מהלר, סוני, וכו'


נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
אני מניח שליותר מבוגרים בכם, ומבין אלה שאוהבים מוזיקה קלסית, היה בתקליט את הביצוע של ברונו ולטר לסימפוניה הראשונה של מהלר. גם לי היה. ובמערכת הבסיסית שלי מלפני 30 שנים (פטפון REGA, מגבר שפופרתי של מרנץ, ורמקולים ROYD) הוא נשמע לי בעיקר ביצוע אלטע-זאכן בהקלטה יבשה ועבשה. המון שנים אחר כך לא שמעתי מהלר, ובחודשים האחרונים, משום מה, התחלתי שוב להקשיב. הפעם לביצועים עכשוויים. מכל מקום, לפני כמה ימים ראיתי שסוני הוציאה את ההקלטה בקובץ היי-רס 24/192. הסקרנות התעוררה, וקניתי.

אללה יוסתור! אין לי תגובה אחרת...

כל מה שחשבתי על ההקלטה הזאת, מ-1962, התבדה באחת. סוני עשו עבודת קודש נפלאה עם סרט ההקלטה, ופתאום ברונו ולטר, זה שאף פעם לא הבנתי למה הוא נחשב מגדולי המנצחים במאה העשרים, יוצא החוצה במלוא ההדר וכמו שלא הכרתי מעולם. שילוב מופלא של ליריות, בלי ליפול אפילו רגע אחד להשתפכות, ביחד עם דרמה "טיטנית" בנויה לתלפיות. ותזמורת קולומביה – לא בדיוק שיא השיאים – מנגנת שם פתאום לא פחות טוב מהפילהרמונית של וינה ברגעיה היותר טובים.

טוב, ועכשיו שמעתי את זה אצלי במערכת, ויום אחר כך רצתי לעופר שחורי לשמוע את זה במערכת שלו בעסק, מהטובות ביותר ששמעתי אי-פעם (ממיר של פלייבק דיזיין, מגבר של סימפוניק ליין, ורמקולים EVO2). ישבנו מול המערכת, ולאורך שני הפרקים הראשונים לא הפסקנו לגנוח פשששששששששש ממה ששמענו: ההקלטה ה"יבשה ועבשה" הפכה פתאום בקלות לאחת ההקלטות התזמורתיות הכי מפוארות ששמענו. בשני הפרקים האחרונים פשוט נאלמנו. וכן, גם דמענו.

בערב מיהרתי לכתוב לסוני תודה מכל הלב, וביקשתי שיחוללו את הפלא הזה גם עם ההקלטות של סטרווינסקי.
 

תמונות מצורפות

  • mahler.jpg
    mahler.jpg
    KB 91 · צפיות: 169

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
שמעתי דרך יו טיוב. נשמע טוב (כמה שכבר אפשרי ביו טיוב).
וה"פלא" הזה מתאפשר באמצעות עיבוד אות בדומיין הדיגיטלי. קודם A2D, עיבוד אות, D2A, והלאה... רחמנא ליצלן
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
252
מעורבות
80
נקודות
28
אני מהמבוגרים שבכם, וההקלטה שהזכרת, היא זו שעליה גדלתי ואהבתי מאוד בתקליט של אבא במערכת ממוצעת, סבירה ולא יותר בימים של אז, 20 שנה לפני התאריך שציינת.
למשמע המערכת הבסיסית לדבריך( הייתי שמח היום למרנץ הזה), אני חושב שאתה הוא זה שעבר את השינוי, ואם עוד פטיפון בידיך עם עותק שמור ונקי, אתה עוד עלול להיות מופתע.

אדם לא יכול להכנס לאותו נהר פעמיים כי המים הם לא אותם מים והאדם אינו אותו אדם
הרקליטוס
 

eyalalcalay

אוהב את התחום
הודעות
78
מעורבות
2
נקודות
8
האם נמצא בטידל?
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
גיליתי אתר מסקרן מאוד שנקרא HDTT. האנשים הטובים שם עושים המרות היישר מהסרטים המקוריים אל הפורמטים הכי כבדים, כולל DXD ו-DSD256. החומרים שהם מטפלים בהם הם הקלטות סטריאו מאמצע שנות החמישים ועד סוף שנות השבעים. מתברר שהם הקדימו את סוני והמירו כבר חלק מהיצירות של סטרווינסקי, ובניצוחו.
אוריד, אשמע, ואדווח.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
@נוריאל
קצת סקירה למה זה נשמע כל כך טוב

ברונו וולטר אמר כי המקרופונים גנבו לו את התיזמורת
הקליט עד 1962 לפני מותו
למטה הוצאה בארהב בשם מקורי קולומביה
images


R-4358055-1362738934-4528.jpeg.jpg

הוצאות אירופיות נקראו עדיין CBS
בשני מקומות עיקריים
תזמורת הסימפונית קולומביה הרי הפילהרמונית של לוס אנגלס והאולם היה בית הליגיונרים אולם עם אקוסטיקה מצויינת קיים גם היום
אולם בבית מלון בברוקלין סינט גורג באולם היתה איקוסטיקה מופלאה שעד היום אני מתפעל מהקלטות שבו הוקלטו בעיקר ברנשטיין וולטר ומטרופולוס
ובאולפן 30 ההיה שייך לסי בי אס וRCA היה במקור כנסיה שהפכה למחסן שהפכה לאולפן הקלטות
לפני אולם אברי פישר היום תחת שם אחר ואולם הפלהרמונית
ובה היו נפילות בהקלטות הפכו לשטוחות דו ממדיות וממש רזות
אבל נחזור לשיטת ההקלטה ...
קולומביה של אז בשם אחר של CBS היום SONY
450

הקליטו במקרופונים של SONY נויימן CU58 AKG ועוד
הידוע ביותר היה C-37A

2484.jpg



מבוסס מנורות יש שאומרים הסאונד הכי טוב להקלטות ואגע יותר מאוחר בזה כי חברת DGG
עד היום מחזיקה קונסולה מנורות מ1958/9 להקלטה


הנה חלק מיבנה

2578.jpg

רואה את המנורה המגבירה את מה קלט הקונדנסר במקרופון לגלים אלקטורו מגנטיים והוא עבר לסרט הקלטה
בנוסף השתמשו בנויימן וAKG 58

ברוב המקרים היתה שיטת הקלטה די "פרימטיבית במושגים של היום " 2 עד 3 מקרופונים אומניים וחצי אומנים ועוד 2 באולם
כאשר היו מפוזרים מעל לתיזמורת אחד מרכזי ושניים בזוית כלפי חוץ ככה
עם טווח מוגבר אבל שהם קלטו
גם ציוד מתקדם לא מגיע לסאונד המיוחד שאתה כל כך מתפעל ממנו
שיטה זו התפתחה לקראת תחילת שנות השישים ל "360 SOUND"
6QZRhyLh7_xmZzRsGtDOC96IUQbxGnxWO_3XrrviigmcCagpGFttTyeIvkEDnJ3jUf5S-cBZpEWOkKAMKNIcju7PD2yHTTrvtwOMs80t07b_5fu5brjrdihms_6dmW8voDUvFFB7dlt-OOe_zWyPWabQD9Cft-KXUbCTzycRgTC2iXZWjq71SFmhheDYKy1buwCrRheyJPqB5w

cl909.jpg


שיטה מאד קרובה לחברות האחיות LIVING STEREO .... או מרקורי אחר כך הקלטות על סרט פיילם מגנטי 35ממ

אוכל לספר לך עד מחר מה אני יודע ומנסיון של עשרות שנים בהאזה מה ומי
אבל חשוב לזכור
כי עדיין עם הגבלת התדרים שהיתה אז ממקרופונים של BBC עוד ימי אווארד אלגר שהקליט על מקרופנים עם תדרים היום בלתי נתפס 500 הרץ עד 8000 במקרה הטוב

מקרופונים אלו בדרך כלל לא היה יותר 16000 הרצים אם כי היום יודעים כי למעשה הוקלט יותר חומר סרטי הקלטה מכפי שיכלו אז לפענח או לשמוע גם המנדסים וגם המכשירים ...

כאן אני נכנס להקלטה עצמה היא נעשתה על גבי סרטי הקלטה AMPX אם זה 2 ערוצים או הרוב הוקלט ב 3 ערוצים שגם לרבות הימים שSONY SACD יצאה לשוק בסוף 1999 העבירה את הסרטים אלו בדיוק במולטי ערוצים לדיסקים או עשתה רימסטרינג לשני ערוצים בחלק מהדיסקים יש גם וגם אפשרויות אלו

אם כל זה
בגלל מיקום המקרופונים והפניית הזוית ובגובהה המתאים מעל לתזמורת
התזמורת היתה יחסית קטנה של 60 נגנים אבל נשמע כמו 100 ענקית

את אותו קסם רק בודדים היום יודעים לשחזר ...

ולא עניין של ביטים HIRS ופורמטים כאלה ואחרים אי אפשר לעשות היש מאין

כבר שנים אני טוען החשוב ביותר המקור ההקלטה ואיך שלא תראה את זה הקלטה טובה משנות 50-60
יש בה יותר עושר מוסיקאלי יותר חיים יותר אויר מהקלטות חדשות

ועכשו למדיה
תקליט ככל שיותר קרובים למסטר ככה הסאונד יותר טוב
הופעת הסידי
כבר היום 38 שנים ככה שבעיקר סי בי אס בהתחלה עד 1988 הוציאה רמסטרינג של הרבה מיצירות והקלטות וואלטר .. בעיקר נעשה בציוד מוקדם של סוני העברת הסרט ל PCM 1610 אחכ 1630
R-3490908-1426315123-3440.jpeg.jpg


לאחר שסוני רכשו את סיבי אס עשו רמיסטרינג חדש בשנות תשעים להקלטות בשני גלים ראשית וסוף שנות 90 לטעמי מצויינים אבל זו האחרונה של תחילת שנות 2000 אחרי שביצעתי השוואות לא מעטות
הסאונד יוצא מן הכלל אפילו בדיסקים .. היה לי בזמנו העתקים של ברונו וולטר קולומביה מקוריים בהוצאות מסידרת הפרמיום הראשונים שאספתי בתקליטים נשמע מדהים לא פחות

81xNzflE19L._SL1500_.jpg


גל נוסף והוא הוא תחילת שנות 2000 עם הופעת SACD העבירו את המסטר דרך פורמט DSD ששימר את רוב תכונות האודיו עם SBM כלומר שימור תכונות 20 ביט על 16 הביט הפורמט של הסי די

מתוכו רוב שיכבה של CD היתה כבר מהרמסטר החדש חלק התעצלו והכניסו את הרמסטר החדש בשיכבת SACD ובשיכבת הCD נתנו לנו את הרימסטור במקרה הטוב של שנות ה90 מאוחרות

כאן התקליט המקורי של הפסטוראלית של בטהובן
כאן רמסטר ראשון שנות -80 סי בי אס
צורח עם כל הסאונד העגול של מקור עדיין לא היה לי נחת בסאונד למרות שלמערכות אטומות שהיה לי אז לפעמיים אנגליות { היום אני שומע אחרת את הסירוס 2+PSX} ונייםא אודיו הקלטות ממארז האחרון מדהים התאים יופי
אז
R-15474210-1592133140-9548.jpeg.jpg

זה התקליט

eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODY5MDEzOS4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1NzA1MTgyOTV9


כאן הרימסטר של SACD

R-5576658-1402853524-3276.jpeg.jpg


וזה מה שרובנו קנינו בארץ בשנות 70-80

שהגיע מאירופה דרך פילפס תוצרת חוץ
R-8979961-1472667803-5854.jpeg.jpg


וזה למטרה היה תוצרת הארץ עטיפה שחורה למטה בתמונה /חוץ בעיקר

רימסטר לתקליט שגם שימש את הרימסטר של הסידי בשנות ה80 הראשונות מצולם למעלה

גירסה זו אין לי אבל משובחת ביותר נעשתה ביפן K2 של JVC שונה מרמסטר אחר שנעשה לSACD של SONY גם ביפן וחלק בארהב
השתמשו בעטיפה של שנות השמונים לרמסטר אז החדש כביכול ואהבתי את המקורי דווקא

1sonhdi2079-large__16656.1544635898.500.750.jpg


וזה מה אני קניתי בשנות ה70 כל הסידרה נראתה ככה אבל היה רשום CBS ישראל

euros60552__63454.1544635418.jpg


ולבסוף הוצאה שפחות אני מעריך מבחינת סאונד זו הוצאה של 10 שנים אחרונות אומרים כי 24 ביט
לא ממש נהנתי חלק בסדר




maxresdefault.jpg




לי היום יש אוסף של ברונו וולטר לפני כמה שנים עם יופי של העברות של כל מה שהקליט בסטראו בעיקר
יש לו עוד

מארז של 39 דיסקים

91zkmVboJzL._SL1500_.jpg


אם כי יש מהדורה שלמה של כל מה שהוקליט עם חברת קולומביה מונו סטראו עד מותו 1962

זה

images



טוב זהו מספיק להיום
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,310
מעורבות
779
נקודות
113
תודה! היה מרתק לקרוא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
גיליתי אתר מסקרן מאוד שנקרא HDTT. האנשים הטובים שם עושים המרות היישר מהסרטים המקוריים אל הפורמטים הכי כבדים, כולל DXD ו-DSD256. החומרים שהם מטפלים בהם הם הקלטות סטריאו מאמצע שנות החמישים ועד סוף שנות השבעים. מתברר שהם הקדימו את סוני והמירו כבר חלק מהיצירות של סטרווינסקי, ובניצוחו.
אוריד, אשמע, ואדווח.
אין להם גישה לסרטי האולפן המקוריים. מה שייש להם הם סרטי reel-to-reel שנמכרו בעבר לקהל הרחב. זו היתה האפשרות היחידה למכור סטריאו עוד לפני שהיו מכונות לחיתוך ויניל סטריאופוני וראשי פטיפון סטריאופוניים.

יש האומרים שסרטים כאלה נשמעים טוב יותר מתקליטים, ויש כאלה שאומרים שלא.

ובהינתן הסרטים האלה, שאלה עד כמה:
  • הסרטים שבידם הם במצב טוב, ולא שחוקים, מתקלפים, או נמתחו במידה לא אחידה.
  • נגן הסרטים שבידם הוא איכותי ומתוחזק כהלכה, כולל ניקוי ראשי ההשמעה וכיוונונם
  • ה-Analog-to-Digital Converter (ה-ADC) שהם משתמשים בו הוא איכותי
  • עד כמה הם מתפעלים את ה-ADC כראוי, בווליום מספיק גבוה כדי להתרחק מסף הרעש, אבל לא גבוה מדי כדי שלא להגיע ל-overflow
קניתי מהם בעבר הרחוק העברה מסרטים כאלה ל-DVD-Audio ולא התלהבתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
באופן כללי, ההתרשמות שלי שבתקופה האמורה, סוף שנות החמישים ותחילת השישים של המאה הקודמת, U.S. Columbia (חברת הבת של CBS, להבדיל מ-U.K. Columbia, חברת הבת של EMI) ו-DGG לא התקרבו לרמת ההקלטות של RCA Living Stereo ו/או Mercury Living Presence.

אני לא זוכר אם קראתי באיזה מיקרופונים Columbia השתמשו, כש-RCA השתמשו בעיקר ב-Neumann ומרקורי בעיקר ב-Telefunken. באיזשהו מקום כתוב שבעקבות זה שברונו ואלטר שמע את ה-Sony C-37A, הוא הקליט מחדש את הסימפוניות של בטהובן בסטריאו. נראה לי שיש מצב שהוא היה מקליט אותן גם בלי זה.

באשר ל-Columbia Symphony Orchestra, זו לא בדיוק הפילהרמונית של לוס אנג'לס, אלא מוזיקאים free-lancers שנשכרו בעיקר, אבל לא בהכרח רק, מתוך הפילהרמונית של ניו יורק, או מהפילהרמונית של לוס אנג'לס, בתלות באם ההקלטה בוצעה בחוף המזרחי או המערבי, בהתאמה. במקרה של ואלטר ומאהלר, למשל, הסימפוניה הראשונה הוקלטה בהוליווד 1961, והשניה בניו יורק 1958.

לא ברור לי החיבור בין גילגולי הגירסאות של הקלטות מאהלר והקלטות בטהובן של ואלטר. בכל מקרה, ה"פסטורלית" (לוס אנג'לס 1958) גם הוקלטה טוב יותר מהראשונה של מאהלר, וגם זכתה ליותר reissues איכותיים, כולל כאמור ב-SACD ובתקליט של Analogue Productions שנשמע מצויין, טוב יותר מתקליט מקורי 6eye שיש לי. מסתבר שיש גם גירסה שלהם על 2 תקליטי 45 שלא שמעתי.

לאחרונה, גם הקלטות מאהלר הסטריאופוניות של ברונו ואלטר יצאו ב-SACD ב-Tower Records Japan (עדיף לגשת ללינק בדפדפן Google Chrome, שיודע לתרגם מיפנית), במחיר של ¥11,550 -- כ-375 ש"ח ל-4SACD סטריאופוניים ו-CD מונו של חזרות -- אבל זה לא הכל, כי הם לא שולחים ישירות לארץ, וצריך להיעזר בחברת משלוחים (Tenso), ולשלם עלויות מעבר למשלוח היקר ב-DHL ומיסים והיטלים בארץ. כנראה שפשוט יותר לקנות קבצי hi-res :)

דרך אגב, השם "טיטאן" שכתוב על עטיפת התקליט של ואלטר אינו מתאים למנוגן בו -- הסימפוניה בגירסתה הארבע-פירקית המוכרת. "טיטאן" מתייחס לגירסה קודמת, כשהיצירה עדיין נקראה "פואמה סימפונית" ולא סימפוניה, והיה בה פרק נוסף שנקרא Blumine. אם אני לא טועה, ברונו ואלטר נפטר לפני שהתקליט יצא לאור, כך שלא ידוע אם הוא היה מוחה על הטעות.

index.jpg


@נוריאל -- תוכל בבקשה לתת לינק למקום שבו קנית את הרימאסטר 24/192 של ואלטר? תודה!
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 9.6 · צפיות: 381

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
@AK1
הראשונה הוקלטה עם הסימפונית קולומביה +- הפילהרמונית לוס אנגלס במערב /הפילהרמונית ניו יורק במזרח ... היא למעשה תזמורת שהוקמה רק להקלטות בערך מה קרה עם פילהרמוניה של וולטר לגה אבל היום ...פילהרמוניה חיה ונושמת ומופיעה תזמורתו של קרייאן הצעיר קלמפפר מוטי ורבים מעולים
אחרים
מאהלר עם ברונו ולטר
השניה הוקלטה 1958 עם הפילהרמונית ניו יורק - אין הרבה הקלטות שלו עם התזמורת בסטראו . והסימפוניה בלתי גמורה של שוברט בסטראו כן קיימות המון הקלטות במונו בשנות 30-40-50
השם התזמורת הסימפונית קולומביה
אכן תמורת מפוזרת כי גם רפסודיה בכחל של גרשויין הוקלטה עם ברנשטיין ותזמורת זו -נגנים של הפילהרמונית ניו יורק - גם יצירות סטרוינסקי וגם ג.סל הקליט מוצרט עם אנדרה קסדיסו סטרוינסקי הקליט עם התזמורת בניו יורק /קופלנד הקליט מחזור שירי איכרים עם הסימפונית קולומביה והזמר ויילם וילטפור לימים שר גרשויין מדהים הקלטה יוצאת מגדר הרגיל
הקלטות שלהם אז 360 ומרקורי וRCA במיוחד היו עם הרבה נפח עומק רוחב גובה סאונד שאין היום הרבה כאלו גם אם תרים את הווליום
ברנשטיין הקליט איתם גם קונצרטים של מוצרט/ראוול אבל היה במונו המוצרט וגלן גולד וכוכ וכוכו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
@AK1
הראשונה הוקלטה עם הסימפונית קולומביה +- הפילהרמונית לוס אנגלס במערב /הפילהרמונית ניו יורק במזרח ... היא למעשה תזמורת שהוקמה רק להקלטות בערך מה קרה עם פילהרמוניה של וולטר לגה אבל היום ...פילהרמוניה חיה ונושמת ומופיעה תזמורתו של קרייאן הצעיר קלמפפר מוטי ורבים מעולים
אחרים
מאהלר עם ברונו ולטר
השניה הוקלטה 1958 עם הפילהרמונית ניו יורק - אין הרבה הקלטות שלו עם התזמורת בסטראו . והסימפוניה בלתי גמורה של שוברט בסטראו כן קיימות המון הקלטות במונו בשנות 30-40-50
השם התזמורת הסימפונית קולומביה
אכן תמורת מפוזרת כי גם רפסודיה בכחל של גרשויין הוקלטה עם ברנשטיין ותזמורת זו -נגנים של הפילהרמונית ניו יורק - גם יצירות סטרוינסקי וגם ג.סל הקליט מוצרט עם אנדרה קסדיסו סטרוינסקי הקליט עם התזמורת בניו יורק /קופלנד הקליט מחזור שירי איכרים עם הסימפונית קולומביה והזמר ויילם וילטפור לימים שר גרשויין מדהים הקלטה יוצאת מגדר הרגיל
הקלטות שלהם אז 360 ומרקורי וRCA במיוחד היו עם הרבה נפח עומק רוחב גובה סאונד שאין היום הרבה כאלו גם אם תרים את הווליום
ברנשטיין הקליט איתם גם קונצרטים של מוצרט/ראוול אבל היה במונו המוצרט וגלן גולד וכוכ וכוכו
זה בדיוק ההבדל: תזמורת "קולומביה", ובדומה לה, תזמורת RCA Victor, לא היו תזמורות קבועות, שהודרכו ואומנו במשך תקופות ניכרות ע"י בוני תזמורות מעולים, אלא תזמורות ad-hoc של freelancers, עם אותו שם לתזמורת אבל עם נגנים שונים מפעם לפעם אפילו באותו אזור גיאוגרפי, שלא לדבר על איזורים שונים.

לעומת זאת, תזמורת פילהרמוניה, שיוסדה ע"י Walter Legge, המפיק האגדי של U.K. Columbia ואח"כ EMI, היתה תזמורת קבועה, עם מיטב הנגנים, שנגנבו ממיטב התזמורות האחרות באיזור תמורת סכומים משכנעים, עם כוכבים כמו למשל Dennis Brain בקרן, שאולפה כהלכה על ידי עבודה ממושכת עם מנצחים כמו קאראיאן, ג'וליני, קלמפרר ואחרים, והופיעה לא רק בהקלטות אלא גם בקונצרטים.

למרות זאת, יש ביצועים נהדרים שהוקלטו עם תזמורת -- למעשה צריך לכתוב תזמורות, ברבים -- קולומביה, מה שמראה הרבה על המנצחים שעבדו איתן, שהצליחו להשיג תוצאות מעולות תוך מעט החזרות שמומנו ע"י חברת ההקלטה, ללא תהליכים של בנייה ואימון תזמורת.

באשר להקלטות מאהלר בסטריאו של ברונו ואלטר, הן כוללות:
  • סימפוניה מס' 1 (תזמורת קולומביה בלוס אנג'לס 1961)
  • סימפוניה מס' 2 (הפילהרמונית של ניו יורק 1958)
  • סימפוניה מס' 9 (תזמורת קולומביה בלוס אנג'לס 1961)
  • שירי השוליה הנודד, עם Mildred Miller (תזמורת קולומביה בלוס אנג'לס 1960)
  • השיר על הארץ, עם Mildred Miller ו-Ernst Haefliger (הפילהרמונית של ניו יורק 1960)
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
תודה AK1 על ההערות המלמדות, ובעיקר על כך שב-HDTT עובדים עם סרטים מסחריים, ולא עם הסרטים המקוריים.
המממ, עכשיו זה כבר סיפור שונה.
מכל מקום, ורק על סמך השוטטות באתר וקריאת התגובות שם, נראה שמדובר בציוד משובח ובעיקר באנשי מקצוע מסורים מהדרגה הראשונה.
אני מקווה.
אבל גם אם זה נכון, מדובר כבר במחירים מופרזים ביחס לעובדה שאלה לא סרטים מקוריים.

דרך אגב, לגבי ההערה שלך, "יש האומרים שסרטים כאלה נשמעים טוב יותר מתקליטים, ויש כאלה שאומרים שלא",
אני מאלה שעשו השוואה ישירה בין סרטים לתקליטים. כמובן, של אותו הביצוע.
טייפ הסלילים היה רבוקס B-77 והפטפון EMT-948, ובאופן עקבי לא רק שהתוצאה הברורה והמיידית הייתה לטובת הסרט,
אלא שהיה משעשע - ומביך - להיווכח בפער הדינמי בין שני סוגי ה"טרנספורטרים" האלה:
התקליט נשמע כמו טורסו יפהפה, בלי ראש ובלי רגליים.

והנה הקישור שביקשת לקובץ לקנייה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
טייפ הסלילים היה רבוקס B-77 והפטפון EMT-948, ובאופן עקבי לא רק שהתוצאה הברורה והמיידית הייתה לטובת הסרט,
אלא שהיה משעשע - ומביך - להיווכח בפער הדינמי בין שני סוגי ה"טרנספורטרים" האלה:
התקליט נשמע כמו טורסו יפהפה, בלי ראש ובלי רגליים.

והנה הקישור שביקשת לקובץ לקנייה.
תודה על הלינק! (ורד)
מוזר שכשחיפשתי בפרסטו החמצתי את זה.

אשר להשוואה, אולי ה-Revox אינו נגן טופ שבטופ, אבל בכל זאת אפשר לקבל מושג במה מדובר.
לעומת זאת, EMT-948 הוא פטיפון צעצוע, אז באמת אין מה להשוות.

צריך לעשות השוואה עם פטיפון + זרוע + ראש + פונו-סטייג' רציניים, אחרת פשוט אין לך מושג איך התקליט יכול להישמע.

קח את ה-Revox, הסרטים והתקליטים אל @נמר הביתה, אם הוא מארח בתקופת הקורונה, ושם תשווה מחדש. מעניין מה יהיו המסקנות. יתכן שעדיין הסרטים יהיו עדיפים, אבל לא סביר שהתקליטים יהיו חסרי ראש/רגליים, אלא אם במקרה יש לך הדפסות גרועות במיוחד של אותן הקלטות.
 
נערך לאחרונה ב:

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
זה מה שאתה חושב על ה-EMT? נו, מילא.
באשר להצעה שלך, באותה מידה אפשר גם להשמיע את הסרטים בטייפ עוד יותר ועוד יותר.
עזוב, התקליטים היו בהדפסות מקוריות טובות, וכך גם הסרטים.
אין טעם להתפתל - זאת האמת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
זה מה שאתה חושב על ה-EMT? נו, מילא.
באשר להצעה שלך, באותה מידה אפשר גם להשמיע את הסרטים בטייפ עוד יותר ועוד יותר.
עזוב, התקליטים היו בהדפסות מקוריות טובות, וכך גם הסרטים.
אין טעם להתפתל - זאת האמת.
אם ה"אמת" אצלך בכיס, אז באמת אין טעם בדיון
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
@AK1
זכרתי כי דברנו על הקלטות ברונו וואלטר והנה קניתי את כל ההוצאה המלאה 77 דיסקים ומה אני מגלה כי כל ההקלטות בסטראו לזה אתיחס כי פתחתי רק אתמול את הקופסה
עברו רימסטר חדש
כאן באולפן הזה

ופתאום התחלתי רק עם מוצרט ואני שומע שונה עברתי לברוקנר 9 /4/בטהובן 6 ברהמס 2
ואז השוואתי עם הסט הקודם שיש לי עם וולטר רק 39 סידי
את סט 77 דיסקים החדש עשו עטיפות ספר וכוכו יותר יפה בערך יש את הכל ההוצאה הישנה..פרט להקלטות 78 שהועברו לדיסק

ההבדל בין שמיים וארץ הרימסטר 20BIT יותר מלא יותר עוצמה יותר מכונס יותר יותר נוח לאוזן אנלוגי משהוא
לעומת הרמסטר החדש "חד" רזה הכל מלאכותי כזה
פתאום התזמורת התפזרה לכמה כוונים חלק מזה יפה וחלק מעיק על האוזן במיוחד ברוקנר 9 בולט ישן 2013 מול חדש

הפסטוראלית
נכון שומעים יותר אויר סביב הכלים ומרוחקים יותר בצורה משמעותית אחד מהשני אבל כל גוף הכינורות קונטרבסים בשני קצוות החדר ... יש יותר 3D בפרק 2 אבל עדיין מעדיף את הרמסטר הישן פחות אבל נעים יותר לאוזן דומה
לתקליט יותר ..ברמסטר החדש חדדו זה נשמע שונה
ברוקנר 9 בסקרצו שמתי לב כי ברמסטר יש יש נפילה חפץ..אחרי סיום החלק הנושא השני יש שקט יחסי ואז חזרה לנושא הפתיחה שומעים נפילה עגולה .ולא מעיק אבל
ברמסטר החדש 24/192 יש נפילה ועוד קצת הד שלה אבל רזה ויותר שמאלה ..
הכינורות נדחפו לצד הבודי הגוף כאילו יש כמה בודדים לעומת גוף גדול רחב ועמוק של הרמסטר הישן
החצוצרות מנסרים את האוזן יחד עם הקרנות שממוקמות ברמסטר החדש טוב יותר אבל הטרומבונים חצוצרות יחד נשמעים מעייפים בלי נפח ...

והנה עוד דוגמה {מצורף התמונה שלהם } גאורג סל בקרן הפלאים של הנער בקופסה חדשה של וורנר יש את זה אבל להפתעתי יש רמסטר חדש מצרף תמונה
ויש לי את המהדורה שיצאה בEMI הבדל שמיים וארץ
ברמסטר חדש הכל רזה אנמי דיסקאו + שוורצקוף הורידו מנפח איבדו מקולו ם ממוקם אומנם טוב יותר אבל זה לא זה
לאחר אנחת רווחה חזרתי לדיסק של EMI מלא אנלוגי באס טוב יותר שומע את זה כבר 20 שנה היה לי את ההוצאה ראשונה ראשונה
הרמסטר השני מצויין
השלישי
לעומתם סאונד סופר חד דיגיטלי מעין ..

אני עכשו בברהמס 2 מהסט החדש עם רמסטר חדש נשמע בכמה קטעים עוצרי נשימה ולפעמיים קשה ..שני פרקים אחרונים עברתי לישן
הרבה יותר נשמע לאוזן שלי

אז מה עדיף ???? חדש או ישן האם גם לך יש דוגמאות כאלה?
 

תמונות מצורפות

  • 20220206_141003.jpg
    20220206_141003.jpg
    KB 90.2 · צפיות: 40
  • 20220206_141020.jpg
    20220206_141020.jpg
    KB 78.4 · צפיות: 43
  • 20220206_141123.jpg
    20220206_141123.jpg
    KB 137.2 · צפיות: 43
  • 20220206_141341.jpg
    20220206_141341.jpg
    KB 77.9 · צפיות: 46
  • 20220206_141400.jpg
    20220206_141400.jpg
    KB 67.6 · צפיות: 40
  • 20220206_141411 (1).jpg
    20220206_141411 (1).jpg
    KB 70 · צפיות: 41
  • 20220206_153139.jpg
    20220206_153139.jpg
    KB 109 · צפיות: 43
  • 20220206_153216.jpg
    20220206_153216.jpg
    KB 47.2 · צפיות: 43
  • 20220206_153426.jpg
    20220206_153426.jpg
    KB 55.4 · צפיות: 48

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
אין עדיף אבסולוטי, כל איש וטעמו.
בכל מקרה, לא תמיד רימאסטר חדש עדיף על ישן, ויש הרבה דוגמאות שלא. אין בזה שום הפתעה.

כמו שאני תמיד אומר -- יש את הטכנולוגיה ויש את מה שעושים איתה.
טכנולוגיה עדיפה רק מאפשרת תוצאות עדיפות, לא מבטיחה.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אין עדיף אבסולוטי, כל איש וטעמו.
בכל מקרה, לא תמיד רימאסטר חדש עדיף על ישן, ויש הרבה דוגמאות שלא. אין בזה שום הפתעה.

כמו שאני תמיד אומר -- יש את הטכנולוגיה ויש את מה שעושים איתה.
טכנולוגיה עדיפה רק מאפשרת תוצאות עדיפות, לא מבטיחה.
גם הרימסטר של RCA עוד שהיתה עצמאית הרבה יותר טוב מהרימסטר שעשו DSD לאותם הקלטות SONY לקחו אותם
בדיוק כאילו הוציאו את כל השקיפות חלק יותר חלק פחות וחלק טובים מאד
מצטער שנפתרתי מאותם דסקים מקורים כי קניתי קופסאות שלמות
ומסתבר כי לא תמיד מה מגיע בקופסא טוב יותר מההוצאה הראשונית של האותו דיסק עצמו
וכמובן המהנדס שיושב ועורך מחדש מהטייפ /סלילים המקורי הוא קובע ...
חשבתי זו תופעה אבל פתחתי שוב דיסק גורדי סבל עדיין שכבת CD נשמעת טוב יותר חזקה אויר הפרדה עומק באס מיד נפלא מאשר הSACD...חשבתי אולי בעיה במכשיר שלי אך לא
קניתי קלייבר בטהובן 7 חי 1982 באורפאו ..שכבת CD טובה אבל SACD יותר פרוט יותר עומק יותר אויר פחות מריחה בבאס אבל לא כזה שינוי דרמטי כמו דיסקים של SAVALL
הלכתי לדיסקים אחרים SACD מחברות שונות ...כן שומעים הבדלים אבל כמו שאמרת זה לא תמיד כזה הבדל ענק
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,263
מעורבות
2,750
נקודות
113
גם הרימסטר של RCA עוד שהיתה עצמאית הרבה יותר טוב מהרימסטר שעשו DSD לאותם הקלטות SONY לקחו אותם
לאיזה הקלטות אתה מתכוון?

RCA לא עצמאית לפחות מ-1987, שאז נקנו ע"י BMG, וסוני ב-2005.

ה-SACDs ש-BMG עשו להקלטות RCA Living Stereo בהתחלת שנות ה-2000 הם סופר דופר, ועדיפים בהרבה על ה-SACDs המקבילים של Analogue Productions, ובטח על כל CD קודם או מאוחר יותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור