על מיקום רמקולים ועוד קצת...


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
מכירים את המשפט: פחות ס"מ היית מלכה, עוד ס"מ והיית מלך...

בביקורי בשבת אצל הד"ר החלפנו מספר מילים על הרמקולים החדשים ומדוע אני מחפש להחליף הגברה, אחרי מספר מילים הד"ר אומר, בו נדבר עם... הוא ידע בדיוק מה לעשות, אחרי הכל אף אחד לא מכיר את הרמקול שלך כמוהו.
בעודי אוסף את הלסת השמוטה מהרצפה הד"ר עורך שיחה מהירה עם אבי הרמקול שלי ובתום השיחה נקבע שנדבר מחר.
על השיחה שהתרחשה אתמול לא ארחיב, על התוצאה כן.

העצה שקיבלתי לאחר בחינת החלל, קרב את הרמקול לקיר האחורי, אל תדאג – קירבתי (טוב שהחלונות לא נשברו בבאס הראשוני), אח"כ קצת הרחקתי מהקיר כי הבאס היה מרוח לטעמי עד שבסוף הגעתי למרחק הקרוב לקיר בכ 15 ס"מ מהמיקום בנקודת המוצא.

התוצאה הסופית, להתעלף מגודל הבמה, עומק הבאס, תוך שמירה על מיקרו דינמיקה, מיד ופירוט - גודל השינוי בלתי נתפס. מדובר בתוצאה שאני יכול לחיות עמה בשלום ובשלווה, למעט השריטה/שאיפה ליותר.
הדבר היחיד שלא ניתן לשנות בתצורה הנוכחית, "איטיות יחסית" בבאס הקשורה במגבר, לאחר בחינה מדוקדקת נאמר לי שאינו אופטימלי לרמקול.

מה למדתי.
א. ישראל מדינה קטנה, עד כמה קטנה, למדתי השבוע, לא בכל יום יוצא לי לשוחח עם "מתכנן" הציוד שברשותי, למעשה אף פעם זה לא קרה לפני כן.
ב. לדיאלוג בין החדר לציוד השפעה מכרעת על התוצאה הסופית (דווקא עם האופרה בעלי הפורטים האחוריים שינוי המיקום היה פחות מורגש).
ג ישנם אנשים טובים בפורום, השמחים לעזור ולתרום מניסיונם הרב.
ד. תחביב האודיו הוא הליך למידה מתמשך.
ה. 15 ס"מ יכולים להפוך נסיך לקיסר.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,720
מעורבות
2,435
נקודות
113
לא רק מרחק פיזי (קריטי) בהתאם לקירות/דפנות/מחיצות הסמוכות לרמקול.
גם זווית והטייה!

לצורך העניין, אצלי ברמקולים יש אפשרות לשנות את הטיית המוניטור העליון לפי 18 רמות דרוג.
דבר המשפיע על ה Alignment Delay. בציר Y.
ולהזיזו בציר X בהתאם.
מאפשר להתאים/לכייל את הרמקול אליך ותמיד מפוקס ועשיר עם מיד-היי נכון ומדוייק לפי מרחק הישיבה שלך מהרמקולים.

ההבדל אצלי בין מדרגה x למדרגה שנמצאת מתחתייה או מעליה - דרמה!

יפה מאוד גיא!
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
לא רק מרחק פיזי (קריטי) בהתאם לקירות/דפנות/מחיצות הסמוכות לרמקול.
גם זווית והטייה!

לצורך העניין, אצלי ברמקולים יש אפשרות לשנות את הטיית המוניטור העליון לפי 18 רמות דרוג.
דבר המשפיע על ה Alignment Delay. בציר Y.
ולהזיזו בציר X בהתאם.
מאפשר להתאים/לכייל את הרמקול אליך ותמיד מפוקס ועשיר עם מיד-היי נכון ומדוייק לפי מרחק הישיבה שלך מהרמקולים.

ההבדל אצלי בין מדרגה x למדרגה שנמצאת מתחתייה או מעליה - דרמה!

יפה מאוד גיא!

אצלך יש כל כך הרבה אפשרויות כוונון, תורה בפני עצמה.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
דבר בא על חשבון דבר אחר. במקרה שלך קיבלת יותר בס אבל ככל הנראה הפסדת "עומק".כמובן שתגיד שיש לך מספיק עומק וזה מצויין, אבל ככל שתרחיק אותם מהקיר תמונת הבמה, עומק ותלת מימד יגדל משמעותי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,720
מעורבות
2,435
נקודות
113
גם לדעתי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מיקום הרמקול הוא תלוי חלל וגודל הרמקול. למשל, רמקול גדול בחלל קטן יאלץ אותך לאזן פשרות. כלומר: לא ניתן להגיע עם אף אחת מהאפשרויות לשלמות. זה אומר שהמיקום והמרחק מהקיר שמאחורי הרמקול אחראי על הבמה. ככל שתרחיק מקיר אחורי כך היא תהיה עמוקה יותר. לעומת זאת, רמקול גדול, עם יחידות בס אימתניות, יפגשו את הקיר שמאחורי ראש המאזין מוקדם מידי. ואז צריך לקרב בחזרה אל הקיר שמאחורי הרמקולים על מנת למנוע את המפגש המוקדם עם הקיר שלפניהם. ומשם המשחק מתחיל להיות מסובך. מנסיוני כמעט ואי אפשר להגיע לאיזון המושלם בין עומק במה לבין איזון טונאלי והאפשרות לתת לתדרים הנמוכים להתפתח. זו הסיבה שאחד מהדברים החשובים בחדר הוא העדר קיר מאחורי נקודת המאזין.

הרמקולים שלך גיא, מתוכננים לנגן בחללים כמו שלך. ולכן אל תחשוש מלהעמיק את הבמה. כמובן שאם לא היה לך קיר מאחורי הספה התוצאה היתה אחרת לחלוטין. אבל עדיין, שילוב החלל והרמקול אמור להיות מעולה. שחק איתם, לאט לאט תגיע לתוצאה מושלמת.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
עכשיו שאתה כמעט מרוצה ורק האיטיות בבאס מטרידה אותך, למה שלא תנסה לעקוף את הפרה מנורות במגבר שלך (שבטח עוזר להאיט אותו) עם פרה חיצוני טרנזיסטורי או פסיבי ברמה גבוהה כדי להבין משהו לגבי המגבר שלך והרמקול שלך.
נראית לי בדיקה חשובה ובטוח שישמחו להשאיל לך פרה אמפ
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
דבר בא על חשבון דבר אחר. במקרה שלך קיבלת יותר בס אבל ככל הנראה הפסדת "עומק".כמובן שתגיד שיש לך מספיק עומק וזה מצויין, אבל ככל שתרחיק אותם מהקיר תמונת הבמה, עומק ותלת מימד יגדל משמעותי.

משה, הכל עניין של איזון, ייקח זמן עד שאמצע את המיקום האופטימלי לטעמי, אבל זה בר השגה.
אם לא הייתי מובן, הרמקולים אינם צמודים לקיר, המרחק מגב הרמקול לקיר כ 35 ס"מ.
בקיצור, כמה ס"מ לכאן או לכאן ויימצא המיקום האופטימלי לטעמי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
עכשיו שאתה כמעט מרוצה ורק האיטיות בבאס מטרידה אותך, למה שלא תנסה לעקוף את הפרה מנורות במגבר שלך (שבטח עוזר להאיט אותו) עם פרה חיצוני טרנזיסטורי או פסיבי ברמה גבוהה כדי להבין משהו לגבי המגבר שלך והרמקול שלך.
נראית לי בדיקה חשובה ובטוח שישמחו להשאיל לך פרה אמפ

בזמן שלי אבדוק הגברות שונות, אני פחות בקטע של "הינדוס" המגבר הנוכחי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
מיקום הרמקול הוא תלוי חלל וגודל הרמקול. למשל, רמקול גדול בחלל קטן יאלץ אותך לאזן פשרות. כלומר: לא ניתן להגיע עם אף אחת מהאפשרויות לשלמות. זה אומר שהמיקום והמרחק מהקיר שמאחורי הרמקול אחראי על הבמה. ככל שתרחיק מקיר אחורי כך היא תהיה עמוקה יותר. לעומת זאת, רמקול גדול, עם יחידות בס אימתניות, יפגשו את הקיר שמאחורי ראש המאזין מוקדם מידי. ואז צריך לקרב בחזרה אל הקיר שמאחורי הרמקולים על מנת למנוע את המפגש המוקדם עם הקיר שלפניהם. ומשם המשחק מתחיל להיות מסובך. מנסיוני כמעט ואי אפשר להגיע לאיזון המושלם בין עומק במה לבין איזון טונאלי והאפשרות לתת לתדרים הנמוכים להתפתח. זו הסיבה שאחד מהדברים החשובים בחדר הוא העדר קיר מאחורי נקודת המאזין.
הרמקולים שלך גיא, מתוכננים לנגן בחללים כמו שלך. ולכן אל תחשוש מלהעמיק את הבמה. כמובן שאם לא היה לך קיר מאחורי הספה התוצאה היתה אחרת לחלוטין. אבל עדיין, שילוב החלל והרמקול אמור להיות מעולה. שחק איתם, לאט לאט תגיע לתוצאה מושלמת.

בדירה הבאה אדאג להוריד את הקיר מאחורי הספה, זה אחד הדברים שאהבתי בחלל שלך.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
משה, הכל עניין של איזון, ייקח זמן עד שאמצע את המיקום האופטימלי לטעמי, אבל זה בר השגה.
אם לא הייתי מובן, הרמקולים אינם צמודים לקיר, המרחק מגב הרמקול לקיר כ 35 ס"מ.
בקיצור, כמה ס"מ לכאן או לכאן ויימצא המיקום האופטימלי לטעמי.
וכשתחליף הגברה יש מצב סביר למדי שתתחיל חלילה אם חיפוש מיקום אופטימלי...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כתבתי לך בשירשור קודם - תחייה עם המערכת לאורך זמן ותלמד את החדר.
כשמגיעים לניסיון השיפור של ה 10% האחרונים, יש משמעות למיקום הרהיטים בחדר, החומר ממנו עשויים, טמפרטורת החדר ועוד הרבה משתנים:rolleyes: (שלא לציין אביזרים אקוסטיים).
כמובן שהחלפת מגבר, בד"כ פותרת בעיות שהפריעו, אך גם מביאה בעיות שלא היו עם המגבר הקודם.:מבולבל:
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מיקום הרמקול הוא תלוי חלל וגודל הרמקול. למשל, רמקול גדול בחלל קטן יאלץ אותך לאזן פשרות. כלומר: לא ניתן להגיע עם אף אחת מהאפשרויות לשלמות. זה אומר שהמיקום והמרחק מהקיר שמאחורי הרמקול אחראי על הבמה. ככל שתרחיק מקיר אחורי כך היא תהיה עמוקה יותר. לעומת זאת, רמקול גדול, עם יחידות בס אימתניות, יפגשו את הקיר שמאחורי ראש המאזין מוקדם מידי. ואז צריך לקרב בחזרה אל הקיר שמאחורי הרמקולים על מנת למנוע את המפגש המוקדם עם הקיר שלפניהם. ומשם המשחק מתחיל להיות מסובך. מנסיוני כמעט ואי אפשר להגיע לאיזון המושלם בין עומק במה לבין איזון טונאלי והאפשרות לתת לתדרים הנמוכים להתפתח. זו הסיבה שאחד מהדברים החשובים בחדר הוא העדר קיר מאחורי נקודת המאזין.

הרמקולים שלך גיא, מתוכננים לנגן בחללים כמו שלך. ולכן אל תחשוש מלהעמיק את הבמה. כמובן שאם לא היה לך קיר מאחורי הספה התוצאה היתה אחרת לחלוטין. אבל עדיין, שילוב החלל והרמקול אמור להיות מעולה. שחק איתם, לאט לאט תגיע לתוצאה מושלמת.
נכון, אין לזה סוף...
אצלי למשל "אין קיר" מאחורי נקודת ההאזנה, אבל יש הבדל משמעותי בין מרחק של 1.8 מטר מהקיר ל 2 מטר מהקיר.
באודיו - הכל משנה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
יפה עשה הד"ר שחיבר אותך עם יאיר תמם, אחלה רפרנס..... שאפו לשניצל.
רק נציין כאנקדוטה שבתחום הזה יש כמה מתכננים ובעלי חברות שמאוד נגישים ללקוחות שלהם ולמתעניינים. הד"ר יכול לספר לך בשיחתכם הבאה על ההתכתבויות, אולי גם שיחות, שהיו לו עם אלברט וון שוויקרט יצרן הרמקולים הקודמים שלו, אחרים כאן יספרו לך שהבעלים של ASR כמו גם AVM הגרמניים זמינים תמיד במייל ולעיתים בטלפון, ידוע שהבעלים והמפתח ראשי של Modwright נהנה לשתף את הלקוחות שלו, בפורום באינטרנט, לגבי מכשירים חדשים בפיתוח, בזמנו ישראל הבעלים של Coincident הקנדית היה נגיש טלפונית לכל לקוח, ועוד.

והערה אחת בכ"ז לגבי ההגברה - מאחר וכבר ברור לך שהכל עניין של טעם והתאמה אישית, ממליץ לך - שוב - להחליט לגמרי לבד ובאופן בלתי מוטה, אפילו אם זה לא תואם את ההמלצות של מתכנן הרמקול. הטעם שלך לא בהכרח זהה לשלו, וזה לא יהפוך את הבחירה שלך לפחות טובה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
כל הכבוד לשניצל על היוזמה וליאיר על המענה.
(ורד)
(גם אני פניתי ישירות לד"ר גאודר, המתכנן והבעלים של איזופון/גאודר, וקיבלתי ממנו עיצות למיקום ועוד טיפים שעזרו לי רבות, והכל בצורה מאוד חברית, בגובה העיניים ובלי עיכובים).
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
דבר בא על חשבון דבר אחר. במקרה שלך קיבלת יותר בס אבל ככל הנראה הפסדת "עומק".כמובן שתגיד שיש לך מספיק עומק וזה מצויין, אבל ככל שתרחיק אותם מהקיר תמונת הבמה, עומק ותלת מימד יגדל משמעותי.
איזה עומק בדיוק תקבל אם יש לך בור בבאס בגלל החדר ברגע שאתה מוציא את הרמקול יותר מדי מהקיר? עומק במיד על חשבון באס וטונליות נכונה?
בתור מי שהתקין כמה רמקולים של מג׳יקו בחדרים שונים, ובחלק מהמקרים גם נעשו מדידות מקצועיות, הרמקול של מג׳יקו נמדד טוב יותר בחדר כשהוא קרוב יותר לקיר מאשר רמקול עם פורט שהיה מונח לפניו.
לטעון בכלליות שלהוציא את הרמקול מהקיר זה תמיד מביא ליותר עומק ובאס איכותי יותר זו טעות!
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
איזה עומק בדיוק תקבל אם יש לך בור בבאס בגלל החדר ברגע שאתה מוציא את הרמקול יותר מדי מהקיר? עומק במיד על חשבון באס וטונליות נכונה?
בתור מי שהתקין כמה רמקולים של מג׳יקו בחדרים שונים, ובחלק מהמקרים גם נעשו מדידות מקצועיות, הרמקול של מג׳יקו נמדד טוב יותר בחדר כשהוא קרוב יותר לקיר מאשר רמקול עם פורט שהיה מונח לפניו.
לטעון בכלליות שלהוציא את הרמקול מהקיר זה תמיד מביא ליותר עומק ובאס איכותי יותר זו טעות!

ההמלצה היא לנסות ולשמוע. לא טוב תחזיר אחרונית, כן טוב הרווחת בגדול.
ברוב המקרים לא תראה שהרמקולים צמודים לקירות .
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
ההמלצה היא לנסות ולשמוע. לא טוב תחזיר אחרונית, כן טוב הרווחת בגדול.
ברוב המקרים לא תראה שהרמקולים צמודים לקירות .

הרמקולים אינם צמודים לקיר (קרוב אינו = צמוד), אולי פספסת את הנקודה.
ההוראות היו להצמיד את הרמקולים ולהתחיל לקדם אותם משם עד לנקודה מסוימת - מתכנן הרמקולים יודע עליהם יותר מאיתנו, לראיה התוצאה שהתקבלה הביאה לשיפור בכל הממדים.

האם בתזוזה נוספת ניתן לשפר את התוצאה שהתקבלה - זו תהיה טעות לחשוב שלא, אבל בשעה שהדברים נעשו לא היה לי זמן לכך.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
ההמלצה היא לנסות ולשמוע. לא טוב תחזיר אחרונית, כן טוב הרווחת בגדול.
ברוב המקרים לא תראה שהרמקולים צמודים לקירות .
ממש לא צמוד... אין כמעט רמקול בעולם שמנגן ממש טוב צמוד לקיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מתכנן הרמקולים יודע עליהם יותר מאיתנו, לראיה התוצאה שהתקבלה הביאה לשיפור בכל הממדים.

מתכנן הרמקולים, במקרה זה מיודעינו הגאון יאיר תמם, יודע הכל על הרמקולים. אבל יש נעלם אחד, הוא לא יודע כלום על החדר. רמקולים מושפעים מאוד מהחלל. לכן הוא נתן לך כיוון. מנסיוני (עזוב רגע בסים) הרחקת רמקול עד מרחק מסויים מהקיר האחורי מספק עומק במה משופר משמעותית.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור