החוויה שלי בתערוכה , ומה למדתי


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
הקדמה
למשך יומיים , רמת גן ומינכן הפכו לערים תאומות , הרבה כבוד על תערוכה איכותית , מושקעת , מעניינת וחשובה כל כך לתחום ה-HIGH-END בישראל ,תודה לכל המציגים , ומעל כולם תודה לנמר אחד ש"ניצח" על התזמורת הזאת

חשבתי קצת על מה לרשום , ומכיוון שראיתי שהביקורות על הסאונד , וחדרי התצוגה חוזרים על עצמם , חשבתי לרשום על 10 דברים חדשים שלמדתי , אולי זה יעניין מישהו ..

טכנולוגיה של רמקולים
בתערוכה ראינו תצוגה של רמקולים מטכנולוגיות שונות , מחדר לחדר יכולת לעבור מתצוגה של רמקולי RIBBON (דני מאודיו אקסטרים והמגנאפן) , לרמקולים קרמיים (זיו מאודיוזיפ עם המארטן) , מסוג HORN (יגאל מIL-AUDIOׂ והאקפלה) , או דינמיים (ערן מאודיו פריק עם המגיקו) , המרחק הקצר בין החדרים אפשר להאזין להם כמעט SIDE-BY-SIDE

אני יודע שיש אנשים שטוענים שאין צליל אופייני לכל טכנולוגיה , החוויה הסובייקטיבית שלי היא שהטכנולוגיה מאד דומיננטית בחתימת הצליל , ומקרינה על סגנון המוזיקה שכל רמקול מצטיין בו ועל יתרונותיו וחסרונותיו ,ההפתעה מבחינתי היו רמקולי הHORNS מכיוון שהחשיפה שלי לHORNS הייתה מועטה יחסית , וגם בSETUPS של החברים בפורום הם הוזכרו לעתים רחוקות , ומצד שני זה היה אחד החדרים שנשארתי שם הכי הרבה זמן , ויכולתי לשמוע מהם עוד ועוד , מכל סגנון שהוא , אני בהחלט אשים עין על הטכנולוגיה הזאת

תנו לי תנו לי רוק אנד רול
החלום שלי זה בית פרטי , עם יחידת מרתף גדולה שתהיה שלי , ללא כניסה לבנות המין היפה , למטה אני אשים שולחן ביליארד , מקרר בירות , מכונת ARCADE , ומערכת סטראו מנגנת ברקע , במקרה כזה אני חושב שהמקינטוש מאד יתאים , יש לו סאונד שצועק תביאו לי Rock And Roll ,מראה של מיליון דולר , ויחד עם הבירה והביליארד אני אקבל הופעה חיה בLIVE , עכשיו אני רק צריך להשיג בית פרטי כזה ומקינטוש כזה ואני מסודר .. :)

קורולה ליסינג או ג'יפ
אנשים שביקרו בחדרים השונים , השוו בין מערכות שונות , אבל שכחו לציין פרט חשוב , המחיר של הSETUP שניגן בכל חדר היה משמעותי שונה , להשוות בין מערכת של 50,000 ש"ח למערכת של 500,000 זה קצת כמו לעשות מבחן השוואתי בין COROLLA בת 5 לגי'פ יוקרתי וחדיש של LEXUS , אני חושב שהשוואה בין SETUPS , צריכה להיות ביחס תמחור זהה (עד פי 2) אחרת זה לא כוחות ..

האמת שמזה נגזרת שאלה יותר עמוקה , מה מטרת התערוכה ? , האם היא משמשת לשופוני של תערוכה , כמו שיש במינכן , בתערוכות עם SETUP של 7 ספרות , או להצגת מערכות שמכוונות יותר לאודיופיל עם תקציב לא מוגבל , שזה רוב הMARKET שמעוניין לשמוע מערכות בתקציב שידו משגת , מה דעתכם ?

רן לוי
האיש והאגדה , כתב הרייטינג שכתב על אודיו בזמן שנמר שמע עם "PURE ACOUSTICS" , אני זוכר איך בתור ילד הייתי קורא את הכתבות שלו בשקיקה , ישבתי לידו בSESSION האזנה , והוא הסביר לי בעיון באריכות ובנועם , כיצד הוא מאזין למערכת , מה הוא מחפש בזמן ההאזנה ,מה הבעיות והתובנות שלו מהחדרים , וכיצד מראה ומבנה הרמקול ישפיע על אופי הסאונד , כמה שחשבתי שאני יודע הרבה , הבנתי שאני עדיין לא יודע כלום , איש מאד מעניין , ממש מייקל פרמר הישראלי

האבטיח של פרנק
הרגע הזה שאתה שומע ביצוע מדהים בפעם הראשונה , ואתה אומר אלוהים אדירים , מאיפה זה בא , הרגע הזה בתערוכה קרה לי אצל ערן מאודיופריק , הוא שם את התקליט של פראנק זאפה עם הקטע שנקרא WATERMELON IN EASTER HAY על הברינקמן , ויחד עם האלקטרוניקה היפנית של LUXMAN , והרמקול של מגיקו , לרגע היה נדמה שפראנק זאפה היה בחדר עם הגיטרה החשמלית , ונתן ביצוע מושלם , איזה חוויה מדהימה :שתוי:

השניה של מאהלר
אינני חובב מוזיקה קלאסית , זה נשמע לי תמיד משעמם ומנומס מדיי , אז זהו שלא , מישהו צריך להעיר אותך ולתת לך את הכאפה של החיים כדי להבין כמה אתה טועה ,ואת הכאפה קיבלתי מזיו ..
השנייה של מהאלר , בניצוחו של SOLTI , בחדר של זיו מאודיוזיפ , עם הMARTENS המפורטים , פטיפון של נוטיגהאם מושקע נשמעו מצוין , עצמתי עיניים והרגשתי שאני באולם הקונצרטים שומע את הפילהרמונית בוינה , עם כל העושר המוזיקלי , מדהים , מדהים , מדהים

חדרה על המפה
לא שמעתי מעולם על SONIC-BLISS , עם רמקול שעונה לשם ISIS , תמונה של פיל אפריקאי , וDAC פולני מוורשה לא היה לי הרבה ציפיות (נשמע כמו התחלה של בדיחה) , אבל בחדר הזה היה סאונד מעולה , הLAMPIZATOR זה הדבר הכי קרוב לפטיפון בדיגיטל , והרמקולים האלו עם הWOOFERS של ה15 אינץ' היו גדולים מהחיים , יכול להיות שבשביל סאונד טוב צריך לצאת מתל אביב לחדרה ? תודה חיים על חווית ההאזנה

דיגיטל מול אנלוג
לפי התערוכה הזאת הדיגיטל ניצח ובגדול , ברוב החדרים המוזיקה בקעה מהדיגיטל , ולמעט החדר של זיו שהיה 100% אנלוג , בשאר החדרים שמענו צליל לא אנלוגי , אני לא יודע האם זה נובע מכיוון שלהחליף תקליטים במשך יומיים שלמים זה לא חוויה קלה , או שבאמת הפער נסגר בין האנלוג לדיגיטל , לאוזניי האנלוג תמיד יישמע הרבה יותר LIVE , והדיגיטל מפורט ונקי יותר , אני חושב שבתקציב נתון ובהתעלם מהנוחות האנלוג נשמע יותר כייפי לאוזניי , אבל כנראה שזה מאד סובייקטיבי ..

סיסמת התיווך הנצחית
כשהחמאתי למציגים בחדרים שאהבתי את הסאונד , כמעט כולם אמרו לי את המשפט הבא "היית צריך לשמוע איך זה נשמע בהתחלה.." ההבדל בין סאונד מחורבן לסאונד חלומי הייתה חתיכת בד אקוסטי , או כמה מילימטרים שינוי במיקום , המשפט של המתווכים שמה שחשוב זה LOCATION,LOCATION,LOCATION מעולם לא היה רלבנטי יותר .. ;)

אחד שמבין

דני תמיד יודע להתאים ציוד יד שנייה עם ניסיון אינסופי המערכת שלו תמיד נשמעת כאילו השלם גדול בהרבה מסך חלקיו , ולדעתי הסאונד ששמעתי שם הוא המצטיין בVFM ,אם צריך עצה טובה דני זה אחד הטלפונים הראשונים שלי , מה גם שדני איש שיחה מעניין ומרתק , אני חייב לבקר אותו בקרוב ..

ציוד וידאו
היה נחמד לראות את המילה האחרונה של המסכים של LG וSAMSUNG , מה שחשבתי לעצמי זה היחס בתמחור , במחיר של 25,000 אתה קונה את המסך הכי טוב של LG ויש שיאמרו הכי טוב בעולם , מצד שני באותו סכום , אתה לא מתחיל אפילו לגרד מערכת אודיו איכותית , מצאנו לנו חתיכת תחביב לא זול :(

המלך של התערוכה
יגאל היה בליגה משלו , למבורגיני בכביש החוף ולא רואה אף אחד ממטר , לאף אחד אין סיכוי
מה שהיה מעניין זה שיגאל החליף בין CD לANALOG לSTREAMING וחיפשתי לשמוע את ההבדלים בין המקורות השונים , אבל אצל יגאל , לא משנה מה המקור , ומה סוג המוזיקה , זה נשמע תמיד מעולה , אם יגאל היה הREFERENCE (וגם חיים סבג והLAMPIZATORׁ) אין צורך באמת בANALOG

הגודל באמת קובע
הרמקולים שהכי אהבתי היו תמיד גדולים מהחיים , עם תיבה ענקית , וWOOFER אימתני , כנראה שבסטראו הגודל כן קובע

נמר בכל מקום
איכשהו , לא שלא הלכתי , ולאן שלא הגעתי , נמר היה שם , כמו חתן ביום הכלולות , מברך את כל מי שבא לחגוג בתערוכה , מאחל לך הרבה שנים של אושר עם הכלה , נתראה בברית בסוכות בעוד שנתיים :)

חברים , זה החוויה שלי , מקווה שהצלחתי לעניין אותכם , תשתפו גם בחוויות שלכם ..

שבת שלום וחג סוכות שמח
רונן
 

נערך לאחרונה ב:

איתמר-ק

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
תערוכה מהנה ביותר, כל הכבוד על ההשקעה! פעם הבאה שלושה ימים בבקשה!!
כתבת יפה..קשה לסכם מעבר



אהבתי מאוד את הרמקולים של horns, סאונד מרשים וענק שאפשר להינות ממנו ימים על גבי ימים. חמים וטעים.

המערכת של מג'יקו ולקסמן באודיופריק הייתה מצויינת למחיר, גוון צליל שאני מאוד מתחבר אליו. שמתי לב שאני מת על טוויטרים מבריליום. וגם על וופרים גדולים.

סאונדקווסט - שילוב מצויין של וסאונד מעולה. ה-A2 (שרק עמד בתצוגה) נראה כמו ממתק אודיופילי למשרד/חדר עבודה.

באודיו זיפ היה סאונד מעולה, במת צליל מרשימה, רזולצייה גבוהה ולא מעייפת טונליות מהנה, ובנוסף פלייליסט מעולה - Deep Purple ו-Muddy Waters.

אבי יפה - הרמקולים של YG Acoustics והחברה הסרבית שמשתמשת בדרריבים של Scanspeak (?) - אהבתי מאוד את ה-YG Acoutics, במה יותר 'קטנה' וריאלסטית לטעמי, מיד והיי משובחים.

אודיו אקסטרים - הלוואי והיה לי מקום ל 0.7 :~)
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
לאוזניי האנלוג תמיד יישמע הרבה יותר LIVE , והדיגיטל מפורט ונקי יותר ,
ברוב הדברים אני מסכים אתך.
"האנלוג נשמע חי יותר ",אתה צודק.
"הדיגיטל מפורט ונקי יותר" ,אתה צודק שהוא שקט יותר, אך טועה שהוא מפורט יותר. האנלוג יותר מפורט, יותר שכבות. הדיגיטל מטעה בשקט שלו שהוא מפורט יותר.
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
נהנתי מאוד לקרוא את ההתרשמות והחוויה מהתערוכה :בעד:
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לטעמי הרבה חברים נותנים פה כבוד מוגזם לרמקולים אבל בטח נמאס לכם לשמוע אותי בהקשר זה אז אני שותק...

אריה
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
ברוב הדברים אני מסכים אתך.
"האנלוג נשמע חי יותר ",אתה צודק.
"הדיגיטל מפורט ונקי יותר" ,אתה צודק שהוא שקט יותר, אך טועה שהוא מפורט יותר. האנלוג יותר מפורט, יותר שכבות. הדיגיטל מטעה בשקט שלו שהוא מפורט יותר.

מה שהתכוונתי זה שלאנלוג יש "ענן" של רעש מובנה , וכמה שיש פירוט הרעש/רחש הזה עדיין קיים ומסתיר אותו , בדיגיטל הרחש הזה נעלם לגמרי לטובת צליל מדויק מחד גיסא וסינתטי מדיי מאידך גיסא , חוץ מזה שהפצפוצים מוציאים אותי מדעתי , והם קרו גם בSETUPS הטובים ביותר בתערוכה , ועדיין זה המדיה המהנה והקרובה ביותר למציאות
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
לטעמי הרבה חברים נותנים פה כבוד מוגזם לרמקולים אבל בטח נמאס לכם לשמוע אותי בהקשר זה אז אני שותק...

אריה
"ורק אני מרוב אהב שותק .." (יוסי בנאי)
האמת שאשמח לשמוע דעות אחרות משלי , לטעמי לרמקול יש השפעה ענקית על הדינמיות , הפירוט , הבמה , צבע הסאונד (חם\ניטרלי\בהיר) , כמובן שהמקור , האלקטרוניקה והכבילה חשובים מאד , אבל כולם הם בעצם עזרים לרמקול שבסופו הופך את הצליל למציאות

בכל החדרים שניגן בהם סטאפ קטן מימדים , הוא נשמע מעולה ביצירות עם מספר מצומצם של כלים , לכן שמעת שם בעיקר את דיאנה , פטרישיה ואן ביסון , אבל ברגע שכמות ההרמוניות עולה , רוב הקטנים האלה קורסים או פשוט לא מסוגלים להעביר את החוויה , הרמקולים האלה שומעים את השם מהאלר ופשוט נבהלים ועושים במכנסיים , בשביל אתגר כזה צריך MID של לפחות 7 אינץ ורצוי 8 , WOOFER שכמה שהוא יותר גדול , זה יותר מרשים , וכמובן תיבה גדולה , את זה מבין יגאל לסרי עם מפלצות האקפלה , ואת זה מבין חיים סבג עם הISIS גדול המימדים , כנראה שלסלון של מר ישראל ישראל זה פחות מתאים , אבל אם אתה רוצה להרגיש בתוך המוזיקה , זה הסיכוי היחידי שלך .. , אלא אם כן יש לך חדר האזנה ייעודי וקטן שמתאים לרמקול הקטן שלך
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
וכשמשהו קורס, איך אתה מזהה שזה הרמקול ולא האלקטרוניקה?

אריה
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
וכשמשהו קורס, איך אתה מזהה שזה הרמקול ולא האלקטרוניקה?

אריה
האלקטרוניקה נועדה להזיז את הרמקול , וצריך אלקטרוניקה איכותית כדי להזיז אותו , במקרה שמדובר ברמקול לא נציל אז חשוב שבעתיים שההגברה תהיה איכותית , בעלת הספק גבוה וDAMPING מספק , לגבי איכות הגברה , ישנם רמות שונות של הגברה וכולנו מכירים את המותגים המוערכים , ואת חתימת הצליל האופיינית לכל אחד וחשוב שתהיה סינרגיה בין אלקטרוניקה לרמקול , מי שמוציא את רוב התקציב על הרמקול , אז ברור שההגברה זו החוליה החלשה שלו ולהפך ..

מצד שני , ומניסיוני האישי , הלא גדול , הרבה פעמים אנשים מחליפים רמקול , לפני שמיצו את הפוטנציאל הטמון בו בסביבה התומכת (אלקטרוניקה וכבילה) , ולכן יש צדק בטענתך. בתערוכה , במקרים שהיבואן החליף רמקולים , הוא נשאר עם אותה ההגברה , ולכן האלמנט היחידי שהשתנה הוא הרמקול , ולכן הקריסה מיוחסת רק לו

הדבר הטוב ביותר לעשות במקרה שיש לך ספק , הוא לנסות הגברה שונה ואיכותית בהרבה , ואז להסיק מסקנות על החוליה החלשה במערכת
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אם יש קריסה ואתה מחליף רמקול על אותה האלקטרוניקה והקריסה נעלמת, אז זה המקרה ש״האשמה״ ברמקול. מסכים איתך לחלוטין.
משום מה הרבה אנשים מתייחסים לרמקול כאילו והאלקטרוניקה זניחה בשעה שזה בדיוק להיפך: המקור והמגבר הם אלה שנושאים במירב האחריות לתוצאה הסופית.

אריה
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
אם יש קריסה ואתה מחליף רמקול על אותה האלקטרוניקה והקריסה נעלמת, אז זה המקרה ש״האשמה״ ברמקול. מסכים איתך לחלוטין.
משום מה הרבה אנשים מתייחסים לרמקול כאילו והאלקטרוניקה זניחה בשעה שזה בדיוק להיפך: המקור והמגבר הם אלה שנושאים במירב האחריות לתוצאה הסופית.

אריה
מסכים לחלוטין , האמת היא ששמעתי תובנות שונות מאנשים שונים

נמר תמיד טוען ש"לב המערכת" זה המקור , מכיוון שלעולם הגברה לא תצליח לתקן מקור לא איכותי , במקרה כזה התפקיד של ההגברה והרמקול , היא לגרום למינימום רעש במעבר של הסיגנל מאות חלש לגבוה וממישור החשמלי לתנודות קול , תפיסה זו מניחה שהמקור למערכת טובה היא מקור איכותי ביותר והסביבה התומכת (הגברה ורמקול) צריכה "רק לא לקלקל" , לכן התקציב של נמר מושקע קודם כל בANALOG סופר איכותי , ומסביבו הוא בונה את כל המערכת

תפיסה אחרת גורסת שהרמקול הוא "לב המערכת" , רן לוי בתערוכה , הדגיש את חשיבות הרמקול כבסיס לכל המוזיקה שאנו שומעים , ישבתי לידו בכמה SESSIONS של האזנה , ושאלתי אותו לפני ההשמעה אם הוא יודע להעריך מה אנחנו הולכים לשמוע , רן תמיד ידע להסביר עוד לפני שנשמע הצליל הראשון , במדויק מה נשמע ואיך נשמע , ההסבר תמיד נסוב סביב הרמקולים (80%) וקצת סביב אקוסטיקה והעמדה (20%) , הוא ידע לזהות את הקריסה של תיבות קטנות במוזיקה מלאת הרמוניות , ואיך גודל המימברנות של הMID והWOOFER ישפיע על היכולת של הרמקול "להחזיק" את הבמה. מכאן שהתפיסה שלו מייחסת חשיבות עליונה לרמקול כ"לב המערכת" , כי הוא האלמנט שמייצר מוזיקה , כל השאר רק צריכים לאפשר לו לעשות את זה באופן המושלם ביותר

תפיסה אחרת גורסת שהגברה היא לב המערכת , היכולת של ההגברה להגביר את הסיגנל ללא עיוותים , להזין את הרמקול במספיק אנרגיה מתפרצת , לאפשר להרמוניות השונות לא "לעלות האחד על השני" מאפשרת במה , הפרדה טובה בין כלים ואנרגיה להזיז את הWOOFER ולייצר תחום תחתון מרשים , ההגברה היא זאת שתקבע האם הדעיכה של הכלים תהיה מדויקת , האם פסנתר יישמע כמו פסנתר או כמו משהו מלאכותי מהמעבדה ולכן הוא "לב המערכת" , את החשיבות של ההגברה הסביר לי ערן מאודיופריק , ואכן במערכת שלי , החלפה של ההגברה לאיכותית , גרמה לשינוי של שמיים וארץ , הBMC הגרמני הבריון "נתן עבודה" והצליח לייצר מהאיטלקיה שלי קולות שהיא אפילו לא ידעה שהיא מסוגלת להפיק :cool:

מכל התפיסות השונות , האמת כנראה נמצאת באמצע , חשובה הסינרגיה של החלקים ביחד , ולכולם חלק מכריע בהפיכת המערכת מ"סתם לא משהו" ל"קסם" שמנגן , לכן כשאני נשאל מה העצה הכי טובה שאני יכול לתת , זה להתייעץ עם אנשים שיש להם קילומטרז' בתחום , בהנחה שאין להם אינטרס עסקי , הם לרוב יתנו לך את העצה הטובה ביותר , והכי חשוב להתייעץ עם האוזן שלך , היא יודעת הכי טוב מה טוב בשבילך
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,295
מעורבות
770
נקודות
113
לטעמי הרבה חברים נותנים פה כבוד מוגזם לרמקולים אבל בטח נמאס לכם לשמוע אותי בהקשר זה אז אני שותק...

אריה

לא יודע על רמקולים - אך למפיזאטור.... :)
זה מה שהכי הכי הרשים אותי במינכן וגם כאן לא יכולתי להתנתק מהחדר הזה:)... למפיזאטור - זה הסאונד!!! ולא משנה מה ואם מה מחברים אליו (לדעתי וטעמי כמובן;
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,284
מעורבות
775
נקודות
113
לדעתי המרכיב החשוב ביותר - איכות המדיה (תקליט,תקליטור,קובץ) !!! אם הקלטה חרה לא יעזור שום דבר ולהפך אם הקלטה מדהימה,אפילו מערכת בסיסית תשמע WOW.;)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לדעתי המרכיב החשוב ביותר - איכות המדיה (תקליט,תקליטור,קובץ) !!! אם הקלטה חרה לא יעזור שום דבר ולהפך אם הקלטה מדהימה,אפילו מערכת בסיסית תשמע WOW.;)
אני חושב שבמערכות לא איכותיות אפשר לשמוע ואפילו ליהנות מחומר שלא מוקלט טוב. ככל שהמערכת איכותית יותר היא הופכת להיות אכזרית יותר בחשיפת פאקים בהקלטה. לכן, למרות שזה יכול להישמע מוזר, ככל שהמערכת איכותית יותר צריך ״להזין״ אותה בהקלטות איכותיות יותר.

אריה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני חושב שבמערכות לא איכותיות אפשר לשמוע ואפילו ליהנות מחומר שלא מוקלט טוב. ככל שהמערכת איכותית יותר היא הופכת להיות אכזרית יותר בחשיפת פאקים בהקלטה. לכן, למרות שזה יכול להישמע מוזר, ככל שהמערכת איכותית יותר צריך ״להזין״ אותה בהקלטות איכותיות יותר.

אריה
לדעתי בדיוק ההיפך.
במערכות לא טובות, יהיו סוג מסוים של הקלטות שישמע בסדר והשאר ממש לא.
במערכות איכותיות הרוב ישמע בסדר ומעלה (כי רוב ההקלטות לא כאילו רעות)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור