מדריך: דילמת עדשות ה- DSLR של הצלם המתחיל


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,337
מעורבות
719
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: מדריך: דילמת עדשות ה- DSLR של הצלם המתחיל
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,222
מעורבות
778
נקודות
113
שאפו על המאמר.

לצלם המתחיל, לדעתי אין על עדשות פריים. גם זולות, גם קלות, צמצם גדול לצילום ללא פלאש. החיסרון היחיד הוא החלפת עדשות. בקנון השילוש של 50 1.8 35 2.0 ( או ה 1.4l היקרה) ו 85 1.4 הוא פגזי. מי שלא בספורט, ציפורים וחתונות לא ממש צריך יותר. המצלמה הרבה יותר קלה עם פריים, לא סוחבים משקולת.
 

aviram_1

אוהב את התחום
הודעות
328
מעורבות
8
נקודות
18
אין ספק שביחס של עלות תועלת , 50 F1.8 מצויינת במיוחד למתחילים .
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,120
מעורבות
170
נקודות
63
כל הכבוד על המאמר!
מושקע ומפורט.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
תודה
ואתם מוזמנים להוסיף כאן כל מידע נוסף וכמובן שאלות בנושא
 

maor6600

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
באמת מאמר מושקע!!
שאלה- איזו עדשת פריים כדאי? 35 מ"מ או 50 מ"מ? והאם חוץ מאורך המוקד יש עוד הבדל ביניהם? (באיכות למשל...)
תודה! (ד"א המצלמה שלי היא ניקון d3200).
 

moranhoresh

חבר אתר
הודעות
18
מעורבות
0
נקודות
1
איזה עדשה לרכוש תלוי מאד למה משמשת המצלמה. צלמי ספורט זקוקים לעדשות מאד יקרות עם טווח מ"מ מאד גדול ולעיתים F מאד קטן. צלמי נוף זקוקים לעדשה שהיא יותר WIDE ANGLE, וכאן ה-F פחות משנה. מי שמצלם פרחים זקוק לעדשת מקרו, ולמי שמצלם אנשים ממליץ עדשות עד טווח של 200 מ"מ. אישית, אני משתמש ב-2 עדשות עיקריות. רב הצילומים ב-18-55 מ"מ F2.8 ובנוסף, עדשה 70-200 F4. יש לציין, כי אני בעיקר מצלם את המשפחה והילדים, ובארועים, מסיבות, הצגות והופעות עדשה 70-200 מאד יעילה, ומאפשרת לי לעמוד במקום נח (בלי להצטופף עם שאר ההורים) ולצלם תמונות באיכות טובה ומאיזה זוית שאני בוחר.

הערה אחת, עדשות של FF על צמצם APC-S לא נותנות תמונה עם מ"מ יותר גבוהים (מרכז העדשה נשאר אותו דבר, הוא הרי תלוי באופטיקה). ההבדל הוא רק כמות התוכן שנכנס לתמונה (רוחב הפריים), שהוא כאילו יוצר מצב של "זום". אם אני לוקח עדשה של 200 מ"מ ומנקודה מסוימת מצלם בה אדם עם מצלמת FF ומצלמת APS-C בעדשת ה-FF אני אוכל לראות פנים וגוף בעוד שב-APS-C הגוף יהיה קטוע, אבל מידת הפרוט של הפנים תהיה זהה.
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
שאלה.
יוצא שבעצם עדשה עם אורך מוקד של נניח 20 מ"מ ללא חיתוך, תהיה 40 מ"מ לאחר חיתוך.
אבל משהו לא מובן לי. אני מסתכל למשל העדשה הבאה, ציטוט מאתר היצרן (פנסוניק)
12-32mm F3.5-5.6
(24-64mm : 35mm equivalent)
פנס' טוענת שהעדשה היא 24 מ"מ ללא חיתוך (35mm equivalent). כלומר שבשימוש על מצלמת 3/4 אנחנו אמורים לקבל אורך מוקד של... 42 מ"מ. למה בעצם כתוב הפוך? שעל גבי מצלמת 3/4 האורך מוקד יהיה 12 מ"מ ב קצה הרחב?
תודה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
זה מאוד פשוט מצלמות 4/3 יש מקדם חיתוך של 2 כדי לחשב את העדשות לפי ערכי חיישן 35 ממ שזה גדול שנחשב כסטנדרט לחישוב.
כך שעדשת 12-32 זה בעצם 12*2=24 ו 32*2=64
זה בדיוק מה שכתבת בסוגרים (24-64mm : 35mm equivalent) עדשה זו לפי ערכי 35ממ היא 24-64

כלומר אם ניקח עדשת 24-64 על חיישן בגדול 35ממ נראה בדיוק אתה זווית ראיה כמו 12-32 עד חיישן 4/3 לכן זה נקראה (35mm equivalent)
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
אלי
שאפו על הכתיבה :בעד:
איך היית מקטלג את העדשה בקיט הבא:
http://mo.cameramia.co.il/מוצר-3622-Nikon-D5300-Kit-18-140-VR.aspx
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
עדשת ניקון 18-140 מספקת טווח יפה
דרך אגב לפי מקדם חיתוך 1.5 - 18*1.5=27 ו 140*1.5=210 זו עדשת 27-210, כאמור טווח יפה מאוד
עם יכולת אופטית מפתיעה לטובה והיא גם במחיר יחסית שפוי.

השאלה אם זו העדשה המתאימה - מאוד תלוי עבור מה, אין לה מאקרו למי שזה חשוב לו, אין לה צמצם גדול למי שזה חשוב לו (לדעתי זה חשוב).

עברו צלם שרוצה רק עדשה אחת שתספק אותו וחשוב לו הטוח זו בחירה טובה
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
זה מאוד פשוט מצלמות 4/3 יש מקדם חיתוך של 2 כדי לחשב את העדשות לפי ערכי חיישן 35 ממ שזה גדול שנחשב כסטנדרט לחישוב.
כך שעדשת 12-32 זה בעצם 12*2=24 ו 32*2=64
זה בדיוק מה שכתבת בסוגרים (24-64mm : 35mm equivalent) עדשה זו לפי ערכי 35ממ היא 24-64

כלומר אם ניקח עדשת 24-64 על חיישן בגדול 35ממ נראה בדיוק אתה זווית ראיה כמו 12-32 עד חיישן 4/3 לכן זה נקראה (35mm equivalent)
כרמי תודה.
אני רק מנסה להבין. מאיפה הגיע ה-12 מ"מ לכאן?
אם העדשה על פול פריים תהיה 24 מ"מ בקצה הרחב, אז על חיישן קרופ העדשה תהיה רק 'ארוכה' יותר. כלומר שהיא 24 על FF ו 48 על קרופ *2
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
העדשה היא 12-32 מכן בא ה 12 - כולמר העדשה בעלת טווח זום מ 12 עד 32
זווית הראיה של עדשה זו על מצלמת 4/3 תיהיה זהה למה שנראה על מצלמת FF (עם חיישן 35ממ עם עדשת 24) היות וערך החיתוך הוא 2

ראה קישור לכתבה בראש השרשור סעיף "גודל החיישן וחישוב טווח (מקדם קיטוע)"
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
ועוד שאלה.
הבנתי שכדי לקבל 'בוקה' שזה רקע רך מאחורי אובייקט- צריך ללכת על מקסימום צמצם פתוח, סבבה.
אבל למה בשביל זה צריך גם אורך מוקד גבוה? למשל אצלי ב LX100 אם אני פותח את העדשה למקסימום מתקבל רקע רך מדהים מאחורי האובייקט, הרבה יותר מאשר עם העדשה נמצאת במצב הרחב (24) שלה.
למה זה?
תודה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
בוקה זה הרקע של התמונה שלא בפוקוס אתה מדבר גם על עומק שדה רדוד שיוצר את הבוקה.
בכל מקרה כדי לקבל עומק שדה רדוד צריך מספר אלמנטים ולא רק צמצם גדול, זה מושפע מגדול החיישן ומרחק מהדמות
ראה הסבר בנושא
http://www.photoschool.co.il/photography-tips/factors-affecting-depth-of-field/
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
תודה
ואתם מוזמנים להוסיף כאן כל מידע נוסף וכמובן שאלות בנושא

והנה סרטון שמסביר יפה:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור