עצה בקניית מצלמת DSLR


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לא מכיר את התוכנית של קורס הצילום שם, בעל מקרה בטוח שבפעמים הראשונות לא יהיה צורך בחצובה, אז אפשר יהיה לברר יותר פרטים מה בדיוק הם מתכננים עם חצובה. היות וסוג צילום שדיברת עליו לא יהיה צורך בחצובה.
 

יואב גליזר

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
0
נקודות
1
הם מתכננים לעשות בשיעור אחד צילום ערב עם שימוש בחצובה ואני מעדיף לקנות הכל מראש.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
אני,כידוע,לא עשיתי קורס בצילום אבל:אני מכיר כמה שכן.

מבלי להתייחס לקורס שצויין פה - בכללי:מציעים,בעצם,שני קורסים הראשון:בסיסי שבו מלמדים את עקרונות תפעול המצלמה והצילום וקורס מתקדם שבו מציעים צילום קצת יותר מסובך כמו צילומי לילה,ספורט וצילומי מאקרו.

כבר בקורס היסוד,מקובל לפי הידוע לי,להציע לרכוש חצובה לצילומי הערב/לילה וגם מתוך כוונה שהתלמיד יבוא על רעבונו עם האוכל ויבוא לקורס היותר מתקדם. אותו דבר נכון למגיני עדשות/פילטרים.

תנאי הסף לקורס צילום הוא מצלמה ורצוי מצלמה עם עדשה שאפשר להחליף.

בעניין החצובה והפילטר: ממה שהגיע לידעתי פה התלמידים נכנסים למלכודת של קבלת החלטות על סמך מידע חלקי.
חצובה היא לא רכישה חד פעמית ולא לפי המחיר ליחידת משקל של החצובה. חשוב חצובה קלה אבל יותר חשוב הוא שהחצובה שנקנית תוכל,בהמשך,לשאת משקל ומשקל לא קל כלל כי עם האוכל/הקורס בא התיאבון ואיתו עדשות כבדות שהחצובה לא ממש סוחבת והרכישה הופכת לבזבוז.

אותו הדבר לגבי פילטרים. בהתחלה "רק" מציעים פילטרים שיגנו על העדשה ואח"כ מציעים (ולפעמים גם מלמדים) על פילטרים ND,מסנני ספקטרום של האור,אניפרא אדום (שלא כל המצלמות תומכות בזה) ועוד. ופה השקעה איננה של כמה שקלים,פילטר טוב עולה כמו עדשה לא רעה בכלל ופילטר טוב מאוד עולה הרבה יותר מגוף מצלמה ממוצעת.

זה בסדר ללמד ולדבר על צילום מתקדם עם עדשות מתקדמות ופילטרים זה לא בסדר להפנות למקורות מידע שבהם מידע על הפילטרים השונים,החצובות השונות,מאפייני השימוש והיעדים שאליהם רוצים להגיע.

עד כאן בכללי.

לעצם העניין ולשוואל המקורי: נכון שאמרו בקורס אבל אפשר לצלם צילומי לילה למתחילים בלי חצובה,וכן:פילטר שכל תפקידו זה להגן על העדשה ולו למקרה ותדחוף אותה לאיזה שיח קוצני או לסביבה מאובקת והלכלוך/נזק יתפסו את הפילטר ולא את עין העדשה. מעבר לכך:חכה להתנסות שלך עצמה. לישום של מה שתלמד בקורס ולבחירה האישית שלך לכיצד,איפה איך ומה אתה רוצה לצלם ולפי זה תשלים את הרכישה בהתאם.

פילטר טוב,שמגן על העדשה ותו לו,עולה כמה עשרות שקלים - ולא סכום שאי אפשר להוציא בהמשך הדרך מבלי לחורר את חשבון הבנק. חצובה היא עניין קצת יותר סבוך וחצובה טובה וכזו שתאפשר השתדרגות בציוד הצילום,עולה לא מעט שקלים ופה צריך להיות צרכן נבון - כזה שיודע מה הוא באמת צריך,ולאילו שימושים וגם חושב על העתיד.

זה בסדר,ואילו אפילו רצוי,לעשת קורס צילום אבל...,אבל:עם האוכל בא התיאבון,הלחץ החברתי,ההמלצות של המדריך שנתפס כאותריטה ושאר הדברים שאנחנו,כבני אדם,מקבלים החלטות שאינן ראציונאליות ונרכשות בכסף. ואז...,ואז:פתאום מוצאים עצמנו עם מצלמה,איזה עדשה או שתיים,פילטר או שניים,תיק צילום חצובה...(לקחת אוויר) וחודש אחרי הקורס כל זה שוכב בארון ומעלה אבק.

לכן צריך להפעיל את הראציונאל ולקבוע יעדים ומטרות,כך שבסופו של יום יש את ה..:ציוד שמתאים לצרכים ואת הידע הנדרש להפעילו כדי ליצר תמונות...ולא כאלה שהטלפון החכם יכול לעשות בהנפת אגודל.

מנחם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
קצת יותר מידע:

פילטרים מחולקים לשני סונים:

UV שאמור להגן מפני קרינה - נקודה שחסרת משמעות עבור מצלמות דיגיטליות (לפילים זה חשוב), רבים נוהגים להשתמש בהן כהגנה מפני העדשה מפני סריטות (הדעות חלוקות עד כמה זה באמת נדרש, אבי לא בטוח שזה נדרש), פילטר יכולים גרום ללקבל תמונה פחות טובה מכמה סיבות כמו זכוכית לא איכותית, עוד אלמנט שיכול להסיף בעיות במעבר האור.

ND פילטר זה אמור להכניס פחות אור לחיישן וכך יהיה ניתן לצלם בזמן חשיפה ארוך באור יום. ואז יש מספר סוגים של פילטרים כאלו בדרך כלל נהוג לקחת ND 10, אבל כאמור זה טוב רק עבור שימוש זה.

חצובות זה נושא מאוד רחב יש חצובות שמתאימות לצילום וידאו ויש שמתאימות לצילום סטיילס, יש כבדות ויש קלות ויש כאלו שחזקות יותר ויש כאלו שלא ממש מחזיקות את המצלמה טוב. אפשר לרכוש חצובה זולה עם ראש (חייבים ראש, כי המצלמה מתחברת לראש) בכ 200 ש"ח.

כמו שמנחם הסביר אני לא חושב שכדי לרכוש פילטר או חצובה רק כדי להגיד שיש לי את הסט המושלם, כי זה לא סט מושלם, זה יהיה סט זול ובסיסי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
יש חצובות של Sirui, לא יקרות.
 

יואב גליזר

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
0
נקודות
1
תוכל להמליץ לי על קורס מקצועי וטוב?( לבערך 3 חודשים לא יותר ארוך כי אני מתגייס במרץ)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
א) אתה יכול לשאול אותם
ב) לדעתי הקורס ברובו הוא לימוד ,יש לך אפשרות תרגול אישית
ג) לדעתי הקורס כולל מספר יציאות ליחד גם ביום

אבל בשיחת טלפון אתה יכול לברר הכול
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור