diz1
חבר משקיען
- הודעות
- 1,656
- מעורבות
- 1
- נקודות
- 0
מעניין מה שאתה אומר הקיפוד כבר הגיע ל 14,000 ? ממש בהישג יד (Y)
תתחדש ותהנה. תכתוב למוכר ש "לך זה עולה יותר" ותבקש הנחה נוספת.
זה לא קשור לקיפוד או לחברה ספציפית.
שיעור ראשון בכלכלה לשחקני מטקות בחוף גורדון:
כאשר מדברים על תחרות אז אנשים משייכים את זה לתחרות בין מוצר א' של חברה א
לביו מוצר ב' של חברה ב'
אמממה- תחת ההגדרה תחרות נכנסת ההגדרה של תחרות של חברה במוצריה. זה מחריף ככול שהמוצרים יקרים יותר. חברה מוכרת רמקול ב 100000. הרמקול הזה יגיע לשוק יד שניה. הוא יגיע.(lol)
מה יהיה מחירו אז? כיצד אותה חברה שתשכנע לקוח פוטנצאלי לקנות ממנה חדש(ולהכניס כסף לחברה) ולא מהאדם שמוכר את אותו מוצר יד שניה?
אז אם זה רסיבר ב 2000$ -אין בעיה. זה נמכר כמו לחמניות ולרוב שוק יד שניה לא מאוד מפותח מאחר והמחיר ליד שניה לא רחוק , נומינאלית,מזה של יד ראשונה. לצורך הדיון נניח 50%-לא רואה רבים שיתחילו לקנות משומש בשביל לנסות לחסוך 1000$ שיכול "להאכל" על ידי שילוח(במוצר עם משקל) או מוכס עצבני.
מה קורה עם רמקול של 100,000$- נניח והוא נמכר יד שניה ב 50% כנ"ל- כאן יש חיסכון של 50,000$. כאן אותה חברה בבעיה. האם הנילונים שלה שווים 50,000 ( ולא משנה כרגע אם הקונה הוא עשיר או עני)?
כלומר חברות חייבות להוציא דגמים חדשים כדי להתחרות במוצרים של עצמם ביד שניה (וגם במוצרים של חברות אחרות)
אממה- מי אמר שרמקול יקר יוכל להמכר ב 50% הנחה ביד שניה? לרוב הוא לא יוכל.
זה נכון לרמקול או כל ציוד אודיו יקר, אחר.
באודיוגון אין כמעט עסקאות שמישהו משלם 15,000$. בקושי יש עסקאות של $10,000( די נדיר) ובכלל אנשים לא אוהבים לשלם מעל 5000$.
מה זה אומר? אם יש לך רמקול ב 100000- הסיכוי שימכר ביד שניה ב 50%(נניח ש 50% הנחה זה מחיר הוגן) הוא אפס. אין מי שישלם. אז המחיר נלחץ הרבה הרבה יותר למטה לעבר 25%-35%.
לכן- שוק ההי אנד האמיתי נהפך מאוד נגיש במחיר למי שמוכן להתפשר ולא לשלם על כל כך הרבה על נילונים.