פילטרים ועדשה חדשה


Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
קודם כל אני קונה את העדשה סיגמא 17-50 לניקון השאלה שלי, אם אני יכול לוותר על פריים 50 הבסיסיות (של ניקון או יונגנאו בכלל?) בגלל עניין של תקציב.
דבר שני, אני מעוניין להוסיף פילטר nd או פולרי, השאלה אם הפולרי באמת מוסיף או שזה מזערי ?
ובנוסף גם צריך פילטר uv השאלה אם הפילטר uv יכול להתלבש עם עוד פילטר על העדשה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מנסיון שלי לאחר שרכשתי עדשות 17-50 או מקבילות, עדשת ה 50 ממ נשארה בבית ולא הייתה בשימוש - כך שניתן להבין את דעתי בנושא :)

יש ששמים פיטר UV כדי להגן מפני פגיעה בחזירת העדשה, צריך פילטר איכותי שלא יפגע באיכות העדשה ויש לדעת שפילטר יכול להוסיף בעיות של פלריים ונקודות אור בתמונה גם פילטר מאוד איכותי.

ממש, אבל ממש לא מומלץ לשרשר עדשות זה מגדיל מאוד את החשש לבעיות של פלריים ונקודות אור בתמונה.
 

Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
מנסיון שלי לאחר שרכשתי עדשות 17-50 או מקבילות, עדשת ה 50 ממ נשארה בבית ולא הייתה בשימוש - כך שניתן להבין את דעתי בנושא :)

יש ששמים פיטר UV כדי להגן מפני פגיעה בחזירת העדשה, צריך פילטר איכותי שלא יפגע באיכות העדשה ויש לדעת שפילטר יכול להוסיף בעיות של פלריים ונקודות אור בתמונה גם פילטר מאוד איכותי.

ממש, אבל ממש לא מומלץ לשרשר עדשות זה מגדיל מאוד את החשש לבעיות של פלריים ונקודות אור בתמונה.
תודה על התשובה.
השאלה אם פילטרים שהם לא uv גם נותנים הגנה פיזית על העדשה במקרה של נפילה, וקצת לא הבנתי את הפסקה השנייה, uv מגן מפני פגיעה בחזירת אור" מזה אומר ? ומזה בעיות של פלריים ונקודות אור בתמונה ? האם הכוונה ל"בועות" ? חשבתי שפילטרים אמורים לעזור לתקן את זה בעדשות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
היות ופילטר נמצא על חלקה הקידמי של העדשה נהוג לחשוב שהוא מגם על הזכוכית של העדשה מפני מכות ושריטות - לא בטוח שזה נכון.

חיבור של פיטלר לפני העדשה יכול לגרום לאור להגיע לעדשה בזווית לא נכונה ואז קרן האור לא הזווית הנכונה יכולה ליצור פסי אור או/ו נקודות אור בתמונה הסופית.
 

Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
היות ופילטר נמצא על חלקה הקידמי של העדשה נהוג לחשוב שהוא מגם על הזכוכית של העדשה מפני מכות ושריטות - לא בטוח שזה נכון.

חיבור של פיטלר לפני העדשה יכול לגרום לאור להגיע לעדשה בזווית לא נכונה ואז קרן האור לא הזווית הנכונה יכולה ליצור פסי אור או/ו נקודות אור בתמונה הסופית.
אז פילטר uv הוא בזבוז כסף ?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני מעדיף לא לרכוש אחד, רבים חושבים שהוא מגן על הזכוכית הקדמית ורוכשים אותו.
כך שאין תשובה אחת נכונה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,657
מעורבות
1,409
נקודות
113
אני ואשתי לא נתקלנו בבעיות אופטיות של הפילטר, אני תמיד קונה פילטר עם עדשה, לדעתי זה לא מפריע. פסיכולוגית אבל זה משחרר :)
 

Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
אני מעדיף לא לרכוש אחד, רבים חושבים שהוא מגן על הזכוכית הקדמית ורוכשים אותו.
כך שאין תשובה אחת נכונה
מבין את הכוונה שלך, שזה לא ביטוח של 100 אחוז הגנה, בדומה למגנים על סמרטפון, אבל אני מניח שזה נועד יותר להגן מפני מכות קלות כמו התנגשות בעמוד בדרך או בנאדם שעובר ליד ונתקל בך.
ומה באשר לפילטרים nd ופולרי? בnd אני מעוניין בשביל חשיפה ארוכה בשעות צהריים, והשאלה אם פילטר פולרי באמת עושה את העבודה או שזה סתם גימיק ובזבוז כסף
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
עדשת פריים.

נתחיל מהסוף: לצלם בעדשת פריים זה לגמרי שונה מעדשה עם טווח זום משתנה. באופן טבעי אנחנו "מתחברים" לעדשות הזום ופחות לעדשות הפריים. למה?
כי בעדשת הזום אם האוביקט בתמונה קצת רחוק איתנו או שרוצים לשנות קומפוזיציה אז מזיזים את טבעת הזום בעדשת פריים אותה הפעולה תדרוש מאיתנו לזוז פיזית קדימה לצדדים וכו וגו - במילים אחרות:עדשות הפריים דורשות מהצלם הרבה חשיבה ועוד יותר הרבה ספורט ומעורבות פיזית בלקיחת התמונה.

אז למי שלא התנסה,עדין,עם עדשת פריים אז אני ממליץ לחכות,להתנסות,לחסוך מעות ולהוסיף,אם בכלל,עדשת פריים לאוסף.

והערה אישית: בניגוד לאלי @carmi ידידי היקר - כשאני שם את עדשות הפריים שלי על המצלמה/מצלמות שלי הן לא יורדות משם ובתיק הצילום שלי יש תמיד לפחות שתיים שהן פריים. אבל,וזה אבל רציני:זה רק אני וההעדפות הפרטיות שלי.

פילטרים:

בצד הפרקטי פילטר UV נותן שתי פונקציונאליות: הגנה על העדשה אם וכאשר היא באה במגע עם חפץ כלשהו במקרה או בשוגג, והפונקציונאליות השנייה היא שהפילטר משלים את האטימות של העדשה למים.

לגבי הפונקציונאליות הראשונה: אני ער לזה שישנו ספק האם מכה לפילטר ושבירתו באמת מגינים על הזכוכית,היקרה,של העדשה שנמצאת כמה מילמטרים ממנו. בחוסר מזל יש משחק גדול ולפעמים השבר בפילטר יכול להזיק לזכוכית של העדשה.
בעדשות המאוד יקרות שלי,ויש לי כמה כאלה....,אין שום פילטר חוץ מאחת ולמה יש עליה הוא העניין הבא.

יש עדשות,והיצרנים מצינים זאת בפרוש,שללא פילטר הן לא אטימות למים. אז כאן לפילטר יש חשיבות שכן הוא משלים את האטימות של העדשה למים ולמי שזה חשוב (ולא מספיק צריך גם גוף מצלמה אטימים למים וצריך צלם עם לבוש מתאים.... :(,) אז צריך פילטר.

אז ברמה של השלמת האטימות למים (ולאבק) אז פילטר איכותי בקצה העדשה הוא חובה. בכל שאר המקרים ומניסיוני אני מסופק אם לפילטר יש השפעה כלשהי בצד של אור איכותי יותר שנכנס לעדשה ובצד של הגנה במקרה של אסון/כשל מכני.

עד כאן בעניין של פילטרים שכל מטרתם היא השלמת האטימה ו/או וגם שמירה על הזכוכית של העדשה. הסיפור הולך ומסתבך כאשר מדברים על פילטר ND ו/או וגם פילטר פולרייזר.

נתחיל מהסוף: יש בשוק היצע די גדול של פילטרים עם תבריגים לעדשות השכיחות בשוק. פילטר ND כמו גם פולרייזר שאינם מאיכות מעולה שבמעולות הוא נזק אור הנכנס למצלמה ונזק למה שעובר לחיישן ולמה שנצרב כתמונה. עדיף לא לשם אף לא חד מאלה ולא לשים משהו שנקנה במשקל לפי שקל לקילו ולהגיד שיש לי ו/או וגם לחשוב שעל הדרך הפילטר מוסיף לאטימה של העדשה או ישבר אם תיפגש בחפץ לא רצוי וישמור על הזכוכית של העדשה עצמה.

אם כבר משתמשים בפילטר ND ו/או וגם פולרייזר צריך:

א. לדעת מה הם עושים,מתי משתמשים ובאיזה מהם וגם איך.

ב. כמו זכוכית טובה גם פילטר טוב עולה הרבה ואפילו הרבה מאוד כסף - אז אם צילומים שבהם נדרש או נחמד שיש פילטר ND ו/או וגם פולרייזר הם חלק מהשימוש במצלמה ובעדשות היעודיות לסוג המסוים של צילומים שבהם הנ"ל נדרשים - אז אחרי השקעה בזכוכית מעולה אפשר להשקיע בפילטרים איכותיים. אם התנאים האלה לא נדרשים פילטר ND בעלות By the pound לא שווה את ההוצאה ובטח שלא את התוצאה.אותו הדבר לגבי פולרייזר שבארץ שלנו (שטופת השמש) ישנה הצדקה מסויימת לשימוש בו גם למקרים שלא מצלמים מים או מקווי מים ושוב: פולרייזר שנקנה By the pound זה מה שהוא שווה והנזק רב על התועלת.

ג. אכן פילטר ND (ויש הרבה מאוד סוגים ומפתחי ND וכדאי להתעמק ולהבין בעניין לפני רכישה) מצריך חשיפות ארוכות אבל,חשיפה ארוכה אפשר לעשות רק כשהמצלמה יושבת על חצובה יציבה ואיכותית אני לא מכיר משהו שהצליח לצלם בזמן חשיפה ארוך,עם ובלי פילטר ND - כזה או אחר- וגם מצליח בכל זמן החשיפה להחזיק ביציבות את המצלמה גם אם יש מיצב בגוף המצלמה וגם בגוף העדשה.

ד. חוץ מיציבות יש הרבה מצבי פילטר ND והשימוש בהם מצריך ידע ל מדרגי מפתח ה ND ואיזה מפתח מתאים לאילו תנאי צילום,לאילו נושאי צילום ולאילו זמני חשיפה.

ה. גם לפולרייזר יש ערכי פתיחה וסגירה וגם אותם צריך להבין כמו גם את הטרמינולוגיה של הצלמים הקושרים בפילטר הזה. במצלמות חסרות המראה החיים עם הפולרייזק קצת יותר קלים כי אפשר לראות א ההשפעה שלו בעינית האלקטרונית במצלמות עם המראה צריך מראש הרבה ידע ניסיון התנסות והכרה מעמיקה של המצלמה/הגוף כמו גם מערכות הפוקוס והעברת התמונה לעין של הצלם.

לסיכום בעניין פילטרים:

לגבי פילטר UV פשוט להגנה על העדשה ו/או וגם להשלמת האטימות,איפה שנדרש,הם לא ברמת חובה שיהיה ולא במקום של "כל המוסיף גורע" הדיעות חלוקות ומי שזקוק לשנת לילה טובה וחסרת דאגות לזכוכית היקרה שבתיק הצילום אז עדיף שיוסיף פילטר UV איכותי והאיכות,כאן כמו בכל דבר,נמדדת גם בעלות.

לגבי הוספה ושימוש ב פילטרים ND ובפולרייזר: אם השימוש באלה הוא חלק מהאומנות הצילום של המשתמש אז,סביר להניח,שהשקיע/ישקיע בזכוכית מעולה וישדך אליה פילטרים מעולים וירכוש את הידע והניסיון הנדרשים בשימוש בהם על העדשות והגוף שבשימוש.בכל תנאי אחר הוספה של הנ"ל כרוכה ביצירת נזק לתמונה וחבל על הכסף.

מנחם
 
נערך לאחרונה ב:

Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
עדשת פריים.

נתחיל מהסוף: לצלם בעדשת פריים זה לגמרי שונה מעדשה עם טווח זום משתנה. באופן טבעי אנחנו "מתחברים" לעדשות הזום ופחות לעדשות הפריים. למה?
כי בעדשת הזום אם האוביקט בתמונה קצת רחוק איתנו או שרוצים לשנות קומפוזיציה אז מזיזים את טבעת הזום בעדשת פריים אותה הפעולה תדרוש מאיתנו לזוז פיזית קדימה לצדדים וכו וגו - במילים אחרות:עדשות הפריים דורשות מהצלם הרבה חשיבה ועוד יותר הרבה ספורט ומעורבות פיזית בלקיחת התמונה.

אז למי שלא התנסה,עדין,עם עדשת פריים אז אני ממליץ לחכות,להתנסות,לחסוך מעות ולהוסיף,אם בכלל,עדשת פריים לאוסף.

והערה אישית: בניגוד לאלי @carmi ידידי היקר - כשאני שם את עדשות הפריים שלי על המצלמה/מצלמות שלי הן לא יורדות משם ובתיק הצילום שלי יש תמיד לפחות שתיים שהן פריים. אבל,וזה אבל רציני:זה רק אני וההעדפות הפרטיות שלי.

פילטרים:

בצד הפרקטי פילטר UV נותן שתי פונקציונאליות: הגנה על העדשה אם וכאשר היא באה במגע עם חפץ כלשהו במקרה או בשוגג, והפונקציונאליות השנייה היא שהפילטר משלים את האטימות של העדשה למים.

לגבי הפונקציונאליות הראשונה: אני ער לזה שישנו ספק האם מכה לפילטר ושבירתו באמת מגינים על הזכוכית,היקרה,של העדשה שנמצאת כמה מילמטרים ממנו. בחוסר מזל יש משחק גדול ולפעמים השבר בפילטר יכול להזיק לזכוכית של העדשה.
בעדשות המאוד יקרות שלי,ויש לי כמה כאלה....,אין שום פילטר חוץ מאחת ולמה יש עליה הוא העניין הבא.

יש עדשות,והיצרנים מצינים זאת בפרוש,שללא פילטר הן לא אטימות למים. אז כאן לפילטר יש חשיבות שכן הוא משלים את האטימות של העדשה למים ולמי שזה חשוב (ולא מספיק צריך גם גוף מצלמה אטימים למים וצריך צלם עם לבוש מתאים.... :(,) אז צריך פילטר.

אז ברמה של השלמת האטימות למים (ולאבק) אז פילטר איכותי בקצה העדשה הוא חובה. בכל שאר המקרים ומניסיוני אני מסופק אם לפילטר יש השפעה כלשהי בצד של אור איכותי יותר שנכנס לעדשה ובצד של הגנה במקרה של אסון/כשל מכני.

עד כאן בעניין של פילטרים שכל מטרתם היא השלמת האטימה ו/או וגם שמירה על הזכוכית של העדשה. הסיפור הולך ומסתבך כאשר מדברים על פילטר ND ו/או וגם פילטר פולרייזר.

נתחיל מהסוף: יש בשוק היצע די גדול של פילטרים עם תבריגים לעדשות השכיחות בשוק. פילטר ND כמו גם פולרייזר שאינם מאיכות מעולה שבמעולות הוא נזק אור הנכנס למצלמה ונזק למה שעובר לחיישן ולמה שנצרב כתמונה. עדיף לא לשם אף לא חד מאלה ולא לשים משהו שנקנה במשקל לפי שקל לקילו ולהגיד שיש לי ו/או וגם לחשוב שעל הדרך הפילטר מוסיף לאטימה של העדשה או ישבר אם תיפגש בחפץ לא רצוי וישמור על הזכוכית של העדשה עצמה.

אם כבר משתמשים בפילטר ND ו/או וגם פולרייזר צריך:

א. לדעת מה הם עושים,מתי משתמשים ובאיזה מהם וגם איך.

ב. כמו זכוכית טובה גם פילטר טוב עולה הרבה ואפילו הרבה מאוד כסף - אז אם צילומים שבהם נדרש או נחמד שיש פילטר ND ו/או וגם פולרייזר הם חלק מהשימוש במצלמה ובעדשות היעודיות לסוג המסוים של צילומים שבהם הנ"ל נדרשים - אז אחרי השקעה בזכוכית מעולה אפשר להשקיע בפילטרים איכותיים. אם התנאים האלה לא נדרשים פילטר ND בעלות By the pound לא שווה את ההוצאה ובטח שלא את התוצאה.אותו הדבר לגבי פולרייזר שבארץ שלנו (שטופת השמש) ישנה הצדקה מסויימת לשימוש בו גם למקרים שלא מצלמים מים או מקווי מים ושוב: פולרייזר שנקנה By the pound זה מה שהוא שווה והנזק רב על התועלת.

ג. אכן פילטר ND (ויש הרבה מאוד סוגים ומפתחי ND וכדאי להתעמק ולהבין בעניין לפני רכישה) מצריך חשיפות ארוכות אבל,חשיפה ארוכה אפשר לעשות רק כשהמצלמה יושבת על חצובה יציבה ואיכותית אני לא מכיר משהו שהצליח לצלם בזמן חשיפה ארוך,עם ובלי פילטר ND - כזה או אחר- וגם מצליח בכל זמן החשיפה להחזיק ביציבות את המצלמה גם אם יש מיצב בגוף המצלמה וגם בגוף העדשה.

ד. חוץ מיציבות יש הרבה מצבי פילטר ND והשימוש בהם מצריך ידע ל מדרגי מפתח ה ND ואיזה מפתח מתאים לאילו תנאי צילום,לאילו נושאי צילום ולאילו זמני חשיפה.

ה. גם לפולרייזר יש ערכי פתיחה וסגירה וגם אותם צריך להבין כמו גם את הטרמינולוגיה של הצלמים הקושרים בפילטר הזה. במצלמות חסרות המראה החיים עם הפולרייזק קצת יותר קלים כי אפשר לראות א ההשפעה שלו בעינית האלקטרונית במצלמות עם המראה צריך מראש הרבה ידע ניסיון התנסות והכרה מעמיקה של המצלמה/הגוף כמו גם מערכות הפוקוס והעברת התמונה לעין של הצלם.

לסיכום בעניין פילטרים:

לגבי פילטר UV פשוט להגנה על העדשה ו/או וגם להשלמת האטימות,איפה שנדרש,הם לא ברמת חובה שיהיה ולא במקום של "כל המוסיף גורע" הדיעות חלוקות ומי שזקוק לשנת לילה טובה וחסרת דאגות לזכוכית היקרה שבתיק הצילום אז עדיף שיוסיף פילטר UV איכותי והאיכות,כאן כמו בכל דבר,נמדדת גם בעלות.

לגבי הוספה ושימוש ב פילטרים ND ובפולרייזר: אם השימוש באלה הוא חלק מהאומנות הצילום של המשתמש אז,סביר להניח,שהשקיע/ישקיע בזכוכית מעולה וישדך אליה פילטרים מעולים וירכוש את הידע והניסיון הנדרשים בשימוש בהם על העדשות והגוף שבשימוש.בכל תנאי אחר הוספה של הנ"ל כרוכה ביצירת נזק לתמונה וחבל על הכסף.

מנחם
וואו תודה על ההסבר המפורט.
שורה תחתונה לא שווה להשקיע בשום סוג של פילטר שהוא לא מהיקרים והאיכותיים ביותר, נכון ? ואם בכל זאת על איזה חברות ו/או דגמים כן שווים את ההשקעה, הן בפילטר uv פילטר nd ופולרייזי
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,657
מעורבות
1,409
נקודות
113
וואו תודה על ההסבר המפורט.
שורה תחתונה לא שווה להשקיע בשום סוג של פילטר שהוא לא מהיקרים והאיכותיים ביותר, נכון ? ואם בכל זאת על איזה חברות ו/או דגמים כן שווים את ההשקעה, הן בפילטר uv פילטר nd ופולרייזי

HOYA
B+W
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
שורה תחתונה לא שווה להשקיע בשום סוג של פילטר שהוא לא מהיקרים והאיכותיים ביותר, נכון ?

לא תמיד היקר מבחינה כספית מספק את העבודה. לפעמים תג המחיר הוא פונקציה של תמחור בעצת אנשי המכירות של המותג על מנת לשמור עליו.

ברמת העקרון: סדרות העל של יצרני הפילטרים מבוססות על סט שמחולק לשניים,החלק הראשון הוא בית הפילטרים או המתאם שהוא עצמו מרובע ויכול להכיל פילטר אחד ועד לשלושה. בדר"כ המתאם מגיע עם סט או סטים של מספר תבריגים המאפשרים לחבר אותו למספר קטרים של עדשות.

יחד עם המתאם,כסט,או בנפרד מגיעים הפלטרים שבדרך כלל כוללים פילטר פולרייזר מדורג אחד וסט של פלטרים ND בעלי מפתחים שונים.

סט כזה,שגם יקר וגם בבנוי היטב ובהתאמה לשימוש בו מכיל כמה וכמה פילטרים וכמו שציינתי כבר לא רוכשים סט כזה כי הוא נכנס בתקציב אלא כי מכירים את תיפקודו של כל פילטר ופילטר וגם את השימוש בהם בעת יצירת התמונה.

מקום טוב להתחיל בו נמצא --> פה.

מנחם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור