כמה כדאי להשקיע במצלמה? האם מצלמה יקרה טובה יותר ממצלמה זולה?


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
נפלתי לפני ימים אחדים במקרה על השוואה בין מצלמה DSLR יקרה של קנון שעלותה 3,800 אירו לבין מצלמת DSLR זולה של קנון שעלותה כ 200 אירו.

להפתעתי, המסקנות של הבדיקה היו שמהיבט של איכות התמונה, ההבדל בין המצלמות זניח. חשוב להדגיש שכל הבדיקות בוצעו על מסך מחשב.

בסיכום, הבוחן טען שהיתרון היחידי של המצלמה היקרה שהיא בנויה הרבה יותר טוב מהמצלמה הזולה ולכן היא הרבה יותר עמידה לעבודה קשה, טלטולים ומכות, מה שהופך אותה מתאימה לצלמים מקצועיים.
מסקנה נוספת, שיש חשיבות גדולה מאוד לעדשות, פחות לגוף. את המשפט הזה שמעתי פעמים רבות מומחים בתחום.

הסקרנות אחזה בי והתחלתי לשוטט ביו טיוב ויש לא מעט השוואות כאלה עם תוצאות דומות.

מה דעתכם?

אריה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
נפלתי לפני ימים אחדים במקרה על השוואה בין מצלמה DSLR יקרה של קנון שעלותה 3,800 אירו לבין מצלמת DSLR זולה של קנון שעלותה כ 200 אירו.

להפתעתי, המסקנות של הבדיקה היו שמהיבט של איכות התמונה, ההבדל בין המצלמות זניח. חשוב להדגיש שכל הבדיקות בוצעו על מסך מחשב.

נפלתי על בדיקה של איזה מגברון ב-200$ מדיוטי פרי למרק לוינסון.
מבחינת איכות השמע? הכל אותו דבר

מה דעתך?

---

מה שכן, בהחלט יכול להגיד על כבלים. רק שבמקרה זה 3800 יורו לא מבטיח איכות בניה טובה יותר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
אני בכלל אומר שאנשים יקנו איפון XS במקום מצלמה בכאילו. מספיק טוב בשביל אלבום משפחה, טיול.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אם לוקחים מצלמות DSLR עם חיישן קרופ (APSC) מדגמים האחרונים אז כל הדגמים האלו יהיו בעלי חיישן זהה, כך שאיכות התמונה של כל המצלמות האלו יהיו זהות, לדגמים היקרים יותר יהיה גוף מוצלח יותר, חזק יותר עם יכולת תפעול טובות יותר, מערכת פוקוס טובה יותר ועוד יתרונות, אבל לא משהו שקשור ישירות לאיכות התמונה.

כך שלדעתי אם לוקחים מצלמה ללא מראה ומצלמת DSLR מהדגמים האחרונים, בעלי חיישן בגדול זהה יש סיבוי שנקבל את אותה איכות התמונה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לדעתי בהקשר של מה שווה להשקיע במצלמה יקרה או זולה - זו שאלה למאוד לא הגיונית.
הגיוני לשאול איזה דגם מצלמה מתאים לדרישות ולצרכים, או יותר נכון איזה איזה סט אפ של מצלמה ועדשה (או עדשות) יתאים.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אריה, אני אשמח מאד לקבל קישור לאותה ביקורת...
גם אני רוצה להשקיע 200 אירו במקום אלפים..

אני למדתי מנסיוני, במרום גילי שאני לא מספיק עשיר לקנות מוצר זול..
What you pay is what you get
וכל המושגים VMF (למעט מקרי קיצון) לא שכנעו אותי...גם לא במערכות קול
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אריה, אני אשמח מאד לקבל קישור לאותה ביקורת...
גם אני רוצה להשקיע 200 אירו במקום אלפים..

אני למדתי מנסיוני, במרום גילי שאני לא מספיק עשיר לקנות מוצר זול..
What you pay is what you get
וכל המושגים VMF (למעט מקרי קיצון) לא שכנעו אותי...גם לא במערכות קול

ואיך ביקרות מסוימת על ציוד מסוים תעזור לך לקבל החלטה על מה שמתאים לך?
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
ואיך ביקרות מסוימת על ציוד מסוים תעזור לך לקבל החלטה על מה שמתאים לך?

לקרוא ביקורת לא עולה כסף (בינתיים)..
ולקרוא ביקורת אחת ממומחה שאני מעריך את דעתו ו/או ממספר גדול של משתמשים שיש להם ציוד כמו שלי יכול לתת לי כיוון, כמובן, הכל בהתאם לצרכי הצילום שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
יש כמה מצלמות עם סנסור 50מפ של סוני, כולם מצלמים אותו דבר?
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,295
מעורבות
770
נקודות
113
פגשתי הרבה בולשיט ברשת אך כזה דבר טרם..:)
כמה שלא תהיה תוצאה סבירה למצלמה של 200$ איך אפשר להשוות עת תוצאה של מצלמה מקצועית ועדשות מקצועיות?
זה אפילו וכנית בלתי אפשרית לדעתי.
הכול יחסית טוב ויפה בתנאי תאורה טובים, ברגע שמגיע שמש/חושך- נגמר הסיפור, עדיין חוקי אופטיקה לא ביטלו בעולם ...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
יש כמה מצלמות עם סנסור 50מפ של סוני, כולם מצלמים אותו דבר?

מה הקשר של MP לגודל חיישן?

אני מדבר חיישן מאותה שנה מול חיישן אותו חיישן בדיוק במצלמה אחרת - אז ברור שאיכות התמונה תיהיה מאוד דומה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
מה הקשר של MP לגודל חיישן?

אני מדבר חיישן מאותה שנה מול חיישן אותו חיישן בדיוק במצלמה אחרת - אז ברור שאיכות התמונה תיהיה מאוד דומה

אותו סנסור בדיוק.
מוזר לי שיש ויכוח דווקא איתך.

בעיניי אריה, איכות תהיה "דומה מאוד"
בעיניי צלם - הוא מיד יצביע על שוני
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,295
מעורבות
770
נקודות
113
חיישן דבר חשוב אך שאר רכיבי המצלמה ובטח עדשות - דבר הרבה יותר חשוב וזה (לתפיסתי) מה שגורם לצילום להיות איכותי
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
סתם דוגמה "מהחיים" - ל-X1D טווח דינמי גדול יותר מזה של פוג'י. מעבר לזה ש-X1D עובדת אחרת לגמרי עם leaf shutter. אני הבנתי שפוקוס מחוץ לשיח (למה?)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
@arye.gur
מסקנה נוספת, שיש חשיבות גדולה מאוד לעדשות, פחות לגוף. את המשפט הזה שמעתי פעמים רבות מומחים בתחום.

בצילום,כמו בנצרות,יש שילוש קדוש:
העדשה,המצלמה (גוף) והצלם.

רק ה"צלם" בהחלט יתכן והשאר תלויים זה בזה ובעובדה שמשהו ידחוף את עינו לעינית ויצלם תמונה.

בא נתעלם רגע מהצלם ונצא מהנחה שמדובר במשהו חובב ובתחילת דרכו (כי שאלת העדיפות לגוף או לעדשה היא שאלה של...מתחילים). אז זה נכון,כפי שרמזת בציטוט דלעיל,שעדיף להשקיע בעדשה טובה לחבר לגוף בינוני ולדעת לתפעל את השניים בצורה המיטבית.

התמונה הטובה היא קודם כל צלם שמבין מה הוא עושה,יודע מה הוא רוצה להשיג ומצליח לקמבן קומפוזיציה שיש בה סיפור/אמירה ולא סתם הנצחה של רגע.

סט של עדשת הקיט ומצלמת הכניסה (ולא משנה של איזה יצרן זה נכון לכולם) וסט של עדשת הקיט והמילה האחרונה במצלמות של היצרן יתנו אותה תוצאה,גם אם הצלם "קוסם",כי המגבלה של התמונות היא בעדשה.

מכאן נובע שהחלק שהכי חשוב להשקיע בו זו העדשה,אחר כך בידע בצילום ובידע בתתפעול מצלמה ואז בגוף עצמו.

ובכל זאת למה אנשים כן מתקדמים במעלה הדגמים של היצרנים (ושוב לא משנה איזה יצרן ואיזו טיפולוגיה - זה נכון לכולם)?

התשובה פשוטה: כי גוף מתקדם נותן תכונות ואפשרויות מתקדמות,למשל: אטימות למים,יכולת לקנפג כפתורים יעודיים לשימוש הצלם,יכולת לצלם יותר תמונות בשנייה,יכולת שליטה בפונקציות שונות של המצלמה וכו. זאת אומרת: כשיש עדשה/עדשות טובות מאוד,צלם מנוסה שיודע מה הוא עושה וגם למה או אז לדגמים המתקדמים יותר יש יתרון במגוון פעולות ופונקציות שלא נמצאות בדגמי כניסה.

האם זה מיצר תמונות טובות יותר? שובות עין יותר?

התשובה היא כן אבל...והאבל הוא שהתמונות טובות יותר,שובות עין יותר לא בגלל הגוף המתקדם והעדשות היקרות אלא בגלל הצלם המנוסה יותר ואשר יודע לתפעל את המצלמה כדי להוציא אל האור את אותן תמונות יפות שובות העין.

לסיכום:
בלי קשר לטיפולוגיה של המצלמה וליצרן שלה ושל העדשות:העדיפות,של הצלם,היא לעדשה,אחר כך לגוף ומעל הכל לידע בצילום וידע בתפעול הסט. אחר כך,עם הניסון ועם ה"אוכל" בא "התיאבון" ופה נכנס לתמונה הגוף המתקדם יותר.

מנחם
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
עדשה בנויה לגוף מסוים,
עדשה של Canon שנבנת עבור 5D לא תיתן אותן תוצאות על 7D
 

yanai

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
עדשה בנויה לגוף מסוים,
עדשה של Canon שנבנת עבור 5D לא תיתן אותן תוצאות על 7D

עדשה שנבנתה עבור פ"פ לא תתאים לקרופ, מכיון שהעדשה ''רואה'' הרבה יותר מהחיישן.
אבל ישנןו עדשות שמותאמות לשניהן, והתוצאה אמורה להיות שווה.
שוב, במסגרת ההפרש של כמות האור שקולט הפ"פ, מול הקרופ.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
יצרני העדשות (שכוללים את יצרני המצלמות שמיצרים,גם,עדשות ויצרני עדשות צד ג כמו סיגמה טמרון ויש עוד כמה) מיצרים עדשות לפי תבריג ורק לפי תבריג ועל פי התבריג בלבד.



ללא תלות ביצרן המצלמה כול היצרנים מיצרים תבריג שונה למצלמות הקורפ שלהם ואחר למצלמות הפול פריים.



לא תלות ביצרן העדשות עדשה שנועדה להתברג במצלמת פול פריים תוכל להתברג גם למצלמות,של אותו יצרן,שהן קורפ ואפילו...זה יעבוד ואפילו...יעשה תמונות מצוינות.



הפוך,עדשה של יצרן כלשהו למצלמה של יצרן,כלשהו,שלה תבריג קורפ ורוצים לחבר למצלמה עם תבריג FF פה כבר יש בעיה. במצלמות ה DSLR עדשות תבריג הקורפ מגיעות קרוב יותר לחיישן וחיבור שלהן לתבריג במצלמת FF עלול לגרום לנזק פיזי לחיישן של המצלמה,וגם,לחושך בפינות של התמונה. במצלמות ללא מראה,אינני מנוסה אמפירית אבל למיטב ידעתי,הכלאה שכזו יוצרת עיוותים בתמונה שקשה להיפטר מהם גם עם תוכנות העריכה באשר הן. לפחות בקנון חיבור עדשות לתבריג קורפ בלבד לגוף FF יכול לגרום נזק פיזי פרמננטי ויקר מאוד לחיישן.



למה אותה עדשה על גוף ברמת כניסה ועל גוף ברמת הפרו תיתן תוצאות שונות?

כי: נכון לגוף ברמת כניסה ולגוף של רמת הפרו אותו החיישן אבל בזה נגמר המשותף ביניהם,כל מה שעובר האור מהעדשה לחישן ועד שהוא הופך לקובץ בינארי,שנקרא תמונה,התהליך והדרך הזו שונים מאוד בין מצלמת הכניסה לזו הפרו.



ויש עוד "כי" אחד: מי שכבר מרשה לעצמו לרכוש ולהשתמש בגוף פרו יודע להוצא ממנו את המיטב ולכן עם אותה העדשה,אבל לא בהכרח אותו הצלם,גוף הפרו יתן תוצאות טובות יותר ולפעמים תוצאות שגוף רמת הכניסה – לא בטוח שיכול לקמפז גם עם עין הצלם המנוסה מביטה דרכו.



אז ולסיכום:



אותו גוף ואותו חיישן אבל בזה נגמר המשותף למצלמות,ולא משנה איזה יצרן,ברמת הכניסה ולמצלמות הפרו.



עדשות נבנות לתבריג מסויים וגם לקרופ ו/או ל FF אבל בשום אופן לא נבנות לדגם מסויים של מצלמה – השוני באיכות התמונה בין מצלמת הפרו למצלמת הכניסה קשור הרבה מאוד לתכונות של המצלמה וקשור קשר ישיר ובלתי ניתן לניתוק לצלם עצמו ולידע שהוא יכול להשתמש בו כדי למצות מ"אותו החיישן" את המיטב.

ולמען הסר ספק ולהוכיח שעדשת FF רואה גם רואה כשהיא על תבריג קרופ אני מצרף שתי תמונות שצולמו בגוף קנון 80 D (מצלמת קורפ) עם עדשת קנון 70-200 שהיא עדשת FF ותחליטו לבד אם היא (העדשה) "רואה" או לא....





מנחם.
 

תמונות מצורפות

  • _MG_0004.jpg
    _MG_0004.jpg
    KB 53.2 · צפיות: 381
  • _MG_0007.jpg
    _MG_0007.jpg
    KB 56.7 · צפיות: 355

Avner

אוהב את התחום
הודעות
321
מעורבות
46
נקודות
28
יש כמה מצלמות עם סנסור 50מפ של סוני, כולם מצלמים אותו דבר?
יש גם 100MP של פוג'י
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
יש גם 100MP של פוג'י

יש גם H6D, זה לא העניין.

יש כאן שתי טענות מוזרות בעיניי -
א. שתי מצלמות עם אותו סנסור נותנים את אותם ביצועיים
ב. מצלמה בכלל לא חשובה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור