חשיבות המקור?

  • פותח הנושא Sonus
  • פורסם בתאריך

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
בשנה האחרונה החלפתי כמעט את כל האלקטרוניקה שלי.
תוך כדי ה"מסע" למדתי הרבה דברים חדשים ומעניינים קניתי מכרתי שאלתי קניתי שוב עד שמצאתי את מה שהתאים לי הכי טוב.

מעניין אותי לדעת מה החברים פה חושבים בנוגע למקור. הניסיון האחרון שלי מראה שמקור ואלקטרוניקה חשובים יותר מהרמקול.

דעתכם?
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
מבחינת השפעה, מקור משפיע אולי יותר מקדם-מגבר.
אבל הכל חשוב.. בטח שלא הייתי זורק את הרמקולים שלי
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
הציפור שהציצה במסך אמרה לי שהמקור שלה באמת חשוב.
מה שמקור יוציא לא טוב - לא יתוקן בהמשך. מה שמקור יחסיר, יעוות, יוסיף לא יתקון בהמשך.
הכי חשוב? שני? לא חשוב הסדר. לטעמי האישי מה שעושה את המוזיקה בחדר הרמקולים, אבל אם מה שמגיע אליהם לא מוצלח, העסק לא יעבוד.
הרעיון הוא ליצור שרשרת שהיחידות שלה באותה רמה - עניין בעייתי מאוד להגדרה מדויקת בעסק הזה - כדי שלא יהיה רכבי שיפיל את היכולת הכוללת.
מה שכן, כנראה קל יותר - בכסף נתון - להגיע לאיכויות גבוהות יותר בתחום ההגברה.
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
360
מעורבות
1
נקודות
18
בשנה האחרונה החלפתי כמעט את כל האלקטרוניקה שלי.
תוך כדי ה"מסע" למדתי הרבה דברים חדשים ומעניינים קניתי מכרתי שאלתי קניתי שוב עד שמצאתי את מה שהתאים לי הכי טוב.

מעניין אותי לדעת מה החברים פה חושבים בנוגע למקור. הניסיון האחרון שלי מראה שמקור ואלקטרוניקה חשובים יותר מהרמקול.

דעתכם?

באיזשהוא אופן הכל חשוב, החל מהחשמל ועד לאקוסטיקה.
ניסיונו האינדיבדואלי של כל אודיופיל מצביע בכל פעם על חוליה קריטית אחרת מהסיבה שכל
אחד מאיתנו התנסה בדרך שלו על ציודים מאד ספציפיים.

דגמה-אם נבחר כמה יצרני CD ונשאל לדעתם מה חשוב יותר בייצור CD - הטרנספורט , ספק הכח, המוליכים הפנימיים, ה DAC , המארז החיצוני...

התשובה כבר ברורה- כל יצרן יטען אחרת, וההוכחה בשטח היא - שאין CD מושלם כשם שאין
סטאפ מושלם.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אינני יודע אם זה כלל, או אם זה נכון תמיד, אבל מה שמצאתי מניסיונותיי על המערכת שלי הוא שלרמקולים ולטיפול האקוסטי יש את ההשפעה הדרמטית ביותר על איכות הצליל. במקום שני נמצאים המקור והאלקטרוניקה, או ההגברה ובמקום שלישי כל היתר: כבילה וחשמל.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אבנר, אני מסכים שלא קיימת מערכת מושלמת ולא קיים אף פריט מושלם למערכת שמע – לא נגנים, לא מגברים ולא רמקולים.
אני גם מסכים שהכול חשוב.
נראה לי סביר שהחוליה החלשה היא ספציפית לכל מערכת מסוימת.
כל זה כאשר מדובר במערכות שהן ברמת איכות גבוהה מספיק.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
ה
מה שמקור יוציא לא טוב - לא יתוקן בהמשך. מה שמקור יחסיר, יעוות, יוסיף לא יתקון בהמשך.

בדיוק, האם זה לא מה שעושה אותו לחלק הכי חשוב בשרשרת?




*הדיון כמובן לא על מערכות כניסה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יניב.

אני בהחלט חושב שלמקור יש משמעות רבה בדיוק כמו כל רכיב במערכת.
במערכת שלי נניח הדגש הוא על המקור האנלוגי שהוא נשמע טוב יותר מהדיגיטלי {שוב, במערכת שלי}, מאידך החלפה של קדמגבר שהוא ברמה נחותה משמעותית מהמקור הדיגיטלי מביאה את המערכת לתוצאה טובה יותר מאשר החלפה למקור דיגיטלי איכותי יותר.

משמע.
כל רכיב במערכת משפיע, אין לתת תשומת לב יתרה לרכיב אחד יותר מרכיב אחר שכן האחר הוא זה שיהפוך לחוליה החלשה שתוריד את הממוצע של איכות המערכת.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
מובן שסינרגיה בין כל החלקים, כלומר רמה מאוזנת ביניהם, היא הדבר שאליו צריך לשאוף.
וגם ברור שככל שהחלקים איכותיים יותר, התוצאה תהיה טובה יותר.
אבל בעולמנו הפלבאי, עולם של פשרות כלכליות ללא סוף, השיקול איפה להשקיע יותר הוא בהחלט רלוונטי.

בזמן האחרון, מאז שעברתי (מתוך אילוצים אישיים) מאנלוג לדיגיטל, אני מתחיל לחשוב שהרכיב הקריטי ביותר הוא המקור.
בוא נחשוב על זה ככה:
לפני כמה ימים הייתי בקונצרט של מוזיקה פרסית קלסית.
כמובן, כל הכלים היו אקוסטיים (חליל, עוד, סנטור, דרבוקה, קול, ועוד).
מכל מקום, כל הכלים הוגברו במגברי PA והושמעו ברמקולי PA.
התוצאה הייתה מהנה מאוד ודינמית, אם כי החריפות והמלאכותיות של הצליל די הפריעה לפעמים (לפחות לאוזניי האודיופיליות).
מה אני רוצה לומר בזה?
שבהינתן מקור טוב (וכאן היה לנו מקור אולטימטיבי), אפילו הגברה ורמקולים פשוטים יחסית עשויים להפיק תוצאה לא רעה.

ערן מאודיופריק סיפר לי על לקוח שלו שקנה פטפון משובח (כולל זרוע מצוינת), וחיבר אותו למערכת בסיסית ביותר שהורכבה מרסיבר של שרווד או משהו כזה ורמקולים ברמה מקבילה, והתוצאה הדהימה את שניהם.
טוב, אז אני מניח שאין טעם במהלך קיצוני כזה, ומוטב להשקיע יותר בהגברה וברמקולים, אבל הרעיון ברור:
קצת פחות כסף על רמקולים והגברה, וקצת יותר כסף על מקור.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
שמעון,
מסכים עם הרוב אבל לא עם המשפט האחרון - הייתי מחליף "כסף" ב-"איכות".
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
סונוס: "בדיוק, האם זה לא מה שעושה אותו לחלק הכי חשוב בשרשרת?"
חשוב מאוד לכן - כן. הכי חשוב לא, כי מה שקובע באופן המהותי ביותר איך המוזיקה נשמעת - ממש כך - זה הרמקול. הוא משמיע אותה, והוא גם המוצר הפחות נשלט ובמובנים מסוימים היותר מפגר בעסק.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לשמעון: בהמשך לסיפור של ערן, אני משער שאם תיקח מערכת בינונית ותחבר אותה לרמקולי מופת, גם אז תשמע הקפצה באיכות. השאלה היא כמה השאר הפחות טוב מפריע לטוב מאוד למצות את עצמו - ובעיקר כמה זה עולה.
בעיקרון, החחלק החלש הוא מיע דופק את העסק, וצריך לכן שהפערים באיכות - ולא שיש דרך למדוד את זה - יהיו סבירים.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
לכל רכיב במערכת יש חשיבות באותה מידה וגם לכבלים , חשמל וטיפול אקוסטי +מעמד יש חשיבות לא מבוטלת.
אך יש לשם לב גם להתאמה בין הרכיבים-מבחינה מקצועית מדובר בתיאום עכבות בין המכשירים לחיווט או בלשון לא מקצועית סינרגיה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור