המלצה על מצלמה ללא רעש


קאלי

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
הי,
אני יודעת שזאת שאלה מוזרה אבל אני מחפשת מצלמה ברמה בינונית שלא עושה רעש (קליק) בזמן הצילום. כרגע יש לי ניקון D5500.
אני מצלמת סדנאות של יוגה ומדיטציה והרעש משגע את האנשים ואותי.
הציעו לי fuji x-t30, האם היא אכן שקטה?
תודה רבה
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
ברוב המצלמות ללא מראה ישנה אפשרות לצלם ללא רעש של התריס,ובדרך כלל מדובר בתריס אלקטרוני,אופציה שכאמור קיימת רק במצלמות ללא מראה ולא בכל הדגמים/יצרנים.

ל Fuji X-T30 יש מצב של תריס אלקטרוני שאומר שהצילום יהיה ללא רעש של התריס - שקט.

אבל: בפוגי ובכלל השימוש בתריס האלקטרוני בא עם מחיר. במקרה של פוגי המחיר הוא במגבלה בערכי ה ISO והופעה של ערפל או כעין ערפל בתמונות שמצולמות במצב של תריס אלקטרוני במקום שהתאורה בו היא פלורוצנטית.

מאחר ודיברת על יוגה חשבתי שחשוב לציין את המגבלה הזו כי בד"כ עשים יוגה באולם סגור ורבים מהאולמות האלה מוארים במנורות פלורוצנטיות.

למיטב ידעתי גם אצל יצרנים אחרים שיש במצלמות,ללא המראה,שלהם אופציה לשימוש בתריס אלקטרוני (שהוא ללא רעש בכלל) זה בא עם מחיר שמשולם בפרמטרים,אלו ואחרים,באיכות התמונה.

אגב: השאלה לא מוזרה בכלל. כל מי שניסה או התנסה בצילום טבע ובעיקר כזה שמצליח לחדור למרחב החיים של נושאי הצילום מבלי להפריע להם יודע שהקליק של התריס ב DSLR יכול להוות בעיה ויש בעלי חיים שימלטו על נפשם (ומהתמונה) עם הישמע רעש מפל התריס.

אם המגבלות של הפוגי במצב תריס אלקטרוני הן לא מגבלות עבור אופי בצילום שלך ו/או וגם אפשר לחיות איתם אני מאוד בעד המצלמה הזו התמורה שלה להשקעה היא מצויינת.

עוד קצת פרטים (באנגלית) על מצבי התריס בפוגי בלינק הזה --> שפה.

מנחם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אבל: בפוגי ובכלל השימוש בתריס האלקטרוני בא עם מחיר. במקרה של פוגי המחיר הוא במגבלה בערכי ה ISO והופעה של ערפל או כעין ערפל בתמונות שמצולמות במצב של תריס אלקטרוני במקום שהתאורה בו היא פלורוצנטית.

מאיפה אתה מביא את נושא הערפל בצילום עם תריס אלקטרוני?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
Distortion may be visible in shots of moving subjects with electronic shutter, while banding and fog may occur in shots taken under fluorescent lights or other flickering or erratic illumination. When taking pictures with the shutter muted, respect your subjects’ image rights and right to privacy.

בלינק שהוספתי וההדגשות שלי.
 

קאלי

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
תודה רבה על התשובה המפורטת.
אכן נושא הערפל מופיע בחוברת ההפעלה. זה יכול להוות קצת בעיה אבל זה לא קריטי.
כרמי: אם יש לך ניסיון אישי על כך שצילום עם תריס אלקטרוני הוא טוב (גם אם זה במצלמה אחרת) אז אשמח לשמוע.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
ההסבר שרשום שם זה: בגלל שהחיישן קורא את התמונה שורה שורה וכאשר מצלמים חפץ זז במהירות בצאורה נאון או תאורה ארת שמרצדת יש סיכוי שהחיישן בעת שימוש בתריס אלקטרוני יציג תמונה קצת פחות חדה בגלל תזוזה מהירה זו.

לדעתי זה לא צריך להפריע לצילום שאינו צילום ספורט או צילום של אוביקט שזז מהר ובתאורה שהיא לר תאורת נאון, מעבר לכך יש מצלמות עם רעש חזק יותר בצילום עם תריס מכני ויש שהרעש פחות חזק.

 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
כפי שכבר ציינתי תריס אלקטרוני הוא תולדה של יכולת טכנולוגית וצורך של צלמי טבע.

סוני,שהחיישן שלהם נמצא גם במצלמות של ניקון,גם סובלים מבעיות כשמשתמשים בתריס אלקטרוני והתכונה הזו נמצאת במצלמות ה FF שלהם,המצלמות היותר יקרות,ובמצלמות הקורפ רק בחלק. סוני מטפלים בבעיות שיוצר התריס האלקטרוני ברמת מעבד התמונה ובדגמים היקרים יותר גם בעזרת המיצב של החיישן עצמו.

אני לא יודע לגבי ה Z6 של ניקון אבל אני מניח שניקון מטפלים בבעית החישן כפי שסוני עושים בדגמי הדגל שלהם ומתגברים על העיוותים של התריס האלקטרוני ברמת מעבד התמונה והמיצב בגוף המצלמה - אבל מדובר במצלמות יקרות ממה שמדובר פה בפוסט הזה.

קנון: קנון מתגברים על הבעיות של התריס האלקטרוני בשני דרכים - ברמת המעבד וגם בביצוע CORP לתמונה. גישה מענינת אבל בעיתית למשהו שירצה להגדיל את התמונות בהמשך ומיצר עוד כמה בעיות בתחום הדינאמי של צבעי התמונה.

פנסוניק הכניסו את התכונה הזו למצלמות שלהם,גם הן קצת רחוקות מהתקציב המדובר פה ובכל מקרה העיוותים בתמונות שיוצרו בתריס אלקטרוני הם בלתי בלתי נסבלים בעליל.

אז ברמת ההחלטה לקנות או לא הפוגי X-T30 מנצחת פה בגדול,למה? אצל המתחרות מבית סוני הטיפול בבעיות של התריס האלקטרוני נמצא במצלמות היקרות,משמעותית,מהפוגי,כנ"ל אצל ניקון עצמה,וקנון די משתרכים מאחור עם הגישה שלהם לטיפול בבעיה. פנסוניק,כאמור,לא מטפלים בבעיה והתמונות,לפחות אלה שאני ראיתי,הן איומות אז "נשארנו" עם הפוגי שבמחירה ובתכונות הכלולות בה וברמת המחיר הזו מנצחת פה - ובגדול.

מנחם.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור