הבדלים בין רמקולים

  • פותח הנושא hm68
  • פורסם בתאריך

hm68

אוהב את התחום
הודעות
94
מעורבות
18
נקודות
8
חג שמח לכולם,
ראשית תתחדש ותהנה, אחלה מערכת.
שנית, אם כבר נגענו בנושא ההבדלים בין יחידות "אלסטיות" לקרמיות, אשמח לשמוע מה דעתכם על רמקולים אלקטרוסטטיים מול קרמיים.
נמר?
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
חג שמח לכולם,
... אשמח לשמוע מה דעתכם על רמקולים אלקטרוסטטיים מול קרמיים.
נמר?

חג שמח,
למרות שזה לא נושא הפוסט הזה (אולי כדאי לפתוח פוסט אחר לגבי שאלה זו כדי לא להרוס את הפוסט הזה) אני מבקש להשיב לך בשאלה.
כמה אתה "אוהב את התחום"? במונח אוהב תנסה להתייחס לכמות המשאבים שאתה יכול/מוכן להשקיע "בתחום".
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
רמקולים אלקטרוסטטים וריבונים הם בהחלט מיוחדים. הבעיה ביחידות כאלה היא שראשית הם לרוב מכוערים.
בעיה שניה היא שעל מנת להוציא בס ראוי יש להשתמש בפאנל גדול מאוד - זה מסדר שתי דלתות לא ממש מעוצבות בסלון.

הבעיה השניה היא דינמיות ובס לא טבעי.

מבחינת במה, גודל, אימג׳ינג, מיקרו דינמיקה ורזולוציה מדובר ברמקולים מדהימים.

היחידות הקרמיות הן סטנדרט בפני עצמו. למה? לא משום שהן הכי טובות (למרות שלדעתי הן כן) אם כי משום שיש רק יצרנית אחת שמייצרת כאלה באופן סידרתי - לכן הוויסינג מאוד דומה בין כולן.

קשה מאוד להתחרות עם המהירות, הרזולוציה והאימפקט של יחידה קרמית. זה מוגש אחרת, כשמתרגלים לזה, קשה מאוד לשמוע דברים אחרים. הבעיה היא במחיר. רמקולים קרמים הם יקרים בטירוף.

אני עם הרמקול הקרמי השני שלי, מתכנן את השלישי בחודשים הקרובים והבא שאחריו יהיה גם כזה.

אבל
אם היה לי את האפשרות להכניס הביתה אפוג׳י רפרנס או סאונד לאב אז כנראה שהייתי נפרד מהקרמים. אבל זה רק בדמיון, אני עדיין רוצה לחיות עם אישתי.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
מסכים שהבעיה העיקרית של הריבונים והאלקטרוסטטים, באופן גורף ומכליל כמובן, היא במראה שלהם.
את האלקטרוססטים אני לא ממש מכיר, למעט כמה הזדמנויות בודדות ששמעתי מרטין לוגנים למינהם, ופחות התרשמתי. זוג אחד של אפוגי שמעתי בעבר המאוד רחוק בארה"ב, ומאוד התרשמתי לטובה. מגנאפן לעומתם שמעתי גם שמעתי לא פעם ולא פעמיים, ובכל הפעמים הלסת נפלה. ממש כך.....
אם למשל ה 20.7 של המגי'ס לא היו נראים כמו זוג דלתות גדולות (מה גדולות, ענקיות!) כבר מזמן היה נבדקים אצלי בסלון.
נתון נוסף שלא הוצג כאן הוא המחיר. אני בספק אם יש בנמצא רמקולים עם VFM מוצלח יותר מהמגנאפן, ולכן לדעתי
מי שיש לו חלל סביר בגודלו ומוכן לחיות עם ה 3.7 ואולי אפילו ה 1.7 הקטן יותר, יקבל ב"גרושים" את מה שרמקולים של יותר ממאה אלף ש"ח מנסים ולא תמיד יצליחו לתת.
עד כדי כך הריבונים מוצלחים לטעמי.
"חיסרון" אחד שצריך לקחת בחשבון - כל הריבונים ואלקטרוס' למיניהם חייבים תחנות כוח רציניות. הרבה-הרבה זרם וכל המרבה הרי זה משובח, עם זמינות בשפע וכמובן חשוב שיהיו מגברים איכותיים. לדעתי עדיף גם מונובלוקים, אבל זו הערכה בלבד, לא בדקתי ולא השוותי.
דבר אחד שלא היה לי ברור בדברים של נמר- "דינמיות ובס לא טבעי"? לא יודע מה פירוש המשפט הזה, שנשמע לי מאוד סובייקטיבי ותלויי טעם. כל רמקול, וכל מערכת, הם פשרה שמייצרת צליל "לא טבעי" . המגנפאן הם רמקולים מאוד מאוד מוזיקליים ומהנים לטעמי, מאוד "טבעיים" אם אפשר להגדיר זאת כך, שמציפים את החדר כולו בסוג של קסם, כי המוזיקה כולה, כל כלי, כל זמר, וכל תו, פשוט נמצאים בחדר ומקיפים את המאזין. רמקולים משכרים!
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
שאלה נמר. (הכל ברוח טובה)
אתה תמיד מציין בכל פוסט כמעט שהרמקולים הקרמיים הם הרמקולים הטובים ביותר.
אם זה כך, אתה יכול להסביר לי בבקשה איך הרמקול של LV לוקח את הביקורות הטובות ביותר
שנה אחרי שנה בתערוכת HIEND (בגרמניה) ולא הרמקולים הקרמיים?
הרי על פי טענתך כל הרמקולים הקרמיים שהוצגו בתערוכות (ויש המון ייצרני רמקולים קרמיים) היו צריכים לקבל את הדירוג הגבוהה ביותר! לא?
לפי דעתי זה ענין של טעם אישי. אתה אוהב קרמי, שאול (סתם שם) אוהב הורני, דוד (סתם שם) אוהב פלאנרי וההוא שם אוהב דינמי וכו'....
;):)(ורד)
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
שאלה נמר. (הכל ברוח טובה)
אתה תמיד מציין בכל פוסט כמעט שהרמקולים הקרמיים הם הרמקולים הטובים ביותר.
אם זה כך, אתה יכול להסביר לי בבקשה איך הרמקול של LV לוקח את הביקורות הטובות ביותר
שנה אחרי שנה בתערוכת HIEND (בגרמניה) ולא הרמקולים הקרמיים?
הרי על פי טענתך כל הרמקולים הקרמיים שהוצגו בתערוכות (ויש המון ייצרני רמקולים קרמיים) היו צריכים לקבל את הדירוג הגבוהה ביותר! לא?
לפי דעתי זה ענין של טעם אישי. אתה אוהב קרמי, שאול (סתם שם) אוהב הורני, דוד (סתם שם) אוהב פלאנרי וההוא שם אוהב דינמי וכו'....
;):)(ורד)
לוקח שנה אחרי שנה באיזה תצורה ומחיר ?
אתה קורא להם רמקולים?אני קורא להם מערכת של רמקולים.
כאן מדובר על רמקולים ״אנושיים״ שיכולים לבלות בבית ממוצע בעולם.
ולא מערכת מטורפת שמעט ידיים ישיגו,אם בכלל.
רמקולים עם יחידות קרמיות,הם הטובים ביותר גם לאוזניי הערלות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לוקח שנה אחרי שנה באיזה תצורה ומחיר ?
אתה קורא להם רמקולים?אני קורא להם מערכת של רמקולים.
כאן מדובר על רמקולים ״אנושיים״ שיכולים לבלות בבית ממוצע בעולם.
ולא מערכת מטורפת שמעט ידיים ישיגו,אם בכלל.
רמקולים עם יחידות קרמיות,הם הטובים ביותר גם לאוזניי הערלות.

השאלה שלוני מעלה היא האם רמקולים קרמיים הם הטכנולוגיה מתאימה לכולם ורמקול בטכולוגיה "סטנדרטית" לא יכול להיות רמקול טוב - לפי מה שנמר כותב אפשר להבין שרק רמקול עם יחידות קרמיות או דומות זה רמקול שניתן לחשוב עליו היום.
האם אין כאן עניין של טעם אישי - לפי מה שנמר כותב גם מוזיקה היא עניין סוביקטיבי ולא אוביקטיבי ואין עניין של טעם אישי.
זה בכול אופן מה שאני הבנתי ממה שהוא כותב - אני בטוח שיהיה לו תגובה בעניין
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
249
מעורבות
165
נקודות
43
מוזר כניראה האמריקאים חולקים את אותה הדעה .. סתם החלטית לבדוק במגזין stereophile המלצות על רמקולי השנה .
ניראה ש ב6 שנים האחרונות האמריקאים לא מצאו רמקול קרמי אחד להמלצה השנה .
באמת מוזר .
לא שזה משנה לי ברמה האישית ... גם ככה אני לא מתחבר לקרמיים , ואלו שמתחברים אני מאחל להם הנאה צרופה.

כבר כתבתי את זה בסקירה שלי בביקור במינכן , אין הצדקה למחירים המופרזים של כל הרמקולים באשר הם .

השוואה של כל קרמיים לLV מאוד מעליבה את LV .

עצם הישבה מול רמקול וניתוח המוסיקה במונכים של באס והדיקות ושאר ממבו אודיופילי היא מתישה לעיפה ,
זה היופי ברמקולי הורן כגון ה LV , שם התחושה של חיפוש נעמלת , פשוט מוסיקה .
ובכלל אני מוצא שכל הטכנונולוגיות השונות מנסות להגיע בצורה מדומה לרמקולי הורן , לדעתי ללא הצלחה מרובה .
 
נערך לאחרונה ב:

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
מוזר כניראה האמריקאים חולקים את אותה הדעה .. סתם החלטית לבדוק במגזין stereophile המלצות על רמקולי השנה .
ניראה ש ב6 שנים האחרונות האמריקאים לא מצאו רמקול קרמי אחד להמלצה השנה .
באמת מוזר .
לא שזה משנה לי ברמה האישית ... גם ככה אני לא מתחבר לקרמיים , ואלו שמתחברים אני מאחל להם הנאה צרופה.

כבר כתבתי את זה בסקירה שלי בביקור במינכן , אין הצדקה למחירים המופרזים של כל הרמקולים באשר הם .

השוואה של כל קרמיים לLV מאוד מעליבה את LV .

עצם הישבה מול רמקול וניתוח המוסיקה במונכים של באס והדיקות ושאר ממבו אודיופילי היא מתישה לעיפה ,
זה היופי ברמקולי הורן כגון ה LV , שם התחושה של חיפוש נעמלת , פשוט מוסיקה .
ובכלל אני מוצא שכל הטכנונולוגיות השונות מנסות להגיע בצורה מדומה לרמקולי הורן , לדעתי ללא הצלחה מרובה .

לא מוזר בכלל, פשוט צריך להמתין שיצרני רמקולים אמריקאים יאמצו אלמנטים קראמיים קודם.
אחר כך כבר תראה אותם גם שם.
לדעתי..
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
249
מעורבות
165
נקודות
43
זיו אלמנטים קרמיים זה לא דבר חדש .
כניראה שאם הם לא אימצו אותם עד היום הסבירות שיאמצו לא גדולה.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
פיני, הרשה לי להגיב בבקשה על מה שציינת כאן.
"רמקולים בעלי יחידות קרמיות, הם הטובים ביותר"
אתרגם את זה מאנגלית לעברית :) You make me laugh
 
נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
פיני, הרשה לי להגיב בבקשה על מה שציינת כאן.
"רמקולים בעלי יחידות קרמיות, הם הטובים ביותר"
אתרגם את זה מאנגלית לעברית :) You make me laugh
כולכם יכולים לחייך או לצחוק.
מזמין אלי כל חבר עם איזה רמקולים שיחפוץ.
מנייר, אלומיניום,ברליום,טיטניום,"גומי לאישה".
לבוא ולהתחרות ב-CASSIANO שיש לי.
והם לא הכי טובים בעולם!!!
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
וואללה פיני, הצלחת לבלבל אותי.
אז הרמקולים בעלי יחידות קרמיות הם הרמקולים הלא הכי טובים ביותר בעולם?
הרי ציינת וציטטתי אותך שהרמקולים בעלי יחידות קרמיות הם הטובים ביותר.
חוץ מזה אין כאן נושא של תחרות, אני מאמין שרמקולים קרמיים הם טובים אבל לצאת בהצהרה שהם הטובים ביותר?
על זה היה הנושא שלי.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
וואללה פיני, הצלחת לבלבל אותי.
אז הרמקולים בעלי יחידות קרמיות הם הרמקולים הלא הכי טובים ביותר בעולם?
הרי ציינת וציטטתי אותך שהרמקולים בעלי יחידות קרמיות הם הטובים ביותר.
חוץ מזה אין כאן נושא של תחרות, אני מאמין שרמקולים קרמיים הם טובים אבל לצאת בהצהרה שהם הטובים ביותר?
על זה היה הנושא שלי.
מאמין שבין עשרות סוגי רמקלים עם יחידות קרמיות,שלי לא הטוב בעולם.
קומפראהנדה ?
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
רמקול קרמי הוא יחסית חדשני וכולם עפים עליו בהגזמה יתרה. שמעתי בתערוכות את טובי הקרמיקות עם הטוויטרים המהוללים של גרניט פורצלן, וזה נשמע פחות מכל מה שמספרים המתעלפים למינהם.
(אצלי בבית לא יכולתי לדרוך על גרניט פורצלן שנראה מדוייק ומסודר להפליא.
אני העדפתי ריצוף משיש מצפה שבו הליכלוך הגידים הלא מסודרים זה הטבע במיטבו.וזה גם היופי במיטבו.)
אנחנו כבני אדם מחוברים לצליל הטבעי והיפה ולא הסינטטי והמנוכר, בובות בארבי לא בשבילי.
אני מלקט דוגמאות מתחומים שונים כי האוזן העין וה... אוהבים את האנלוגי והטבעי ולא את הבובה המתנפחת.
שהיא הכי מדוייקת ואפילו בלונדית.
הצלילים שמתקבלים ע"י הקרמיקות אלי לא מדברים כלל.
מה לעשות לזייף אורגזמות ולהגיד שהקרמיקות ושהגברה של SS טובה ממנורות.הדבר הכי טוב.
זה מקובל בעולמנו.

כל מערכת שתכלול SS וקרמיקות ברור שתהייה טובה ממגבר מנורות ורמקול רגיל מעפן.
אבל מגברי על מנורות ורמקולים משובחים יפרקו ל " רסיסים " את הגרניט פורצלן ואת ה SS.

ולבעלי הפטיפונים לסוגיהם השונים.
גם אתם מתהדרים שפטיפון דורס כל מדייה אחרת כמו CD לדוגמא.

כל מערך הכולל פטיפון וכל המסביב לו מגיע ל -200K100 שח לפחות.
ואתם משווים ל CD שעלה 8-30 K אתם לא טועים כאן ?
בהשוואה מול הפטיפון , בואו נציב דיגיטל מטורף במחיר זהה לפטיפון ואז מסקנות !!
ששמעתי אצל ...... את הקלימקס מול הפטיפון ,ראש,זרוע מפלצות ציוד, כמעט לא היה הבדל
וזה גם מה שאמר הבעלים שחי עם ציוד העל בשתי התחומים, : " נכון שזהב מפתיע שכמעט אין הבדל."
יש עוד דיגיטל ברמות גבוהות יותרממה ששמעתי שם. וזה היה יכול להתבטא במהפך .
אבל מה שהיה שם הספיק לי כדי להבין.
כל הגלים השוטפים הם אופנה חולפת ,היום קרמיקות ,מחר פרקט, מחרתיים ציפחה ו ..........
לוקח זמן אבל כולם יבינו שאין כמו "הדברים האמיתיים"

נזכרתי בדלמתי שהיה לי , שכל היום היה מלקק לעצמו את האשכים .
מה יגיד ? שלאחרים אשכים יותר טעימים :):)
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
Si (יענו כן) :)
אריק, הפלת אותי בנושא כלבך. :אצבע מורמת
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,116
מעורבות
1,120
נקודות
113
אני באמת לא מבין את הוויכוח הזה.
ידוע לכולנו שבעלי הקרמיים לעולם יחזיקו בעמדתם.
הרי מי שמע על בעל קרמי שהחליף ללא קרמי???
ומצד שני, כאחד שלא מתחבר לרמקולים קרמיים כלל, למדתי לכבד את היכולות ובמקרה אחד או שניים גם לפאר באופן אישי.
מה שעוד למדתי זה שברמות האלו שאנו דנים פה, יש משמעות אקוטית לשידוך ולהתאמה.
אתן דוגמה את המקרה האישי שלי,
4 פעמים בעבר, ב4 תנאים שונים לחלוטין, עם ציודים ויכולות שונות שמעתי רמקולים של אוונגארד. פעמיים אותו הדגם ופעמיים דגמים שונים.
מה ששמעתי בכל פעם היה רחוק מלהישמע טוב.
היום יש לי זוג ואני אומר בלב שלם שאלו מהרמקולים הטובים ששמעתי.
כמה חברים הקרובים לתחום בכפול ממני בגיל אומרים שאצלי זה לא נשמע כמו אף אוונגארד שהם שמעו עד היום. אז...
בדיוק כמו שכל קרמי ישמע אחרת בתנאים שונים עם התאמה שונה.
אז יש דעה רווחת ויש סוגים של רמקולים, נכון. אבל הרמקול הכי טוב בעולם הוא לא קרמי ולא שופר ולא נייר ולא אבקת חשמל.
הוא מה שהבעלים שלו רוצה שהוא יהיה במסגרת היכולות שלו ושל הציוד אליו הוא משודך.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
התחתנתי רק עם אשתי.... ;)
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
רבותיי..כאחד שמחזיק רמקול קרמי דיי משובח אני רוצה לומר שאין דבר כזה הכי טוב.
יש הכי מתקדם מבחינת חומרים וטכנולוגיה אך זה לא מציב עובדה שמדובר בהכי טוב.
רמקולים קרמיים,אלומיניום וכו הם מתקדמים יותר מבחינת חומר, טוויטר,מיד וכו..
כבר דיברנו כאן לא פעם ולא פעמיים שלכל סוג יש את היתרונות שלו על פני אחרים, לא קיים המושלם. מושלם זה משהו שמשתנה מאדם לאדם,מה שמושלם עבורי יהיה על הפנים עבור האחר ולהיפך.
אם בעתיד אהיה לפני שידרוג ואתאהב ברמקול אחר שהוא לא קראמי- אחליף עבורו חד משמעית בלי קשר לסוג החומר.
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
רמקול קרמי הוא יחסית חדשני וכולם עפים עליו בהגזמה יתרה. שמעתי בתערוכות את טובי הקרמיקות עם הטוויטרים המהוללים של גרניט פורצלן, וזה נשמע פחות מכל מה שמספרים המתעלפים למינהם.
(אצלי בבית לא יכולתי לדרוך על גרניט פורצלן שנראה מדוייק ומסודר להפליא.
אני העדפתי ריצוף משיש מצפה שבו הליכלוך הגידים הלא מסודרים זה הטבע במיטבו.וזה גם היופי במיטבו.)
אנחנו כבני אדם מחוברים לצליל הטבעי והיפה ולא הסינטטי והמנוכר, בובות בארבי לא בשבילי.
אני מלקט דוגמאות מתחומים שונים כי האוזן העין וה... אוהבים את האנלוגי והטבעי ולא את הבובה המתנפחת.
שהיא הכי מדוייקת ואפילו בלונדית.
הצלילים שמתקבלים ע"י הקרמיקות אלי לא מדברים כלל.
מה לעשות לזייף אורגזמות ולהגיד שהקרמיקות ושהגברה של SS טובה ממנורות.הדבר הכי טוב.
זה מקובל בעולמנו.

כל מערכת שתכלול SS וקרמיקות ברור שתהייה טובה ממגבר מנורות ורמקול רגיל מעפן.
אבל מגברי על מנורות ורמקולים משובחים יפרקו ל " רסיסים " את הגרניט פורצלן ואת ה SS.

שוני, מצד שני, הרי לא כולם חייבים לאהוב את הצליל האימפוטנטי, הלא כן?
אתה יודע, סכריני, מעוות לאללה, עם "גבוהים" מדומים כי חסר תוכן רלוונטי בכל מה שקשור מעל 16KHz,
עם דיאפרגמות רכות נטולות תנועה פיסטונית אמיתית, שבאזור ה 80dB S.P.L הוופרים כל כך מתעוותים כמו הבטן של ברי סימון בימיה הטובים, ומייצרים קומפרסיה שמתגברת ככל שמעלים את הגיין,
אבל העיקר שיש מידריינג' כולל המוחטה בגרון של זמרת ההדגמות :)


ולבעלי הפטיפונים לסוגיהם השונים.
גם אתם מתהדרים שפטיפון דורס כל מדייה אחרת כמו CD לדוגמא.

כל מערך הכולל פטיפון וכל המסביב לו מגיע ל -200K100 שח לפחות.
ואתם משווים ל CD שעלה 8-30 K אתם לא טועים כאן ?
בהשוואה מול הפטיפון , בואו נציב דיגיטל מטורף במחיר זהה לפטיפון ואז מסקנות !!
ששמעתי אצל ...... את הקלימקס מול הפטיפון ,ראש,זרוע מפלצות ציוד, כמעט לא היה הבדל
וזה גם מה שאמר הבעלים שחי עם ציוד העל בשתי התחומים, : " נכון שזהב מפתיע שכמעט אין הבדל."
יש עוד דיגיטל ברמות גבוהות יותרממה ששמעתי שם. וזה היה יכול להתבטא במהפך .
אבל מה שהיה שם הספיק לי כדי להבין.

תשאל את החבר'ה שהיו באירוע השוואה אנלוג/דיגיטל, איך נשמע הסט-אפ האנלוגי הזול,
לעומת נגן הCD האיזוטרי שהיה שם.
(זה היה מביך, ולא בשביל הפטיפון..)


כל הגלים השוטפים הם אופנה חולפת ,היום קרמיקות ,מחר פרקט, מחרתיים ציפחה ו ..........
לוקח זמן אבל כולם יבינו שאין כמו "הדברים האמיתיים"

נזכרתי בדלמתי שהיה לי , שכל היום היה מלקק לעצמו את האשכים .
מה יגיד ? שלאחרים אשכים יותר טעימים :):)

לגבי השאר:
20 50.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 20 50.jpg
    20 50.jpg
    KB 12.7 · צפיות: 756

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור