אתה מדבר על העדשה 18 - 105 F4? שפוך כמה מילים עליה, היא מעניינת אותי.
אריה
כן זוהי העדשה SONY PZ 18-105MM G OSS
תוכל לראות אותה בתמונה הימנית ביותר {בקטן}
צבעים עשירים .
הפתיע אותי בצילום ים שמיים צבעים עשירים ללא כל בעיה עם פירוט יוצא מן הכלל במרכז בצילום .
שאתה גם מכוון את המצלמה לצילום .
במיטרינג = לSPOT או
בהשווה מול הקיט /50ממ /19ממ סיגמא או 70-200ממ סוני
יופי של צבעים עשירים עם פירוט מעולה -זה מה שנקלט אפילו בצילום בFIN או סטנדרט אפילו
עם קובץ קטן
5.1/10MB
מאד מהירה בוידאו למשל -
נסעתי ברכבת צלמתי מהחלון הפוקוס שלה היה די מהיר .
עולה לשימושים שונים - הכל מכל
לא משווה אותה באיכות ליקרה וטובה יותר סידרה G גם אבל 70-200MM גם זו ברשותי למטרות אחרות
מאד קלה - אך עושה את העבודה טוב מאד .
החלטתי לאמץ את העדשה זו כסוס עבודה לכל הצילומים כמעט .
היפה בדבר שאתה מצלם הסביבה ואובייקט לא מחשיכים טיפה במצב של זום כלפי האובייקט .
במילים אחרות בהירות לאורך כל הדרך - בעדשת הקיט מעט שמתי לב לעניין
יותר חדה בקצוות מעדשת 16-50MM הקיט . אולם אין להקל ראש כלל ועיקר בעדשת הקיט.
שמסתבר כי היא שימושית כל כך במקרים שונים וצילום מפתיעה ביותר .
אני אומר זאת לאחר שביצעתי מספר השוואות בין כל העדשות , וחישובי מרחקים מתאימים כלומר ?
צילום כל 50ממ יהיה בדיוק -כך שהזזתי מהחצובה את האובייקט קדימה ואחורונית כדי לקבל את
אותו . זוית פתיחה .מדוייקת
או לחילופין
כיילתי הכל לפי 19MM סיגמא F2.8
גם את 18-105
גם את 16-50
הסיגמא היא עדשת פריים ולא זזה בכלל
אם כי יש פטנט יחודי אולי לסוני שגילתי במקרה .
בכוייל המצלמה ל3 מצבי זום
זום אופטי בלבד
זום קלייר זום המגדיל עד פי 2 ממה שהחיישן רואה
זום דיגיטלי
באפשרות השנה גם עדשת פריים הפכה עם זום
עם החצובה הזו שבתמונה למטה של סוני .למטה בתמונה בקטן יש ידית עם זום .
אין בעיה לעשות זורם
החצובה הזו
כי אלו תפורה למצלמה A6000+18-105MM
הכל עובד חלק
מילה אחת על מהירות הזום
אם בעדשת הזום הקיט 16-50MM הזום מפחיד , מהיר כמו טיל -ולכן יש את האפשרות להאט את המהירות - כפתור הנמצא על החצובה עצמה .
עם 18-105MM מהירות הזום היא סבירה איטית לא צריך את האטה המכוונת , ואם הפעלת יעבוד לאט
כמו פילם אמיתי
צילמתי קטע לנסיון וידאו 1080/24P קובץ גדול בכוון אוטומטי לאחר מכן עם כוון יכולת לשנות את מיקוד
או מהירות תריס וכוכ
הזום היה קולנועי ממש על כל היופי בקידום והרחקה מאובייקט בצורה איטית
וגם יש על המצלמה עצמה אפשרות זו
אבל העדשה מכילה
W-T בכפתור 3 מצבים של מהירות בהתאם ללחץ שאתה מפעיל על עדשה .
אני מצלם איתה כמעט כבר חודש
פשוט סוס עבודה .
נחזור ל18-105 בוידאו נותנת תמונה לי אין טענות .
בתמונות סטילס התוצאה כל כך טובה ומעולה ביותר -כי אני צופה ב75" סוני גם
פשוט אין לי צורך לתקן לשפץ בתוכנה . את התמונות כמעט
אוטו פוקוס שלה מהיר ביותר גם במיקוד במצב של אוטו במצלמה .
שילוב של המצלמה A6000 + העדשה הזו
יש עדכון לורסיה 3 בתוכנה שמתקנת עוותי חבית -זה נקרא
צלמתי RAW בדקתי מה רואים והיכן
ואותה תמונה בFIN/ST/ או בJAPG
אכן מתקן ולא מורגש הבעיה זו בעיקר בעיקר בזום זה בולט
התוכנה מתקנת בלי בעיה את העוות
תופעה מוכרת .
בסרטי קולנוע ישנים אף פעם לא הבנתי למה העמודים מקבלים בטן פנימה או החוצה
עכשו אני יודע .
כל הזמן חשבתי זה בגלל העדשה של המקרן או בעיה במסך CRT של פעם .
אך לא זה בעיה בעדשה הנקרא עווות החבית .
לסופר מדקדקים יש עוד פרמטרים שבתוכנה ניתן לתקן ולהשמיט .
אך לרמה שאתה מצלם ומסריט - לא כל כך משמעותי .
מאד מאד חשוב
F 4 נכון
אבל היא מגיע לתמונה מדהימה בF8 או F11
התקריבים שעשיתי עם העדשה זו ממש הפתיעו אותי לטובה .
אם כי עדשת הקיט לא נופלת ממנה
.
זוית פתיחה 16 ממ בקיט שזה מעולה לעומת 18 לא כזה דרמטי
אך הזום פי שתיים
ב50 ממ בדיוק
התוצאה הטובה היתה של העדשה היקרה 18-105ממ . באותו 50MM
לקחתי 50MM F1.8
16-50MM F3.5-5.6
18-105MM F4
כן מצאתי טיפה הבדל בתמונה בין 50MM-F1.8 ל-18-105MM F4
באותו פרמטר של 50MM צילום אובייקט
לטובת עדשת הפריים
שוב הבדל שרק פריקים מושבעים מוצאים
כוונתי את הצילום ומהירות צמצם ותריס זה עד כמה שאפשר לקבל את התמונה הנכונה למציאות .
הסתמכתי על הענית של המצלמה .
ושידור דרך כבל HDMI ישירות ל75" SONY כמובן ששימש אותי כמוניטור .
זה כבר מה אני אומר לך עכשו זה למשוגעים בלבד .
חידוד הקצוות - עד כמה משפיע עדשת פריים הקבועה לעומת עדשת הזום הרי כוונתי את הכל 50ממ
ובין כל 3 העדשות
לכן לא ממש שם את ה50ממ F1.8 ליותר או פחות טוב או להפך מעדשה 18-105 או 16-50
כל אחד ותפקיד שלו
אמרתי חודש שלם כמעט מצלם רק עם 18-105 קלה נוחה , צבעים מרהיבים עושר בלתי רגיל.
עדיין העדשה הקיט וה50 או 19MM מוציאות תוצאה מרהיבה גם כן
לסיכום
יופי של עדשה - מתוך נסיון של צילום אינטנסיבי של לפחות שים לב של 4000 תמונות לפחות ואפילו יותר
והמון סרטי וידאו
לנושא חימום
כן ניסתי את אמור
צילמתי עם הסוני A6000 כמה קטעים
MP-4
HD או HD-S הקבצים גדולם
המצלמה אחרי 19 דקות בום מודיע בהתחלה במסך סימן של טרומומטר אחרי 19 דק'ות ב20 נכבה
הזזתי את המסך הצידה פתחתי את . דלת הבטריה
הפעלתי מזגן 25 מעלות בערך כמו בחוץ
אחר עשיתי נסיון עם המקסימום של המזגן 17 מעלות שפו לתדיראן 15A מזגן קיילר
בVGA +MP-4 לא עבר את 25 דקות בלחץ ונכבה
VGA הגעתי עד 27 וחצי דקות , טמפרטורה קרה בחדר
כולם 6000/6300/6500 אפילו A7 בדגמים מסויימים מתחמם
רקע אני לא מבין מי שצריך וידאו קונה מצלמת וידאו .
נכון מקבלים מצלמת וידאו כבונוס
אבל זה מוגבל כנראה עד 20-25 דקות -
כל הסרטים בפועל הקלטתי עד 15 דקות ככה לא היתה לי בעיה של חימום וכיבוי .
ביצעתי רק לצורך הניסוי בלבד .
גם בדקות שצילמתי הרחקתי את מסך LCD הגוף .
פתחתי את דלת הבטריה +הפלש הקופץ החוצה
טמפרוטרה 25 מעולות בחדר עד
25 דקות צילום רציף
אריה אני מקווה שלא אבדת את הקשר בין הדברים
אשמח לשתף איתך מידע על מצלמת סוני
NEX-7 שלך לA6000 שלי
הם קורבי משפחה .
מועדים לשמחה