ערב אודיופילי מהנה אצל יהודה


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
הקדמה
לאחר שכתבתי בפורום את "איך להקשיב למוזיקה" , קיבלתי הזמנות מאנשים שונים לבוא ולשמוע את המערכות שלהם , על מנת להקשיב ולתת את הרשמים שלי ,אז אני ממש לא אודיופיל מנוסה ,אך מצד שני נחמד להיפגש עם אנשים שונים עם תחביב זהה, לשמוע מוזיקה טובה עם בירה קרה ביד , ולדבר על אודיו , יש יותר כיף מזה ?

אחד הראשונים שפנה אליי הוא בחור מקסים בשם יהודה , שהבטיח להזמין אותי אליו לביקור , כמעט ושכחתי מההזמנה מכיוון שזמן רב עבר , אך שבוע שעבר יהודה סיפר לי שהBREAK IN של המערכת הסתיים , ואני חייב לבוא ולהאזין , אז באתי ..

אסטרטגיה
אחד השאלות שאותי הכי מעניינות תמיד הוא מה הקו המנחה בבניית סטאפ , מה חשוב לך במערכת שאתה בונה , מעניין היה לשמוע שהתשובה של יהודה הייתה "שקט" , וזה נורא מעניין כי זה תשובה שבחיים לא שמעתי , בדרך כלל אנשים מספרים על החוויה שהם מצפים לקבל מהסטאפ כמו מערכת שתרגש אותי , או מערכת שתאפשר לי לשמוע במשך שעות ארוכות , שקופה , שתהיה שקופה וכו' , בעוד שיהודה ציין את השקט כפרמטר העיקרי וכמה המערכת שלו שקטה יחסית למערכות אחרות ששמע , הוא תיאר את ההשקעה בכבילה (NORDOST מהסדרות הבכירות) ואת המעמד המיוחד שלו (SOLIDTECHׂ) , כאסטרטגיה למערכת שקופה ,מצד אחד אני מבין כמה חשוב השקט כבסיס למערכת טובה מצד שני בדרך הביתה לא יכולתי להפסיק לחשוב על הפטיפון האנלוגי החדש שלי ,ואיך שבעבר זה הטריף אותי ועכשיו אני ממש מחבב "פצפוץ" בתקליט מדיי פעם ופחות מחפש את המושלם והנקי ,חוץ מזה מערכת אחרת של חבר מערכת אחר שבעיני הייתה מושלמת נשמעה ליהודה פשוט לא שקטה , זה רק מראה לי כיצד אודיופילים שונים שומעים דברים אחרת , פשוט כי הם שמים את הדגש במקומות שונים ..

הסטאפ של יהודה

מקור
מחשב מיוחד של LAMPIZATOR שמשמש לSTREAMING וכיחידת ROON

DAC
הDAC גם כן של למפיזטור , מבוסס מנורות
upload_2019-5-15_20-16-48.png


הגברה

הגברה של LEEMA TUCANA ANNIVERSARY EDITION

file.php


רמקולים

הרמקולים הם של MARTEN , ומורכבים משני יחידות קרמיות 7" וטוויטר , למיטב זכרוני הם נקראים MARTEN MILES 5

marten-miles_5.jpg


אני חייב לציין שהאסתטיקה של המערכת נראית ממש מצוין , והיא מהמרשימות שראיתי , כל זאת בחדר האזנה יעודי של 8-10 מטר , בהמשך אולי אבקש מיהודה לצרף תמונה של הסטאפ שלו , כדי שתראו כמה היא יפה

האזנה
בתחילת ההאזנה , התחלנו במוזיקת גאז' שמענו את לאונרד כהן , ניל יאנג ופטרישיה בארבר ..

הרושם הראשוני שלי היה של הבמה , הזמר שר במרכז החדר , די קרוב אליי והתזמורת עטפה אותו , כאשר הייתה הפרדה מרחק ואווריריות נכונה בין הכלים , היה ממש נעים להאזין לVOCALS , וליאונרד כהן היה ממש בחדר איתנו

תוך כדי שמיעה של המערכת , נזכרתי שאני שומע מערכת דיגיטלית , למרות שלסאונד היה קסם אנלוגי , אני שמעתי את המערכת בסינרגיה , ולא יודע להצביע על מקור הקסם , אני מנחש שלLAMPIZATOR המנורתי מרכיב חשוב בעניין , אני חושב שעם כיסוי עיניים לא הייתי מסוגל להבחין שהמערכת אינה אנלוגית , וזו תוצאה מאד מרשימה

תוך כדי שמיעת השירים , הקשבתי שוב לבמה , היא הייתה מהמדויקות ששמעתי , יכולתי ממש לדמיין במרחב את כל הנגנים במדויק ובתלת מימד , יכולתי לשמוע את מיקום הקלידים בפסנתר , ואפילו שמעתי נגן גיטרה עם מיקום שהלך והשתנה ופשוט הבנתי שהנגן גיטרה נע על הבמה תוך כדי נגינה , זה היה ממש מגניב ..

בנוסף , ניסיתי להקשיב לשקט , ואכן המערכת של יהודה מצטיינת בשקט , וההשקעה בכבילה ובשיכוך השתלמה , בנוסף המערכת הייתה מאד מפורטת ורזולטיבית , אני מניח שלרצפת הרעש הנמוכה היה חלק נכבד בזה , אבל אני מנחש שהMARTEN הוא רמקול מאד שקוף ומפורט , והסטאפ האיכותי של יהודה מצליח לשמור על התכונות של הMARTEN

בהמשך דוד ביקש לשמוע קטעים של מוזיקה קלאסית מאתגרים יותר , הסימפוניה השנייה והחמישית של MAHLER , אני חייב לציין שאינני מבין גדול במוזיקה קלאסית , ועדיין בבמה של עשרות נגנים הצלחתי להבין בבירור מי מנגן והיכן הוא על הבמה , מצד שני כאן הרגשתי לראשונה שהבמה קרובה אליי מדיי ,והרגשתי את כל הפילהרמונית "יושבת לי על האוזן" , מזה אני מסיק שאני אוהב במה שהיא יותר LAID BACK , בייחוד שמדובר בסאונד עם עומס צלילים

קטע נוסף היה קטע פסנתר חזק של Yamamoto בשם Midnight sugar אני זוכר שהפסנתר היה מפורט להפליא אבל הסאונד שלו היה שונה מכל רמקול אחר ששמעתי , משהו בפסנתר הזה נשמע לי שונה מאיך שאני רגיל שפסנתר אמור להישמע ,אני לא יודע לאפיין את זה במילים אבל זה נשמע לי צליל יקר ומעט קר , ופחות מוזיקלי לאוזניי לפחות ,זה נשמע לי מאד מוכר , וניסיתי להיזכר מהיכן ..

בדרך הביתה נזכרתי .. , שמעתי את אותה נגינת פסנתר בהדגמה אצל זיו מאודיו זיפ , במערכת אחרת אנלוגית ומאד איכותית , שונה מכל מה שיש ליהודה למעט הרמקול שהיה גם של MARTEN (דגם אחר) , וזה היה תקליט מאד איכותי , והפסנתר נשמע לי אחרת ממה שאני רגיל , ופתאום נזכרתי ששמעתי את הצליל הזה גם במקרה של TIDAL בעבר , ושהמשותף לכל הSETUPS האלו זה רמקול קרמי

עכשיו , לפני שאתם מתנפלים עליי , אני לא רוצה לצאת בהכללות , או בהצהרות גורפות , יכול להיות שרמקולים קרמיים נשמעים אחרת לפי הסינרגיה שיש להם עם שאר הציוד , ועדיין , הניסיון המועט של עבדכם הנאמן , אודיופיל מתחיל , הוא של צליל בגוון קרמי , זה כל כך שונה מגוון הסאונד שאני רגיל לשמוע , מעניין שגם גיא חורש שהיה בעל ציוד דומה לשלי סיפר על חוויה דומה , אני לא חושב שזה נובע מכך שלכל האודיופילים מפתח תקווה יש טעם דומה , אני מניח שהסיבה היא שהטעם המוזיקלי שלנו , והסטאפ שהיה לנו (עד שגיא החליף) היה בגוון סאונד דומה , אבל על כך בהמשך ..

שמענו עוד קצת מוזיקה קלאסית עם אותם מאפיינים , הבמה הייתה קרובה מדיי , והפסנתר מדויק מאד , אבל נשמע קר ותוקפני מדיי לאוזניי , בנוסף הכלים על הבמה הקרובה המשיכו "להתקיף" אותי , וביקשתי לחזור לסגנון מוזיקה אחר ..

ביקשתי מיהודה להשמיע כמה קטעים שאני אוהב במיוחד (לאונרד כהן מהופעה חיה והרכב ספרדי) ופתאום המערכת "התחפשה" למשהו אחר לגמרי , היא חזרה להיות עם VOCALS מדויקים ומפורטים , והגיטרות היו נעימות ורומנטיות , וחזר לי החיוך לפנים.

סיכום
הייתי רוצה להתחיל בתודה ענקית ליהודה היקר על אירוח למופת , היה ממש כיף , חוץ מזה שיש לך משפחה מדהימה ואתה אדם מקסים , עם אהבה וPASSION למוזיקה טובה , איזה כיף להכיר אותך

מעבר לזה , אני חושב שיהודה בנה מערכת מאד מיוחדת , יש לה במה ענקית ומדויקת , שקט מטורף , היא מפורטת להפליא חוץ מזה שהיה נשמעת אנלוגית , שזה המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לסטאפ דיגיטלי.

המערכת של יהודה גם לימדה אותי הרבה על מה שאני אוהב , כשחזרתי הביתה , שמעתי את הOPERA DIVA CALLAS , האיטלקיה החמודה שלי , וחשבתי לעצמי על יהודה והסטאפ שלו , ועליי בסלון , אז המערכת של יהודה בליגה אחרת , אין בזה בכלל ספק , אם זה שקט , פירוט ובמה ,אני מניח שאמנם זה סטאפ ברמת מחיר אחרת לגמרי , אבל אני חושב שיהודה ואני שונים זה מזה , ומחפשים גוון סאונד שונה , וכנראה בשל כך גם בנינו את המערכת שלנו סביב אלמנט המרכזי (רמקולים) בגוון צליל שונה לחלוטין , וכמו שאריק איינשטין רגיל "להיות בבית עם התה וללימון ולספרים הישנים" כך אני חושב שהאיטלקיה החמודה שלי מוזיקלית להפליא , אני מסוגל להקשיב לה שעות , ולי היא הכי מתאימה בעולם , קצת כמו אשתי (חוץ מהקטע של להקשיב שעות .. ;))


"אבל אני אוהב להיות בבית
עם התה והלימון והספרים הישנים
כן, אני אוהב להיות בבית
עם אותה האהובה ועם אותם ההרגלים
אוהב להיות בבית

תודה יהודה , תמשיך לשמוע מוזיקה טובה ..

1630792-46.jpg
 

תמונות מצורפות

  • upload_2019-5-15_20-16-48.png
    upload_2019-5-15_20-16-48.png
    KB 175 · צפיות: 523
  • upload_2019-5-15_20-17-47.jpeg
    upload_2019-5-15_20-17-47.jpeg
    KB 5.6 · צפיות: 249
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
רונן יקירי,
אתה כישרון מבוזבז בהייטק, יש לך יכולת כתיבה נפלאה המרתקת את הקורא.
כיף לקרוא על החוויות שלך אצל החברים.
כיף לי להשוות את הניתוח שלך לסטאפ של יהודה לזה של דויד ולאלו שלי... כמוך גם אני חשתי אצל יהודה בצליל ״קרמי״ רק שאצל יהודה העסק עובד בשל השילוב המוצלח של חלקי הסטאפ השונים שבראש ובראשונה מנגנים מוזיקה בהרמוניה.
אפרופו, אתה כמובן מוזמן לביקור ולהאזין סטאפ שרובו השתנה מאז הפעם הקודמת ;)
 

haim sultan

חבר משקיען
הודעות
730
מעורבות
291
נקודות
63
יהודה הזמין אותי ואני לא מתכוון לוותר על ההזמנה!
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
רונן יקירי,
אתה כישרון מבוזבז בהייטק, יש לך יכולת כתיבה נפלאה המרתקת את הקורא.
כיף לקרוא על החוויות שלך אצל החברים.
כיף לי להשוות את הניתוח שלך לסטאפ של יהודה לזה של דויד ולאלו שלי... כמוך גם אני חשתי אצל יהודה בצליל ״קרמי״ רק שאצל יהודה העסק עובד בשל השילוב המוצלח של חלקי הסטאפ השונים שבראש ובראשונה מנגנים מוזיקה בהרמוניה.
אפרופו, אתה כמובן מוזמן לביקור ולהאזין סטאפ שרובו השתנה מאז הפעם הקודמת ;)

תודה על הפידבק , כיף לשמוע ..
אדבר איתך בקרוב , יש לי הרגשה ממש טובה לגבי ההפתעות שערן הביא לך לאחרונה ..
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
הצלחתם לבלבל אותי
פוסט כפול על אותה אדם ומערכת.
הפעם לשם שינוי יש צילומים.
יפה לקרוא ולדעת (ורד)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
רונן. לפי דעתי התחושה של במה קרובה מידי, הפילהרמונית שיושבת על האוזן נובעת מאופיו של המגבר.
זהו מגבר עם מוזיקליות עסיסית יוצאת דופן ודחיפה שגם סטים פרה\פאואור עתירי וואטים לא תמיד נותנים, גם אני הרגשתי את מה שאתה תיארת ששמעתי את המגבר הזה ופעם תיארתי אותו כהיפופוטם שרוקד בלט נהדר.
השילוב של הצליל הרווי ומלא הרגש של מגבר זה שמזיז כל רמקול, ויותר מידי גם ממשהו טוב זה לא הכי, בשילוב עם הדיוק והעדינות השמיימיים של הלמפיזטור, כבלי נורדוסט הזכים כבדולח שלטעמי נובעים מסינון של תדרים מסויימים, הצלילות של הרמקולים הקרמיים שמאזנים את המגבר, החשמל האיכותי כפי שתיארתם שזה אלף בית לכל מערכת, שיכוך וישיבה בחלל אינטימי מביאים לתוצאה הנהדרת שתיארתם, אם בנדל"ן הדבר הראשון החשוב זה מיקום הרי שבאודיו זו ההתאמה.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
הטוקנה הזה הוא בהחלט מגבר מדהים. על הנייר 150w (וכמעט מכפיל את עצמו) אבל בפועל הוא חזק מלא מעט מגברים של 250w. לא הצלחתי לעבור איתו רבע ווליום מבלי להרעיד את הבית. אבל מעבר לעצמה שלו הוא אחד המגברים המפורטים ביותר שיצא לי לשמוע, וכשאני מדבר על פירוט אני מתכוון לכל האספקטים של המושג שהם מבחינתי
1) היכולת לשמוע תפקידים מלודים או קצביים ברקע שבהגברות לא מספיק איכותיות נבלעות ולא נשמעות בבירור.
2) היכולת לשמוע בבירור מרקם מציאותי ועשיר של כלים ושירה.
3) היכולת לשמוע אפקטים שנעשו במיקס.
4) היכולת לשמוע את החלל האקוסטי של ההקלטה.
המגבר הזה מצטיין בכל אלו.
העניין היחיד שהיה לי קשה איתו זה חוסר עידון מסויים בגבוהים (אני מתכוון לגבוהים בסגנון מעודן כמו בהגברות של פאס, גריפון או mbl שהם מעודנים בצורה מאוד שונה אבל מעודנים) הלימה ניטראלי לחלוטין. בלי שום צבע או עידון מלאכותי (שלפעמים בנאדם יכול לחפש). זה לא אומר שאי אפשר לעדן אותו, עובדה שיהודה הצליח. עם הכבילה הנכונה והמקור הנכון הוא הגיע איתו לעידון נפלא שעדיין נשמע ניטראלי מאוד ולא צבוע. כמובן שהכבילה אצל יהודה היא החלק המושקע והיקר ביותר בסטאפ.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
נראה לי שאנחנו על אותו הגל, רונן הזכיר בעיה של פרונטליות יתר, ושזו באה עם כוח שיכול להיות על גבול הברוטאלי זה יכול במקרים מסויימים להכביד, מה שכן המרטנס שיכולים בשילוב לא נכון להשמע כמו מקדחה אוזנו מצויין עם המגבר הנ"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
תודה רבה גולן. היה מפגש כיף במיוחד.
אתה בנאדם מיוחד וכותב לתפארת. שמחתי להכיר, שמחתי לארח אותך. לחיי עוד מפגשים שכאלה. :כל-הכבוד::שתוי:
דבר אחד שאשמח לגעת בו הוא עניין השקט. חוששני שהבנת את זה אחרת ולכן אבקש מנמר או מאחד החבר'ה היותר ותיקים כאן להסביר מה זה באמת שקט כי זה שאתה שומע בתקליט שריטות ופצפוצים זה לא קשור בכלל לשקט. מערכות אנלוגיות יכולות להיות שקטות במיוחד, הפצפצים לא משפיעים. אתה התכוונת יותר לניקיון, צלילות וכו ואני דיברתי על מערכת שקטה-זה משהו שמרגישים ולי קשה להסביר בבירור.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
שקט זה כשרצפת הרעש במערכת מאוד נמוכה ששומעים גם את המידע שמוקלט הכי חלש. הכל כמו יוצא מרקע שחור וזה נותן אפקט של מוחשיות/ריאליזם מאוד גדול. המוחשיות הזו מתקבלת ממאפיינים שונים שמתאפשרים מתוך אותו שקט כמו למשל פירוט גדול, הן בתפקידים המוזיקלים והן במרקם ואיכות הצליל. דינמיות גדולה כיוון ששומעים את האותות החלשים ביותר שמהווים ניגוד לאותות החזקים/דומיננטים ומיתוך כך הסאונד נשמע יותר חי ומציאותי. גם במה ברורה ומפוקסת יותר הן תולדה של אותו שקט.
זה הניסיון שלי לתאר שקט. מקווה שלמישהו יש הסבר יותר קולע/מדוייק
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
שקט זה כשרצפת הרעש במערכת מאוד נמוכה ששומעים גם את המידע שמוקלט הכי חלש. הכל כמו יוצא מרקע שחור וזה נותן אפקט של מוחשיות/ריאליזם מאוד גדול. המוחשיות הזו מתקבלת ממאפיינים שונים שמתאפשרים מתוך אותו שקט כמו למשל פירוט גדול, הן בתפקידים המוזיקלים והן במרקם ואיכות הצליל. דינמיות גדולה כיוון ששומעים את האותות החלשים ביותר שמהווים ניגוד לאותות החזקים/דומיננטים ומיתוך כך הסאונד נשמע יותר חי ומציאותי. גם במה ברורה ומפוקסת יותר הן תולדה של אותו שקט.
זה הניסיון שלי לתאר שקט. מקווה שלמישהו יש הסבר יותר קולע/מדוייק
בתור אודיופיל משנת 1973 אני לא מבין את הביג דיל במושגים "שקט" ו"רקע שחור" - כבר אז בימים הפרה היסטוריים ההם המערכות היו שקטות באופן מוחלט - מה כל הבלגאן הזה עם המושגים האלה ?

באיזה מערכות בימנו (וגם אז) קיים רעש רקע ? .......אולי אם הם מקולקלות.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
בתור אודיופיל משנת 1973 אני לא מבין את הביג דיל במושגים "שקט" ו"רקע שחור" - כבר אז בימים הפרה היסטוריים ההם המערכות היו שקטות באופן מוחלט - מה כל הבלגאן הזה עם המושגים האלה ?

באיזה מערכות בימנו (וגם אז) קיים רעש רקע ? .......אולי אם הם מקולקלות.
רוברט, הנושא הזה הוא בן דוד של נושא הכבלים.
אתה לא רוצה לעסוק בזה...
בעיני, דרך אגב, את רוב האפקט של שקט ורקע שחור משיגים דווקא על ידי אקוסטיקה טובה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
שקט זה כשרצפת הרעש במערכת מאוד נמוכה ששומעים גם את המידע שמוקלט הכי חלש. הכל כמו יוצא מרקע שחור וזה נותן אפקט של מוחשיות/ריאליזם מאוד גדול. המוחשיות הזו מתקבלת ממאפיינים שונים שמתאפשרים מתוך אותו שקט כמו למשל פירוט גדול, הן בתפקידים המוזיקלים והן במרקם ואיכות הצליל. דינמיות גדולה כיוון ששומעים את האותות החלשים ביותר שמהווים ניגוד לאותות החזקים/דומיננטים ומיתוך כך הסאונד נשמע יותר חי ומציאותי. גם במה ברורה ומפוקסת יותר הן תולדה של אותו שקט.
זה הניסיון שלי לתאר שקט. מקווה שלמישהו יש הסבר יותר קולע/מדוייק

ההסבר שלך יפה.
אפשר גם לומר ששקט מאפשר למערכת להביא לידי ביטוי את היתרונות שלה: צלילות, פירוט, דינמיקה, כל אלה יבואו לידי ביטוי רב יותר, כשיש שקט. שקט הוא סוג של מצב פעולה שבו המערכת כאילו מרחפת באוויר - אין הפרעות, לא שומעים מכשירים, שומעים מוזיקה נשפכת ממול ומסביב. המערכת נעלמת.
אוי לי מהתאורים המתפייטים האלה, ואוי למי שיוציא את זה החוצה, אבל זו הדרך הכי טובה שיש לי לתאור המצב הזה, שקרוי "שקט".
אני חושב שלחדר יש תרומה חשובה ל"שקט".
קשה לחשוב על "שקט" בחלל לא טוב, או אפילו גדול מידי.
לפחות מהתמונות ומתאור החדר כפי שהוצג כאן, נראה שהחדר המדובר די נוח ליצירת שקט.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
בתור אודיופיל משנת 1973 אני לא מבין את הביג דיל במושגים "שקט" ו"רקע שחור" - כבר אז בימים הפרה היסטוריים ההם המערכות היו שקטות באופן מוחלט - מה כל הבלגאן הזה עם המושגים האלה ?

באיזה מערכות בימנו (וגם אז) קיים רעש רקע ? .......אולי אם הם מקולקלות.

רוברט לכלכת, מה אין רעש עצמי שמיע (דרך הרמקולים) שטרנזיסטורים מייצרים? היית טכנאי קול, בציוד וותיק יותר שפותחים ערוץ בהקלטה לא שומעים את הרעש האלקטרוני (לא מיקרופוני) שלו? אלו פרמטרים שחלה בהם התקדמות עם השנים.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
את השקט בו מדובר ניתן להערכתי להמחיש בצורת רקע שחור על במה, זה באופן טבעי יבליט דמויות לבנות הרבה יותר טוב מאשר רקע בהיר. הפוך את הדמויות לצלילים ותנודות קול ואת הרקע השחור לכלום וקיבלת צליל על רקע של שקט בסיסי, לא קשור לרעש נילווה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור