אקוסטיקה איך להוסיף כמה db למערכת בלי להוסיף דבר

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
אני מדבר כמובן תאורטית אבל אני די בטוח שבעתיד, אולי בעתיד הרחוק, לכל אחד תהיה את "חתימת הצליל שהוא אוהב" וניתן יהיה להציע לו ציוד שדומה לחתימת הצליל האהוב עליו.

אני לא יודע מה העיסוק שלך בחיים אבל אני מגיל 17 בערך עוסק בתיקון, מדידת ותחזוקת ציוד אודיו מקצועי (וגם מעט בייתי) בנוסף למדתי בטכניון הנדסת אלקטרוניקה ובין היתר קורסי חובה במקצועות שעוסקים בדיוק בנושאים כמו התאוריה ציוד סטריאו .

בקיצור עולם האודיו יודע למדוד הכל בציוד אלקטרוני (מגברים, CD , כבלים וכו') בציוד שאינו עולה יותר מ 20K $ קרי audio precision ואולי בנוסף ציוד למדידת Jitter.

ברמקולים ואקוסטיקה העניינים הרבה הרבה יותר מסובכים והחדרים+ ציוד המדידה הוא באיזור ה"מיליוני דולרים"..... ואכן גם מאוד קשה לבצע את המדידות ......וכאן אני לא בטוח כלל שהגענו "לחזית המדידות" ובעיקר הניתוח שלהם .

צפה בקובץ המצורף 44879
לגבי הפיסקה הראשונה - זה לא מעניין אותי. הטעם שלי משתנה ומתפתח והולך לכיוון אחד וחוזר לכיוון שני וזוהי מהות התחביב. אין לי צורך שימדדו אותי ויאבחנו את טעמי.
לגבי הפסקה השניה - גם אני לא יודע במה אני עוסק. בעיה.
פסקה שלישית - לא מסכים.
פסקה רביעית - מאוד מסכים.

דיסקליימר: לא למדתי שניה אחת בטכניון. אבל כן יש לי אוזניים.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לא למדתי שניה אחת בטכניון. אבל כן יש לי אוזניים.

וגם זוג עיניים שרואות הכל ;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
איפה היית בשנים האחרונות ? למה אתה משאיר אותי כאן לבד ? ;)

ניסחת את מחשבותי בצורה מדהימה, ביכולת ניסוח ובקור רוח שאני רק יכול לחלום עליהם :בעד:

אם רק היית יודע מה עמדתו בכל הנוגע לכבלים לא היית מעז לחשוב שהוא בצד שלך שחושב שאין הבדלים בין כלום לשום דבר.

ההבדל בינו ובינך הוא שהוא מבין על מה הוא מדבר (גם בעניין כבלים וההבדלים בניהם) בעוד אתה רק מקשקש את עצמך לדעת.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אם רק היית יודע מה עמדתו בכל הנוגע לכבלים לא היית מעז לחשוב שהוא בצד שלך שחושב שאין הבדלים בין כלום לשום דבר.

ההבדל בינו ובינך הוא שהוא מבין על מה הוא מדבר (גם בעניין כבלים וההבדלים בניהם) בעוד אתה רק מקשקש את עצמך לדעת.

למה שלא נפנה לבחור ונשאל את דעתו בנושא הכבלים (*) ?.....מה אתה מנסה לנכס אותו לעצמך ? ;)

(*) הכוונה כמובן לאינטרקונקטים .....כבלים של רמקולים ובמיוחד על מגברים שפופרתיים הם שמיעים לגמרי.

....וכמובן שב 300 - 200 שקל ניתן לדמות כל כבל רמקול ב 100,000 דולר עם כבל שפוי מנחושת נורמאלית עם תוספת של מערכת של קבלים סלילים ונגדים כך שהם ימדדו כמעט זהה וכמובן שלא תשמע כל הבדל.....אבל כאמור העניין הוא לא בכבלי רמקולים אלא באינטרקונקטים.
 
נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
תגידו לא נמאס ????

בפורום הכתום והכחול והאפור והירוק והסגול...

שוב ושוב אותם ויכוחים על מדידות וכבלים ומבחני ab עיוורים.

אני מציץ לפעמים בפורומים בחו"ל ולא רואה ויכוחים אינסופיים כאלה. כנראה הבנו שזה משעמם ומיותר ונמאס.

אז די. ראבק. בבקשה. תמצאו לכם חיים ונושאי שיחה מעניינים יותר

מוגש כשירות לציבור מטעם המועצה למניעת זיבולי שכל
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
אבל לי כצרכן הסופי ולא כיצרן מה משנה המדידות?
אם הכל מדיד כמו שאתה טוען אז לכאורה היתה מערכת אחת בעולם שהיא הטובה ביותר על פי מדידה מוסמכת.
ואם האוזן והטעם קובעים אז למי אכפת מהמדידות?
מישהו היה מעדיף לחיות עם מערכת שנשמעת חרא אבל נמדדת נהדר?
כשאתה שומע מוזיקה הפרמטר היחידי החשוב הוא איך שזה נשמע לך. לא מדידה ולא בטיח (גם אם נניח שהכל מדיד).
כאחד שעבד פעם בתחום המקצועי (של אודיו ווידאו) לא בוחנים את הציוד לפי איך שהאוזן שומעת , לא שזה לא חשוב, אבל כנראה כל אחד שומע קצת אחרת, ואין כזה דבר שמשהו נמדד טוב ונשמע חרא...
יש מכשירי מדידה כמו שרוברט צירף Audio Precision שלקוח (אולפן) שרוצה לקנות את הציוד בודק את כל הפרמטרים המדידים, לא נלאה אותך בפרטים, אבל האוזן שלך לא רגישה (כנראה) לעיוותים קטנים מ 0.01 אחוז או סטיית פאזה של פחות ממעלה בין הערוצים ושיש לך עקום הענות פלטנס שקטן מ 0.1 db ועוד מספר רב של בדיקות..
לצרכן הביתי אין יכולת לבדוק את הציוד שהוא קונה ואז הוא "מאמין" ליצרן או למשמע אוזניו.... או לראות עיניו :)
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
תגידו לא נמאס ????
אני מציץ לפעמים בפורומים בחו"ל ולא רואה ויכוחים אינסופיים כאלה. כנראה הבנו שזה משעמם ומיותר ונמאס.

ברקצ, נשמה, אם משעמם ונמאס לך אתה מוזמן להיות חולה על הברווז שלי ;)

ברקץ.JPG
 

תמונות מצורפות

  • ברקץ.JPG
    ברקץ.JPG
    KB 17.7 · צפיות: 252
נערך לאחרונה ב:

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
67
נקודות
28
במערכת סטריאו יש משמעות לכל רכיב אקטיבי ומשקל רב לאקוסטיקה. אך הכל מדיד, אין פרמטר שאינו מדיד, ואין יש מאין. נקודה.
כדי להמחיש את ביצועים ולהבין מוצר באופן מלא את ביצועי המוצר, לא מספיקים מספר מועט של מדידות בסיסיים. יש לבצע עשרות מדידות ואף יותר מכך שיש לבצע בטכניקות שונות, פשוט צריך את הציוד המתאים, ידע איך למדוד, מה למדוד ואיך לקרוא את הנתונים והבנתם באיך הם משפיעים על הצליל המתקבל וכמובן ניסיון. הטכנולוגיה כבר מספיק מתקדמת שכל הבדל שמיע יהיה ניתן לתרגם גם להבדל מדיד. ולא רק בתחום הזה.

כל מי שטוען שמדידות לא חשובות, טועה ומטעה כנראה מחוסר ידע. אך המדידות חשובות בעיקר ליצרן, רק כך היצרן / מהנדס יכול להתקדם טכנולוגית ולייצר בדיוק את מה שהוא התכוון אליו. אף יצרן לא מייצר מוצר ע"פ "נדמה לי", ואם יש כאלה שטוענים כך, אז זה אמירה שיווקית בלבד! הכל חייב להיות מגובה בנתונים ומדידות כמעט כמו בכל תחום הנדסי שקיים בעולם למעט אמונה (דת).

הצרכן הסופי חשוף למה שהיצרן מפרסם לו (או במקרה הטוב מספר מדידות מאתרי סקירות שגם הם לרוב לא מספקים) , מרבית היצרנים מפרסמים מספרים "יבשים" כלליים הנמדדים בתנאים אידיאלים שלרוב לא רלוונטים ובטח שדרכם לא נוכל לשקף את ההבדלים בין המוצרים באופן מלא ובטח לא איך הם נשמעים ומתפקדים בזמן אמת.
למשל, שני זוגות רמקולים מיצרנים שונים יכולים להיות בעלי מפרט טכני קרוב מאוד ואפילו זהים על הנייר בדף היצרן או לפי המדידות המתפרסמות באתר כמו "סטריאופיל" ועדיין להישמע לנו שונה מאוד, אותו הדבר גם לגבי מגברים, dac…, וזה משום שיש עוד מספר פרמטרים מדידים וטכניקות שונות שיש לבצע כדי שנוכל להבין את ההבדלים בין המוצרים, מספר מדידות בסיסי לא מספיקים כדי להמחיש לנו את איכות השמע ואת ההבדלים בין המוצרים! לרוב הצרכן כלל לא חשוף לבדיקות ולמדידות אילו.

וכמו כל דבר בעולם, אין כזה דבר "מושלם", לכל דבר יש יתרון ויש חיסרון. וכמו בכל תחום יש גם את הטעם אישי שמאוד משפיע על בניית המערכת של כל אחד ואחד מאיתנו. ולכן האוזן האנושית בסופו של דבר היא הכלי "המדידה" החשוב ורק ע"פ האוזן יהיה ניתן לבצע fine tuning מושלם ולהגיע לאיזון וכיול מושלם של המוצר. אבל לומר שהמדידות לא חשובות כלל ואי אפשר להבין מהם כלום? זו טעות גמורה!

עם זאת, זה ידוע שבענף היי אנד יש גם הרבה אחיזת עיניים, אך אף יצרן לא יודה בכך מאינטרסים שיווקיים. חלק מהמוצרים עושים את העבודה, וחלקם האחר פחות או כלל לא עושים הבדל שמיע למעט היופי בעיניים, היוקרה, תחושת בטן, הרצון והציפיה של הצרכן לשמוע את ההבדל (היא אשליה בלבד).
יצרנים קצה רבים כבר מזמן הבינו שלמכור לפי אריזה יפה, תמחור גבוה (מה שיקר נתפס בעני רבים גם כטוב יותר, הרי למה הוא יקר?) ומיתוג זה המפתח להצלחה, איכות הצליל הינו כבר מזמן במקום השני או אפילו השלישי בחשיבותו וזה כי רוב הצרכנים קונים עם העיניים, ביקורות , מיתוג ותחושות בטן.

ולגבי מבחן עיוור, יש אודיופילים הטוענים שמבחן עיוור הוא לא נכון לביצוע. ואני שואל האם עיוור לא יכול לבחון ציוד אודיו, או יותר מזאת, לא יכול להיכנס להגדרה "היוקרתית" של להיות אודיופיל? זה מחזק את הטענה של "שומעים עם העיניים" חומר למחשבה.)

שיהיה לכולנו המשך יום נפלא והרבה מוזיקה טובה :)


היי,
מספר שאלות... ציוד שנמדד יותר טוב בהכרח ישמע יותר טוב?
איך אתה מבין ממכשיר המדידה מה אופיו של הסאונד? (חם, קר, מלא, שמן, עגול, אנליטי, חסר חיים וכו) הרי כל אלה כולם ללא יוצא מן הכלל הן תחושות.
זה שאתה בא לפה ומצהיר "הכל מדיד"... נו, בחייאת.. לא מתווכחים על זה.. שהסאונד משתנה, ברור שיש מכשיר מדידה שיצביע על השינוי, אבל מפה ועד לתרגם את המדידה לסאונד, האופי שלו והחוויה שהוא נותן, וואלה יש מרחק גדול.
 

נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני חושב ש OZKOL צודק - בהחלט הכל מדיד.

מצד שני אני חושב שכנראה היצרנים והמתכננים לא יודעים ולא מכירים את כל המדידות הנדרשות וגם אין להם את המכשירים המתאימים.
מצד שלישי, מדידות של המכשיר עצמו בלבד אינם מספיקות, כי נדרש שהם יהיו רלוונטיות ובהתאמה גם לאופן הפיענוח של הסאונד במוח הממוצע.
כלומר, כדי ש OZKOL יהייה צודק וגם ניתן יהייה ליישם את טענתו - הדרך כנראה ארוכה מאוד.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
היי,
מספר שאלות... ציוד שנמדד יותר טוב בהכרח ישמע יותר טוב?
איך אתה מבין ממכשיר המדידה מה אופיו של הסאונד? (חם, קר, מלא, שמן, עגול, אנליטי, חסר חיים וכו) הרי כל אלה כולם ללא יוצא מן הכלל הן תחושות.
זה שאתה בא לפה ומצהיר "הכל מדיד"... נו, בחייאת.. לא מתווכחים על זה.. שהסאונד משתנה, ברור שיש מכשיר מדידה שיצביע על השינוי, אבל מפה ועד לתרגם את המדידה לסאונד, האופי שלו והחוויה שהוא נותן, וואלה יש מרחק גדול.
אענה לשאלתך למרות שהיא הופנתה ל OzKol- כמובן הוא מוזמן לחוות גם את דעתו.

צליל חריף (בשפתך -קר, צרחני, אנליטי) או עמום (בשפתך -עגול, שמן, חסר חיים) בהחלט ימדדו ע"י עקום ה Frequency Respones של "סך המערכת" .

בגדול , דגש בגדול, המדידות יהיו כדלהלן:
חריף - הצליל מודגש בגבוהים
עמום - מונחת בגבוהים
שמן - מודגש באיזור הבאס/המיד הנמוך וזה רק חלק קטן מהדוגמאות האפשרויות

כמובן שיש עוד מס' גורמים מדידים (*) שקובעים את "אופי הצליל" אבל ה-FR הוא הגורם הדומיננטי מביניהם.

(*) דמפינג פקטור - שליטה על הרמקול במיוחד שמיע באיזור הבס.......עיוותים מסוג מסויים (זוגי או אי זוגי) - עושר הרמוני שיכול להיות נעים -זוגי או לא -אי זוגי ....וכו'
 
נערך לאחרונה ב:

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
67
נקודות
28
אענה לשאלתך למרות שהיא הופנתה ל Oz Kol.

צליל חריף (בשפתך -קר, צרחני) או עמום (בשפתך -עגול, שמן, חסר חיים) בהחלט ימדדו ע"י עקום ה Frequency Respones של סך המערכת .

בגדול , דגש בגדול, המדידות יהיו כדלהלן:

חריף - הצליל מודגש בגבוהים ......עמום - מונחת בגבוהים .....שמן - מודגש באיזור הבאס/המיד הנמוך

כמובן שיש עוד מס' גורמים מדידים (*) שקובעים את "אופי הצליל" אבל ה-FR הוא הגורם הדומיננטי מביניהם.

(*) דמפינג פקטור - שליטה על הרמקול במיוחד שמיע באיזור הבס.......עיוותים מסוג מסויים - עושר הרמוני נעים או לא נעים ....וכו'


צר לי ידידי רוברט... זה פשוט לא נכון... לדעתי כמובן(ורד)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
להקשיב, ובעיקר להרגיש את המערכת.
אין שום בעיה, אבל כמו שכתב OzKol מהנדסים לא יכולים לפתח רמקול לדוגמא על פי הרגשה - מודדים ורק אז מבצעים כיוונון לפי האוזן.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
67
נקודות
28
אתן לך דוגמא, חדר הוא חלק מהמערכת, חלק מאוד גדול.
כשמודדים חדר, מודדים תוצאה סופית של כל המערכת ז"א כל שרשרת הציוד+החדר - שזה מה שאנחנו שומעים בפועל.
יופי, עכשיו אם אנחנו מניחים שככול שגרף הFR מאוזן אזי הסאונד מאוזן- זו הטעות.
למה זו טעות? כי הלכתי בעצמי ושמעתי חדרים שנמדדים מאוד "יפה" עם גרף מדהים... והסאונד? ז"א החוויה שלי.. אממ.. בעדינות, איך אגיד? פח!
עוד דוגמא? יאללה בשבילך הכל רוברט (ורד)
תקרא פה באתר את הראיון של נמר עם הבעלים של חברת HEGEL, חברה שאני מאוד מכבד.
שם אומר הבחור בפירוש, שאחד המגברים שלהם בזמן הפיתוח ובמעבדה נמדד מדהים, כשהגיע למבחן האזנה, כל המאזינים שללו אותו!
חזרו לעבודה והפעם המדידות היו נראות פחות טוב, אבל חווית האזנה היתה טובה.

קיצר רוברט, במקום למדוד, תקשיב.(ורד)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
וצר לי, אך עדיין לא שמעתי מוצר שנמדד טוב ונשמע גרוע, וגם לא שמעתי מוצר שנמדד גרוע ונשמע טוב!
כפי שאמרתי, צריך לדעת מה למדוד ואיך...

למגבר Rega Brio יש נתונים מזעזעים על הנייר כפי שמפורט בבדיקות שעשה לו מגזין stereophile והוא נחשב לכזה שנשמע טוב ולא חסר דוגמאות.
כפי שהביאו את הדוגמה של hegel בעולם הלא ודאי ומתמטי של חוויית השמע נדרש לפעמים "קילקול" של נתונים מושלמים כדי לגרום למוח הרגשה של הדבר האמיתי, ולא רק זאת: מתכנני אודיו לוקחים נתונים יבשים של קבל ובוררים לפי האוזן בלבד מתוך קבוצה של זהים לחלוטין, BC מול Nichicon למשל וכך בשאר שאר הרכיבים, אז אם אין הבדל בספקס לדברי רוברט קבל נישיקון שיש לו אופי שמנמן יראה זאת על הספקטרום? אני בספק.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
מבלי להשמיץ, יש יצרני אודיו קטנים (שנחשבים מעולים) שאין להם כסף לקניית ציוד מקצועי למדידה (או ביצוע מדידות במעבדות חיצוניות) , בשבילי מספיק שאני רואה כמה השקיעו בקופסה (יותר נכון לא השקיעו) ולהבין שעם יצרן כזה לא שווה להתעסק,
אין יצרן AUDIO רציני וגדול שלא יבצע מדידות על מנת לעמוד בסטנדרטים מסויימים, נכון שגם מבחן האזנה קובע, אבל עדיין הכל חייב להיות בתוך ספציפקציות מסוימות,
ויכול להיות שה Audio נשמע מדהים, אבל גם מראה עיניים חשוב....
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
לא נראה לי שיש פה מישהו שחושב שמדידות הן לא חלק אינטגרלי מתהליך פיתוח של מוצר.
אבל באופן משעשע, כל אלה שמתרכזים בשיח על מדידות, משום מה עושים קפיצה אוטומטית למבחנים עיוורים. אלו הם שני נושאים שאין ביניהם קשר.

ההנחה שכל דבר מדיד באודיו, והעובדה שכל יצרן אודיו ששואף למוצרים שנשמעים טוב מסתמך על מדידות רבות, שתיהן לא אומרות שמבחן עיוור יחיד הוא הדרך הנכונה לבדוק הבדלים בין כבלים. או מגברים.
 

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
היי,
מספר שאלות... ציוד שנמדד יותר טוב בהכרח ישמע יותר טוב?
איך אתה מבין ממכשיר המדידה מה אופיו של הסאונד? (חם, קר, מלא, שמן, עגול, אנליטי, חסר חיים וכו) הרי כל אלה כולם ללא יוצא מן הכלל הן תחושות.
זה שאתה בא לפה ומצהיר "הכל מדיד"... נו, בחייאת.. לא מתווכחים על זה.. שהסאונד משתנה, ברור שיש מכשיר מדידה שיצביע על השינוי, אבל מפה ועד לתרגם את המדידה לסאונד, האופי שלו והחוויה שהוא נותן, וואלה יש מרחק גדול.

שלום אהרון ולחברי הפורום,
ציוד מדידה היינו חלק מתהליך הפיתוח, ציוד מדידה היינו כלי חובה למי שרוצה לעשות זאת טוב ונכון. אין אני אומר שהאוזן לא נמצאת בתהליך הפיתוח כלל, מה שבעצם אני אומר, שרק עם ציוד מעבדה המתאים בשילוב עם האוזניים יהיה ניתן לייצר רמקולים טובים (או ציוד אחר).

ולגבי צליל חם, קר, עגול, אנליטי ועוד.... ניתן לראות את כל זה במדידות ללא בעיה, הבעיה היא שהרבה לא יודעים איך לקרוא אותם (בעצם זו לא בעיה, הצרכן צריך רק להקשיב, העבודה הקשה היא על המהנדס :) ).
מעבר לזה, אני יכול גם מבלי לשמוע, לקחת 2 דרייברים שונים ולומר לך רק מהניתוח שהעשה עליהם אצלי במעבדה, איזה מ 2 הדרייברים ישמע "סתום" ואיזה "פתוח",ואיזה יותר "פאנצ'י" ועוד... אבל בסופו של דבר רמקול זה לא רק דרייברים, יש עוד פרמטרים רבים שמשפיעים על הצליל הסופי... ושוב, זה מצריך המון ניסיון ולמידה.

הדיון לא בא להקניט את הצרכן הסופי כמובן, אבל אני לא מבין למה אתם שוללים את נושא המדידות ונעמדים על שלכם מבלי שהתעסקתם בתחום הזה... בתור צרכן אתה צריך להיות שמח שמהנדס עובד קשה גם עם האוזן וגם עם המדידות ובאמת בוחר עבורך את הטוב ביותר (לטעמו של המהנדס)... לדעתי זה מצביע על מקצועיות, ידע ועניין... האם היית קונה רמקול (שבנוי מעל ל 1Way) שתוכנן רק ע"פ האוזן? אני עוד לא שמעתי שום רמקול DIY שתוכנן "בשלט רחוק" ע"י איזה מהנדס מחו"ל ורק לפי האוזן ונשמע לטוב טעמי! ויש לא מעט כאלה בארץ, ואז אותם אנשים הולכים ומשדרגים את החלקים בקרוסאובר לחלקים של duelund בעשרות אלפי שקלים ומדמיינים שעכשיו זה נשמע להם טוב יותר... זה לדעתך הפתרון לצליל טוב? כי לדעתי לא.

שיהיה המשך יום נעים :)
עוז קול
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
[
שלום אהרון ולחברי הפורום,
ציוד מדידה היינו חלק מתהליך הפיתוח, ציוד מדידה היינו כלי חובה למי שרוצה לעשות זאת טוב ונכון. אין אני אומר שהאוזן לא נמצאת בתהליך הפיתוח כלל, מה שבעצם אני אומר, שרק עם ציוד מעבדה המתאים בשילוב עם האוזניים יהיה ניתן לייצר רמקולים טובים (או ציוד אחר).

ולגבי צליל חם, קר, עגול, אנליטי ועוד.... ניתן לראות את כל זה במדידות ללא בעיה, הבעיה היא שהרבה לא יודעים איך לקרוא אותם (בעצם זו לא בעיה, הצרכן צריך רק להקשיב, העבודה הקשה היא על המהנדס :) ).
מעבר לזה, אני יכול גם מבלי לשמוע, לקחת 2 דרייברים שונים ולומר לך רק מהניתוח שהעשה עליהם אצלי במעבדה, איזה מ 2 הדרייברים ישמע "סתום" ואיזה "פתוח",ואיזה יותר "פאנצ'י" ועוד... אבל בסופו של דבר רמקול זה לא רק דרייברים, יש עוד פרמטרים רבים שמשפיעים על הצליל הסופי... ושוב, זה מצריך המון ניסיון ולמידה.

הדיון לא בא להקניט את הצרכן הסופי כמובן, אבל אני לא מבין למה אתם שוללים את נושא המדידות ונעמדים על שלכם מבלי שהתעסקתם בתחום הזה... בתור צרכן אתה צריך להיות שמח שמהנדס עובד קשה גם עם האוזן וגם עם המדידות ובאמת בוחר עבורך את הטוב ביותר (לטעמו של המהנדס)... לדעתי זה מצביע על מקצועיות, ידע ועניין... האם היית קונה רמקול (שבנוי מעל ל 1Way) שתוכנן רק ע"פ האוזן? אני עוד לא שמעתי שום רמקול DIY שתוכנן "בשלט רחוק" ע"י איזה מהנדס מחו"ל ורק לפי האוזן ונשמע לטוב טעמי! ויש לא מעט כאלה בארץ, ואז אותם אנשים הולכים ומשדרגים את החלקים בקרוסאובר לחלקים של duelund בעשרות אלפי שקלים ומדמיינים שעכשיו זה נשמע להם טוב יותר... זה לדעתך הפתרון לצליל טוב? כי לדעתי לא.

שיהיה המשך יום נעים :)
עוז קול
ככל הזכור לי, את הרמקולים של ה-BBC פיתחו ע"י שמיעה בלבד, של המהנדסים באולפן ההקלטות, ולאחר מכן בחדר הפיתוח, כך "שלא הכל מדיד", ולא בהכרח רמקולים שנמדדים פצצה, נשמעים פצצה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור