האם פייסבוק יצמיח לפרה הנחלבת ביצים? דעה אישית


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,354
מעורבות
724
נקודות
113
 

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
אז מה המסקנה ? שפייסבוק הוא התותח ? או שיש תקוה למהפכות צרכנים בארץ ?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מה אתה חושב?
לדעתי הפיסבוק הוא רק צינור (שופר) בלבד שצריך להשתמש בו, האם יש תקווה, אני מקווה שכן (אחרי הכל התקווה זה ההמנון שלי), אבל אני לא בטוח
 

פסח

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
0
נקודות
1
אישית, אני מאוד מאוד מאוד מקווה שאכן לרשתות החברתיות תהייה כן השפעה (חיובית) על רוב הגזל, העושק והשחיתות שנעשים בארץ (הקודש)
עצוב היה לקרוא מאמר ב Y נט שכרגע אני לא זוכר מה שם הכתב, אבל מה שכן אני זוכר, הוא העלה הצעה שיש "תחליפים" לקוטג', כתב שלא "חייבים" לאכול קוטג'- כלומר, הוא מודה ומה שעצוב בכך שהוא מסכים עם הגזירות והיוקר ובכך הופך את הקוטג' למאכל מותרות !! (מה גם שהכתבה הייתה מגמתית משהו לטובת הריבון), כן חבריי המלומדים, הקוטג' בישראל הפך בן לילה למוצר יוקרה ומאכל מותרות !!!
ברור שלא ניכנס פה לדיון כלכלי, מה גרם לעליה- מחירי הדלק? חמדנות? קטנוניות? רשעות לב? הליכוד?
אני חושב שאם נלך אחורה, אז דווקא 10 המרגלים שטענו כי הארץ היא אוכלת יושביה...הם אלו שצדקו
ולא 2 שטענו הפוך...
חבל...


תודה
 

avihy-a

כתב האתר
הודעות
149
מעורבות
1
נקודות
0
היי כרמי, Its been a while...

רציתי רק לתקן אותך במשהו קטן במאמר וגם לשתף אותך בטור דעה שכתבתי בבלוג שלי. התיקון הוא בנוגע למה שהתחיל את מחאת הקוטג', והאמת היא שהמחאה המדוברת ברשתות החברתיות התחילה כמה ימים לאחר תחקיר שעשתה אילנית חיות במדור הצרכנות של גלובס שעסק בכלל בסל המזון בישראל לעומת אותם מוצרים (בעיקר ישראליים) בשווקים אחרים בחו"ל. אחרי שהתבררו הפערים, בין היתר המחיר השערורייתי של הקוטג', נפתחה קבוצת המחאה בפייסבוק.

אני אומר את זה לא רק בגלל שהיום אני כתב בגלובס, אלא כהקשר לטור שכתבתי בבלוג שלי: http://techmehome.com/?p=488

אגב, את הדברים שכתבתי לפני שבועיים, שהם לחלוטין דעתי האישית, אמר לא פחות ולא יותר מסגן הנשיא לענייני פרסום ופיתוח בפייסבוק, בנו של נגיד בנק ישראל - דיוויד פישר, בוועידת הנשיא שהתקיימה בשבוע שעבר.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
היי אביחי,
המאמר הראשון אכן התחיל בכתבה המדוברת (ראיתי שחלק מגופי התקשורת המתחרים התעלמו ממנה באלגנטיות :)), אבל, השאלה העקרונית היא האם ללא פייסבוק הכתבה בגלובס היתה עושה רעש מקומי וגוועת לאחר מספר ימים? האם כתבה זו היתה מצטרפת לשורת תחקירים מהעבר?
הרי פורסמו לפני כן לא מעט כתבות תחקיר, חלקן חשפו עוולות גדולות יותר, אבל גם הן נגמרו בקול ענות חלושה, הפעם היה את פייסבוק שימשיך וילבה את אש המחאה.
 

avihy-a

כתב האתר
הודעות
149
מעורבות
1
נקודות
0
אני לגמרי חושב שההשפעה של פייסבוק בעניין הזה היא מזערית. וכך גם כתבתי והדגמתי. הדוגמא הכי טובה לכך היא מחאת הדלק. לא יצא מזה שום דבר, וזו לא רק המחאה הזו. 5 דקות של שיטוט בפייסבוק ותגלה מיליוני דפי מחאה שונים שלא עשו שום דבר. כמו שאמרתי - מחאת הקוטג' היית נשארת בגבולות הפייסבוק בין כמה מאות או כמה אלפי לייקים, חסרי משמעות, אילולא רמי לוי ושאר בעלי רשתות המזון היו תופסים על זה טרמפ. מי שכביכול מצמץ ראשון והראה "פחד" ממחאה ומחרם צרכנים היו הם. בגלל זה הכותרות ובגלל זה התחושה כאילו יש כאן הצלחה אדירה של חרם צרכנים. בולשיט. הרי עד עכשיו המחלבות לא מוכנות להוריד את המחיר, וגם אם כן זה בכמה עשרות אגורות - בקיצור, לצרכנים הישראליים יש עוד כל כך הרבה ללמוד על מחאות וחרמות, ורצוי שיעשו זאת מהאמריקאים והאירופאים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
האמריקאים צרכנים עם ביצים כבר הרבה זמן - השאלה האם אנחנו נמשיך להיות הפרה הנחלבת ונשתוק?
לדעתי העם כן מרגיש כעת שיש לו כוח, אני מקווה שמתחיל שינוי (בחשיבה) ואני מקווה שהוא לא יעצר כאן
וכן אני חושב שהפייסבוק הוא שופר טוב עם נדע להשתמש בו - וכמובן לא על כל פיפס, אחרת זה לא ילך לשום מקום.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור