עדיין שבויים בסטיגמה, קרמי זה כבר in...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
494
מעורבות
177
נקודות
43
גילו נאות, יש לי קזיאנו.
זאת לא הודעה בשבח הקרמיים, אני לא שם ולא חושב שאפשר לבחור רמקול רק לפי החומרים שמהם הוא עשוי.

מוזר ששמעת קזיאנו עשרות פעמים ואת הויויד (אני רק מנחש) בחרת לאחר כמה דקות שמיעה...
נראה לך הגיוני?

חוץ מזה, במקרה של הויויד ו הקזיאנו זה לא רק הרמקולים זה גם המציגo_O

מוזר אולי לדעתך..
הגיוני.. כן בשבילי..
את הסיפור הזה על הרכישה אתה יכול לאמת מול יגאל וחבריי לתחום (לא שזה משנה לי אבל זאת האמת)

לא צריך להיפגע או לקחת אישית. מדובר בשתי חברות עם רמקולים נהדרים.

קזיאנו רמקולים נהדרים, אבל מה לעשות לטעמי, לאוזניי הויויד נשמעו טוב יותר.

וכן הספיקו לי דקות ספורות כדי להתרשם ולקבל החלטה.

ושוב קזיאנו הם רמקולים נהדרים בין החברות היותר טובות בתכנון וייצור רמקולים קרמים, אבל איך כבר אמרתי, בסאונד
זה הרבה מעבר לטכנולוגיה, אלמנטים ונתונים/תכונות פיזיקליות...
 

נערך לאחרונה ב:

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
את התבלינים מוסיפים מחוץ לרמקול. לפי הצורך ולפי האוזן.
לטעמי , מערכת ניטראלית ( כזאת שלא מוסיפה משלה) הוא הדבר הכי כייפי לאורך זמן.
אין רמקול נייטרלי ואין מערכת נייטרלית וכל התחום הזה נסמך על הפערים בין חתימות הצליל של רמקולים ורכיבים אלקטרונים,
קרמי לא נייטרלי, הוא מה שהוא וריבון הוא מה שהוא וכולי
אין לנו שום יכולת להגיד על רמקול מסויים או רכיב מסויים שהוא נייטרלי כי אנחנו לא יודעים איך נשמעה ההקלטה.
ויותר מזה, הקלטות או בעיקר עריכת סאונד ומסטרינג סופי לא מתוכננים להיות מועברים באופן נאמן למקור. טכנאים לא בונים על זה. בדיוק להיפך, בד״כ מתכננים אותם מראש לרמקולים הכי נפוצים, קרי מערכות בילט אין ברכבים, רמקולים של סלולרים וכולי. כדי שיישמעו ברור וסביר ברמקולים כאלו.
כך שכל הרעיון של לנסות להגיע לאיזו מערכת נייטרלית מדומיינת שתשחזר באופן מדוייק הקלטות הוא גם דמיוני וגם די חסר הגיון כי זה לנסות לשחזר צליל שעוות בכוונה כדי להתאים לרמקולים הכי מוגבלים.
מוסיקה אודיופילית וחלק מהקלאסית והג׳אז לא נכללים בעניין, אבל רוב מכריע של המוסיקה כן.
אז אנשים כוונו את הסט-אפ כך שיענג אתכם שירגש אתכם, שיגרום לכם לדמוע, שישכיח את הקיום שמחוץ להאזנה, אלו הפרמטרים הרלוונטיים ולא תפלות, או קלות, או קשיחות, או מהירות.
לרוץ אחר איזה.נייטרליות או נאמנות למקור מדומיינת, זו טקטיקה שגויה בעיני, כי:
א. אין כזה דבר במישור המעשי, זו רק קונסטרוקציה מחשבתית תיאורטית
ב. גם אם היה דבר כזה ברובד המעשי, היינו משחזרים ברוב המוסיקה, מסטרינג שלמעשה תוכנן לנגן ברור וסביר ברמקול מוגבל מאוד של 20-50 שח.
ובסט אפ המפואר והיקר שלנו הוא ייתן תוצאה מאוד מאוד מאוד שונה מכפי שהתכוונו המוסיקאים ליצור.
אבל מה שחשוב באמת.
בריאות טובה ושתשוב החירות במהרה לכולנו.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עניין של העדפה אישית, ואת זה אתה מפספס, בסאונד לא הכל מדע מדויק ונתונים פיסיקלים.

לגבי רוב האודיופילים המנוסים עם חדרים מטורפים, אני ממש לא בטוח שהטענה שלך מבוססת אמפירית. נחשפת ראית את מה שפורסם. יש לא מעט אודיופילים אינונימים (כן גם בארצנו הקטנה), עם ציוד מטורף שלא תשמע עליהם בלוחות (ואגלה לך סוד קטן, לרובם אין רמקולים קרמים). ושוב הטענה הזאת גם אם היא נכונה, (ואני בספק) לא מעידה בהכרח על "עליונתן" של הרמקולים הקרמים. ולהיפך, גם אם רוב האודיופילים הכבדים מעדיפים רמקולים לא קרמים, אין זה מעיד כהוא זה על "פחיתות" מעמדן של רמקולים קרמים. שאני אישית מאד אוהב.

אני לא מצליח להבין איך אתה הצלחת להגיע למסקנה שדיברתי על עליונות של היחידות הקרמיות. אני יכול למצוא לך גם חסרונות ברמקולים הללו. אבל דבר אחד בטוח, אני שמעתי וחי עם רמקולים כאלה כבר שנים רבות. וברך התנסתי בעוד כמה - בבית, על הציוד שלי. ולכן אני מכיר היטב את היתרונות שלהם. אבל מעולם לא טענתי שרמקול קרמי הוא טוב יותר מכל דבר אחר. להיפך, רמקול קרמי דורש תשומת לב ונסיון רב על מנת להביא אותו לתוצאה שתאפיין אותו באמת. וזה אגב, הפינוק הזה שלו, הוא אחד מהחסרונות הבולטים שלו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
״אודיו זה פיסיקה״ זו אמירה לא נכונה, אודיו הוא הרבה הרבה יותר מפיסיקה.

הוא קודם כל פיסיקה. מה לעשות, זו עובדה מוחלטת. נכון, השאלה היא מה עושה המתכנן. האם יש לך ספק שרמקול שיבנה בדיוק בניגוד לכל החוקים ישמע סביר? ברור שלא. יש רזוננס (גם ליחידה וגם לתיבה) ויש התאמות חשמליות (קרוס) וכ״ו. רמקול בונים לפי חוקים שהם הבסיס. ומשם אתה מוזמן לשחק בו.

נכון. לא רק רמקולים קרמים הם הדבר הנכון, אבל רמקולים קרמים בכל המקרים לא ישמעו לא טוב (ברמת ביצועים - טעם לא מעניין את הדיון הזה). זה אומר פירוט, מהירות, רזולוציה, דינמיקה ומיקרו דינמיקה. לא נתקלתי ברמקול קרמי שמפספס בפרמטרים הללו. נכון, יש טופולוגיות אחרות שעושות את זה לא פחות טוב ויש גם כאלה שאפילו יעשו כמה דברים טוב יותר. אבל רמקול מבוסס קרמיקה, את הדרישות הללו, ממלא בקלות עם אפס פיספוס. ואת זה אתה לא יכול להגיד על כל טופולוגיה.

ומדוע הפרמטרים הללו חשובים? משום שהם, אם הם ברמה מסויימת, מפרידים בין היכולת של הרמקול לשחזר תזמורת סימפונית למשל או שלא להצליח לשחזר אותה, הוא זה שמפריד באם תשמע את השכבות מאחור או לא. אם אחד מהם אינו מתקיים, כל השאר מפסיק לעניין אותי (אני, אישית - לא יודע מה אחרים).

ושוב. רק מפני שיש כאן איזו תחושה שכשנמר מתערב בדיון הוא ישר אונס באלימות קשה, תוך צרחות איומות ונוראיות ״קרמי זה הכי הכי״. אז אולי לא, אולי לא הכי הכי, אבל ממה שאני שמעתי (ושמעתי איזה רמקול או שניים) זה הרמקול הקרמי השני שלי וברור לי שגם השלישי יהיה כזה גם כן.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אודיו זה פיזיקה...אולי, אך האם מדד פיזיקלי הוא הכול ?
דיגיטל כנראה עולה בכל מדד (ואם לא בהכול אז על הרוב) על אנלוג, מה נשמע טוב יותר לאוזניך ?

דיגיטלי ממש לא עולה בכל מדד על אנלוג. אם היית יושב באולפן ומבין את הפער בהקלטה אנלוגית מול דיגיטלית, כנראה שלא היית כותב את זה.

ואגב חללים מטורפים, אין שום קרמיקה ברמקולים של ווילסון או רמקולים שופריים, הצצה באינסטגרם תגלה לך שהקביעה שרוב החללים המטורפים מכילים x או y רחוקה מהמציאות.

אני נמצא בכל הפורומים. אבל המקום הכי חשוף למערכות היי אנד של אודיופילים מנוסים הוא אודיוגון, דגוגו ועוד כמה. עשיתי פעם (לפני 5 שנים) בדיקה בעניין לצורך כתבה שמשום מה גנזתי. מהם המוצרים הנפוצים. כלומר: לכמה מהחובבים יש פטיפון כמקור, כמה עם שופר, כמה עם אלקטרוסטטי וכמה עם קרמי. אולי משהו השתנה מאז, אבל אז, לפני 5 שנים (בערך), הקרמים ביחס לאלפי המערכות שהיו שם, במחלקת ההיי אנד (לא קולנוע), וביחס להיצע שהיה אז בדוק, שלטו בענק במערכות היקרות ביותר. האם זה הכי טוב? לא. האם הם אתגר אודיופילי? כן. האם הם יתאימו למישהו שהמטרה שלו היא לקנות מערכת יקרה ומהר? ברור שלא. רמקול מהסוג הזה דורש קצת יותר מארנק וקשרים - הוא דורש חלל ראוי, חשמל אולטרה נקי, אוזניים, נסיון וסבלנות. ומה לעשות, חלק מהחובבים קונים ואחר כך בודקים מה קנו.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
ואו

נתחיל מזה שכל אחד בתחום הזה מקטן ועד גדול חושב שהוא דני ידעני ומבין יותר מכולם.
וגם תמיד כל אחד יאמר שהרמקול או המערכת שלו זה הכי טוב שיש ,ותמיד יוסיף את המילה ״מנסיון ״ .
לא נתקלתי באנשים או שאני יכול לספור אותם על יד אחד שאמרו שהרמקול או המערכת של השכן יותר טוב.
ובמיוחד בתחום הזה תמיד יהיה לכל אחד מה לומר או לבקר,וזה אגב לגיטימי.

לעניין הרמקולים הקרמיים

היו לי פה 2 דגמים מעולים של גאודר ,למעשה מדובר ברמקולים עם אקסטרא רזולוציות ומהירות רק שהחיסרון הכפול שלהם זה מחירם היקר , ולא פחות חשוב האלקטרוניקה הסופר יקרה ואיכותית ובמיוחד עוצמתית עקב נצילות ועכבה נמוכים שצריך על מנת להפעילם כראוי , ולכן לרמקולים קרמיים יצא שם של רמקולים השייך יותר לאודיופילים העשירים .
אז מצד אחד מי שלא יכול כלכלית לבסס את המערכת שלו על רמקולים כאלה יאמר שהוא לא אוהב רמקולים קרמיים, ולמרות זאת , מצד שני יש המון שכן יכולים ושמעו, ופשוט לא התחברו.

רמקולים הקרמיים מדוייקים ומפורטים שבשביל להוציא מהם תוצאה מוסיקלית צריך להשקיע ולהתעסק איתם המון .
לכל חובבי מגברי המנורות , הם ,לא יוכלו בכלל להתעסק עם רמקולים קרמיים ,כי הם פשוט לא עובדים עם מגבר single ended מועט ואטים טיפוסי, למעט מגברי מנורות עתירי זרם סופר יקרים , שגם הם למרות התוצאה שיפיקו ,לא יוכלו לתת מהירות ופאנציות שאליהם התכוון המשורר שבנה את הרמקולים הללו, ולכן מבחינת כל אלה שאוהבים צליל אורירי ועגול , רמקול קרמי שאין לו הגברה מנורתית חזקה ויחודית, יחשב למקדחה בראש, לא יוכל לעמוד בכח המועט הדרוש , יכנס מהר לרוויה ויקרוס, ולכן בכלל לא יעמוד על הפרק .

לכל אודיופיל מצוי ויותר נכון ממוצע , שבאמתחתו מערכת בכמה עשרות אלפי שח , רמקולים קרמיים בכלל לא באים בחשבון.
מאחר ורמקול קרמי רצפתי מפירמה נחשבת יעלה מינימום 70k וצפונה ועם הגברה וכבילה ראוייה זה קונצרט של 150k
וצפונה . ואל תתבלבלו , שום אינטגריטד פשוט וממוצע ב 20k לא יוציא מהרמקול הזה את המייטב , ולכן כל בעל רמקול כזה מחזיק הגברה נוצצת ויקרה , ולכן יוצא מכך שרמקולים קרמים שייכים לאודיופילים היותר עשירים שביננו ולא הממוצעים .

כשאני שומע רמקול קרמי אני מדמיין איזה מכונית מרצדס סופר ממוחשבת ומדוייקת עם כל הבקרות והמיחשוב האיכותי והיוקרתי , אבל הרבה אנשים מחפשים רכב קלאסה עם נשמה ואופי מסויימת שהמרצדס הרובוטית הממוכנת משום מה לא יכולה לתת.

וכן , יש כאן גם את עניין הטעם האישי.
המון לקוחות שחיברתי להם פשוט לא אהבו את האקסטרא מהירות ,בהירות, פירוט ,ודווקא התחברו לצליל רומנטי , זורם , איטי וסוחף ,ויש כאלה שהעדיפו דווקא שופריים נצילים עם וופרים גדולים , ותאמת אין לטעם האישי של אנשים סוף , כי כל אחד מתרגש מרמקול אחר .

תכנונית , יש המון יצרני על עם רמקולים סופר יקרים שלא מתחברים לרעיון הקרמי , או למגברים קלאס כזה או אחר, ולמרות זאת הם מצליחים בתחום בגדול בזכות התוצאות המופקות ובזכות אלה שאוהבים וקונים אותם.

לסיכום העניין מבחינתי
בשביל להוציא תוצאה מרמקולים קרמיים בהנחה שמי ששמע אותם אהב את הכיוון , צריך להשקיע פי כמה וכמה בזמן ובכסף מרמקולים קונבנציונאלים , ולכן רמקולים כאלה תמיד ישארו מנם חלקם של מי שיש לו ומוכן להשקיע כמה 200k וצפונה.
וגם אז זה לא אומר שזה יותר טוב מרמקולים המיוצרים בשיטות אחרות בכלל - זה פשוט עניין של טעם אישי ואהבה.
כלומר , רמקולים קרמיים / ריבון / אלקטרוסטטים/ שופריים/ פול רינג / קונבנצונאליים/ מבוססי יחידות נייר / וכו , למעשה כולם טובים ,ומדהימים , כל אחד - את מישהו אחר....


אמיר ארמה
 
נערך לאחרונה ב:

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
497
מעורבות
147
נקודות
43
אמיר לדעתי סיכם הכי טוב
אגב את מה שהוגדר כיחידות אלומניום - סנדוויץ - קרמי ניתן למצוא גם ברמקולים פשוטים, גם שם הם לא סחפו בסערה את לב הקונה הפוטנציאלי. יש מקום לכל השיטות
 

נערך לאחרונה ב:

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
הוא קודם כל פיסיקה. מה לעשות, זו עובדה מוחלטת. נכון, השאלה היא מה עושה המתכנן. האם יש לך ספק שרמקול שיבנה בדיוק בניגוד לכל החוקים ישמע סביר? ברור שלא. יש רזוננס (גם ליחידה וגם לתיבה) ויש התאמות חשמליות (קרוס) וכ״ו. רמקול בונים לפי חוקים שהם הבסיס. ומשם אתה מוזמן לשחק בו.

נכון. לא רק רמקולים קרמים הם הדבר הנכון, אבל רמקולים קרמים בכל המקרים לא ישמעו לא טוב (ברמת ביצועים - טעם לא מעניין את הדיון הזה). זה אומר פירוט, מהירות, רזולוציה, דינמיקה ומיקרו דינמיקה. לא נתקלתי ברמקול קרמי שמפספס בפרמטרים הללו. נכון, יש טופולוגיות אחרות שעושות את זה לא פחות טוב ויש גם כאלה שאפילו יעשו כמה דברים טוב יותר. אבל רמקול מבוסס קרמיקה, את הדרישות הללו, ממלא בקלות עם אפס פיספוס. ואת זה אתה לא יכול להגיד על כל טופולוגיה.

ומדוע הפרמטרים הללו חשובים? משום שהם, אם הם ברמה מסויימת, מפרידים בין היכולת של הרמקול לשחזר תזמורת סימפונית למשל או שלא להצליח לשחזר אותה, הוא זה שמפריד באם תשמע את השכבות מאחור או לא. אם אחד מהם אינו מתקיים, כל השאר מפסיק לעניין אותי (אני, אישית - לא יודע מה אחרים).

ושוב. רק מפני שיש כאן איזו תחושה שכשנמר מתערב בדיון הוא ישר אונס באלימות קשה, תוך צרחות איומות ונוראיות ״קרמי זה הכי הכי״. אז אולי לא, אולי לא הכי הכי, אבל ממה שאני שמעתי (ושמעתי איזה רמקול או שניים) זה הרמקול הקרמי השני שלי וברור לי שגם השלישי יהיה כזה גם כן.
הוצאת משפט אחד אבל בתשובה שלך, ממש לא ירדת לעומק מה שכתבתי ולא התמודדת עם מה שנטען שם.
אם תקרא בתשומת לב, ייתכן שתוכל למצוא שם כמה מהסיבות לכך שאודיופילים בעלי ממון דווקא לא נוהרים בהמוניהם לקנות רמקולים קרמיים, בניגוד למה שכתבת.
גם אני קורא באתרים שהזכרת וגם בפינקפיש מדיה ובאתרים נוספים. ממש לא נראה שרוב החדרים המושקעים הם עם רמקולים קרמיים, בדיוק להיפך, מעט מהם באופן יחסי.
אבל זו טופולוגיה לגיטימית, בדיוק כמו כל האחרות, יש לה האופי המסויים שלה ומי שהיא קולעת בדיוק לטעמו, בצדק מבחינתו חושב שהיא הכי טובה..
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,050
מעורבות
1,491
נקודות
113
אמיר לדעתי סיכם הכי טוב
אגב את מה שהוגדר כיחידות אלומניום - סנדוויץ - קרמי ניתן למצוא גם ברמקולים פשוטים, גם שם הם לא סחפו בסערה את לב הקונה הפוטנציאלי. יש מקום לכל השיטות
כל דריבר עולה 1500\1200יורו ,יש לי 8 כאלו בחדר , איך רמקולים פשוטים וזולים?
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,050
מעורבות
1,491
נקודות
113
לא מבין על מה אתם מדברים מהירות , קרירות רזולוזיה , יובש , אני יש לי רמקול קרמי , וגם לזבדה , שמוציאים מיד רך ומטורף יותר טוב מקרטון , באס יותר טוב בהרבה ממברנה 15 אינץ (8 של 8 אינץ ) וטויטר דיאמונד שמיותר לדבר עליו , גם הערבה והקסיאנו מופלאים , בקשר לציוד היקר שצריך בכדי להפעיל קרמי כמו שכתב אמיר , זה לא נכון ,צריך שהייה חזק מספיק ושיעמוד בחדר טוב ,
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אין רמקול נייטרלי ואין מערכת נייטרלית וכל התחום הזה נסמך על הפערים בין חתימות הצליל של רמקולים ורכיבים אלקטרונים,
קרמי לא נייטרלי, הוא מה שהוא וריבון הוא מה שהוא וכולי
אין לנו שום יכולת להגיד על רמקול מסויים או רכיב מסויים שהוא נייטרלי כי אנחנו לא יודעים איך נשמעה ההקלטה.
ויותר מזה, הקלטות או בעיקר עריכת סאונד ומסטרינג סופי לא מתוכננים להיות מועברים באופן נאמן למקור. טכנאים לא בונים על זה. בדיוק להיפך, בד״כ מתכננים אותם מראש לרמקולים הכי נפוצים, קרי מערכות בילט אין ברכבים, רמקולים של סלולרים וכולי. כדי שיישמעו ברור וסביר ברמקולים כאלו.
כך שכל הרעיון של לנסות להגיע לאיזו מערכת נייטרלית מדומיינת שתשחזר באופן מדוייק הקלטות הוא גם דמיוני וגם די חסר הגיון כי זה לנסות לשחזר צליל שעוות בכוונה כדי להתאים לרמקולים הכי מוגבלים.
מוסיקה אודיופילית וחלק מהקלאסית והג׳אז לא נכללים בעניין, אבל רוב מכריע של המוסיקה כן.
אז אנשים כוונו את הסט-אפ כך שיענג אתכם שירגש אתכם, שיגרום לכם לדמוע, שישכיח את הקיום שמחוץ להאזנה, אלו הפרמטרים הרלוונטיים ולא תפלות, או קלות, או קשיחות, או מהירות.
לרוץ אחר איזה.נייטרליות או נאמנות למקור מדומיינת, זו טקטיקה שגויה בעיני, כי:
א. אין כזה דבר במישור המעשי, זו רק קונסטרוקציה מחשבתית תיאורטית
ב. גם אם היה דבר כזה ברובד המעשי, היינו משחזרים ברוב המוסיקה, מסטרינג שלמעשה תוכנן לנגן ברור וסביר ברמקול מוגבל מאוד של 20-50 שח.
ובסט אפ המפואר והיקר שלנו הוא ייתן תוצאה מאוד מאוד מאוד שונה מכפי שהתכוונו המוסיקאים ליצור.
אבל מה שחשוב באמת.
בריאות טובה ושתשוב החירות במהרה לכולנו.


נייטראליות היא היכולת של המערכת לנגן את כל סוגי המוזיקה בלי להדגיש או להעלים תדרים מסויימים.
בכלל לא קשור לנאמנות למקור ושאר אגדות אודיופיליות.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ואו

נתחיל מזה שכל אחד בתחום הזה מקטן ועד גדול חושב שהוא דני ידעני ומבין יותר מכולם.
וגם תמיד כל אחד יאמר שהרמקול או המערכת שלו זה הכי טוב שיש ,ותמיד יוסיף את המילה ״מנסיון ״ .
לא נתקלתי באנשים או שאני יכול לספור אותם על יד אחד שאמרו שהרמקול או המערכת של השכן יותר טוב.
ובמיוחד בתחום הזה תמיד יהיה לכל אחד מה לומר או לבקר,וזה אגב לגיטימי.

לעניין הרמקולים הקרמיים

היו לי פה 2 דגמים מעולים של גאודר ,למעשה מדובר ברמקולים עם אקסטרא רזולוציות ומהירות רק שהחיסרון הכפול שלהם זה מחירם היקר , ולא פחות חשוב האלקטרוניקה הסופר יקרה ואיכותית ובמיוחד עוצמתית עקב נצילות ועכבה נמוכים שצריך על מנת להפעילם כראוי , ולכן לרמקולים קרמיים יצא שם של רמקולים השייך יותר לאודיופילים העשירים .
אז מצד אחד מי שלא יכול כלכלית לבסס את המערכת שלו על רמקולים כאלה יאמר שהוא לא אוהב רמקולים קרמיים, ולמרות זאת , מצד שני יש המון שכן יכולים ושמעו, ופשוט לא התחברו.

רמקולים הקרמיים מדוייקים ומפורטים שבשביל להוציא מהם תוצאה מוסיקלית צריך להשקיע ולהתעסק איתם המון .
לכל חובבי מגברי המנורות , הם ,לא יוכלו בכלל להתעסק עם רמקולים קרמיים ,כי הם פשוט לא עובדים עם מגבר single ended מועט ואטים טיפוסי, למעט מגברי מנורות עתירי זרם סופר יקרים , שגם הם למרות התוצאה שיפיקו ,לא יוכלו לתת מהירות ופאנציות שאליהם התכוון המשורר שבנה את הרמקולים הללו, ולכן מבחינת כל אלה שאוהבים צליל אורירי ועגול , רמקול קרמי שאין לו הגברה מנורתית חזקה ויחודית, יחשב למקדחה בראש, לא יוכל לעמוד בכח המועט הדרוש , יכנס מהר לרוויה ויקרוס, ולכן בכלל לא יעמוד על הפרק .

לכל אודיופיל מצוי ויותר נכון ממוצע , שבאמתחתו מערכת בכמה עשרות אלפי שח , רמקולים קרמיים בכלל לא באים בחשבון.
מאחר ורמקול קרמי רצפתי מפירמה נחשבת יעלה מינימום 70k וצפונה ועם הגברה וכבילה ראוייה זה קונצרט של 150k
וצפונה . ואל תתבלבלו , שום אינטגריטד פשוט וממוצע ב 20k לא יוציא מהרמקול הזה את המייטב , ולכן כל בעל רמקול כזה מחזיק הגברה נוצצת ויקרה , ולכן יוצא מכך שרמקולים קרמים שייכים לאודיופילים היותר עשירים שביננו ולא הממוצעים .

כשאני שומע רמקול קרמי אני מדמיין איזה מכונית מרצדס סופר ממוחשבת ומדוייקת עם כל הבקרות והמיחשוב האיכותי והיוקרתי , אבל הרבה אנשים מחפשים רכב קלאסה עם נשמה ואופי מסויימת שהמרצדס הרובוטית הממוכנת משום מה לא יכולה לתת.

וכן , יש כאן גם את עניין הטעם האישי.
המון לקוחות שחיברתי להם פשוט לא אהבו את האקסטרא מהירות ,בהירות, פירוט ,ודווקא התחברו לצליל רומנטי , זורם , איטי וסוחף ,ויש כאלה שהעדיפו דווקא שופריים נצילים עם וופרים גדולים , ותאמת אין לטעם האישי של אנשים סוף , כי כל אחד מתרגש מרמקול אחר .

תכנונית , יש המון יצרני על עם רמקולים סופר יקרים שלא מתחברים לרעיון הקרמי , או למגברים קלאס כזה או אחר, ולמרות זאת הם מצליחים בתחום בגדול בזכות התוצאות המופקות ובזכות אלה שאוהבים וקונים אותם.

לסיכום העניין מבחינתי
בשביל להוציא תוצאה מרמקולים קרמיים בהנחה שמי ששמע אותם אהב את הכיוון , צריך להשקיע פי כמה וכמה בזמן ובכסף מרמקולים קונבנציונאלים , ולכן רמקולים כאלה תמיד ישארו מנם חלקם של מי שיש לו ומוכן להשקיע כמה 200k וצפונה.
וגם אז זה לא אומר שזה יותר טוב מרמקולים המיוצרים בשיטות אחרות בכלל - זה פשוט עניין של טעם אישי ואהבה.
כלומר , רמקולים קרמיים / ריבון / אלקטרוסטטים/ שופריים/ פול רינג / קונבנצונאליים/ מבוססי יחידות נייר / וכו , למעשה כולם טובים ,ומדהימים , כל אחד - את מישהו אחר....


אמיר ארמה

אמיר,
הקזיאנו שיש לך (או היו) הם ממש לא רמקולים בהירים. (אתה מוזמן)
אם תביא את סדרת ה BERLINA או DARC כנראה ותתלונן על רמקול כהה מידי...

נייטראליות היא היכולת של המערכת לנגן את כל סוגי המוזיקה בלי להדגיש או להחביא תדרים מסויימים.
דרך אגב, פירוט זאת אינה מילה רעה ונתפסת בעיני רבים כסאונד רזה, אבל בתכ'לס זה בדיוק ההיפך.
לדעתי וניסיוני (אל תכעס) יש לך רמקולים שהם סוג של פלסטלינה, זאת הבחירה שלך איך יישמעו.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מוזר אולי לדעתך..
הגיוני.. כן בשבילי..
את הסיפור הזה על הרכישה אתה יכול לאמת מול יגאל וחבריי לתחום (לא שזה משנה לי אבל זאת האמת)

לא צריך להיפגע או לקחת אישית. מדובר בשתי חברות עם רמקולים נהדרים.

קזיאנו רמקולים נהדרים, אבל מה לעשות לטעמי, לאוזניי הויויד נשמעו טוב יותר.

וכן הספיקו לי דקות ספורות כדי להתרשם ולקבל החלטה.

ושוב קזיאנו הם רמקולים נהדרים בין החברות היותר טובות בתכנון וייצור רמקולים קרמים, אבל איך כבר אמרתי, בסאונד
זה הרבה מעבר לטכנולוגיה, אלמנטים ונתונים/תכונות פיזיקליות...
ממש לא חשוב לי איזה רמקול בחרת.
אבל לבחור רמקול יקר מאוד על סמך כמה דקות ההאזנה נראה לי מוזר.

בכל מקרה הוא כנראה הרמקול הכי טוב שייש לך בבית.

גם אני שמעתי את הקזיאנו אצל יגאל מחוברים למגברים של בל קנטו, ולא אהבתי את התוצאה הכללית, וגם לא הייתי יכול לחיות עם סאונד כזה אפילו שעה בבית.

שמעתי דברים אחרים בתוך התוצאה שגרמו לי לקנות את הרמקול.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,050
מעורבות
1,491
נקודות
113
רמקול פגז , תקנה ערבה כבר !
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ואו

נתחיל מזה שכל אחד בתחום הזה מקטן ועד גדול חושב שהוא דני ידעני ומבין יותר מכולם.
וגם תמיד כל אחד יאמר שהרמקול או המערכת שלו זה הכי טוב שיש ,ותמיד יוסיף את המילה ״מנסיון ״ .
לא נתקלתי באנשים או שאני יכול לספור אותם על יד אחד שאמרו שהרמקול או המערכת של השכן יותר טוב.
ובמיוחד בתחום הזה תמיד יהיה לכל אחד מה לומר או לבקר,וזה אגב לגיטימי.

לעניין הרמקולים הקרמיים

היו לי פה 2 דגמים מעולים של גאודר ,למעשה מדובר ברמקולים עם אקסטרא רזולוציות ומהירות רק שהחיסרון הכפול שלהם זה מחירם היקר , ולא פחות חשוב האלקטרוניקה הסופר יקרה ואיכותית ובמיוחד עוצמתית עקב נצילות ועכבה נמוכים שצריך על מנת להפעילם כראוי , ולכן לרמקולים קרמיים יצא שם של רמקולים השייך יותר לאודיופילים העשירים .
אז מצד אחד מי שלא יכול כלכלית לבסס את המערכת שלו על רמקולים כאלה יאמר שהוא לא אוהב רמקולים קרמיים, ולמרות זאת , מצד שני יש המון שכן יכולים ושמעו, ופשוט לא התחברו.

רמקולים הקרמיים מדוייקים ומפורטים שבשביל להוציא מהם תוצאה מוסיקלית צריך להשקיע ולהתעסק איתם המון .
לכל חובבי מגברי המנורות , הם ,לא יוכלו בכלל להתעסק עם רמקולים קרמיים ,כי הם פשוט לא עובדים עם מגבר single ended מועט ואטים טיפוסי, למעט מגברי מנורות עתירי זרם סופר יקרים , שגם הם למרות התוצאה שיפיקו ,לא יוכלו לתת מהירות ופאנציות שאליהם התכוון המשורר שבנה את הרמקולים הללו, ולכן מבחינת כל אלה שאוהבים צליל אורירי ועגול , רמקול קרמי שאין לו הגברה מנורתית חזקה ויחודית, יחשב למקדחה בראש, לא יוכל לעמוד בכח המועט הדרוש , יכנס מהר לרוויה ויקרוס, ולכן בכלל לא יעמוד על הפרק .

לכל אודיופיל מצוי ויותר נכון ממוצע , שבאמתחתו מערכת בכמה עשרות אלפי שח , רמקולים קרמיים בכלל לא באים בחשבון.
מאחר ורמקול קרמי רצפתי מפירמה נחשבת יעלה מינימום 70k וצפונה ועם הגברה וכבילה ראוייה זה קונצרט של 150k
וצפונה . ואל תתבלבלו , שום אינטגריטד פשוט וממוצע ב 20k לא יוציא מהרמקול הזה את המייטב , ולכן כל בעל רמקול כזה מחזיק הגברה נוצצת ויקרה , ולכן יוצא מכך שרמקולים קרמים שייכים לאודיופילים היותר עשירים שביננו ולא הממוצעים .

כשאני שומע רמקול קרמי אני מדמיין איזה מכונית מרצדס סופר ממוחשבת ומדוייקת עם כל הבקרות והמיחשוב האיכותי והיוקרתי , אבל הרבה אנשים מחפשים רכב קלאסה עם נשמה ואופי מסויימת שהמרצדס הרובוטית הממוכנת משום מה לא יכולה לתת.

וכן , יש כאן גם את עניין הטעם האישי.
המון לקוחות שחיברתי להם פשוט לא אהבו את האקסטרא מהירות ,בהירות, פירוט ,ודווקא התחברו לצליל רומנטי , זורם , איטי וסוחף ,ויש כאלה שהעדיפו דווקא שופריים נצילים עם וופרים גדולים , ותאמת אין לטעם האישי של אנשים סוף , כי כל אחד מתרגש מרמקול אחר .

תכנונית , יש המון יצרני על עם רמקולים סופר יקרים שלא מתחברים לרעיון הקרמי , או למגברים קלאס כזה או אחר, ולמרות זאת הם מצליחים בתחום בגדול בזכות התוצאות המופקות ובזכות אלה שאוהבים וקונים אותם.

לסיכום העניין מבחינתי
בשביל להוציא תוצאה מרמקולים קרמיים בהנחה שמי ששמע אותם אהב את הכיוון , צריך להשקיע פי כמה וכמה בזמן ובכסף מרמקולים קונבנציונאלים , ולכן רמקולים כאלה תמיד ישארו מנם חלקם של מי שיש לו ומוכן להשקיע כמה 200k וצפונה.
וגם אז זה לא אומר שזה יותר טוב מרמקולים המיוצרים בשיטות אחרות בכלל - זה פשוט עניין של טעם אישי ואהבה.
כלומר , רמקולים קרמיים / ריבון / אלקטרוסטטים/ שופריים/ פול רינג / קונבנצונאליים/ מבוססי יחידות נייר / וכו , למעשה כולם טובים ,ומדהימים , כל אחד - את מישהו אחר....


אמיר ארמה

בשבילך אמיר
מגבר מנורות די קונבציונאלי (כנראה לא זול)
20170815_132813.jpg

ועוד אחד, מגבר טרנזיסטורי ישן (פיוניר 717 A) ולא ממש יקר
20170815_140115.jpg

בשני המקרים היה סאונד חם ודינאמי. בלי שמץ של בהירות
אחד מההדגמות הכי טובות ששמעתי בחיי.

המקור הוא אייזה קומפקט של סיירוס שאניברוב נפיחותי אפילו לא מחבר למערכת.
הכבלים, .... לא סילטק ולא משהו יקר יותר מ 30 דולר למטר.

מי שלא מזהה, הטמבל שמחבר את הציוד הזה לרמקולים קרמיים הוא ד"ר גאודר.
 

תמונות מצורפות

  • 20170815_132813.jpg
    20170815_132813.jpg
    KB 73.5 · צפיות: 226
  • 20170815_140115.jpg
    20170815_140115.jpg
    KB 143.5 · צפיות: 222
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
רמקול פגז , תקנה ערבה כבר !
אין כבר עראבה...
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,050
מעורבות
1,491
נקודות
113
משהו יותר גדול קצת , יש לך סלון ענק
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,050
מעורבות
1,491
נקודות
113
לך לדורון שב לו על הוריד , הוא יקנה עוד יותר טוב (אם יש דבר כזה)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
היי,

הנה 0.2 הסנט שלי.

כולם מסכימים שלכל חבר פורום טעם אישי משלו, הקולע לטעמו ולכיסו. כמו כן, יש מקום בעולם לכל השיטות ומהחומרים מהם עשויים הרמקולים.

יש מעט מאוד חברות רמקולים בעולם שבחרו בדרייברים של אקיוטון (חלק מתקציב נתון), בניהם אזכיר חברות משבדיה / מאיטליה / מארה"ב ומגרמניה. לאקיוטון יש אלמנטים למידרנייג' / לטוויטרים / ולסופר טוויטרים מעולים, שעשויים מיהלומים סינטטים, שנחשבים לטובים בעולם, אולי, חוץ מהדרייברים של וקסאטיב הגרמנית, שמייצרת דרייבירים לטווח מלא ומחירם בחו"ל מרקיע שחקים.

הבחברות הבולטות שבחבורה הן גאודר אקוסטיק / טידל / מרטן, גם למחירם היקר (אלמנטים) ולתכנון הקפדני של הרמקולים, יש מחיר גבוה מאוד.
הם בד"כ מתוארות בגלל הדרייבירים, כבעלות צליל "גרמני", בעלות אופי מסוים משל עצמן (קולעת לטעמך?), כחסרות חמימות, בעלות רזולוציה ופתיחות שאפשר ל"מות בשבילה".

בנוסף, הדרייבירים של אקיוטון רגישים יותר ללחץ אטמוספרי נמוך של טיסות בגובה רב.

להשיג צליל מעולה מהרמקולים, אתה צריך להשקיע הרבה כסף בהם (50 אלף וצפונה לזוג בישראל), גם על ההגברה טרנזיסטורית טובה, חזקה ובריאה.

לא כל אחד מוכן להשקיע ברמקולים, או פשוט לחכות לירושה (הס מלהזכיר את המילה אישה!), כדי לקנות רמקולים שלהם.

לסיכום, לאקיוטון דרייבירים מעולים אבל: פוקאל, דינאודיו, סקאן ספיק, סיאס מילניום, דייטון, אורום קנטוס, בוהלנדר, פירלס, מוראל, סלישן, אמיננס, B&W ואלמנטים אזוטריים מסוג ריבונים ושופריים ועוד, יודעים לייצר דרייבירים מצוינים.
 

נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,396
מעורבות
474
נקודות
83
ארמה צודק 100% במה שהוא כתב.
לפי דעתי: הבעיה, ברגע שהמושג קראמיקה נכנס לראש הוא לא ירפה, הרבה נופלים בזה. לומדים בדרך הקשה, ואחרי כמה שנים מבינים ו חוזרים אחורה.
לסיכום(שלי): רק לבעלי יכולת ויצא לי לשמוע כמה רמקולים כאלה כנראה לא על ציוד מתאים(ברמות שארמה מתאים להם) צליל דק ומדוייק, חד כ תער, מתחת ל 60 הרץ אין כלום, מיד מתיישב עם הגבוהים = חד ולא עגול, בשמיעה ראשונית זה וואו כי זה מגיע לגבהים שרמקול קונבנציונאלי לא מבליט כי יש לו את כל הטווח בנוסף, לחיות עם זה זה כבר סיפור אחר, קידוחים למוח, מלבד גאז ווקאל שנשמע וואו, לשמוע איתם למשל רוק, זה ממש פטישים דופקים.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור