ronengolanpt
אוהב את התחום
- הודעות
- 267
- מעורבות
- 333
- נקודות
- 63
הקדמה
לאחר שכתבתי בפורום את "איך להקשיב למוזיקה" , קיבלתי הזמנות מאנשים שונים לבוא ולשמוע את המערכות שלהם , על מנת להקשיב ולתת את הרשמים שלי ,אז אני ממש לא אודיופיל מנוסה ,אך מצד שני נחמד להיפגש עם אנשים שונים עם תחביב זהה, לשמוע מוזיקה טובה עם בירה קרה ביד , ולדבר על אודיו , יש יותר כיף מזה ?
אחד הראשונים שפנה אליי הוא בחור מקסים בשם יהודה , שהבטיח להזמין אותי אליו לביקור , כמעט ושכחתי מההזמנה מכיוון שזמן רב עבר , אך שבוע שעבר יהודה סיפר לי שהBREAK IN של המערכת הסתיים , ואני חייב לבוא ולהאזין , אז באתי ..
אסטרטגיה
אחד השאלות שאותי הכי מעניינות תמיד הוא מה הקו המנחה בבניית סטאפ , מה חשוב לך במערכת שאתה בונה , מעניין היה לשמוע שהתשובה של יהודה הייתה "שקט" , וזה נורא מעניין כי זה תשובה שבחיים לא שמעתי , בדרך כלל אנשים מספרים על החוויה שהם מצפים לקבל מהסטאפ כמו מערכת שתרגש אותי , או מערכת שתאפשר לי לשמוע במשך שעות ארוכות , שקופה , שתהיה שקופה וכו' , בעוד שיהודה ציין את השקט כפרמטר העיקרי וכמה המערכת שלו שקטה יחסית למערכות אחרות ששמע , הוא תיאר את ההשקעה בכבילה (NORDOST מהסדרות הבכירות) ואת המעמד המיוחד שלו (SOLIDTECHׂ) , כאסטרטגיה למערכת שקופה ,מצד אחד אני מבין כמה חשוב השקט כבסיס למערכת טובה מצד שני בדרך הביתה לא יכולתי להפסיק לחשוב על הפטיפון האנלוגי החדש שלי ,ואיך שבעבר זה הטריף אותי ועכשיו אני ממש מחבב "פצפוץ" בתקליט מדיי פעם ופחות מחפש את המושלם והנקי ,חוץ מזה מערכת אחרת של חבר מערכת אחר שבעיני הייתה מושלמת נשמעה ליהודה פשוט לא שקטה , זה רק מראה לי כיצד אודיופילים שונים שומעים דברים אחרת , פשוט כי הם שמים את הדגש במקומות שונים ..
הסטאפ של יהודה
מקור
מחשב מיוחד של LAMPIZATOR שמשמש לSTREAMING וכיחידת ROON
DAC
הDAC גם כן של למפיזטור , מבוסס מנורות
הגברה
הגברה של LEEMA TUCANA ANNIVERSARY EDITION
רמקולים
הרמקולים הם של MARTEN , ומורכבים משני יחידות קרמיות 7" וטוויטר , למיטב זכרוני הם נקראים MARTEN MILES 5
אני חייב לציין שהאסתטיקה של המערכת נראית ממש מצוין , והיא מהמרשימות שראיתי , כל זאת בחדר האזנה יעודי של 8-10 מטר , בהמשך אולי אבקש מיהודה לצרף תמונה של הסטאפ שלו , כדי שתראו כמה היא יפה
האזנה
בתחילת ההאזנה , התחלנו במוזיקת גאז' שמענו את לאונרד כהן , ניל יאנג ופטרישיה בארבר ..
הרושם הראשוני שלי היה של הבמה , הזמר שר במרכז החדר , די קרוב אליי והתזמורת עטפה אותו , כאשר הייתה הפרדה מרחק ואווריריות נכונה בין הכלים , היה ממש נעים להאזין לVOCALS , וליאונרד כהן היה ממש בחדר איתנו
תוך כדי שמיעה של המערכת , נזכרתי שאני שומע מערכת דיגיטלית , למרות שלסאונד היה קסם אנלוגי , אני שמעתי את המערכת בסינרגיה , ולא יודע להצביע על מקור הקסם , אני מנחש שלLAMPIZATOR המנורתי מרכיב חשוב בעניין , אני חושב שעם כיסוי עיניים לא הייתי מסוגל להבחין שהמערכת אינה אנלוגית , וזו תוצאה מאד מרשימה
תוך כדי שמיעת השירים , הקשבתי שוב לבמה , היא הייתה מהמדויקות ששמעתי , יכולתי ממש לדמיין במרחב את כל הנגנים במדויק ובתלת מימד , יכולתי לשמוע את מיקום הקלידים בפסנתר , ואפילו שמעתי נגן גיטרה עם מיקום שהלך והשתנה ופשוט הבנתי שהנגן גיטרה נע על הבמה תוך כדי נגינה , זה היה ממש מגניב ..
בנוסף , ניסיתי להקשיב לשקט , ואכן המערכת של יהודה מצטיינת בשקט , וההשקעה בכבילה ובשיכוך השתלמה , בנוסף המערכת הייתה מאד מפורטת ורזולטיבית , אני מניח שלרצפת הרעש הנמוכה היה חלק נכבד בזה , אבל אני מנחש שהMARTEN הוא רמקול מאד שקוף ומפורט , והסטאפ האיכותי של יהודה מצליח לשמור על התכונות של הMARTEN
בהמשך דוד ביקש לשמוע קטעים של מוזיקה קלאסית מאתגרים יותר , הסימפוניה השנייה והחמישית של MAHLER , אני חייב לציין שאינני מבין גדול במוזיקה קלאסית , ועדיין בבמה של עשרות נגנים הצלחתי להבין בבירור מי מנגן והיכן הוא על הבמה , מצד שני כאן הרגשתי לראשונה שהבמה קרובה אליי מדיי ,והרגשתי את כל הפילהרמונית "יושבת לי על האוזן" , מזה אני מסיק שאני אוהב במה שהיא יותר LAID BACK , בייחוד שמדובר בסאונד עם עומס צלילים
קטע נוסף היה קטע פסנתר חזק של Yamamoto בשם Midnight sugar אני זוכר שהפסנתר היה מפורט להפליא אבל הסאונד שלו היה שונה מכל רמקול אחר ששמעתי , משהו בפסנתר הזה נשמע לי שונה מאיך שאני רגיל שפסנתר אמור להישמע ,אני לא יודע לאפיין את זה במילים אבל זה נשמע לי צליל יקר ומעט קר , ופחות מוזיקלי לאוזניי לפחות ,זה נשמע לי מאד מוכר , וניסיתי להיזכר מהיכן ..
בדרך הביתה נזכרתי .. , שמעתי את אותה נגינת פסנתר בהדגמה אצל זיו מאודיו זיפ , במערכת אחרת אנלוגית ומאד איכותית , שונה מכל מה שיש ליהודה למעט הרמקול שהיה גם של MARTEN (דגם אחר) , וזה היה תקליט מאד איכותי , והפסנתר נשמע לי אחרת ממה שאני רגיל , ופתאום נזכרתי ששמעתי את הצליל הזה גם במקרה של TIDAL בעבר , ושהמשותף לכל הSETUPS האלו זה רמקול קרמי
עכשיו , לפני שאתם מתנפלים עליי , אני לא רוצה לצאת בהכללות , או בהצהרות גורפות , יכול להיות שרמקולים קרמיים נשמעים אחרת לפי הסינרגיה שיש להם עם שאר הציוד , ועדיין , הניסיון המועט של עבדכם הנאמן , אודיופיל מתחיל , הוא של צליל בגוון קרמי , זה כל כך שונה מגוון הסאונד שאני רגיל לשמוע , מעניין שגם גיא חורש שהיה בעל ציוד דומה לשלי סיפר על חוויה דומה , אני לא חושב שזה נובע מכך שלכל האודיופילים מפתח תקווה יש טעם דומה , אני מניח שהסיבה היא שהטעם המוזיקלי שלנו , והסטאפ שהיה לנו (עד שגיא החליף) היה בגוון סאונד דומה , אבל על כך בהמשך ..
שמענו עוד קצת מוזיקה קלאסית עם אותם מאפיינים , הבמה הייתה קרובה מדיי , והפסנתר מדויק מאד , אבל נשמע קר ותוקפני מדיי לאוזניי , בנוסף הכלים על הבמה הקרובה המשיכו "להתקיף" אותי , וביקשתי לחזור לסגנון מוזיקה אחר ..
ביקשתי מיהודה להשמיע כמה קטעים שאני אוהב במיוחד (לאונרד כהן מהופעה חיה והרכב ספרדי) ופתאום המערכת "התחפשה" למשהו אחר לגמרי , היא חזרה להיות עם VOCALS מדויקים ומפורטים , והגיטרות היו נעימות ורומנטיות , וחזר לי החיוך לפנים.
סיכום
הייתי רוצה להתחיל בתודה ענקית ליהודה היקר על אירוח למופת , היה ממש כיף , חוץ מזה שיש לך משפחה מדהימה ואתה אדם מקסים , עם אהבה וPASSION למוזיקה טובה , איזה כיף להכיר אותך
מעבר לזה , אני חושב שיהודה בנה מערכת מאד מיוחדת , יש לה במה ענקית ומדויקת , שקט מטורף , היא מפורטת להפליא חוץ מזה שהיה נשמעת אנלוגית , שזה המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לסטאפ דיגיטלי.
המערכת של יהודה גם לימדה אותי הרבה על מה שאני אוהב , כשחזרתי הביתה , שמעתי את הOPERA DIVA CALLAS , האיטלקיה החמודה שלי , וחשבתי לעצמי על יהודה והסטאפ שלו , ועליי בסלון , אז המערכת של יהודה בליגה אחרת , אין בזה בכלל ספק , אם זה שקט , פירוט ובמה ,אני מניח שאמנם זה סטאפ ברמת מחיר אחרת לגמרי , אבל אני חושב שיהודה ואני שונים זה מזה , ומחפשים גוון סאונד שונה , וכנראה בשל כך גם בנינו את המערכת שלנו סביב אלמנט המרכזי (רמקולים) בגוון צליל שונה לחלוטין , וכמו שאריק איינשטין רגיל "להיות בבית עם התה וללימון ולספרים הישנים" כך אני חושב שהאיטלקיה החמודה שלי מוזיקלית להפליא , אני מסוגל להקשיב לה שעות , ולי היא הכי מתאימה בעולם , קצת כמו אשתי (חוץ מהקטע של להקשיב שעות .. )
"אבל אני אוהב להיות בבית
עם התה והלימון והספרים הישנים
כן, אני אוהב להיות בבית
עם אותה האהובה ועם אותם ההרגלים
אוהב להיות בבית
תודה יהודה , תמשיך לשמוע מוזיקה טובה ..
לאחר שכתבתי בפורום את "איך להקשיב למוזיקה" , קיבלתי הזמנות מאנשים שונים לבוא ולשמוע את המערכות שלהם , על מנת להקשיב ולתת את הרשמים שלי ,אז אני ממש לא אודיופיל מנוסה ,אך מצד שני נחמד להיפגש עם אנשים שונים עם תחביב זהה, לשמוע מוזיקה טובה עם בירה קרה ביד , ולדבר על אודיו , יש יותר כיף מזה ?
אחד הראשונים שפנה אליי הוא בחור מקסים בשם יהודה , שהבטיח להזמין אותי אליו לביקור , כמעט ושכחתי מההזמנה מכיוון שזמן רב עבר , אך שבוע שעבר יהודה סיפר לי שהBREAK IN של המערכת הסתיים , ואני חייב לבוא ולהאזין , אז באתי ..
אסטרטגיה
אחד השאלות שאותי הכי מעניינות תמיד הוא מה הקו המנחה בבניית סטאפ , מה חשוב לך במערכת שאתה בונה , מעניין היה לשמוע שהתשובה של יהודה הייתה "שקט" , וזה נורא מעניין כי זה תשובה שבחיים לא שמעתי , בדרך כלל אנשים מספרים על החוויה שהם מצפים לקבל מהסטאפ כמו מערכת שתרגש אותי , או מערכת שתאפשר לי לשמוע במשך שעות ארוכות , שקופה , שתהיה שקופה וכו' , בעוד שיהודה ציין את השקט כפרמטר העיקרי וכמה המערכת שלו שקטה יחסית למערכות אחרות ששמע , הוא תיאר את ההשקעה בכבילה (NORDOST מהסדרות הבכירות) ואת המעמד המיוחד שלו (SOLIDTECHׂ) , כאסטרטגיה למערכת שקופה ,מצד אחד אני מבין כמה חשוב השקט כבסיס למערכת טובה מצד שני בדרך הביתה לא יכולתי להפסיק לחשוב על הפטיפון האנלוגי החדש שלי ,ואיך שבעבר זה הטריף אותי ועכשיו אני ממש מחבב "פצפוץ" בתקליט מדיי פעם ופחות מחפש את המושלם והנקי ,חוץ מזה מערכת אחרת של חבר מערכת אחר שבעיני הייתה מושלמת נשמעה ליהודה פשוט לא שקטה , זה רק מראה לי כיצד אודיופילים שונים שומעים דברים אחרת , פשוט כי הם שמים את הדגש במקומות שונים ..
הסטאפ של יהודה
מקור
מחשב מיוחד של LAMPIZATOR שמשמש לSTREAMING וכיחידת ROON
DAC
הDAC גם כן של למפיזטור , מבוסס מנורות
הגברה
הגברה של LEEMA TUCANA ANNIVERSARY EDITION
רמקולים
הרמקולים הם של MARTEN , ומורכבים משני יחידות קרמיות 7" וטוויטר , למיטב זכרוני הם נקראים MARTEN MILES 5
אני חייב לציין שהאסתטיקה של המערכת נראית ממש מצוין , והיא מהמרשימות שראיתי , כל זאת בחדר האזנה יעודי של 8-10 מטר , בהמשך אולי אבקש מיהודה לצרף תמונה של הסטאפ שלו , כדי שתראו כמה היא יפה
האזנה
בתחילת ההאזנה , התחלנו במוזיקת גאז' שמענו את לאונרד כהן , ניל יאנג ופטרישיה בארבר ..
הרושם הראשוני שלי היה של הבמה , הזמר שר במרכז החדר , די קרוב אליי והתזמורת עטפה אותו , כאשר הייתה הפרדה מרחק ואווריריות נכונה בין הכלים , היה ממש נעים להאזין לVOCALS , וליאונרד כהן היה ממש בחדר איתנו
תוך כדי שמיעה של המערכת , נזכרתי שאני שומע מערכת דיגיטלית , למרות שלסאונד היה קסם אנלוגי , אני שמעתי את המערכת בסינרגיה , ולא יודע להצביע על מקור הקסם , אני מנחש שלLAMPIZATOR המנורתי מרכיב חשוב בעניין , אני חושב שעם כיסוי עיניים לא הייתי מסוגל להבחין שהמערכת אינה אנלוגית , וזו תוצאה מאד מרשימה
תוך כדי שמיעת השירים , הקשבתי שוב לבמה , היא הייתה מהמדויקות ששמעתי , יכולתי ממש לדמיין במרחב את כל הנגנים במדויק ובתלת מימד , יכולתי לשמוע את מיקום הקלידים בפסנתר , ואפילו שמעתי נגן גיטרה עם מיקום שהלך והשתנה ופשוט הבנתי שהנגן גיטרה נע על הבמה תוך כדי נגינה , זה היה ממש מגניב ..
בנוסף , ניסיתי להקשיב לשקט , ואכן המערכת של יהודה מצטיינת בשקט , וההשקעה בכבילה ובשיכוך השתלמה , בנוסף המערכת הייתה מאד מפורטת ורזולטיבית , אני מניח שלרצפת הרעש הנמוכה היה חלק נכבד בזה , אבל אני מנחש שהMARTEN הוא רמקול מאד שקוף ומפורט , והסטאפ האיכותי של יהודה מצליח לשמור על התכונות של הMARTEN
בהמשך דוד ביקש לשמוע קטעים של מוזיקה קלאסית מאתגרים יותר , הסימפוניה השנייה והחמישית של MAHLER , אני חייב לציין שאינני מבין גדול במוזיקה קלאסית , ועדיין בבמה של עשרות נגנים הצלחתי להבין בבירור מי מנגן והיכן הוא על הבמה , מצד שני כאן הרגשתי לראשונה שהבמה קרובה אליי מדיי ,והרגשתי את כל הפילהרמונית "יושבת לי על האוזן" , מזה אני מסיק שאני אוהב במה שהיא יותר LAID BACK , בייחוד שמדובר בסאונד עם עומס צלילים
קטע נוסף היה קטע פסנתר חזק של Yamamoto בשם Midnight sugar אני זוכר שהפסנתר היה מפורט להפליא אבל הסאונד שלו היה שונה מכל רמקול אחר ששמעתי , משהו בפסנתר הזה נשמע לי שונה מאיך שאני רגיל שפסנתר אמור להישמע ,אני לא יודע לאפיין את זה במילים אבל זה נשמע לי צליל יקר ומעט קר , ופחות מוזיקלי לאוזניי לפחות ,זה נשמע לי מאד מוכר , וניסיתי להיזכר מהיכן ..
בדרך הביתה נזכרתי .. , שמעתי את אותה נגינת פסנתר בהדגמה אצל זיו מאודיו זיפ , במערכת אחרת אנלוגית ומאד איכותית , שונה מכל מה שיש ליהודה למעט הרמקול שהיה גם של MARTEN (דגם אחר) , וזה היה תקליט מאד איכותי , והפסנתר נשמע לי אחרת ממה שאני רגיל , ופתאום נזכרתי ששמעתי את הצליל הזה גם במקרה של TIDAL בעבר , ושהמשותף לכל הSETUPS האלו זה רמקול קרמי
עכשיו , לפני שאתם מתנפלים עליי , אני לא רוצה לצאת בהכללות , או בהצהרות גורפות , יכול להיות שרמקולים קרמיים נשמעים אחרת לפי הסינרגיה שיש להם עם שאר הציוד , ועדיין , הניסיון המועט של עבדכם הנאמן , אודיופיל מתחיל , הוא של צליל בגוון קרמי , זה כל כך שונה מגוון הסאונד שאני רגיל לשמוע , מעניין שגם גיא חורש שהיה בעל ציוד דומה לשלי סיפר על חוויה דומה , אני לא חושב שזה נובע מכך שלכל האודיופילים מפתח תקווה יש טעם דומה , אני מניח שהסיבה היא שהטעם המוזיקלי שלנו , והסטאפ שהיה לנו (עד שגיא החליף) היה בגוון סאונד דומה , אבל על כך בהמשך ..
שמענו עוד קצת מוזיקה קלאסית עם אותם מאפיינים , הבמה הייתה קרובה מדיי , והפסנתר מדויק מאד , אבל נשמע קר ותוקפני מדיי לאוזניי , בנוסף הכלים על הבמה הקרובה המשיכו "להתקיף" אותי , וביקשתי לחזור לסגנון מוזיקה אחר ..
ביקשתי מיהודה להשמיע כמה קטעים שאני אוהב במיוחד (לאונרד כהן מהופעה חיה והרכב ספרדי) ופתאום המערכת "התחפשה" למשהו אחר לגמרי , היא חזרה להיות עם VOCALS מדויקים ומפורטים , והגיטרות היו נעימות ורומנטיות , וחזר לי החיוך לפנים.
סיכום
הייתי רוצה להתחיל בתודה ענקית ליהודה היקר על אירוח למופת , היה ממש כיף , חוץ מזה שיש לך משפחה מדהימה ואתה אדם מקסים , עם אהבה וPASSION למוזיקה טובה , איזה כיף להכיר אותך
מעבר לזה , אני חושב שיהודה בנה מערכת מאד מיוחדת , יש לה במה ענקית ומדויקת , שקט מטורף , היא מפורטת להפליא חוץ מזה שהיה נשמעת אנלוגית , שזה המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לסטאפ דיגיטלי.
המערכת של יהודה גם לימדה אותי הרבה על מה שאני אוהב , כשחזרתי הביתה , שמעתי את הOPERA DIVA CALLAS , האיטלקיה החמודה שלי , וחשבתי לעצמי על יהודה והסטאפ שלו , ועליי בסלון , אז המערכת של יהודה בליגה אחרת , אין בזה בכלל ספק , אם זה שקט , פירוט ובמה ,אני מניח שאמנם זה סטאפ ברמת מחיר אחרת לגמרי , אבל אני חושב שיהודה ואני שונים זה מזה , ומחפשים גוון סאונד שונה , וכנראה בשל כך גם בנינו את המערכת שלנו סביב אלמנט המרכזי (רמקולים) בגוון צליל שונה לחלוטין , וכמו שאריק איינשטין רגיל "להיות בבית עם התה וללימון ולספרים הישנים" כך אני חושב שהאיטלקיה החמודה שלי מוזיקלית להפליא , אני מסוגל להקשיב לה שעות , ולי היא הכי מתאימה בעולם , קצת כמו אשתי (חוץ מהקטע של להקשיב שעות .. )
"אבל אני אוהב להיות בבית
עם התה והלימון והספרים הישנים
כן, אני אוהב להיות בבית
עם אותה האהובה ועם אותם ההרגלים
אוהב להיות בבית
תודה יהודה , תמשיך לשמוע מוזיקה טובה ..
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: