מחיר vs תמורה, הוכחה.

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
וישן מול חדש...

 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
מה המחיר?
מהי התמורה?
מה זה מוכיח?
איפה ישן מול חדש?

לא הבנתי :(
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ציוד שעולה היום כמה מאות דולרים שיוצר לפני שנים רבות נשמע לא פחות טוב ואולי יותר מהחרטא הבינוני בתמחור ההזוי שגם קורא לעצמו היי אנד (כל אלה בעשר עשרים אל"ש) שנמכר כיום.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
ואת זה אתה מסיק ממה שהוקלט בסמארטפון והועלה ליוטיוב באיכות מוגבלת ואתה שומע דרך הרמקולים של המחשב במקרה הטוב או דרך ה"רמקולים" של הסמארטפון?

תמיד טוב כשייש חוות דעת מבוססת על עובדות מוצקות
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אמור להיות טריוויאלי לכל מי שמינימום שכל בקודקודו שמה שאתה שומע דרך יוטיוב מוגבל על ידי
  • האיכות של הציוד המוקלט
  • האיכות של המיקרופונים ושל שאר ציוד ההקלטה, שיכול להיות גם סמארטפון (זו כנראה לא הקלטה ישירות מהפונו-סטייג' כי יש כאן גם רכיב אודיו שצריך להיות מתואם)
  • הידע והיכולת של המשתמש בציוד ההקלטה, כולל מיקום המיקרופונים, הימנעות מ-overload/truncation וכו'
  • האקוסטיקה שבה נמצא הציוד המוקלט
  • הרזולוציה של הקובץ המוקלט -- יכולה להיות mp3 ברזולוציה נמוכה
  • איכות הרשת שדרכה אתה שומע את הקובץ -- הפרעות בדרך יכולות לגרום לירידה באיכות
  • איכות הציוד שבו אתה משתמש כדי לשמוע את ההקלטה, החל ב-DAC, דרך ההגברה וכלה ברמקולים. אם מדובר במחשב אז זה כעקרון בדיחה
  • האקוסטיקה אצלך בביית
  • יכולות ההאזנה וההבחנה שלך
אז כאן לקחו השמעה של ציוד אנאלוגי, העבירו את זה לדיגיטאל באיכות מוגבלת, והעלו ליוטיוב, אתה שומע את זה אצלך על המחשב עם DAC באיכות מוגבלת ומתלהב, ועל סמך זה בונה טיעון כללי ומורחב שציוד ישן וזול עדיף על חדש שמחירו לדעתך מופקע.

היר אנשים טוענים שכשמחליפים כבל האיכות עלולה להשתנות לטובה/לרעה במידה ניכרת. תחשוב עד כמה זה רחוק מהחלפת כבל.

אנשים טוענים שאנאלוגי עדיף על דיגיטאלי, אבל כאן האנאלוגי הוסב לדיגיטאלי באיכות מוגבלת, אז כל הייתרון שהייה, אם הייה, לאנאלוגי, הלך לאיבוד.

עד שלא תשמע את הציוד המוקלט כאן בחיים, בחדר, בהשוואה זה-לצד-זה לציוד שאתה משמיץ, לא תדע מה יחס האיכות ביניהם.

בקיצור, במקומך הייתי מוחק את הפוסט. ממש מביש.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
ציוד שעולה היום כמה מאות דולרים שיוצר לפני שנים רבות נשמע לא פחות טוב ואולי יותר מהחרטא הבינוני בתמחור ההזוי שגם קורא לעצמו היי אנד (כל אלה בעשר עשרים אל"ש) שנמכר כיום.

הסקת מסקנות נמהרת וגורפת לא יכולה להיות נכונה בעליל....

ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
בעצם יש לזה צד נוסף -- שמעת הקלטה דיגיטאלית באיכות נמוכה של השמעה של תקליט, שעברה את כל התהליכים המגבילים האלה, וכל זה על המחשב או בטלפון, או אפילו דרך המערכת, והתלהבת מזה כאילו מדובר באיכות שיא.

זה לא מבשר טובות לגבי יכולות ההבחנה והשיפוט שלך של איכויות סאונד.

אז מי אתה שתשפוט ציוד של עשרות אלפי שקלים שנמכר כיום ותגיד עליו שהוא חרטא?
הרי שמעת חרטא ואמרת שהוא מצויין! :(
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
בקשר לשורה התחתונה...
גם אני חושב שמגברים כאלו טובים יותר, ובנויים הרבה יותר טוב
מאנטרי לבל מודרניים ,ועל רמקולים קלים להנעה בעיקר הם נהדרים.
על רמקולים קשים זה לא זה.
הבעיה בהשוואה הזו, היא שהמגבר הזה או דומים לו עלו הרבה כסף בשנות ה70 , וגם היום L308 במצב טוב עולה באזור 800-1000$
שזה לא זול למגבר בן 40...
לסיום, אין ספק שבתקופת הגולדן אייג׳ של הסטריאו היה ציוד מאוד איכותי ותעשייה מאוד מפותחת של מיינסטרים יחסית להיום.
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,071
מעורבות
906
נקודות
113
gds
אתה צודק אכן ציוד ישן נישמע טוב ...
וגם לי יש איזה ''מיפלץ '' שאני ממתין לזמן לשלוח
אותו לשיפוץ אצל מומחה לציוד שיש לי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
ציוד שעולה היום כמה מאות דולרים שיוצר לפני שנים רבות נשמע לא פחות טוב ואולי יותר מהחרטא הבינוני בתמחור ההזוי שגם קורא לעצמו היי אנד (כל אלה בעשר עשרים אל"ש) שנמכר כיום.

בתור אחד שקצת, אבל קצת מכיר את הציוד המודרני ויחד עם זאת מכיר לא מעט מוצרי וינטאג׳. אני יכול להגיד בביטחון שהציוד המודרני, במיוחד ברמקולים אגב, טוב בקנה מידה וציוד הוינטאג׳.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
הצדיקים יירשו את הארץ, וטוב פי כמה כאלו שיודעים דבר או שניים כמו ערן פוגל ותודה גם לך איל.
נכון שאי אפשר לשפוט באופן אבסולוטי דרך סרטון ביוטיוב אפילו אם הוקלט מצויין כנ"ל אבל בואו נודה על האמת לפעמים זו אינדיקציה לא רחוקה מהמציאות והיא קשורה יותר ליכולות פיענוח צליל במוח שטרם הובנו לגמרי.
AK1 חי מהתפלספות על כל דבר שהוא כולל צד זריחתה של השמש ואינני מתרגש מכלום שיכתוב וגם אינו חף מליקוק לתעשיה ומוטב שיחליפו את הגדרתו באתר לחבר צוות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
נכון שאי אפשר לשפוט באופן אבסולוטי דרך סרטון ביוטיוב אפילו אם הוקלט מצויין כנ"ל אבל בואו נודה על האמת לפעמים זו אינדיקציה לא רחוקה מהמציאות והיא קשורה יותר ליכולות פיענוח צליל במוח שטרם הובנו לגמרי.
צריך לפתוח ענף חדש במדע לכבוד דברי החוכמה האלה

אינו חף מליקוק לתעשיה
כאילו ש"התעשייה" מרגישה כשמישהו כאן מלקק לה, ו/או שייש לי טובת הנאה מזה.

שטויות במיץ כבר אמרנו? אז נוספו עוד לחגורה שלך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
חוצמזה, המגבר הזה, שאם אני מבין נכון הוא Luxman 308, לא הייה entry level בזמנו, ובטח עלה סכום רציני במונחים של אז (שנות שנות השבעים המוקדמות?). מגבר של 12.5 ק"ג בטח לא הייה זול.

מה שצריך לעשות כאן הוא למצוא כמה הוא עלה אז, לבצע התאמה של האינפלאציה מאז, ולהשוות את זה למה שקונים היום בסכום שהתקבל. מישהו יודע כמה הוא עלה אז כחדש?

מראש זה הייה טיפשי להשוות מכשיר יקר של פעם למכשיר entry level של היום, ולפי זה להגיד שהתמורה לכסף עדיפה.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
476
מעורבות
130
נקודות
43
Luxman l308 1973/06 120000 yen
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
Luxman l308 1973/06 120000 yen
תודה!

אז לפי מחשבון האינפלאציה כאן, הסכום הזה שקול ל-338,363.98 ין של היום, שהם כ-$3,142, למגבר של 55W, אמנם עם המון כפתורים :)

כיום אפשר לקנות בזה מכשירים שהם Class B ב-Stereophile ועוד להישאר עם עודף.
למשל
אם עולים בסכום, יש עוד דברים באמצע, אבל ב-$4,499 (שזה בשקלים 15,924, ובתוספת מע"מ 18,631, פחות מה-20,000 ש"ח שדובר בהם) מקבלים את Anthem Electronics STR D/A integrated amplifier, שזו כבר חייה אחרת לגמרי, Class A ב-Stereophile, עם 200W ב-8 אוהם, 400W ב-4, עם DAC 32/384, כניסות MM/MC, שוקל 18 קילו.

אז לא כזה בטוח שהעבר כל כך הרבה יותר טוב מההווה.

בטח לא על סמך מה ששומעים ביוטיוב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
נכון שאי אפשר לשפוט באופן אבסולוטי דרך סרטון ביוטיוב אפילו אם הוקלט מצויין כנ"ל אבל בואו נודה על האמת לפעמים זו אינדיקציה לא רחוקה מהמציאות והיא קשורה יותר ליכולות פיענוח צליל במוח שטרם הובנו לגמרי.

אי אפשר לא רק אבסולטית. אי אפשר גם בערך. למה? כי ככה. המקרופון של הסמסונג לא דומה לזה של הוואוי ולזה של האפל. וגם כאן ניכנס מימד המרחק, המיקום וכמה החלל טוב. אז אני אחד שלא מודה.

AK1 חי מהתפלספות על כל דבר שהוא כולל צד זריחתה של השמש ואינני מתרגש מכלום שיכתוב וגם אינו חף מליקוק לתעשיה ומוטב שיחליפו את הגדרתו באתר לחבר צוות.

בוודאי שאתה מתרגש. אחרת לא היית מגיב כך. ולגבי האתר, הצוות שלו וה״מחמאות״ שאתה נוטה לחלק לנו. האם האתר הזה, לדעתך, עושה טוב או רע לתחום? אני שואל משום שיש לך נטיה להתלונן על אמינותו, איכותו, האג׳נדה שלו וכ״ו.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
הכותרת הפותחת מעט יומרנית, שהרי הוכחה אין כאן ומהסיבות שפורטו בהמשך. עם זה ייצרו אז מגברים בכלל לא רעים, סידרת ה L הזו של לקסמן, סידרת ה AU של סנסוי, מאמצע שנות השבעים עד אמצע השמונים לערך, הן דוגמאות די טובות לאיכות צליל מאוד מרשימה, במיוחד ככל שמטפסים במעלה סולם הדגמים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור