כבלים האם כבל חשמל משפיע על הצליל?


DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
לא רלוונטי לדיון. יש הבדל מהותי בין עיקרון ובין תמחור מוצר.
זה בהחלט רלוונטי. תמחור המוצר הוא חלק מהגורמים המשפיעים על הטיית המאזין, גם אם אין למתחמרים-גבוה כל כוונה רעה לנצל זאת והם באמת מאמינים באיכויות המוצר האקזוטי.

קשקוש טוטלי. איש לא טען זאת. זהוי דמגוגיה של קורס מבוא לדמגוגים (שנה א', שיעור 2). הטענה היא פשוטה: זרם החשמל המגיע למכשיר יוצר סוג של עיוותים הרלוונטיים לאודיו אך לא נמדדו – מכיוון שאין להם משמעות שם – בתחומים כמו כבלי קומקום.
איזה מין עיוותים? זרם חשמלי אפשר למדוד. היכן העיוותים האלה נוצרים ולאן הם מגיעים? כיצד הם זולגים לאות השמע? כאשר יצרן מייצר ספק כוח, הוא רואה שמוצא ספק הכוח ישר ומיוצב. גודל האדווה נמדד, ומחושב מקדם הגליות (לינק) של המייצב. מכל וכל, אין שום סיבה שעיוותים שמקורם פה או שם - לא ירוסנו ע"י מעגל היישור. לא מעניין אותו מה מקור עיוותי הזרם, הם בחזקת נתון בשבילו. כבל החשמל אינו משפיע על מקדם הגליות. אין שום ביסוס חשמלי לטענותיך.

אם מה שמגיע לספק הכוח "מלוכלך", דהיינו יוצר עיוותים, זה החשמל שיש לספק הכוח. הנה מידגע אודיופילי: חשבת מדוע למוצרים עם ספקי סוללות יש יתרון ברמת השקט?
אתה עושה מעצמך צחוק. הסיבה היא שסוללות מספקות מלכתחילה זרם ישר DC, ולא AC. אין צורך במעגל יישור, אין צורך בשנאי, שהוא התקן המכיל סלילים שמנים, וכתוצאה מהם - שדה מגנטי אימתני בסדרי גודל בהשוואה לכל EMI/RFI אחר בסביבה. אין בכלל אותות משתנים בזמן במעגל אספקת הכוח ומכאן שלא תהיה כל השראה אל"מ ממעגל האספקה ליתר המערכות. מנגנון הייצוב הרבה יותר פשוט ואינו צריך לספוג קפיצות עצומות. סוללת DC תמיד מספקת קוטב שלילי, שתפקידו כהארקה (בניגוד למערכות חשמליות ירודות רבות שמונעות ב-AC ללא Ground ואינן "מחייבות" חיבור הארקה - ונקודת הפתיחה שלהן בתחרות זו ירודה מלכתחילה).
לכל אלה אין שום קשר לטיב כבל הקומקום המעביר את אות ה-AC מרשת החשמל. במערכות כאלה, אות ה-AC קיים ממילא וסובל מתנודתיות רשת החשמל, ונדרשים מעגלי AC-DC הכוללים ספק מיישר ומייצב.

עניין המטר האחרון הוא לא העניין. מה שקובע הוא הגורם שנמצא בין החשמל של הרשת ובין מה שמגיע לספק. אם יש מישהו שמטפל בעניין – בהינתן הטענה כי יש בעיה והמישהו הזה מתיימר לטפל בה – האורך לא רלוונטי.
איזו בעיה? וכיצד הוא מטפל בה? נעזוב לרגע את "איך הוא עושה את זה". ונשאל: מה בכלל עליו לעשות? כל עיוות שנוצר לפני המטר האחרון גדול בסדרי גודל מכל עיוות שכבל חשמל יכול לרסן. בקיצור, בלתי נכון בעליל.

אין צורך להוכיח את זה אמפירית. 1. זוהי תופעה מדווחת; 2. היא אינה סותרת, עקרונית, את עקרונות המדע; 3. היא אינה סותרת, עקרונית, את הידע בתחום; 4. היא מתיישבת עם תופעות דומות, שנדחו באותו אופן ולאחר מכן נמצאו להן הסברים (כבלים, למשל); 5. נסה את מקסוול; 6. חשוב על RF; 7. היזכר בכלל "אם זה עף כמו ברווז, נשמע כמו ברווזף נראה כמו ברווז – זה ברווז. 8. לא מספיק "מדעי" עבורך? זה בדיוק "התער של אוקהם"; 9. לא נראה לך? חזור למשבצת א'.
אתה מעוות ומסלף את כל השיטה המדעית. הסברתי את זה בדיוק בתגובתי מס' 57 (לינק). כלל הברווז שנתת נופל בכשל אישור הסוגר (לינק).

מנגד, החיבור בין עניינים אלו לבין הסברים המתייחסים "לראשם של הטוענים" הוא שגיאה מהותית. העובדה כי קיימת הטיה מסוג כזה ואחר אינה יכולה להיות טיעון כל שהוא כל עוד לא הוכחת כי קיים קשר חד/חד-ערכי בין השניים. לא רק שלא הוכחת, עצם הטיעון הזה הוא במהותו מן הסוג הדתי/אמוני. או שתישאר בתחום הרלוונטי, או שתנסה להסביר הטיה במקום שברור שאינה קיימת.
מכיוון שאינך יודע מה המשמעות של מעבר בין תחומי דיון, מכיוון שאינך יודע ענייני הכלה של מחקרים במדעי החברה – ולא, אין להם תוקף כמו לחוקים במדעי הטבע – אתה טועה באופן חמור.
מכיוון שאיני יודע ואיני יודע... מה יהיה, יואל? פתאום השיטה המדעית אינה תקפה בכל ענפי המדע?
אין שום צורך להציג קשר חד-חד ערכי כזה במדעי הקוגניציה. זה כמו להגיד שע"מ לקבוע סכיזופרניה, נצטרך ליצור את ההזיות איכשהו באופן מלאכותי, ממשי, ולבדוק האם הסכיזופרן מבחין בהן. כן, זה סותר את משמעותה ומהותה של הסכיזופרניה.

טוב, כאן עמיר התבלבל וחשב לתומו שהדיון הוא על אודיו. אתה, כמובן, מדבר על עניין מסוג שונה לגמרי (ועושה זאת באופן מעוות, ראה להלן) - ואין לזה כל קשר למה שעמיר כתב ולטענה המהותית שהעלה. אין כל קשר בין הבנת מושג כמו "רוחב במה", שהוא תוצר אקוסטי (הדומה לראייה תלת-ממדית של תמונה) והתנסות בו ולבעיות התפישתיות שמציגה "הפיזיקה של המאה ה-20" (מן הסתם קוואנטים, קווארקים עם ספין כפול וכיו"ב).
הקנטה מיותרת שלא לכבודי להתייחס אליה.

"טיעונים מופשטים כגון "רוחב במה", "אימאג'" ו"דינאמיות" (במובן המופשט של דינאמיות)"
ראשית, אלו אינם טיעונים. אלו מושגים. אתה לא יודע מה ההבדל? שוב, למשבצת א'.
עוד הקנטה.

לגבי התוכן: דינמיות זה הפער בין עוצמות. זה עניין מדיד. רוחב במה? בוא אלי, ותוכל לדעת את גבולותיה בהאזנה ראשונה (זה קל, כי יש תקליטים וספרים מאחור ואפשר לדעת בדיוק). אתה לא מכיר את זה? זה דווקא סביר, אבל זה סתם עניין של חוסר התנסות. מי שמדבר על "מדע" ולא מכיר "התנסות", כדאי שיחזור למשבצת א'.
כתבתי שהשימוש במושגים הללו הוא לגיטימי. מה יהיה עם ההקנטות, יואל? אתה מנסה ללמד אותי איך שומעים מוסיקה? או איך מודדים תחום דינאמי? אין צורך.

אין מאפיינים מדידים בתכנון ובמדידה לרוחב במה. זה אומר שההתנסות הזאת אינה קיימת? כאשר תבין שהמאזינים הם אלו המובילים את המבצעים, תעשה צעד חשוב בהבנה שלך.
אמרתי שההתנסות אינה קיימת? קראת מה כתבתי? אתה מנסה לקחת את הטענות שלי לאקסטרים וליצור איזושהי דיכוטומיה מוגזמת, ובקונטקסט שונה.

שוב טעויות. אתה תקוע במתח, ולא לוקח בחשבון אלמנטים אחרים, כאלו שלא רלוונטיים לכבל קונמקום, כן רלוונטיים להפרעות הנוספות המגיעות לספק: השראות, תדרים נוספים, הרמוניות, רעש.
אם היית מבין בחשמל, היית יודע שכל השראות, כל רעש, תדרים נוספים והרמוניות - כל אלה באים לידי ביטוי באות המתח.

לגבי ההשפעה: אם מה שמגיע לספק א' שונה ממה שמגיע לספק ב' בגלל שבמקרה השני יש פחות מכל אותן הפרעות, הביצוע יהיה טוב יותר (בס, דינמיות).
מבחינה אובייקטיבית, זה מעולם לא הוכח, רק הופרך (במבחני ABX).
מבחינה חשמלית, כל המטען החשמלי (הזרם) שמתעוות בדרך מיושר ומיוצב ממילא ע"י מעגלי היישור. המתח החשמלי נאגר בקבלים ואינו זוכר מאין בא. תופעה שמחזקת טענה זו היא הדוגמה שנתתי בהודעתי מס' 437 (לינק) על מגבר שממשיך להגביר מעט אחרי הכיבוי.

אה, אז יש הבדל. וכמו שאמר ברנרד שואו "הסכמנו על העיקרון, עכשיו זה רק עניין של מחיר". כלומר, זה לא רק עמידה בהעברת 220 וולט ב-50 הרץ. כמה עולה סיכוך טוב? כמה עולה ייצור של כבל שמוגבל רק לקבוצת צרכנים אחת? איזה מתח רווחים נדרש בתחום המוגבל לצינורות שיווק מסוימים? מה לתמחור מוצר ולדיון העקרוני "המדעי"?
נסיון בריוני אופייני לסלף את דבריי.
וודאי שיש הבדל בחסינות כבל קומקום להפרעות, אבל זה בא לידי ביטוי בכך שהפרעות אלה לא יושרו להתקני/כבלי אודיו שכנים. אין לזה כל קשר ל"עומק במה" או "אימאג'". גם אם הייתי אומר לך שיש הבדל מבחינת עמידות בטמפרטורה, היית קופץ ומקניט אותי באותן מילים?
אין שום הצדקה לקנות כבל קומקום בסכומים גבוהים כ"כ.

עוד פעם נתקעת עם התקנים. מה לכבל קומקום ולצורך בטיפול בהפרעות אחרות? הלא זה כל העניין: כבל קומקום נועד למטרה מסוימת והתקנים הם בהתאם. צריך יותר במקום אחר? התקן והכבל לא מטפלים בכך.
יותר ממה, יואל? איזה הפרעות? איך הן משפיעות?

לא ראית – אתה לא ראית. זה ממצה רק את תמונת הידע שלך. הייתי ממליץ על קורס צניעות.
חובת ההוכחה על הטוענים להבדל, לא עלי. כל הזמן טיעונים בלי שום הסבר טכני.

יש טענה. ההוכחה, כמו בפודינג היא בהתנסות. התנסית? לא. אז מאיפה החוצפה?
אין שום הוכחה לטענה זו בהתנסות.
בתקופת ציידי המכשפות, כתבו ראשי הכנסיה שנתגלו כ"כ הרבה מקרים בכל רחבי אירופה, עד כי "חוצפה היא לטעון שאין בכך אמת".
יש הפרכה, והיא מבחני ABX.

יש הסברים, העברתי לך כמה, סרבת להתייחס אליהם.
העברת לי חומר פרסומי ונושאים שכמו שאמרתי, הם אינם קשורים בעליל, כמו Skin Effect.

זה בדיוק הארגון שטען תריסר טענות דומות, ולאחר זמן ודרישות מצא הסברים להבדלים שטען שאינם קיימים "כי הם לא מדידים". בעלי האוזניים הם אלו שגרמו לבעלי הסקופים לחפש – ולמצוא – את הנתונים והמדידות הרלוונטיים. גם על כך כתבתי לך, הבאתי דוגמאות - וכרגיל, כמו אצל מאמין, לא התייחסת.
אף אחד לא טען שהבדלים בתולדות ה-CD לא מדידים.
מה עם הצגת התמונה בכללותה? כשיצא ה-CD המלעיזים הקניטו את המהנדסים על-כך שאין שום סיכוי שסיביות שעוביין מיקרון ייקראו כשורה שהרי כל לכלוך או שריטה ימיתו את המדיה.

אתה פה ה"מאמין", לא אני. המדע טעה ויטעה, ואולי טועה גם עכשיו. מנגנון הביקורת העצמית של המדע הוא נוקשה ובלתי-נסלח. במדע, כל תיאוריה ניתנת להפרכה, ומרגע שהופרכה, יש צורך למצוא תיאוריה אחרת שמסבירה את התצפיות. אולם הבדל שמיע בין כבלים אינו בגדר "תצפית", אלא הטענה להבדל כזה. מכיוון שמבחנים עיוורים רק מפריכים כל טענה להבדל שמיע בין כבלי חשמל, הקביעה שהכל בראש היא ההסבר היחיד והפשוט ביותר (עפ"י תערו של אוקאם) הקיים בינתיים.
לשיטתך הפרדיגמטית, קיומם של הבדלים הם בגדר "עובדה". נתתי לך אנלוגיות מהפיסיקה של המאה העשרים ובחרת להקניט אותי על כך, אז לא לכבודי להתייחס לזה.
הסובייקטיבסטיים שבויים בדוקטרינה שלהם בצורה דוגמתית כמו דת, אובססיבית לגמרי. חובת ההוכחה עליהם.
 
נערך לאחרונה ב:

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
שאלת למה אין לך מושג במהות המדע? הנה. ההסבר הפסוודו סוצילוגי/פסיכולוגי פגום מדעית מכיוון שאין לך כל ביסוס ליצירת הקורלציה הנ"ל. המבנה הלוגי הוא בדיוק כמו של כל אחד שמאמין בתיאוריות קונספירציה.
העובדה שאין הסבר טכני ברגע נתון אינה אומרת – וכדאי שתנסה להפנים זאת – שהתופעה אינה קיימת. מכיוון שבמקרה הזה ההסברים קיימים, גם אם לא לשביעות רום מעלתו המדעית, כל העניין נע בין חוסר הבנה עקרוני לבין בורות פרטית.
אני כבר מזמן הפנמתי זאת, נתתי גם מליון אנלוגיות ועל כולן בחרת להקניט.
אז כנראה שהבנת הנקרא שלך לקויה.
כבר מספר פעמים נתתי דוגמא של תצפית לא מוסברת שיש לקבלה על-אף שאין לה הסבר מדעי (כמו קרינת גוף שחור בתחילת המאה הקודמת). אח"כ הסברתי למה זה שונה לגמרי מעניין הכבלים.

איש אינו צריך מבחן עיוור כדי לדעת, לעצמו, אם מוצר X עושה משהו ביחס למוצר Y. העובדה כי אתה חסר יכולת האזנה, ניסיון ויכולת אינה, למשל, תקפה לגבי. אני, למשל, יודע להבחין בין פערים דינמיים, בין הופעת פרטים שלא היו קודג ועוד כיו"ב. בכלל, אני, למשל, שומע מוזיקה, לא מתכוון לכתוב מאמר מדעי בתחום.
החוצפה היא שאתה לא ניסית אפילו לבדוק במה מדובר ועם זאת קובע מה מפעיל אנשים אחרים שכן התנסו ועשו זאת באופן שיטתי. כאשר זה מגיע ממי שרוממות "המדע" מפיו, זה פאתטי.
נו, הסתמכות על ברי-סמכא כמוך, וגם תקיפתי האישית במקום תקיפת טענותיי.
זה מתחיל לחזור על עצמו.
תשמע מוסיקה, תהנה.

נו, ואת זה כותב מי שמסרב להתנסות בעניין באופן הבסיסי ביותר כי "אני לא סומך על עצמי".
כן, לעומת מי שביהירותו בטוח שיש לו Golden Ears וחושיו אינם מסוגלים להטעותו, בניגוד למיליארדי תושבי העולם האחרים.
"אני לא סומך על עצמי", אגב, זה עוד ניסוח בריוני שלך, להקצנת דברי לצורך הקנטתי, כאשר אמרתי שחושיי עלולים להטעות אותי. במקום להיות יהיר כמו איש דת שבטוח שהוא "יודע", יוטב לך אם תבין שגם חושיך שלך מטעים אותך מדי פעם, יואל. כולנו בני אדם.
 

נערך לאחרונה ב:

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
אני מקדיש לכם את השיר הבא עם מסר נסתר (חכו לשניה 43), תהנו:


[YOUTUBE]ZvirWJi4Gjk[/YOUTUBE]
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
"זה בהחלט רלוונטי. תמחור המוצר הוא חלק מהגורמים המשפיעים על הטיית המאזין, גם אם אין למתחמרים-גבוה כל כוונה רעה לנצל זאת והם באמת מאמינים באיכויות המוצר האקזוטי"
ואת זה כותב האיש שרוממות המדע במקלדתו.
עצם העובדה שאתה לוקח מרכיב אחד מני מרכיבים רבים בהתנהגות האנושית - כאשר אצל רבים קיים מצב הפוך ורבים אדישים לכך - ומחיל אותו כטיעון מסביר, מצביע על חוסר הבנה מוחלט ביחס לתקיפות של טיעונים.
כאשר תבין את זה, אפשר להתקדם.
כאן נעצרתי, כי כאשר אדם "מסביר" התנהגות של אנשים שאינו מכיר, ומחיל עליהם דדוקטיבית משהו שהוא תופעה מסוג מסוים- עם כל הבעיות ביחס לתקפות הטענות האלו - כל זאת בתחום שאותו אדם אינו מכיר ולא התנסה, הוא השחתת זמן לשווא (ואני עדין).
טיעונים כל-כך דתיים במהותם בפורום אודיו ראויים להערצה; כאשר זה בא עם המילה "מדע" זה מגוחך. ובכל מקרה, לאחר שהבנו את העיקרון, זה מעייף למדי.
כאשר תרצה לבדוק, תודיע.
חקסמח
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
דיגי אתה גדול עלי.

הכרתי הרבה פלצפנים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם אבל בהחלט מעיזים להתווכח, אתה ידידי שובר שיאים.

אגב, מה שאתה לומד זה שטיות במיץ עגבניות, במיוחד הסמסטר השני. האמת היא שלא הייתי, לא מכיר את מה שאתה לומד. אבל, כמוך, אני אוהב להתפלצף ולאת בהצהרות על דברים שאני לא מכיר.
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
Digisun כל הכבוד. יש לך אינטיליגנציה, מתודולוגיה סדורה, ידע רחב, יכולת כתיבה- וכן יכולת התמודדות עם טענות דמגוגיות עלובות ואישיות, כמו של אחרוני המטיפים הבריאתנים/דתיים (כמו של יואל בעיקר) עם סבלנות כמו של מהטמה גנדי. חבל שאין כמוך במשרד החוץ ובנציגנו באו"ם (אתה יודע מה? For all I know אולי שם אתה עובד). ישר כוח.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
דיגי אתה גדול עלי.

הכרתי הרבה פלצפנים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם אבל בהחלט מעיזים להתווכח, אתה ידידי שובר שיאים.

אגב, מה שאתה לומד זה שטיות במיץ עגבניות, במיוחד הסמסטר השני. האמת היא שלא הייתי, לא מכיר את מה שאתה לומד. אבל, כמוך, אני אוהב להתפלצף ולאת בהצהרות על דברים שאני לא מכיר.

נמר בתור חבר למקצוע של דיגי ,נעלבתי .
אין בעיה לחלוק עליו, זה בסדר ומקובל, אבל במקרה אני יודע מה הוא לומד. אם לא היו אנשים שלומדים את זה לא הייתם אף אחד מהכותבים נחשפים מעולם לתחום הזה כי הוא לא היה קיים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,221
מעורבות
2,741
נקודות
113
דיגי אתה גדול עלי.

הכרתי הרבה פלצפנים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם אבל בהחלט מעיזים להתווכח, אתה ידידי שובר שיאים.

אגב, מה שאתה לומד זה שטיות במיץ עגבניות, במיוחד הסמסטר השני. האמת היא שלא הייתי, לא מכיר את מה שאתה לומד. אבל, כמוך, אני אוהב להתפלצף ולאת בהצהרות על דברים שאני לא מכיר.
אני מאוד מצטער על מה שקורה כאן ברמה האישית.

DigiSUN בעליל לא פלצן/טיפש, וכנ"ל לא אף אחד מהמעורבים, לא יואלפלדמן ולא נמר.

ברמה הטכנית DigiSUN בהחלט אומר דברי טעם, לא שטויות ולא פלצנות, כך שאין להאשים אותו על כך שהוא מתווכח כשמתקיפים אותו.

כל אחד מהמעורבים פשוט רואה את העולם מזווית אחרת, ולאור הסיגנונות וצורות הביטוי ברמה האישית, אף אחד אינו פתוח באמת להקשיב ולכבד את הצד השני.

חלק מהאנשים מוכנים להסתמך על אוזניהם כהוכחה מוצקה ובלתי ניתנת לעירעור, ועל אחרים זה לא מקובל כהוכחה, אם כי בהחלט ייתכן כתופעה מדווחת שסיבותיה אינן בהכרח הבדלים "אמיתיים", וייש צורך בבדיקה אובייטיבית/מדעית לבירור האם "באמת" יש הבדלים.

ועל זה נילחמים כאילו יש כאן מישהו שצודק ב-100% והאחר טיפש ב-100%.

ייתכן ששני הצדדים צודקים בלי שאף אחד יהייה טיפש (מעבר לרמת ההתבטאות הבעייתית משהו :)).

אז בואו ננסה לברר את זה ברמה עניינית, שזה מה שאני מנסה לעשות בתת-מסלול עם DigiSUN, ומתוך כבוד והבנה למה ששני הצדדים אומרים ברמה העניינית(ורד)

עמיר

נ.ב., אנסה להמשיך את הדיון הענייני בערב, לא בהפסקת צהריים בעבודה :)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אגב אני לא יודע אם מישהו שם לב אבל בנתיים פותח השרשור מוכר את הרמקולים שלו....
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
Roy כתב
Digisun כל הכבוד. יש לך אינטיליגנציה, מתודולוגיה סדורה, ידע רחב, יכולת כתיבה- וכן יכולת התמודדות עם טענות דמגוגיות עלובות ואישיות, כמו של אחרוני המטיפים הבריאתנים/דתיים (כמו של יואל בעיקר) עם סבלנות כמו של מהטמה גנדי. חבל שאין כמוך במשרד החוץ ובנציגנו באו"ם (אתה יודע מה? For all I know אולי שם אתה עובד). ישר כוח.
אני רוצה להצטרף לרוי ולהביע את הערכתי ל digisun לא הייתי יכול לנסח זאת טוב יותר מרוי.
אחת הצרות של הוויכוחים הללו הוא מחסור או יותר נכון ההעדר מוחלט של טעונים עם הוכחות בכתובים ואמינים מצד אחד של המתרס. אני כמובן לא מתכוון לחומרים פרסומיים, אלה מיוצרים בכמויות על ידי היצרנים. כל בקשתי ושל אחרים לחומרים כתובים ואמינים כמובן נענים בשום דבר, ולא לחינם.

ציטוט:
אגב, מה שאתה לומד זה שטיות במיץ עגבניות, במיוחד הסמסטר השני.
חבל שזה מה שניכתב, מעיד כאלף עדים על הכותב ולא על הנמען.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,221
מעורבות
2,741
נקודות
113
Digisun כל הכבוד. יש לך אינטיליגנציה, מתודולוגיה סדורה, ידע רחב, יכולת כתיבה- וכן יכולת התמודדות עם טענות דמגוגיות עלובות ואישיות, כמו של אחרוני המטיפים הבריאתנים/דתיים (כמו של יואל בעיקר) עם סבלנות כמו של מהטמה גנדי. חבל שאין כמוך במשרד החוץ ובנציגנו באו"ם (אתה יודע מה? For all I know אולי שם אתה עובד). ישר כוח.
(Y)(Y)(Y)

עמיר
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
אני חושב שחלקכם לא הבנתם את נמר. הוא אינו באמת חושב שמה שאני לומד זה שטויות, אלא מנסה להציג לי את הגרוטסקיות של פסילת טענה כאשר זו באה מצד אדם ש(לדברי נמר) אינו "מכיר" ואינו "מנוסה" בדברים.

אגב, מה שאתה לומד זה שטיות במיץ עגבניות, במיוחד הסמסטר השני. האמת היא שלא הייתי, לא מכיר את מה שאתה לומד. אבל, כמוך, אני אוהב להתפלצף ולאת בהצהרות על דברים שאני לא מכיר.

נמר,
אז לצורך הדוגמא שלך, אני אומר לך שאתה יותר ממוזמן להעביר ביקורת, ואפילו בחריפות, על תקפות החומר שאני לומד. רק תסביר מדוע אלה שטויות במיץ עגבניות, ותיתן נימוק ענייני וסימוכין. בניגוד לך וליואל, אני לא אסתפק בלהגיד לך בהינף-יד ש"אין לך ידע" ו"אין לך ניסיון", אלא אנסה לתת סתירה עניינית ומנומקת לטענותיך - כל טענה לגופה. ואם יתברר שנימוקיך אכן יצליחו להפריך את מה שאני לומד, המסקנה תהיה שמה שאני לומד זה אכן שטויות במיץ עגבניות, ואז אוריד את הכובע בפניך וגם אזרוק את החומר לפח הזבל.

כן, כל התיאוריה שאני לומד יכולה לקרוס וליפול אם תצליח לוגית ועניינית להפריך אותה, ללא שאתחשב ב"ניסיון קודם" שלך או להיותך מכיר אותי או את מה שאני לומד. מן הסתם, רקע וניסיון יעזרו לך למצוא סתירה, אבל גם אם הסתירה מגיעה מפיו של ילד בן חמש ומתבררת כנכונה עניינית, כוחה יפה להפריך תיאוריה. זאת בניגוד לטיעונים לגופו של הטוען, שאתה ויואל ועוד כמה אנשים עושים פה כל הזמן.

אין בידע האקדמי טענות שהן חסינות הפרכה. כל אחד רשאי להעביר ביקורת, ובתנאי שייתן הסברים מנומקים להיות הטענות "שטויות", ולא סתם יפסול אותן בלי לנמק, או יתקוף אותי אישית. (אתה ויואל הם אלה שעושים זאת כל הזמן, ומתייחסים לנסיונכם האישי כאל טענות חסינות הפרכה, ומי שמעז להעביר ביקורת זוכה להתקפה כמעט-תיאולוגית).
 
נערך לאחרונה ב:

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
אגב אני לא יודע אם מישהו שם לב אבל בנתיים פותח השרשור מוכר את הרמקולים שלו....

השאלה האם הוא החליט להסתפק באוזניות זולות ולרכוש במיטב כספו חוט חשמל מהודר - רפרנס (להלן: חחמ"ר)?
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ל-ROY
"כמו של אחרוני המטיפים הבריאתנים/דתיים (כמו של יואל בעיקר)"
מזמן לא נתקלתי בחוסר הבנה כזה.
הצלחת
חקסמח
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
ל-ROY
"כמו של אחרוני המטיפים הבריאתנים/דתיים (כמו של יואל בעיקר)"
מזמן לא נתקלתי בחוסר הבנה כזה.
הצלחת
חקסמח

יואל,
חוסר ההבנה הוא שלך.
הטענות והעמדות שאתה מצדד בהן מקבילות יותר לדוקטרינה לא מבוססת ואחיזה דוֹגמתית (לינק) בה, ולא למדע.
הנה סרטון שמציג את הבעייתיות של הביקורת שלך ושל נמר: ביקורת קלוקלת על מדע או הסתכלות מעוותת עליו, שמקורה בחוסר הבנה או באמוציונליות:

[YOUTUBE]-h9XntsSEro[/YOUTUBE]
 
נערך לאחרונה ב:

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
ל-ROY
"כמו של אחרוני המטיפים הבריאתנים/דתיים (כמו של יואל בעיקר)"
מזמן לא נתקלתי בחוסר הבנה כזה.
הצלחת
חקסמח

יואל,

בתור קורא מתמיד של כל ספרי ריצ'ארד דוקינס וקארל סייגן (God delusion, קולות מן העבר, עולם רדוף שדים וכו'), אני רואה איך אתה עונה לדרכי הווכחנות שהם מתארים בספריהם אחד לאחד, וביתר שאת בהודעותיך האחרונות, לרבות בהודעתך זו.
בדבריך הטיפוסיים, אתה מנסה לקעקע את דבריי בטענה של חוסר הבנה מצידי מבלי לפרט שום דבר: הבנתי (בקמץ ופתח) באיזה עניין? כבלים? וכחנות בריאתנית? מה לא הבנתי באותו תחום? מה היא החלופה הנכונה הסותרת את מה שנדמה לי שאני מבין? זו סתם הערה דרוגטיבית (מלשון derogatory) וחסרת כל משמעות, ויש לציין טיפוסית מאוד אצלך.

צום קל
 
נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אפשר לדעת מי זה הפושע שפתח את תיבת הפנדורה שוב? :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,221
מעורבות
2,741
נקודות
113
אפשר לדעת מי זה הפושע שפתח את תיבת הפנדורה שוב? :)
כמובן -- תקרא פוסטים קודמים לשלך ותסתכל על תאריכים :D
(אם לא רוצים תשובות טיפשיות, לא שואלים ש... .....) :D

חוצמזה, אם אתה זוכר את הסיפור המיתולוגי, דווקא כשפותחים שוב את תיבת פנדורה מתגלה התיקווה!!! :)

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני במודגש.

אני חושב שחלקכם לא הבנתם את נמר. הוא אינו באמת חושב שמה שאני לומד זה שטויות, אלא מנסה להציג לי את הגרוטסקיות של פסילת טענה כאשר זו באה מצד אדם ש(לדברי נמר) אינו "מכיר" ואינו "מנוסה" בדברים.

יופי. כבר טוב.



נמר,
אז לצורך הדוגמא שלך, אני אומר לך שאתה יותר ממוזמן להעביר ביקורת, ואפילו בחריפות, על תקפות החומר שאני לומד. רק תסביר מדוע אלה שטויות במיץ עגבניות, ותיתן נימוק ענייני וסימוכין. בניגוד לך וליואל, אני לא אסתפק בלהגיד לך בהינף-יד ש"אין לך ידע" ו"אין לך ניסיון", אלא אנסה לתת סתירה עניינית ומנומקת לטענותיך - כל טענה לגופה. ואם יתברר שנימוקיך אכן יצליחו להפריך את מה שאני לומד, המסקנה תהיה שמה שאני לומד זה אכן שטויות במיץ עגבניות, ואז אוריד את הכובע בפניך וגם אזרוק את החומר לפח הזבל.

כן, כל התיאוריה שאני לומד יכולה לקרוס וליפול אם תצליח לוגית ועניינית להפריך אותה, ללא שאתחשב ב"ניסיון קודם" שלך או להיותך מכיר אותי או את מה שאני לומד. מן הסתם, רקע וניסיון יעזרו לך למצוא סתירה, אבל גם אם הסתירה מגיעה מפיו של ילד בן חמש ומתבררת כנכונה עניינית, כוחה יפה להפריך תיאוריה. זאת בניגוד לטיעונים לגופו של הטוען, שאתה ויואל ועוד כמה אנשים עושים פה כל הזמן.

אין בידע האקדמי טענות שהן חסינות הפרכה. כל אחד רשאי להעביר ביקורת, ובתנאי שייתן הסברים מנומקים להיות הטענות "שטויות", ולא סתם יפסול אותן בלי לנמק, או יתקוף אותי אישית. (אתה ויואל הם אלה שעושים זאת כל הזמן, ומתייחסים לנסיונכם האישי כאל טענות חסינות הפרכה, ומי שמעז להעביר ביקורת זוכה להתקפה כמעט-תיאולוגית).


עד שלא תבוא אלי וליואל ותתנסה מבחינתי אתה לא במעמד של להתווכח איתנו. לא בגלל שאתה חלילה נחות/טיפש או משהו מעליב, הסיבה היחידה היא שאנחנו לא יכולים להסביר לך דבר שאתה פשוט לא מכיר ולא מתמצא בו.

מקווה שתבין.(Y)
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נמר. שאלה.
חור שחור הוא הגדרה למשהו שבעצם איש מעולם לא ראה.
למה לא ראה? לא נסביר.
אבל כל המשוואות אומרות שהוא קיים, והוא מסביר המון דברים.
האם מי שלא היה לו ניסיון בראיית הדבר מבחינתך אומר שהחור השחור לא קיים ?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור