מישהו מכיר את המצלמה הזו?


ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
שלום לכולם,
יש לי שאלה לגבי המצלמה הזו:
CANON EOS M50 + 18-150mm
איך היא מבחינת צמצם,מבחינת צילום של בני המשפחה בתוך הבית
מספיק מאירה ואיכותית?
תודה רבה לעוזרים
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מצד אחת מצלמות ללא מראה הן העתיד שכל החברות הולכות אליו.
מצד שני מצלמות ללא מראה של קנון מסדרת ה EOS M לטעמי הן לא בחירה מוצלחת כעת.
הן התחילו עם דגמים לא ממש מוצלחים והן משתפרים עם כל דגם שיוצא, אבל נשארת כאן שאלה מאוד חשובה העתיד.
מה אני מתכוון, למצלמות EOS M יש מחבר שונה ממצלמות ה DSLR של קנון וצריך מחבר כדי לעבוד עם עדשות של מצלמות ה DSLR של קנון, זה אומר סירבול וכן רק עדשת קנון מסדרות ה STM או NANO יעבוד טוב עם מצלמות ללא מראה של קנון.
כך שאם אתה חושב על מצלמות קנון בגלל מגוון העדשות הגדול שלה, אז לא הכיוון הנכון.
אם אתה חושב על קנון בגלל איכות התמונה, יש מצלמות טובות יותר עם איכות תמונה טובה יותר בתקציב הזה כמו FUJI X-T100 - נכון הפוג'י לא מצלמה מושלמת אבל איכות התמונה שלה יותר טובה מזו של קנון ויש לה מגוון עדשות איכותי מאוד (לא הכי זול, אבל איכותי)
כך שאם אתה מחפש מצלמה של קנון בגלל שכולם קונים קנון ורוצה סט טוב ולא חושב על להקדם אז זה סט לא רע.
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה על התשובה המפורטת.
אז על איזה מצלמה אתה ממליץ?
התקציב שלי הוא 3000 גג 4000
זה לא שאני הולך לפתח קריירה בצילום ולקנות עדשות כל שנה אבל בעתיד ארצה להשתדרג.
אני מצלם בעיקר בשביל שיהיה אלבום למשפחה
עם תמונות איכותיות וגם וידאו איכותי
צילום בתוך מבנה וגם בחוץ פרחים ונופים
בגלל זה בחרתי עדשה עם טווח רחב 18-150
ולא בא לי להיסחב עם שני עדשות
חשוב לי להתקדם בעתיד עם העדשות בגלל זה בחרתי מצלמה ללא מראה אבל גם אני רוצה שלא תהיה כבדה כי אני רוצה לסחוב אותה טיולים שלמים אז dslr פחות יתאים אלא אם הוא יהיה קליל
חשוב לי גם מסך איכותי ושהמצלמה תהיה מחומר איכותי.
על מה אתה ממליץ?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יש בעיה בנושא של עדשה עם זום שגם תהייה עדשה טובה.
כך שאתה יכול באמת לקחת את הקנון הזו עם העדשה הזו שמספקת מצלמה ללא מראה, עדשה עם זום יפה.
אבל זה לא פתוח לך הרבה אפשריות להתקדמות, לצערנו קנון, לפי מה שנראה כעת, לא משקיעה בציוד איכותי עבור קו ה eos m.
וכאמור לדעתי לא כל עדשות ה DSLR השידוך הטוב למצלמות אלו עם מתאם.

אז איפה זה משאיר אותנו או לבחור בחברה אחרת וכן אין הרבה אפשרות מצב של ניקון פחות טוב, לסוני יש מצלמות לא רעות בתחום, אבל עדשות לא ממש זולות.
יש את פוג׳י עם ציוד נהדר, אבל יהיה לך קשה למצוא עדשה טובה עם טווח הזום שאתה רוצה.
אז עד כמה נושא עדשת בנוניית עם זום גדול חשובה לך?
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה על התשובה המושקעת.
חשוב לי מאוד עדשה איכותית לתמונות סטילס וגם לוידאו אפילו 4K
לא אכפת לי גם מצלמת DSLR כל עוד היא תהיה יותר איכותית ממצלמה ללא מראה ועם חיישן טוב יותר ולא כבדה כ"כ.
אני מוכן להתפשר על להתנייד עם עוד עדשה בכדי שיהיה לי צילום לטווח צר ולטווח רחב.
יש משהו שנראה לך שיכול להתאים? תודה רבה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
רוב מצלמות DSLR פחות מתאימות לצילום וידאו, כך שלדעתי עבורך הן לא אופציה מומלצת. נכון שמצלמות ה DSLR של קנון עם עדשות stm או nano יכולות לספק וידאו עם פוקוס טוב, אבל הוידאו יוצא יחסית רך. אם זה פחות מפריע לך אז קנון 800D עם עדשת 18-135 stm.

אופציה נוספת יכולה להיות מצלמת פוג׳י X-T20 או X-T30 החדשה והיקרה יותר עם עדשת 18-55 זו אופציה מעולה יכולה להיות אופציה מוצלחת.

כמו כן סוני עם הדגם הישן a6000, או דגמים חדשים יותר והיקרים יותר ה A6300 או A6100 עם עדשת סוני 18-105 יכולה לספק לך פתרון מוצלח, אבל אני חושש שזה. עבר לתקציב.

כיוון אחר אלו מצלמות עם חיישן קצת יותר קטן מבית אולימפוס או פנסוניק, מדובר עדיין על חיישן גדול עם תמונה מעולה החיסרון שתמונה תהייה קצת פחות טובה בעת צילום בתאורה חלשה. אבל ניתן להחליף עדשות בין החברות ויש מגוון עדשות. מצלמות כמו אלימפוס OMD-EN10 iii או פנסוניק g85 כאשר הייתי מתאים לכך עדשות פנסוניק 12-60.

איזה כיוון נראה לך יותר?
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
מה החשיבות של חיישן גדול?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בגדול ככול שהחיישן גדול יותר הוא מספק איכות תמונה טובה יותר. הכוונה שיש לו יותר אזור קליטה של האור, יותר אזור קליטה מאפשר לקלוט יותר טוב את התמונה לספק דווח דינמי טוב יותר ולספק פחות רעש בתמונה ואז אפשר להגדיל את רגישות של החיישן ולקבל תמונה טובה יותר בתאורה חלשה.
יתרון נוסף חיישן גדול יותר בשילוב עם עדשה עם צמצם גדול מספק יכולת לקבלת עומק שדה רדוד, שבו האוביקט בפוקוס בולט מהרקע שלא בפוקוס, בגלל עומק שדה רדוד.
אבל חיישן גדול יותר דורש בדרך כלל עדשות גדולת יותר וכבדות יותר וגם יקרות יותר.

זה בתאוריה באופן מעשי צריך לבדוק דגם מצלמה מול דגם מצלמה, לדוגמא: החיישנים של קנון יחסית פחות מוצלחים ולא מספקים יתרון באיכות התמונה מול החיישנים של אולימפוס או פנסוניק.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
התמונה פחות חדה, מול הדגמים של התחרים.
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
יש לי כמה שאלות
1.הצעת לי פה עדשות עם טווח רחב אבל הם לא כ"כ צרות, האם זה בגלל שהעדשה איכותית זה יספיק לי להתמקד?
2.אני מתלבט אולי לקחת את המצלמה A6000 אני רואה שאין לה 4K האם זה משמעותי לעומת המצלמות עם ה-4K?
3. העדשות של A6000 שמגיעות איתו בסט 16-50 ו- 55-210 גם איכותיות כמו העדשת סוני שהצעת לי 18-105?
4. בשביל צילום 4K צריך שגם המצלמה וגם העדשה יהיו עם תכונות של 4K או רק גוף המצלמה?
סליחה על ההרחבה. וממש תודה רבה על העזרה
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשות עם טווח זום גדול הן בדרך כלל לא עדשות טובות, אבל זה לא אומר שכל העדשות עם טווח זום קטן הן מוצלחות.
כאשר אני חושב על עדשה ראשונה, אני חושב שחייבים את הזווית הרחבה והטווח הבנוני לכן אני ממליץ על עדשות כאלו.
זו גם הסיבה שרוב עדשות הקיט מגיעות כך.
זה כלל לא קשור ליכולת לפוקוס, פשוט לדעתי, לא ניתן לחיות עם מצלמה ללא טווח הזום הקרוב והרחב.

מצלמת סוני A6000 היא דגם מיושן, לכן גם אין לו יכולת ל 4K וכן החיישן לא במרמה של החיישנים החדשים, אני פחות ממליץ על המצלמה הזו, אבל למי שמוכן להתפשר על גוף פחות חדש ולהוסיף לזה עדשה טובה וה 18-105 F4 היא עדשה טובה - בפרוש אוםציה שכדי לבדוק.

עדשות הקיט בדרך כלל לא מדהימות ואלו של סוני 16-50 לא שונה, נכון שלפוג'י, פנסוניק ואולימפוס - יש עדשות קיט לא רעות, אבל זה היוצא מהכלל. עדשות 55-210 היא עדשה סבירה ויכולה להשלים סט עם עדשה רחבה טובה, אבל לא הייתי הולך על הקיט של סוני.

העדשה מעבירה תמונה ואם היא עדשה טובה לא צריכה להיות לה בעיה להעביר רזולוציה של 4K שבמוסגים של סטיילס זה לא רזולוציה גבוהה בכלל (עדשה רק מעבירה תמונה, אז וידאו לא משנה לה), מה שיכול להשפיע על העדשה לוידאו זה יכולת הפוקוס של העדשה ורוב העדשות של מצלמות ללא מראה יעדו בכך בהצלחה (בניגוד לעדשות DSLR).
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה
יש לי כמה אפשרויות מבחינה תקציבית, על מה אתה הכי ממליץ?
1. פוג׳י X-T20 עם עדשת 18-55
2. פוג׳י X-T30 עם עדשת קיט 15-45
3. SONY A6100 עם עדשת קיט 16-50
4. או יש לך המלצה אחרת....
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
הערה מהצפון הקר (והיפה....):

בתחילת הדיון כאן דובר על צילום סטילס ווידאו בעיקר בתוך הבית.

צילום בתוך הבית סטילס בכלל וידאו בפרט,זה צילום בסביבה חשוכה או עם כמות אור נמוכה. בנוסף: צילוי סטילס,ובמקרים מסוימים גם וידאו,יוצאים צהובים כי התאורה ה"לבנה" שיש בבית ושאנחנו רואים היא בעין העדשה....:צהובה.

כל זה למקרה ולילה/ערב וצריך אור מלאכותי לגבי צילום ביום ובאור יום: גם הוא בעייתי מאוד למשל בחדר שפונה לצד צפון וקירותיו בגוון כהה המצלמה תחשוב שמדובר בצילום בתנאי תאורה נמוכה קרי לילה ותבקש צמצם פתוח לרווחה וזמן חשיפה שבשיבלו צריך את הפיל דמבו ואת הסבלנות שלו.

סיטואציה אחרת בבית:הצלם עומד באור אבל המצולם באזור חשוך יותר וגם פה המצלמה קצת תיתבלבל ובכל מקרה התמונה תצא קצת חשוכה.

מה עושים?

אז הכלל הראשון הוא: עדשות הקיט לא שוות כלום למקרה דנן,למעט זו של פוג'י שמופיעה פה משודחת ל T20.

עוד אפשר לעשות זה להשתמש בפלאש בכלל ובזה שיש במצלמה בפרט,אבל לא בכל הדגמים יש פלאש במצלמה.

בקיצור (תמיד אני מציע לקצר בסוף מגילת האסתר): אם התנאי המקדמי הוא צילום בני משפחה בבית,בתוך הבית:אז צריך לתת פה מחשבה קצת יותר מעמיקה לנושא העדשות ובשני היבטים:
צמצם פתוח לרווחה (לפחות 2.8 ובמקרה של מריבה רצינית עם מנהל הבנק אז 3.5) לוודא שיודעים לצלם התנאי תאורה קשים/חשוכים וגם לוודא שיש בגוף המצלמה פלאש ולתת לו להחליט מתי לעבוד ולאפשר את זה.
כל זה לגבי סטילס.

לגבי וידאו: כאן הסיפור כבר הרבה יותר מסובך. התאורה בוידאו הוא הכרח שאין להתעלם ממנו ומנגד הגישה והיישום של תאורה בוידאו שונים לגמרי ממה שיש בסטילס.
נכון: אפשר לתת למצלמה לעבוד בפול אוטו גם בוידאו ושהיא תחליט מה טוב לה ומה לא אבל התוצאה לא משהו.

אם בכל זאת רוצים קיט שמוציאים אותו מהקופסה שמים בטריה מחברים עדשה מדליקים מוודאים שהאורז בבית החרושת לא שכח לשם את המצלמה על פול אוטו לוחצים ונותנים למצלמה להחליט מה טוב בשבילה....

אם הוידאו הוא לא העניין החשוב אז הסט הראשון של הפוג'י T20 עם עדשת ה 18-55 יעשה עבודה לא רעה,אבל...:זה לא סט זול ובפעם אחרונה שחיפשתי בארץ קומבינציה כזו תמיד נתקלתי בתשובה:"אזל מהמלאי".

בברירת המחדל:הייתי ממליץ על הסוני A6100 אבל יש איתה שתי בעיות: רק הגוף די יקר,ביחס למתחרות,והעדשות של סוני מצויינות אבל יקרות להחריד. ה A6100 עם עדשת הקיט לא מומלצת לצילומים בבית גם לא וידאו.

אז נשארנו עם הפוג'י ולא אין לי אף לא מילה רעה אחת על הסט הזה חוץ מזה שקשה מאוד להשיג אותה בארץ.

מנחם
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה
הפוג׳י X-T20 לרוב לא מגיעה עם עדשת 18-55 אני חיברתי בניהם בהמלצת כרמי.
1. אם אני ירצה ללכת על X-T30 עם אותה עדשה 18-55 אז הוידאו ייצא יותר טוב?(ועדיין אני יהיה חייב פלאש?)
2.יש יתרונות בולטים בין ה20 ל30?
3.הפוגיי יש להם פלאש?
4.מה עדיף a6100 או a6300?
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מה שחושב לי להדגיש שמצלמה דגם קודם או פשוט יותר עם עדשה איכותית יספק איכות תמונה טובה יותר מדגם חדש יותר או מתקדם יותר עם עדשה בנונית.
יותר מכך עדשה טובה עם יכולת לצמצם גדול היא יכולת שלא ניתן לקבל ללא צמצם גדול.

כך שעדשת הקיט של סוני היא עדשה בנונית בלבד וקשה לי להמליץ עליה.
כך שאני מעדיף דגם קודם של פוג׳י עם עדשה טובה יותר.

אבל כמו כל דבר בחיים גם באופציה הזו יש חסרונות, ה X-T20 פחות טובה מה X-T30 לדגם החדש יותר יש מערכת פוקוס הרבה יותר טובה וכן יתרונות נוספים בעיקר בזמן צילום בוידאו.

עוד נקודה בהקשר למצלמות פוג׳י, אלו מצלמות שהן הכי מתקדמות שיש ובעלות איכות התמונה הטובה ביותר שיש למחיר. אבל החברה בונה את המצלמה כמצלמת וינטאג׳ וגם הממשק שלה מרגיש כך, לא שזה לא נוח לשימוש, אבל לא על אחד מחבר לכך לדוגמא שהתפריט נראה פחות מודרני.
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה
1.הפוגיי יש להם פלאש?
2.מה עדיף a6100 או a6300? ( כמובן עם עדשת f4 18-105)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לרוב המצלמות היום יש פלאש וכל גם לפוג׳י (כמו שכתבתי היא מצלמה מודרנית לחלוטין, רק נראת מצלמה של פעם), כך גם לסוני.
מעבר לכך אני לא ממליץ לך בדרך כלל להשתמש בפלאש של המצלמה הוא מגיע נמוך קרוב לגובה העדשה ויוצר תמונות בהירות וחסרות פרטים.

ה A6300 דגם בכיר יותר, אבל ישן יותר כך ל A6100 יש יתרונות עליו למרות שהוא נחשב דגם פחות בכיר.
יש לו ממשקי קישוריות כמו bt וחיישן חדש יותר.
ראה השווה תכונות.
https://cameradecision.com/compare/Sony-Alpha-a6100-vs-Sony-Alpha-a6300
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה
אני מתלבט בין:
A6100 עם עדשת 18-105
פוגי X-T30 עם עדשת 18-55
1.האם יש הבדל משמעותי בניהם? (הבנתי ממכם שה-X-T30 יותר אבל אני נוטה ל- A6100 בגלל שהעדשה שלו גם עם זום יותר צר)
2.ראיתי שלשני המצלמות אין ייצוב תמונה, זה קריטי? או שהעדשה תפצה על זה כי לה יש ייצוב תמונה?(וזה יצוב תמונה אופטי או דיגיטלי?)
3. לשני המצלמות הזום אופטי?
4.דבר נוסף הפריים של שניהם מאוד נמוך התמונה לא טוב
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
בנוסף
לאיזה עדשה התכוונת?
זו :
Panasonic Lumix G Vario 12-60mm f/3.5-5.6 ASPH POWER O.I.S פנסוניק

או זו:
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 12-60mm f/2.8-4 Lens פנסוניק

תודה רבה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור