רמקולים עם תיבה מנגנת או רמקולים עם תיבה מתה


איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לדעתי הפרואק לא כזה, ה - NEAT לא כזה, ואני גם לא בטוח לגבי ספנדור והרברט'.

דבר אחד הוא "לוותר" על תיבה אינרטית (מטעמי תקציב או משקל) , לעשות תיבה קלה יחסית שמוסיפה גוון מסוים לצליל, אבל לתכנן אותה כדי למנוע רזוננסים בתחום תדר מסוים.

גישה אחרת לגמרי היא לבנות תיבה שמתערבת במוזיקה, לא כדי למנוע רזוננסים אלא כדי להוסיף תדרים לצליל.

אגב, גישה נוספת היא לשים יחידה פסיבית (ללא מגנט, ולא מחוברת לקרוס). זו בעצם תיבה מנגנת, אבל היא עושה את זה בצורה אחרת לגמרי מאשר פאנל עץ רועד מכיון שניתן לשלוט הרבה יותר בקלות על תדר התנועה של הממברנה וכך על האינטגרציה שלה עם המוזיקה.
 
נערך לאחרונה ב:

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
כן,
HARBETH SHL5
HARBETH M/30ּM/40
NEAT MOMENTUM 4I/ּXL6
BRODMAN
PROAC
זו רשימה מצומצמת של רמקולים לא זולים שנשמעים עם מקור והגברה איכותיים,ממש טוב.
לפותח השירשור-
מתודיקה של "תיבה מנגנת" בתכנון הרמקול,לוקחת בח-ן שההחזרים מהממברנה לחלל התיבה,יעשו טוב לצליל יש הטוענים שזה "צובע" אותו ויש כאלה שמחפשים את התוצאה הזו לעומת תיבה יבשה שבה המתכנן עושה את המקסימום שההחזרים מהממברנות לא ישפיעו על הצליל הראשוני. .בסופו של יום, מה שקובע בענין הם אוזניך בלבד ולא המתודיקה,וכפי שגם כתבת על חויית צליל עמוק ותחושה של מוסיקליות,רק מחזק את עמדתי.

הרבת' SHL5 לא קרוב להיות אול-אראונדר בשום צורה.
רמקול מעולה לג'אז ובעיקר ווקאל ושחזור קול אנושי חמים ונעים - בכל סגנון אלקטרוני \ כלי מתכת ובעיקר סגנונות המצריכים טוויטר דינאמי ממש אבל ממש לא...
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
כן,
HARBETH SHL5
HARBETH M/30ּM/40
NEAT MOMENTUM 4I/ּXL6
BRODMAN
PROAC
זו רשימה מצומצמת של רמקולים לא זולים שנשמעים עם מקור והגברה איכותיים,ממש טוב.
.

לא בטוח שפרואק ובמיוחד לא NEAT נכנסנות לקטגוריה.
ההרבט רמקול מרשים לדעתי. אבל לא לכל סגנון. יש מוזיקה שהוא מגיש כמעט מושלם, אבל הוא ממש לא אולראונדר.
כנ"ל הברודמן - יש כמה דברים שהוא עושה מדהים (מוזיקה קלאסית, צלילי פסנתר.....ג'אז....) אבל לא הייתי מכנה אותו אולראונדר. למי ששומע הרבה רוק, למשל, לא הייתי מציע לרכוש אותו.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מעניין אותי־, כל מי שפוסל את הרמקולים המנגנים היות והם לטעמו לא מתאימים לכל הסגנונות - איזה רמקול לדעתו בטווח מחירים הזה כן מתאים לכל הסגנונות?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
ומה עם שופרים כגון Klipsch או Altec , WE וכו... גם להם חסר דינאמיות בגבוהים? גם הם לא מנגנים את כל הסגנונות?
אין קשר בין פירוט או דינאמיות בגבוהים לבין תיבה מנגנת או לא.
יש הרבה רמקולים עם תיבות מנגנות שעד שלא מחברים להם ציוד נכון, לא יודעים עד כמה הם מנגנים טוב.
ולילד שאוהב לצעוק, זה ששמעת הרבת' ולא אהבת את הטויטר שלו לא מקנה לך מיל של ניסיון או הבנה בסיסית על מהות הקונספט של תיבה מנגנת, רב הרמקולים ברמות של עד 15K , בעיקר רצפתיים מנגנים עם התיבה ברמה כזו או אחרת
יש כאלה שעושים את זה יותר טוב, ויש פחות.
ענין של נימוס בצליל ופירוט קשור יותר לגישה של החברה ופחות אם התיבה מנגנת או לא
(אנחנו לא בשנות ה80' שאז באמת הרמקולים היו לרב סתומים ולא ידעו לתת במה כמו שצריך בגלל התיבות)
בקיצור ההצהרות שלך ממש מגוחכות, תעשה קצת שיעורי בית לפני שאתה בא למבחן.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
דווקא אני הולך להפתיע פה במיוחד לאחר תופעת הפירסום השלילי.הניים אובאטור 600 ששמעתי הוא רמקול מצויין לפחות בכמה סיגנונות מוזיקה ששמעתי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
דיון מעניין רק שדבר אחד שכחתם - איך זה תכלס נשמע.
אותי לא מעניין אם התיבה מנגנת או לא. אותי מעניין שהביצועים יהיו מתאימים למחיר הרמקול.

קחו למשל רמקולים נטולי תיבה. אז נכון, אין תיבה שתנגן אבל יש חדר שמאוד משפיע. החדר, שהופך להיות תיבה, הוא תיבה מנגנת בעצמה.

רמקולים מעץ תמיד, אבל תמיד ינגנו. על מנת להרוג תיבה יש להשתמש בחומר מת. עץ, עד כמה שידוע לי, הוא חומר חי שתמיד יתערב. אם זה מתוכנן טוב אז זה ישמע טוב.


רמקולים שופריים בנויים על מנת שהשופר יתערב. השופר הוא חלק מהתיבה. ישנם כמה כאלה שמנגנים כמו שום דבר אחר ששמעתי ולא ניתן להגיע לתוצאות הללו ללא התערבות של תיבה (שופר במקרה הזה).

הרמקולים של פעם. מה שקוראים אותו וינטאג', הם בעלי תיבות מנגנות רובם ככולם. התוצאות ברמקולים מהזן הזה, אינן מהמרשימות ששמעתי. לעומת זאת, רמקולים מבוססים טרנסמישן ליין גם מערבים את התיבה. pmc לדוגמא משתמשים בטכניקה המתערבת הזו. אני מאמין שאף אחד לא ירשום לרעת ה-pmc חסרונות מבנה. הרמקול הזה מתוכנן נהדר, שקוף להפליא וטבעי מאוד. כך גם ההרברת' שמצליח לייצר תלת מימדיות שקשה מאוד להתחרות בה במחיר שפוי וגם שם, אחרי ששמעתי מספר כאלה, לא נרשמה בעיה בדינמיות או בשקיפות בכלל.

כל הדיון הזה על מה עדיף או מה יותר טוב הוא לא לעניין כלל. כל יצרנית והטכניקה שלה. כל יצרנית משתמשת בתיבה על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר למחיר.

גם להמית תיבה צריך לדעת. תיבות מתות עם תיכנון לא נכון ימית גם את הצליל. יש לדעת להשתמש בכל טכניקה בצורה האופטימלית. בסופו של דבר, מת חי או גוסס, מה שמדבר בסוף זו התוצאה.

במקרה שלי, עם הרמקולים הנוכחיים שלי, התיבה אומנם מתה אבל יוצא משם טונה של רגש ומוסיקליות בזכות תכנון נכון ורכיבים מהקצה העליון. אוטוטו ארחיב בעניין עם פוסט ותמונות.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
הגיעו?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני עם זמני.
אותו רמקול, רק שהטויטר יהלום, ונראה לי שהוא לא הולך לחזור ליבואן.
 

בנסון

אוהב את התחום
הודעות
429
מעורבות
0
נקודות
0
:בעד::בעד:
דיון מעניין רק שדבר אחד שכחתם - איך זה תכלס נשמע.
אותי לא מעניין אם התיבה מנגנת או לא. אותי מעניין שהביצועים יהיו מתאימים למחיר הרמקול.

קחו למשל רמקולים נטולי תיבה. אז נכון, אין תיבה שתנגן אבל יש חדר שמאוד משפיע. החדר, שהופך להיות תיבה, הוא תיבה מנגנת בעצמה.

רמקולים מעץ תמיד, אבל תמיד ינגנו. על מנת להרוג תיבה יש להשתמש בחומר מת. עץ, עד כמה שידוע לי, הוא חומר חי שתמיד יתערב. אם זה מתוכנן טוב אז זה ישמע טוב.


רמקולים שופריים בנויים על מנת שהשופר יתערב. השופר הוא חלק מהתיבה. ישנם כמה כאלה שמנגנים כמו שום דבר אחר ששמעתי ולא ניתן להגיע לתוצאות הללו ללא התערבות של תיבה (שופר במקרה הזה).

הרמקולים של פעם. מה שקוראים אותו וינטאג', הם בעלי תיבות מנגנות רובם ככולם. התוצאות ברמקולים מהזן הזה, אינן מהמרשימות ששמעתי. לעומת זאת, רמקולים מבוססים טרנסמישן ליין גם מערבים את התיבה. pmc לדוגמא משתמשים בטכניקה המתערבת הזו. אני מאמין שאף אחד לא ירשום לרעת ה-pmc חסרונות מבנה. הרמקול הזה מתוכנן נהדר, שקוף להפליא וטבעי מאוד. כך גם ההרברת' שמצליח לייצר תלת מימדיות שקשה מאוד להתחרות בה במחיר שפוי וגם שם, אחרי ששמעתי מספר כאלה, לא נרשמה בעיה בדינמיות או בשקיפות בכלל.

כל הדיון הזה על מה עדיף או מה יותר טוב הוא לא לעניין כלל. כל יצרנית והטכניקה שלה. כל יצרנית משתמשת בתיבה על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר למחיר.

גם להמית תיבה צריך לדעת. תיבות מתות עם תיכנון לא נכון ימית גם את הצליל. יש לדעת להשתמש בכל טכניקה בצורה האופטימלית. בסופו של דבר, מת חי או גוסס, מה שמדבר בסוף זו התוצאה.

במקרה שלי, עם הרמקולים הנוכחיים שלי, התיבה אומנם מתה אבל יוצא משם טונה של רגש ומוסיקליות בזכות תכנון נכון ורכיבים מהקצה העליון. אוטוטו ארחיב בעניין עם פוסט ותמונות.

בדיוק!!!

 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
ומה עם שופרים כגון Klipsch או Altec , WE וכו... גם להם חסר דינאמיות בגבוהים? גם הם לא מנגנים את כל הסגנונות?
אין קשר בין פירוט או דינאמיות בגבוהים לבין תיבה מנגנת או לא.
יש הרבה רמקולים עם תיבות מנגנות שעד שלא מחברים להם ציוד נכון, לא יודעים עד כמה הם מנגנים טוב.
ולילד שאוהב לצעוק, זה ששמעת הרבת' ולא אהבת את הטויטר שלו לא מקנה לך מיל של ניסיון או הבנה בסיסית על מהות הקונספט של תיבה מנגנת, רב הרמקולים ברמות של עד 15K , בעיקר רצפתיים מנגנים עם התיבה ברמה כזו או אחרת
יש כאלה שעושים את זה יותר טוב, ויש פחות.
ענין של נימוס בצליל ופירוט קשור יותר לגישה של החברה ופחות אם התיבה מנגנת או לא
(אנחנו לא בשנות ה80' שאז באמת הרמקולים היו לרב סתומים ולא ידעו לתת במה כמו שצריך בגלל התיבות)
בקיצור ההצהרות שלך ממש מגוחכות, תעשה קצת שיעורי בית לפני שאתה בא למבחן.

<נערך על ידי נמר>

להזכירך, אתה זה ששפך סכומים הזויים בהדגמה ולבסוף אמר לי (אני לא יודע אם מייאוש או סתם התנשאות) "לא ככה שומעים מוסיקה" - ואת זה לא אמרת רק לי, אמרת משהו מאוד דומה לכמה אנשים שאני מכיר - תעשה לי טובה, ותעשה אתה שיעורי בית.
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
קוריוז.
אין בעיה לחלוק על דעתם של אחרים. אין בעיה אפילו להיות מאוד נחרץ.
אבל אנא, כבד את עצמך ואת הפורום ואל תשתמש במילים מהסוג הזה.

יאללה. עברנו הלאה.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
קוריוז.
אין בעיה לחלוק על דעתם של אחרים. אין בעיה אפילו להיות מאוד נחרץ.
אבל אנא, כבד את עצמך ואת הפורום ואל תשתמש במילים מהסוג הזה.

יאללה. עברנו הלאה.

צודק.
כל פעם שמגיע "מבין גדול" ומתחיל להתנשא אני נדלק מחדש.
להבא ארשום "בלבלן שכל"
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
צודק.
כל פעם שמגיע "מבין גדול" ומתחיל להתנשא אני נדלק מחדש.
להבא ארשום "בלבלן שכל"
AUDIOFREAK לא הגיע, הוא כבר פה הרבה זמן.
ואם יש מישהו שמבין - אז כנראה הוא בצמרת הרשימה.

(אני יודע שגם זה לא כ"כ משכנע אותך, ואתה בטוח שהצדק איתך).
תמשיך להנות.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
AUDIOFREAK לא הגיע, הוא כבר פה הרבה זמן.
ואם יש מישהו שמבין - אז כנראה הוא בצמרת הרשימה.

(אני יודע שגם זה לא כ"כ משכנע אותך, ואתה בטוח שהצדק איתך).
תמשיך להנות.

על הכיפאק, שימשיך בשלו ואני בשלי, כל עוד הוא לא מזלזל באף אחד - הכל בסדר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
צודק.
כל פעם שמגיע "מבין גדול" ומתחיל להתנשא אני נדלק מחדש.
להבא ארשום "בלבלן שכל"

ידידי. לא צריך להיכנס לעניין האישי. תאמין לי שאם תענה עניינית זה יתפוס יותר טוב.
בלי קשר לידיעותיו של המתדיין או חוסרם. איפוק הוא מעלה אדירה, ואתה גולש חשוב. שמור על איפוק, אמור את מה שיש לך בנועם. תאמין לי, זה לא רק יהיה עם יותר משמעות. זה אפילו ינעים את זמנך בפורום.

יאללה עבר. עכשיו מסתכלים קדימה. :כל-הכבוד:
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
ידידי. לא צריך להיכנס לעניין האישי. תאמין לי שאם תענה עניינית זה יתפוס יותר טוב.
בלי קשר לידיעותיו של המתדיין או חוסרם. איפוק הוא מעלה אדירה, ואתה גולש חשוב. שמור על איפוק, אמור את מה שיש לך בנועם. תאמין לי, זה לא רק יהיה עם יותר משמעות. זה אפילו ינעים את זמנך בפורום.

יאללה עבר. עכשיו מסתכלים קדימה. :כל-הכבוד:

בכיף, רק שים לב שאני זה שרשמתי את דעתי בלבד, והוא זה שבחר לפנות אליי בצורה כזו, אני בטח לא פניתי אליו מלכתחילה..
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
כל מי שרוצה להתרשם מרמקול תיבה מנגנת מול רמקול תיבה מתה (באותו המחיר) - מוזמן לבוא אלי.

אם האתר רוצה להצטרף ליוזמה ולארגן מפגש כזה - בשמחה.

עופר.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כל מי שרוצה להתרשם מרמקול תיבה מנגנת מול רמקול תיבה מתה (באותו המחיר) - מוזמן לבוא אלי.

אם האתר רוצה להצטרף ליוזמה ולארגן מפגש כזה - בשמחה.

עופר.
ומה זה יתן?
תוצאות ההדגמה הזאת יהיו נכונות וטובות לשאר הרמקולים בעולם?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור