, נרשמת היום, צברת כאן 5 הודעות.
כולן, בלי יוצא מהכלל מתלוננות על מחירי כבלים, וקדמגבר פסיבי.

האם זה מה שאתה הולך לעשות בפורום מעכשיו?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור