- הודעות
- 2,357
- מעורבות
- 724
- נקודות
- 113
שרשור תגובות לכתבה: המדריך לחובב האנלוגי המתחיל
כתבה יפה נמר
אישית, בסכום הזה לא הייתי מתקרב לציוד אנלוגי חדש (חוץ מהראש), זה משאיר אותך עם סט מאוד בסיסי.
בעיני עדיף בהרבה להשקיע את כל ה 10,000 ב dac יד שניה בן שנתיים-שלוש ויש לך מקור stereophile class a ברמה מעולה ל 15 שנים הקרובות ללא הוצאות שוטפות
אומנם לא אנלוגי אבל עם יכולת שיחזור מוסיקה מדהימה.
לדעתי אנלוגי מתחיל להיות מרגש באמת רק מתקציב של כמה עשרות אלפים וצפונה (כולל ראש, מכונת ניקוי, פונו סטייג')
אחלה כתבה נמר, תודה על ההשקעה.
אני יודע שכל המטרה הייתה לשים את הסרטון בסוף
תדע שאני משתמש בו כל פעם שמנסה להסביר לאדם שאינו אודיופיל עד כמה מדובר בתחביב פסיכי.
לגבי "סטים אנלוגים לא יקרים עם יכולות סוניות מהממות":
גוף, זרוע, ראש, פונו, מכונת שטיפה, כבל זרוע, 2 זוגות אינטרקונקטים.
בכמה אתה סוגר את כל זה?
וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על העלויות של תקליטים איכותיים לאנשים שאוהבים לקנות הרבה מוסיקה חדשה מידי חודש.
נ.ב. הראתי את הסרטון של הפטיפון אתמול לחבר שהוא ד"ר לפיזיקה.
מה הוא אומר לי בסוף?
למה הכבלים לא על הרצפה? שיהיה יותר קל לנקות את הרצפה?
נמר,
לטעון שאין הוצאות שוטפות על אנלוגי חוץ מהוצאה על ראש, זו טעות בהתייחס למי שאין לו תקליטים.
מי שנכנס לאנלוגי ורוכש פטיפון בנניח 10K ש"ח, ורוצה עוד 100 תקליטים, יוציא על התקליטים (יד 2) עוד 5K ש"ח.
ב 15K ש"ח אפשר לרכוש סטרימר טוב - ואני יודע שאתה לא מסכים איתי, אבל ההנאה מהסטרימר לא תהייה פחותה מההנאה מהפטיפון אבל תהייה כרוכה בהרבה פחות הוצאות ודאגות.
נכון שראש MC נשמע טוב יותר מראש MM, אבל איזה ראש אפשר להתקין על פטיפון שעולה 10K ש"ח?
לכן אני גם סבור כמו אחרים שזה צעד שגוי. אם כבר להיכנס לאנלוגי, אז בגדול כדי לקבל יתרון על הדיגיטלי.
אריה
נמר יקר תודה על ההתייחסות המפורטת.
רק מדגיש שלא התכוונתי לוינטאג׳ אנלוגי אלא לציוד יד 2 בן כמה שנים. בפטיפונים שנמכרים חדשים ב 5000 שח, עולים ליבואן 2500-3000 ומי יודע כמה עלה לייצר אותם אני שומע את התהודה הפנימית המעצבנת שלהם מתערבבת במוזיקה ופשוט לא כיף לי לשמוע. אבל ב 15k סט אנלוגי יד 2 בן 5 שנים נניח אני מתחיל להנות. וזה לא חוכמה לשים פטיפון של 5000 שח על מעמד של 10,000 שח או פלטת שיכוך שעולה סכום דומה לכמה שעלה הפטיפון (לא טוען שזה מה שעשית) וגם לא להכניס אותו לחדר מטופל אקוסטית באופן רציני כי אלו לא התנאים שהוא יעבוד בהם ובתנאים בסיסיים+ אני אישית פשוט לא מצליח להנות מהמכשירים האלו, שומע יותר מדי את הרזוננס הלא טוב שלהם.
פורמטים דיגיטליים יכולים להמשיך להתעדכן זה לא אומר שצריך לרוץ אחריהם ולהחליף dac כל פעם שיוצא פורמט חדש.
בדיוק כמו שאנחנו עדיין שומעים דיסקים ונהנים מהם מאוד שלא לדבר על תקליטים..
נמר ,
תודה על הכתבה . אני מסכים שניתן להינות גם מאנלוג בסכום של 10K אולם הציפיות צריכות להיות בהתאם .
(זה נכון לכל תחום , אדם שרוכש רכב חדש ב 70,000 שקל לא יכול לצפות לאותה החוויה מרכב שעולה 500,000 שקל) .
חייב לציין שמנסיוני ( שהוא ממש לא רב ואפילו לא מתקרב לשלך ) הכי התחברתי לנושא של כל "הנלווים" שלדעתי הם
מאד מאד חשובים !! הכוונה שלי לשיכוך , לכיוונים שיש לבצע בעת התקנת הראש ,בעת התקנת הזרוע ,כיוון הפונו וכד' .
אפשר לקחת ציוד ב 10K ולכוון אותו כל כך רע שישמע פח אמיתי ואת אותו הציוד עם כיוונים נכונים ומדויקים ותשומת לב אפשר לקבל תוצאות מצוינות.
ראש טובנמר
נכון שראש MC נשמע טוב יותר מראש MM, אבל איזה ראש אפשר להתקין על פטיפון שעולה 10K ש"ח?
אריה
אני לא יכול להרים את הכפפה - אבל האתר כן: השוואה בין פטיפון הכי טוב ב 10K מול סטרימר הכי טוב ב 10K.תו לי פטיפון סביר, ראש mc זרוע ופונו. אני מכוון אותו ומוכיח בנקל שהתוצאה באנלוגי תהיה טובה יותר מנגן דיגיטלי במחיר זהה.
לגבי מוסיקה - מוסיקה קונים תמיד. אם מחפשים במקומות הנכונים, מוצאים מציאות משתלמות מאוד. מוסיקה אינה קשורה לאחזקת המכשיר, מוסיקה קשורה לאחזקת הנשמה שלנו. לקנות מוסיקה זה כמו להאריך חיים.
אני אחד שמשתמש רק בפטיפון ושומע לא מעט. אני יכול לספר לך שפעם בשנתיים אני קונה ראש. רוב החובבים שומעים פחות תקליטים ממני (זה בגלל שאני רוב הזמן בבית), לכן, הם ישדרגו ראש כל 4 שנים. זה לא נקרא אחזקה משום שמלבד שידרוג הראש אין שום בלאי בפטיפון.