שלום חברים
היתה לי שיחה היום עם חבר הפורום Z.S בקשר לשאלה שבכותרת.
החלטתי לשאול על כך בפורום ולשמוע מגוון דעות.
מה דעתכם על סוגיה זאת ?
איפה יהיה שיפור גדול יותר ,אם בכלל?
אני מדבר על כבלים ברמות שפויות ולא ברמות מחיר של 50K ש''ח.
יעקב
שלום חברים
היתה לי שיחה היום עם חבר הפורום Z.S בקשר לשאלה שבכותרת.
החלטתי לשאול על כך בפורום ולשמוע מגוון דעות.
מה דעתכם על סוגיה זאת ?
איפה יהיה שיפור גדול יותר ,אם בכלל?
אני מדבר על כבלים ברמות שפויות ולא ברמות מחיר של 50K ש''ח.
יעקב
יעקב
א. על איזה טווח מחירים אנחנו מדברים?
ב. האם נסיתה לעשות מבחן כזה בין כבלים על המערכת שלך?
ג. אני יכול לומר לך שמנסיוני הדל הבדלים שמיעים ישנם גם בכבלי רמקול, וגם
בכבלי אינטרקונקט, וככול שהמערכת יותר איכותית ההבדלים יותר ויותר שמיעים.
ד. לא צריך כבל רמקול של 50 אלף ש"ח בשביל להבחין בהבדל, כל אודיופיל מתחיל
יבחין מיד בין כבל רמקול של 500 ש"ח לבין כבל של 5000 ש"ח, על מערכת יחסית "פשוטה"
בוא נשאל את השאלה האמיתית.
האם פעם בדקת את ההתאמה בין ערכי יציאת המקור לכניסת המגבר?
כלומר, התנגדות DC, אימפדנס, וולטים?
בוא נשאל את השאלה האמיתית.
האם פעם בדקת את ההתאמה בין ערכי יציאת המקור לכניסת המגבר?
כלומר, התנגדות DC, אימפדנס, וולטים?
אורי
יעקב מדבר על הבדל שמיע, ולא על בדיקה מעבדתית.
כמו שאת נתוני הרמקול שאתה עומד לקנות אתה לא בודק במעבדה, כך גם בכבלים.
באופן כללי אני מסכים עם מה שכרמי אמר, כל מקרה לגופו, תלוי בסוג הרכיבים והסנרגיה שבינהם.
אורי
יעקב מדבר על הבדל שמיע, ולא על בדיקה מעבדתית.
כמו שאת נתוני הרמקול שאתה עומד לקנות אתה לא בודק במעבדה, כך גם בכבלים.
באופן כללי אני מסכים עם מה שכרמי אמר, כל מקרה לגופו, תלוי בסוג הרכיבים והסנרגיה שבינהם.
כל הנתונים הללו נמצאים בחוברת שקיבלת עם כל רכיב.
\תפתח ותקרא.
הבעיה פשוטה. אין הלימה בין נתונים לבין רוב התכונות שמערכת נדרשת לעמוד בהן בשחזור מוזיקה בבית.
מה שאורי כותב, כי קיימת חשיבות בהתאמה לעכבות בין יציאה לכניסה הוא נכון, ממש כשם שקיימת חשיבות להתאמה בין נתוני ראש פטפון לבין מה ש"רואה" הקדם-מגבר או למערכת היחסים בין מגבר לרמקול.
ולכן הוא צודק, כי אי התאמה, בוודאי אי התאמה גדולה, תגרום לעיוות.
***העניין הוא כי גם אם העסק מתאים לפי הנתונים, לא ניתן לדעת מכך דבר וחצי דבר לגבי היכולת לעשות דברים רלונטיים לשחזור מוזיקה בבית. אין נתון בעולם שיספר מראש מה תהיה רמת שחזור החלל בו הוקלטו הכלים - במה ומיקום - אין דרך לדעת, מראש, על צליל שהוא "חד" מדי או מרוח מדי.
ביום שיהיה סט מדידה כזה - תקן לעמידה ודרך לבדוק את רמת העמידה של רכיב נתון בתקן הזה - תהיה לכך משמעות. עד אז, נתונים הם דבר חשוב, עוזר, במקרים מסוימים מאוד חשובים, במקרים אחרים כמעט ולא - ותמיד חסרי יכולת לנבא את יכולת הרכיב לשחזר מוזיקה, על בסיס כל המרכיבים שאנחנו רוצים.
***
לגבי המחיר: כל כבל, כמו כל רכיב באודיו, כמו כל מוצר אחר, נשפט לפי אהיכות ביחס למחיר בשוק נתון. בעיקרון, רוב (גם) הכבלים היקרים טובים מרוב הכבלים הזולים. מה שלא משנה את העובדה כי יש יוצאים מהכלל, ולא מעט, גם בהפרשי ענק, בהם (גם) כבלים שעולים חצי וגם רבע טובים מהיקרים מהם בהרבה.
חקסמח