Modu - טלפון שזקוק לחליפה, ביקורת

  • פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך

dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,357
מעורבות
724
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: Modu - טלפון שזקוק לחליפה, ביקורת
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
אני מאוד מעריך את האומץ והיכולת המרשימים שמאחורי המכשיר, הלוואי על 10% מהיזמים הטכנולוגיים. במיוחד בהקשר של להתעסק עם חומרה, ושל לפעול כדי למכור את המוצר ולא כדי לעשות אקזיט לאיזו אפליקציה. אבל בניגוד ל דיסק און קי, זה היה הימור גרוע.
ליזם ישראלי, עם המשאבים המוגבלים שלרשותו, פשוט אין סיכוי להתחרות בענקים כמו נוקיה / אפל / סמסונג וכו'. החברות האלו מטיסות מוצרים לשוק כל כמה חודשים בצורה מתוכננת, כאשר פיתוח נערך במקביל כל הזמן, עם השקות מתוזמנות ומתוזמרות. בזמן שלקח למודו להפוך מרעיון למוצר על המדף אני משער שעברו שנות דור במונחי סלולר, וכך יהיה גם עם שדרוגיו אם וככל שיהיו. הדיסק און קי היה הימור הרבה יותר טוב, משום שלא היה דבר דומה לפניו. מכשיר סלולרי נוסף, בלי Killer Application מוחלט (הג'קטים אינם KA לצערי, והגודל גם לא) בשוק רווי להתפקע הנשלט ע"י ענקים עמוסי משאבים זה משהו אחר לגמרי.
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אני חושב שזה לא קשור בהכרח לענין של משאבים, אלא תלוי בקונספט, אם הקונספט מבוסס על מכשיר אחד מהפכני, לא צריך משאבים כמו של נוקיה הדרושים להשקת אינספור דגמים שונים.
אלא, שעבר זמן רב למדי, מאז ההכרזה הראשונה על מודו ועד להשקה של המכשיר הנוכחי, שכבר נראה מיושן לזמנו, מאז שהוכרז לראשונה על קונספט המודו, יצאו מכשירים חדשים (כן, אייפון...) שעשו מהפיכה אחרת בשוק והראו שיש בהחלט מקום למכשיר בודד שעושה הרבה (גם אם זה לא הכל) ובאופן ידידותי.
 
ד

דוד שני

אורח
פורסם שהמודו הנוכחי ימכר בפיליפינים, ברשת דור 2.
אז נראה שהמודל הראשון יהווה פתרון לארצות מתפתחות והמפיכה (אם תבוא...) תגיע רק בדור הבא.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מה שכתבת לצערי נשמע כמו כל דבר בישראל.

חיפוש אחרי האינסטנט ותחרות אך ורק מול הגדול ביותר. לא הצלחת? אתה כשלון.
וזו הטעות.
במודו כנראה, כפי הנראה כרגע המטרה לא הייתה להתחרות בגדולים ביותר. בנוסף יש להם משאבים וכנראה זה נותן להם את האפשרות לזמן.
זמן הוא מצרך חשוב, אשר הוא התווך של הלמידה, השינוי, ולאט לאט ההצלחה.

הפניה של מודו היא לנתח שוק שונה לחלוטין.

זה כמו סופר מרקט , יש מוצרים מסויימים, שלא מתחרים עם מוצרים אחרים. הם נמכרים בזול יותר, ומיועדים לפלח שוק אחר לגמריי מזה של רוב הצרכנים, בנוסף הם לרוב ימכרו רק בחנויות מסויימות בלבד.
 

avihy-a

כתב האתר
הודעות
149
מעורבות
1
נקודות
0
אני חושב שאתה טועה. בשורה התחתונה, המטרה של Modu לא הייתה לייצר איזשהו מכשיר סלולארי שיתחרה או לא יתחרה עם מכשירים אחרים - המטרה כאן הייתה לייצר או לאמץ סגנון חיים אחר ושינוי התפיסה של הצרכנים את המכשיר הסלולארי שיש לכל אחד מאיתנו ושהפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. החזון של דב מורן בעניין הזה היה מאוד ברור - לשנות את ההרגלים שלנו. וזה, לצערי ולצערו, פשוט לא עובד. זה יפה ונחמד בתאוריה אבל בפועל זה לא ישים.
כמו שכתבתי בסקירת המוצר - היו מכשירים יותר מתקדמים, חכמים ומשוכללים ממנו כבר לפני 10 שנים. לא בזה ה- Modu בא להתחרות, ודב מורן ידע זאת טוב מאוד מהיום שבו הוא התחיל לפתח את ה- Modu לפני שנתיים בערך.
 

rel_benrey

אוהב את התחום
הודעות
157
מעורבות
0
נקודות
16
במקום להסתכל אחורה אני מעדיף להסתכל קדימה, ואני בהחלט רואה איך המודו יכול לאט לאט למצב את עצמו. מאחר ויש לו תכונות טובות כמו פשטות, הוא לא מעמיס תכונות שאין בהם צורך, הוא בהחלט יכול לחדור לשוק המשתמשים המבוגרים, שרק רוצים לדבר עם המשפחה ולקרוא הודעות. האמת היא שאפילו אני, ויש לא מעט צעירים כמוני, לא רוצה שום דבר בפלאפון שלי מלבד לוח שנה ושעון מעורר, והעיקר שיכנס לכיס בלי שארגיש אותו. . בשיווק חכם ונכון הוא יכול להמכר יפה, כל עוד לא יפנה לאותם קהלי יעד רוויים וינסה להתחרות שם. תמחור נכון ופשטות- הוא יהיה סיפור הצלחה.
 

א

אורח

אורח
לא פרקטי

לדב מורן אולי יש השקפת עולם לקחת מכשיר אחד קטן שיכנס לתוך "חליפה" ובעצם יהפוך להיות משהו אחר אם זה יותר בכוון של נגן MP4 או MP3 ואם זה בכוון של מכשיר עם פונקציות מנהלים,אך אני חושב שדב מורן (שאני חייב להלל אותו על עבודתו בתחום הזיכרונות הניידים) שכח נדמה לי לרגע שעל מנת להפוך את מכשיר המודו לX ולאחק מכן לY ואז לZ אז בעצם האדם צריך לסחוב עליו כל היום את ה"חליפות" האלה דבר שנראה לא פרקטי כלל וכלל,זה לא הגיוני שאני יסתובב עם שלוש או ארבע "חליפות" בכיס רק על מנת להתאים את עצמי לצרכי כעת...ופה אני חושב שהטעות של דב מורן,אני חושב שהטלפון צריך להתאים לי במידה שהכי ניתנת לניצול.אז בהווה אולי אני אקבל מכשיר גדול מסורבל אבל שיש בו את כל התכונות שאני רוצה (וזה בעצם מה שהאיפון של אפל עושה,עם כל הפליקציות שניתן להוריד אתה יכול להתאים את המכשיר אליך) ורק לאחר מכן לחשוב איך לעשות את אותו מכשיר בלי לאבד ממנו אף לא תכונה אחת או להיפך להוסיף לו אף עוד דברים,רק בקטן יותר.
הייתי מנסה את המודו אם הוא היה יותר זול קצת בארץ,אבל זה לא נראה לי השקעה שכדאי לעשות,אני סבור שזה מכשיר שאתה מסתובב איתו אולי חודש ואומר "וואו יש לי טלפון קטן ומגניב" וחלק מהאנשים גם קצת ישימו עליך עין אבל אחרי חודש תגלה שהוא מאוד לא שימושי.
צר לי דב מורן הפעם נכשלת.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא הבנתי בכלל במה אני טועה.
 
ש

שוקי

אורח
אני מכיר את דובי
ההנחות האלה שהוא "רצה לשנות את צורת החיים שלנו" או "שהוא לא הבין שאנשים לא רוצים לסחוב כל היום ג'קטים" מגוחכות. בלי להכנס לסופרלטיבים האיש מבין מה הוא עושה וחוכמת החיים שלו וההבנה במוצרים עולה על סך זו של כל הכותבים פה ביחד. גם הדיסקאוןקי הראשון היה של 8 מגהבייט בלבד והוא עלה קרוב למאה דולר. גם אז היו החוכמולוגים האלה שהסבירו למה אין למוצר סיכוי. לוקח זמן לפתח קונספט. לוקח זמן לבנות חברה. דובי בנה בפעם הקודמת שלו חברה עם מחזור של ביליון דולר ב- 18 שנה. הפעם זה יקח לו פחות. אבל גם "פחות" זה לא בהכרח שנתיים או חמש אלא יותר.
 

א

אורח

אורח
צודה לחלוטין

אנשים כיום רוצים מכשיר שיש בו הכל וזו ההצלחה העקרית של האייפון (מעבר לשיווק חכם ועיצוב מעולה). כבר מזמן יש מכשירים שעושים את מה שהאייפון עושה (הם למעשה פשוט הביאו לדרגת אומנות את רעיון מסך המגע אבל תכלב לא מעניין אותי ZOOM IN ZOOM OUT זה באמת שטויות) רק שהאייפון עשה את זה פשוט כפתורים מעוצבים הנגישים בנוחות וזהו ומסתבר שזה מא שאנשים רוצים.

המודו למשעה לדעתי הסתמך על כך שייצרנים אחרים יעשו את העבודה אבל זו הנחה שגוייה מיסודה שכן אף יצרן לא ירצה לוותר על נתח משמעותי שכן הבסיס של טלפון זה כבר ממש לא העניין במכשירים סלולרים.

ולמי שאמר שצריך טלפון פשוט? זה מה שנוקיה עושה הכי טוב אחרי המכה הכואבת שהיא קיבלה מאפל (וגם מ HTC כיום) וכמובן שהיא גאה מידי להודות הזה וחבל אבל תכלס עיקר השוק של נוקיה ועיקר השוק בכלל זה לא המכשירים החכמים אלא המכשירים הפשוטים ובאלו נוקיה מוכרת המון בעיקר במדינות אסיה למשל.
 
א

אורח

אורח
מכשיר קטן שאין בו כלום.

רכשתי בשבוע שעבר את המודו, ונוכחתי לדעת שלא די שההר הוליד עכבר, אלא אפילו העכבר - פג ונולד במשקל נמוך..
אי אפשר להכחיש שהוא באמת המכשיר הקטן והקל ביותר בעולם, אך מעבר לכך אין בו שום דבר הראוי להתכבד בו. אתחיל מהדברים הבסיסיים: עוצמת הקול ואיכותו - מהגרועים ביותר ששמעתי. הסוללה אינה מחזיקה מעמד מספיק זמן יחסית למכשיר שדורש כל כך מעט משאבים. איכות המסך ירודה לחלוטין, ואין בה שום דבר מעניין. ומכאן אעבור לפונקציות. אין אפשרות לשלוט כמעט בכלום. אין אפשרות להגדיר תמונת רקע - שזו פונקציה בסיסית בכל סלולרי דפוק. אין אפשרות לכוונן את השעון מעורר לכמות הפעולות הרצויה. אין אפשרות לעבור מכתיבה רגילה למילון בלחיצת כפתור בעת כתיבת ההודעות. אין הגדרות זיכרון בכלל - כך שאין לי שום מושג כמה פנוי וכמה זיכרון נמצא בשימוש. ובעצם - אין כמעט אפשרות לשום דבר שהוא הבסיס של הבסיס . מבחינת הקליטה - זה נראה לא רע, וככזה אני לא סבור שהוא שווה יותר מ - 200 ש"ח עם כל הבאזז שעשו ממנו..
לסיכום - לא מומלץ בכלל!
 
א

אורח

אורח
יש עם מצלמה modu jacket

יש modu jacket עם מצלמה קוראים לו modu jacket night
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור