שקט


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
לא פעם אני נתקל במילה "שקט".נשמע שקט, שקט מאד, חסר פה שקט, אפשר לקבל עוד שקט. לכאורה נשמע מאד ברור, אולם יש כאלה ששקט בשבילם מתפרש שונה. יש כאלה שאומרים שאם יש שקט אין מוזיקה, או מה זה שווה לי שקט אם אין מוזיקה, או שקט אבסולוטי בא על חשבון מוזיקה. יש שמפרשים את השקט כרקע שחור ויש שאומרים ששקט זה הורדת ריצפת הרעש או… שכל הפירושים צודקים ונכונים. האם כשהולכים להופעה טריו לא מוגברת אנחנו מקשיבים /או מחפשים את השקט הזה?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני חושב שזה מושג סובייקטיבי אני מבין אותו ככה: אם אתה מאזין לגיטריסט, כשהוא משתיק את הגיטרה בשבריר שניה, אתה לא שומע כלום וזה השקט. כשהוא ממשיך לנגן, אתה שומע את הצליל על רקע אותו שקט.
אותו הדבר כשאתה מאזין לתזמורת עם עשרות כלים.
למערכות סטריאו קשה לעקוב אחרי שינויים מהירים של כלים רבים שמקיפים את כל תחום התדר הנשמע. ואז אם נניח שאחד הכלים מושתק אבל המערכת לא מצליחה להשתיק אותו כפי שקורה במציאות, אתה מאבד את השקט שברקע.
אני חושב (אני לא איש טכני) שמערכת צריכה להגיב מאוד מהר ובאופן מאוד מדוייק כדי שאפשר יהייה לחוש ב״שקט״.

אריה
 

לני

חבר משקיען
הודעות
675
מעורבות
268
נקודות
63
אני חושב שזה מושג סובייקטיבי אני מבין אותו ככה: אם אתה מאזין לגיטריסט, כשהוא משתיק את הגיטרה בשבריר שניה, אתה לא שומע כלום וזה השקט. כשהוא ממשיך לנגן, אתה שומע את הצליל על רקע אותו שקט.
אותו הדבר כשאתה מאזין לתזמורת עם עשרות כלים.
למערכות סטריאו קשה לעקוב אחרי שינויים מהירים של כלים רבים שמקיפים את כל תחום התדר הנשמע. ואז אם נניח שאחד הכלים מושתק אבל המערכת לא מצליחה להשתיק אותו כפי שקורה במציאות, אתה מאבד את השקט שברקע.
אני חושב (אני לא איש טכני) שמערכת צריכה להגיב מאוד מהר ובאופן מאוד מדוייק כדי שאפשר יהייה לחוש ב״שקט״.

אריה

לדעתי אתה מתאר דנמיות.
שקט קשור לרעש שיוצא מהמגבר ללא סגנל בכניסה.

ריצפת הרעש קשורה גם לתחום הדנמי.
תחום דנמי מתאר את טווח העוצמות בכניסה למגבר שלא יכניסו אותו לרוויה.
לדוגמא נתון מגבר שמגביר פי 3.
אם יכנס למגבר סיגנל בעוצמה x יצא 3x.
אבל אם המתח הזנה של המגבר הוא 12v אז כאשר יכנס סיגנל בעוצמה גדולה מ4v המגבר יכנס לרוויה.
הטווח הדנמי קבוע למגבר.
גם למקור יש טווח דנמי קבוע.
בסיגנל הסופי יש רעש שעליו מולבש עוצמות של סיגנל חלש ועוצמות של סיגנל חזק.
היינו רוצים שהתחום הדנמי יכסה את כול טווח העוצמות.
אבל זו כמו שמיכה קצרה.
מצד אחד אתה לא רוצה להגביר את הרעש.
ומצד שני חשוב לך להגביר עוצמות חלשות, אבל זה יכול לבוא על חשבון העוצמות הגבוהות כי אז המגבר יכנס לרוויה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
ככל שהמערכת שקטה יותר כך הדינמיות גדולה יותר.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
ככל שהמערכת שקטה יותר כך הדינמיות גדולה יותר.
זה בסדר לומר שיש יותר דינמיות כתוצאה משקט.
אך ויקיפדיה מתאר שקט כ:
SmartSelect_20191107-071421_Samsung Internet Beta.jpg
 

תמונות מצורפות

  • SmartSelect_20191107-071421_Samsung Internet Beta.jpg
    SmartSelect_20191107-071421_Samsung Internet Beta.jpg
    KB 37.7 · צפיות: 522

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
משה
מדובר בשקט/דממה בדיוק כפי שויקיפדיה מפרשת כהעדר קול/רעש/לכלוך "מאחורי" הקול.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
ומה אתם אומרים על היחס בין ״מוסיקליות״ לבין שקט ?
אני זוכר כמו היום את המערכת האודיופילית הראשונה ברמה גבוהה ששמעתי בחדר שהיה מטופל בעדינות.
היה שקט בטירוף, הצלילים ממש התנתקו אחד מהשני ובהפוגות הקטנות ביניהן היתה דממת מוות.
יחד עם ההלם מאיכות הצליל, אני זוכר שהרגשתי שהשקט הזה פגם עבורי בזרימה של המוסיקה בפלואידיות שלה ומכאן בתחושת המוסיקליות.
 

e&k

עוסק בתחום
הודעות
162
מעורבות
61
נקודות
28
שקט במושגים שלי ( בתחומינו ) הוא הקטנה למינימום האפשרי הפרעות חשמליות/מכניות/אלקטרוניות למערכת .
במצב כזה נוצר מצב שבו למעשה בא לידי ביטוי הנטו שבהקלטה וע"י כך החוויה והמעורבות בהאזנה למוזיקה גדולים יותר וזה בהכרח שיפור ככל שמצליחים לשפר את רצפת הרעש ( הפרעות ) .
ישנם מקרים שבהן עלולה הגדלת השקט לא להיחשב שיפור למאזין _ וזה לדעתי זה נובע מהסיבה שכבר הורגל לשמוע סאונד עתיר " רעש " כפי שציינתי שנותן מעין נפח ( שלא באמת קיים במקור ) , ולכן הורדת רצפת הרעש יכולה לתת פרזנטציה בעלת המון יתרונות אך על חשבון ה"נפח" מהסוג הזה ואז לכאורה זה עלול להישמע למאזין כאילו נלקח ממנו דבר שצריך להיות במוזיקה ( הקלטה ), כמו תחושת חוסר בשר על העצם ( אופייני למערכות ברמה פחות גבוהה ) ומכאן תיתכן המסקנה למאזין שהשקט לא בהכרח עושה לו טוב לסאונד.
בסופו של דבר כל אחד וטעמו ,הבנתו , וניסיונו :שתוי:
 
נערך לאחרונה ב:

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
ומה אתם אומרים על היחס בין ״מוסיקליות״ לבין שקט ?
אני זוכר שהרגשתי שהשקט הזה פגם עבורי בזרימה של המוסיקה בפלואידיות שלה ומכאן בתחושת המוסיקליות.
זה בדיוק מה שהרגשתי בחדר של IL_AUDIO שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
מצטער שדעתי לא פופולרית, אבל לטעמי "הסירוס" הזה שעושים למערכות מוציא את הנשמה והזרימה של המוזיקה וזה משעמם נורא ומעייף.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
ככל שהמערכת שקטה יותר כך הדינמיות גדולה יותר.
"תופעות הלוואי" של השקט הן לא הנושא. הנושא היה איך שקט נתפס באוזניכם ? מסתבר ,כשפותחים שיח על הנושא "שקט" אין הבנה גורפת למה הכוונה שקט!?
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
"תופעות הלוואי" של השקט הן לא הנושא. הנושא היה איך שקט נתפס באוזניכם ? מסתבר ,כשפותחים שיח על הנושא "שקט" אין הבנה גורפת למה הכוונה שקט!?
האם יש נושא שיש עליו הסכמה גורפת ?!
ואם היתה אז ממילא אין דיון.
התנעת דיון עם פוטנציאל להיות מעניין על שקט מהאספקט של אודיו/פיליה, לא על שקט כמושג כללי.
עכשיו אתה רק צריך להישען לאחור ולקרוא את הההודעות בשקט..
 

e&k

עוסק בתחום
הודעות
162
מעורבות
61
נקודות
28
זה בדיוק מה שהרגשתי בחדר של IL_AUDIO שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
מצטער שדעתי לא פופולרית, אבל לטעמי "הסירוס" הזה שעושים למערכות מוציא את הנשמה והזרימה של המוזיקה וזה משעמם נורא ומעייף.
זה בסדר לחשוב ולהרגיש כך .
מבלי להיכנס למערכת כזו או אחרת בתנאי תערוכה , אני חושב שהפירוש שלך לשקט = סירוס הוא הפוך מהאמת , רק עליך להבין זאת .
למה אני מתכוון שקט = סאונד יותר רב גווני , יותר מפתיע , תלת ממדי ושקוף , יותר נטו עם טווח דינמי וקונטרסט בולט בכל הקלטה ויותר תחושת מעורבות לסיכום יותר מוזיקליות . והסיבה היא שלציוד ולך כמאזין "יותר קל" לשמוע את המוזיקה שלך עם פחות "תוספות" ולכן כל קטע מוזיקלי שתשים ישמע חופשי ודומה למה שהתכוון המשורר.
נשמע כאילו האינטרפטציה שלך לשקט היא חניקת הדינמיות המוזיקליות והדרור בסאונד וחבל . "הפוך גוטה הפוך"
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
שקט במושגים שלי ( בתחומינו ) הוא הקטנה למינימום האפשרי הפרעות חשמליות/מכניות/אלקטרוניות למערכת .
במצב כזה נוצר מצב שבו למעשה בא לידי ביטוי הנטו שבהקלטה וע"י כך החוויה והמעורבות בהאזנה למוזיקה גדולים יותר וזה בהכרח שיפור ככל שמצליחים לשפר את רצפת הרעש ( הפרעות ) .
ישנם מקרים שבהן עלולה הגדלת השקט לא להיחשב שיפור למאזין _ וזה לדעתי זה נובע מהסיבה שכבר הורגל לשמוע סאונד עתיר " רעש " כפי שציינתי שנותן מעין נפח ( שלא באמת קיים במקור ) , ולכן הורדת רצפת הרעש יכולה לתת פרזנטציה בעלת המון יתרונות אך על חשבון ה"נפח" מהסוג הזה ואז לכאורה זה עלול להישמע למאזין כאילו נלקח ממנו דבר שצריך להיות במוזיקה ( הקלטה ), כמו תחושת חוסר בשר על העצם ( אופייני למערכות ברמה פחות גבוהה ) ומכאן תיתכן המסקנה למאזין שהשקט לא בהכרח עושה לו טוב לסאונד.
בסופו של דבר כל אחד וטעמו ,הבנתו , וניסיונו :שתוי:
כך גם לדעתי
זאת גם הסיבה שלפעמים מעדיפים כבלים שהם בפירוש פחות טובים
צריך פשוט להתרגל לעניין
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
שקט .
זה מצב שאתה נהנה לשמוע את התוצאה שיש ולא רוצה לשדרג כלום.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה בסדר לחשוב ולהרגיש כך .
מבלי להיכנס למערכת כזו או אחרת בתנאי תערוכה , אני חושב שהפירוש שלך לשקט = סירוס הוא הפוך מהאמת , רק עליך להבין זאת .
למה אני מתכוון שקט = סאונד יותר רב גווני , יותר מפתיע , תלת ממדי ושקוף , יותר נטו עם טווח דינמי וקונטרסט בולט בכל הקלטה ויותר תחושת מעורבות לסיכום יותר מוזיקליות . והסיבה היא שלציוד ולך כמאזין "יותר קל" לשמוע את המוזיקה שלך עם פחות "תוספות" ולכן כל קטע מוזיקלי שתשים ישמע חופשי ודומה למה שהתכוון המשורר.
נשמע כאילו האינטרפטציה שלך לשקט היא חניקת הדינמיות המוזיקליות והדרור בסאונד וחבל . "הפוך גוטה הפוך"

נכון מאוד. יש טרנד בעיצוב רכיבי אודיו להנחתה של מה שנקרא "רעש" בספקטרום באופן מלאכותי, מהגברה, רמקולים והרבה כבלים, מה שזה עושה זה וואו פקטור שבא על חשבון חלק מהספקטרום. רעש באלקטרוניקה זה S\N שמייצרים רכיבים בעצמם או תכנון לקוי ועם זה צריך להתמודד.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
כך גם לדעתי
זאת גם הסיבה שלפעמים מעדיפים כבלים שהם בפירוש פחות טובים
צריך פשוט להתרגל לעניין
כבל שמנפח את הצליל או משנה את הפרופורציות בין תחומי תדרים שונים לא יכול להחשב ככבל טוב.
כבל טוב לא מעוות , מבליט או מסרס תחום תדרים מסוים.
ארז
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
שקט במערכת הוא דבר שצריך לשאוף אליו, ואין שום קשר בין מוזיקליות לרמת השקט ברמה התיאורטית.
סט אוזניות משובח למשל יכול להיות סופר שקט ומוסיקלי בו זמנית.
הבעיה מתחילה במציאות הרועשת שלנו, ובמוצרים נלווים שמורידים את רמת הרעש - ובדרך גונבים כמה גרמים של מוזיקליות, שחלק ממנה כנראה זה גם רעש קל ונחמד. חלק מהם יכולים לקמפרס מעט דינמיות ולהישמע עוד יותר מוזיקליים ( שנאים בכללי טובים בזה) וכו...
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
נכון מאוד. יש טרנד בעיצוב רכיבי אודיו להנחתה של מה שנקרא "רעש" בספקטרום באופן מלאכותי, מהגברה, רמקולים והרבה כבלים, מה שזה עושה זה וואו פקטור שבא על חשבון חלק מהספקטרום. רעש באלקטרוניקה זה S\N שמייצרים רכיבים בעצמם או תכנון לקוי ועם זה צריך להתמודד.
אשמח להסבר (אין לי רקע טכני) וזה נושא שמאוד מעניין אותי. גם אני חושב שיש טרנד של הנדסה אודיופילית שמביא לטעמי לתוצאה קצת מלאכותית.

כתבת שמנחיתים את הרעש באופן מלאכותי? איך עושים את זה?
כתבת שזה גורם לוואו פקטור. למה?
כתבת בסיפא שצריך להתמודד עם הרעש באלקטרוניקה, האם ההנחתה שהצגת ברישא היא לא אחת הדרכים לכך ואם לא, מה הדרך הנכונה לדעתך?
תודה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור