רצפת רעש


סיימון

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
2
נקודות
8
הי
תכופות אני קורא על על רצפת רעש / שקט שחור וכד' בנגינת תקליטים

כחובב אנלוגי מתחיל, איך אני יכול לאמוד את רצפת הרעש אצלי?
יש כלים / טראקים מסוימים לבדוק את העניין ?

תודה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אין רצפת רעש אחידה שהיא אצלך, למעט אם יש רעש רקע כשההגברה פועלת בלי שייש תקליט.

מכאן והלאה זה כל תקליט לגופו, וזה משתנה גם באותו תקליט עצמו כשהוא נשחק בנגינה נוספת, ו/או מפתח חשמל סטאטי, ו/או מתלכלך, ו/או נחשף לחום.

גם אם מישהו הייה מייצר תקליט לבדיקת העניין, אותן בעיות הייו חלות גם עליו, אז כנראה שאין תקליט כזה...

האם תוכל להפנות למקום שבו נתקלת שמדברים על רצפת רעש / שקט שחור וכד' בנגינת תקליטים?
על פניו, זה נשמע קצת מוזר.

עמיר
 

סיימון

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
2
נקודות
8
נתקלתי בפוסטים לגבי פונו סטייגים שמדווחים שהשימוש בהם מוריד את רצפת הרעש כך שהמוסיקה בוקעת מתוך מסך של שקט או משהו כזה ...
הכצעקתה ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
הגזימו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
לא בשביל קצת פחות רעש רקע של המכשיר עצמו, שממילא לא אמור להיות שמיע בכלל, אלא כדי לשפר את איכות הסאונד המתקבל -- אותה סיבה שבגללה משפרים רכיבים אחרים בשרשרת, כמו ראש לפטיפון, זרוע, פטיפון, מגבר, רמקולים ו/או כבילה וסטנד ראוי למערכת.

עמיר
 

סיימון

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
2
נקודות
8
תודה על ההסבר
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
נתקלתי בפוסטים לגבי פונו סטייגים שמדווחים שהשימוש בהם מוריד את רצפת הרעש כך שהמוסיקה בוקעת מתוך מסך של שקט או משהו כזה ...
הכצעקתה ?

יש פונוסטייג שקט ויש פונו שקט יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
יש פונוסטייג שקט ויש פונו שקט יותר.
יש, אבל רמת הרעש של האלקטרוניקה של הפונוסטייג' עצמו, גם אם הוא פחות שקט, נמוכה בסדרי גודל מרמות רעש הרקע של התקליטים עצמם + רעשי החיכוך של המחט עם הוויניל והאבק + הרעשים שנכנסים דרך הכבילה אל הפונוסטייג' וממנו.

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
פונו זו דרגת ההגברה הגבוהה ביותר ולכן יחס אות לרעש הגרוע ביותר בין כל רכיבי האודיו!
פונו סטייג׳ מגביר אות חלש לחזק בין פי כמה מאות
עד לפי 3000 !
בDB זה נמדד בין 34DB שזה המינימום שאני מכיר לראשי MM
עד אזור 70 DB לראשי MC נמוכים מאוד.
לכל פונו סטייג׳ יש רמת רעש מסויימת שהיא נגזרת של ההגבר הגבוה שהוא מספק , איכות הספק/ המימוש של דרגת ההגברה וכו...
לכן כל פונו סטייג׳ , ישמיע רעש במערכת במצב של פול ווליום אל מול כניסות רגילות בפרה/ מגבר שיהיו יותר שקטות.
הפונו סטייג׳ים האיכותיים יותר, יהיו הרבה יותר שקטים בעוצמת שמע גבוהה מאלו הפשוטים יותר- וזה בא לידי ביטוי על אחת כמה וכמה בעבודה עם ראשים בעלי מתח יציאה נמוך מאוד. הרעש שמופיע בתדרים שונים -לפעמים זה סוג של היסס, לפעמים hum -פוגמים גם באיכות הצליל ולכן יחס אות
לרעש בפונו סטייג׳, מנורתי או טרנזיסטורי, יעיד בדרך כלל על איכותו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
נכון שיהייה הבדל בין פונוסטייג'ים שונים במצב של פול ווליום, אבל זה לא מצב שבו שומעים מוזיקה, והוא לחלוטין לא רלוואנטי, אלא אם ה-gain של הפונוסטייג' ממש לא מספיק עבור הראש שבו משתמשים, וייש צורך להגביר מאוד כדי לשמוע משהו.

במצב רגיל, בווליומים של האזנה למוזיקה, ובייחוס רמת הרעש לא לשקט אלא למוזיקה על תקליט, רעש הרקע של הפונוסטייג' עצמו --לא כולל הרעש שנכנס דרך הכבילה אליו וממנו -- הוא בדרך כלל זניח.

בהרבה מקרים, כשמסדרים מחדש את הכבילה אל הפונוסטייג' וממנו, במיוחד אם מרחיקים אותה מכבלי חשמל וממכשירים למיניהם, יורדת רמת הרעש באופן ניכר, כלומר הרבה מהרעש נכנס דרך הכבילה, ומקורו אינו בפונוסטייג' עצמו.

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
נכון שיהייה הבדל בין פונוסטייג'ים שונים במצב של פול ווליום, אבל זה לא מצב שבו שומעים מוזיקה, והוא לחלוטין לא רלוואנטי, אלא אם ה-gain של הפונוסטייג' ממש לא מספיק עבור הראש שבו משתמשים, וייש צורך להגביר מאוד כדי לשמוע משהו.

במצב רגיל, בווליומים של האזנה למוזיקה, ובייחוס רמת הרעש לא לשקט אלא למוזיקה על תקליט, רעש הרקע של הפונוסטייג' עצמו --לא כולל הרעש שנכנס דרך הכבילה אליו וממנו -- הוא בדרך כלל זניח.

בהרבה מקרים, כשמסדרים מחדש את הכבילה אל הפונוסטייג' וממנו, במיוחד אם מרחיקים אותה מכבלי חשמל וממכשירים למיניהם, יורדת רמת הרעש באופן ניכר, כלומר הרבה מהרעש נכנס דרך הכבילה, ומקורו אינו בפונוסטייג' עצמו.

עמיר

הי עמיר

א. נראה לי שמזמן לא חיברת למערכת איזה פונו פשוט עם יחס אות לרעש גרוע... להיזכר כמה זה פוגם בשמע
במיוחד במוסיקה קלאסית, שבה הטווח הדינמי גבוה והקטעים השקטים בה יכולים להיות "ממוסכים" מאוד עם פונו רועש.
ב. פונו רועש בדרך כלל מעיד על תכנון לא מספיק טוב של המכשיר, וזו עוד סיבה להימנע מפונו שכזה.
יש לציין שבעידן שלנו, רב הפונו סטייג'ים הם שקטים מספיק, בייחוד הטרנזיסטורים. המנורתיים יהיו רועשים מעט יותר על הנייר, אך זו לא סיבה לבטל אותם.
לגבי מיקום הפונו וסידור הכבלים- זה אכן סופר חשוב ומצריך התנסות.
 

נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
הי עמיר

א. נראה לי שמזמן לא חיברת למערכת איזה פונו פשוט עם יחס אות לרעש גרוע... להיזכר כמה זה פוגם בשמע
במיוחד במוסיקה קלאסית, שבה הטווח הדינמי גבוה והקטעים השקטים בה יכולים להיות "ממוסכים" מאוד עם פונו רועש.
ב. פונו רועש בדרך כלל מעיד על תכנון לא מספיק טוב של המכשיר, וזו עוד סיבה להימנע מפונו שכזה.
יש לציין שבעידן שלנו, רב הפונו סטייג'ים הם שקטים מספיק, בייחוד הטרנזיסטורים. המנורתיים יהיו רועשים מעט יותר על הנייר, אך זו לא סיבה לבטל אותם.
לגבי מיקום הפונו וסידור הכבלים- זה אכן סופר חשוב ומצריך התנסות.[/QUOTE
מנסיון של לא מעט שנים של מינימום 9 דרגות פונו שונות.
משפט המפתח = "מיקום הפונו וסידור הכבלים- זה אכן סופר חשוב ומצריך התנסות":בעד:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
הי עמיר

א. נראה לי שמזמן לא חיברת למערכת איזה פונו פשוט עם יחס אות לרעש גרוע... להיזכר כמה זה פוגם בשמע
במיוחד במוסיקה קלאסית, שבה הטווח הדינמי גבוה והקטעים השקטים בה יכולים להיות "ממוסכים" מאוד עם פונו רועש.
ב. פונו רועש בדרך כלל מעיד על תכנון לא מספיק טוב של המכשיר, וזו עוד סיבה להימנע מפונו שכזה.
יש לציין שבעידן שלנו, רב הפונו סטייג'ים הם שקטים מספיק, בייחוד הטרנזיסטורים. המנורתיים יהיו רועשים מעט יותר על הנייר, אך זו לא סיבה לבטל אותם.
לגבי מיקום הפונו וסידור הכבלים- זה אכן סופר חשוב ומצריך התנסות.
לא מזמן חיברתי פונו סטייג' זול יחסית, Creek OBH-9, והוא נשמע בסדר גמור.

מה שאני אומר זה שפונו סטייג' צריך להיות עם יחס אות לרעש גרוע במיוחד כדי שזה יהייה שמיע מעל למוזיקה ומעל לרעשי התקליט. מרמה מסויימת של איכות התחלתית -- לא גבוהה במיוחד -- ומעלה, הרעשים העצמיים של הפונו סטייג' לא משנים הרבה, ולכן הנתון של S/N לא באמת מעיד על איכות הצליל שלו, כשם ש-THD לא מעיד על איכות הצליל של מגבר, וייש מגברי מנורות עם צליל מצויין ו-THD גבוה של יותר מאחוז.

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
S/N מעיד הרבה יותר על איכות מכשיר מאשר THD, גם במגבר, להגיע לTHD נמוך במגבר ע"י פידבק מאוד עמוק זו לא בעיה-
אך איכות הצליל ברב מרכיביו נפגמים קשות. להגיע לS/N נמוך אמיתי במגברי מנורות וSS זו משימה יותר מורכבת.
עם זאת אני לגמרי מסכים איתך שלא צריך "להתאבד" על הנתון הזה בפונו סטייג' אלא יותר בפטיפון עצמו (ראש ,זרוע, בודי, ספק)
מעבר לכך, מאוד חשוב באיזה תדר הרעש מופיע!
hum בתדר של 30hz הוא ממש לא בעייתי ברב המערכות שבקושי משחזרות את התדר ...כמו היסס/ רעש בתדרים של מעל 1KHz- ואת הנתון הזה אף אחד לא מציין בבדיקות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור