מפלצת אנלוגית וקריאת תיגר על כרמלי, ליאור ואלוני!


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז שוב אתה חוזר על אותה אג'נדה כמו של רוברט.
מוסיקה מבחינתך היא נתונים טכנים והאוזן זה איבר דבילי שרק מפריע לי שאני רוצה לדחוף את הראש שלי בין הסורגים.

עמיר.
הסברתי לך שבדיגיטל יש בעיות אחרות. בעיות גדולות יותר. הרבה יותר עיבודים, הרבה יותר בעיות של ג'יטר, באפר, שגיאות בהקלטה ועוד. דהיינו, מבחינת הדיגיטל זה לא יזום אומנם אבל מוגבל בטירוף. עדיין זה לא משהו שאתה שומע.

יחד עם זאת. אין הקלטה של יותר משלושה כלים שקומפרסור לא מעורב בה. אין עמיר, אין, פשוט אין. אי אפשר, לא ישמע טוב, לא יהיה מאוזן ויהיה אפילו פחות דינמי.

שוב.
צא מהנתונים הטכנים. תשתמש באוזן ותפתח את הראש. לא סתם רוב האודיופילים הכבדים ביותר משתמשים בפטיפון. הם לא מחפשים יפה, הם מחפשים נכון בדיוק כמוי וכמוך. הנכון שלך הוא לא הנכון שלי. אני מכיר כינור, מכיר תופים ומכיר כלי נשיפה. האנלוג עבורי הוא הכלי שאני מכיר במציאות. ה-cd עבורי הוא סנטטי. אז מה, תוכיח שאני מדמיין?
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
766
מעורבות
85
נקודות
28
לא סתם רוב האודיופילים הכבדים ביותר משתמשים בפטיפון. הם לא מחפשים יפה, הם מחפשים נכון בדיוק כמוי וכמוך. הנכון שלך הוא לא הנכון שלי. אני מכיר כינור, מכיר תופים ומכיר כלי נשיפה. האנלוג עבורי הוא הכלי שאני מכיר במציאות. ה-cd עבורי הוא סנטטי. אז מה, תוכיח שאני מדמיין?

שו האדה?!?
באמת הגיע הזמן לשמוע נגן טוב...
 
R

Roberts1

אורח
אז שוב אתה חוזר על אותה אג'נדה כמו של רוברט.
?

כפרה, אז מה המסקנה ? אם שני "טוחנים" אומרים לך שאתה שיכור .....אז לך לישון.

עמיר.
הסברתי לך שבדיגיטל יש בעיות אחרות. בעיות גדולות יותר. הרבה יותר עיבודים, הרבה יותר בעיות של ג'יטר, באפר, שגיאות בהקלטה ועוד.

ישירות ממעבדת המחקר של המדען הראשי ;) מי חולה עליך ???
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ישירות ממעבדת המחקר של המדען הראשי ;) מי חולה עליך ???

לא מבין מאיין צצים ה"הסברים" הללו ,הרי כל מי שיש לו יד ורגל בעניין יודע שהמצב הפוך לגמרי ואפילו הדיווחים של
ג' יפית נשמעים מציאותיים יותר

עד לאן אפשר להוליך את הפוסט הזה:(
 

R

Roberts1

אורח
לא מבין מאיין צצים ה"הסברים" הללו ,הרי כל מי שיש לו יד ורגל בעניין יודע שהמצב הפוך לגמרי ואפילו הדיווחים של
ג' יפית נשמעים מציאותיים יותר

עד לאן אפשר להוליך את הפוסט הזה:(

רחוק , רחוק מאוד..........עיין ערך הומאופתיה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
בסדר. הבנו. כבלים, פטיפונים וחשמל זה הומאופתיה. זה כל מה שיש לך להציע? אז בשביל מה אתה כאן? אתה כמו סטרייט במסיבת גייז, כמו פלסטיני בכותל המערבי. כמו הדלאי לאמה בכנס הפמיניזם הבינ״ל. בקיצור, לא קשור!
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
רוברטס,
נניח שאני מסכים איתך לגבי דעתך על פטיפונים וחושב כמוך שזה עיוות נחות טכנולוגית ונותן תמונה מעוותת של המקור המוקלט. גם בהינתן עובדה זו, מהות השרשור היא לחלוק את ההבדלים שיש בין פטיפון דרעק מס׳ 1 לפטיפון דרעק מס׳ 2. איזו טענה העלית עד עכשיו שמתייחסת לזה? היית עסוק רק בלפסול את הפורמט. זה לקח לך כמה עשרות תגובות. אבל מעבר ללהסית שרשור של אודיופילים עבור אודיופיל למחוזות אינסופיים של ניגוח מחויך, מה השגת?
 

Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
אני אומר לך מה הוא השיג,
הררי שרשורים וויכוחים כשאין לו שום רצון או כלים לדבר איתך במושגים שהם זרים לו והוא מתכחש להם,אבל במה אתם מאשימים אותו ? הרי אתם ממשיכים להתפלמס איתו הרי הוא הוחזר לאתר כאילו לא הושעה מעולם הייתכן כי ההתנהלות שלו תשתנה מבעבר ?
ההתנהגות שלו נאותה והוא לא עובר על חוקי הפורום אבל הכי חשוב שיש הקפצות לשרשורים וכניסות :מבולבל: מה זה המזוכיזם הזה ???????????????!!!!!!!! לא מבין את ליאור ונמר .
נ.ב. לי אישית אין בעיה עם רוברט מעולם לא פגשתי אותו וישנה אפשרות שהוא אדם חביב ביותר אבל צאו וראו הפער בינו לבין הדמות מעל דפי האתר רק מוציאה אנשים משלוותם.
 
R

Roberts1

אורח
רוברטס,
נניח שאני מסכים איתך לגבי דעתך על פטיפונים וחושב כמוך שזה עיוות נחות טכנולוגית ונותן תמונה מעוותת של המקור המוקלט. גם בהינתן עובדה זו, מהות השרשור היא לחלוק את ההבדלים שיש בין פטיפון דרעק מס׳ 1 לפטיפון דרעק מס׳ 2. איזו טענה העלית עד עכשיו שמתייחסת לזה? היית עסוק רק בלפסול את הפורמט. זה לקח לך כמה עשרות תגובות. אבל מעבר ללהסית שרשור של אודיופילים עבור אודיופיל למחוזות אינסופיים של ניגוח מחויך, מה השגת?


יקירי מתנוש, אני לא הורס מסיבות !!! לעולם לא הייתי נכנס לפוסט "ההתחדשות " כשלך , עם כל הכיף האמיתי שלך מהפטפון החדש ווכותב שיש לך שיש לך מוצר / פורמט פגום.

תראה באיזה פירגון כתבתי לך בפוסט ה-23 בשירשור :

אגב הערה זו , יש לך תובנות טכניות שאתה מעוניין לחדש / להעמיק לעצמך בנושא פטפונים באופן כללי , כפרה , אני לשרותך ,,,,,,,,אשמח לנסות להיזכר ב"חומר טכני של פעם " שהיה אהוב עלי במיוחד .

אגב, כשהייתי בגיל 18 לערך בניתי את ה"זרוע הקלה ביותר בעולם מאז ומעולם :)" ,מעץ בלזה , עם צירים ממחטי תפירה ........והצליל ? , אללה ירחמו !!! .

יום אחד אולי אספר את סיפורה של זרוע זאת + תובנות של "עשה / אל תעשה כשאתה בונה זרוע " או בקיצור ה"מדריך השלם לגלקסיה לבניית זרוע לפטפון" ;).


הפעם הראשונה שנכנסתי לשרשור עם דעותי הייתה בפוסט 165 לאחר שAK1 ו- ronnyb "הקיזו דם אחד לשני למוות " ונושא השירשור הוסט ל- CD מול ויניל בלבד .

CD / ויניל הוא נושא שיש לי מה לומר עליו (טכנית ) , ובנוסף הויכוח הוא לא רק בין טכנוקרטים ל"אודיופילים חוויתיים " אלא הוא גם ויכוח בינכם לבין עצמכם - עובדה !!!

האם עכשיו יותר ברור לך מדוע נכנסתי לשירשור ???

ובנוסף , כתבת שמהות השירשור הוא - ציטוט : " מהות השרשור היא לחלוק את ההבדלים שיש בין פטיפון דרעק מס׳ 1 לפטיפון דרעק מס׳ 2" מתנוש אתה קראת את השירשור ??? - השירשור הוסט ל- CD/ויניל - מציע לך לעבור פעם נוספת על השירשור .......סוג של עינוי , אבל בכל זאת , השירשור נושא את שימך - תהנה !!!!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
י
תראה באיזה פירגון כתבתי לך בפוסט ה-23 בשירשור :

הפעם הראשונה שנכנסתי לשרשור עם דעותי הייתה בפוסט 165 לאחר שAK1 ו- ronnyb "הקיזו דם למוות " ונושא השירשור הוסט ל- CD מול ויניל בלבד .

CD / ויניל הוא נושא שיש לי מה לומר (טכנית ) , ובנוסף הויכוח הוא לא רק בין טכנוקרטים ל"אודיופילים חוויתיים " אלא הוא גם בינכם לבין עצמכם - עובדה !!!

האם עכשיו יותר ברור לך מדוע נכנסתי לשירשור ???

ובנוסף , כתבת שמהות השירשור הוא - ציטוט : " מהות השרשור היא לחלוק את ההבדלים שיש בין פטיפון דרעק מס׳ 1 לפטיפון דרעק מס׳ 2" - מתנוש אתה קראת את השירשור ??? - השירשור הוסט ל- CD/ויניל - מציע לך לעבור פעם נוספת על השירשור .......סוג של עינוי , אבל בכל זאת , השירשור נושא את שימך - תהנה !!!!

1. הדוגמא שהבאת היא לא פירגון. היא לשים את עצמך שוב במרכז כידען, ולהדחף לדלת שלא פתחו בפניך. לא מעניינת אותי הזרוע שבנית, וגם אין לי צורך בשירותיך כמורה לכל דבר שקשור באודיו (אקוסטיקה, אלקטרוניקה, הקלטות, מאסטרים, חריטות של תקליטים, ומכניקה). תודה.

2. יש לך מה לאמר טכנית בכל דבר. הנקודה שלך הובנה ואין צורך למשוך אותה על פני מאה הודעות: פטיפון נחות לפורמט דיגיטלי, בפטיפון יש עיוותים וקומפרסיה הנעימים לאוזן ולכן יש אודיופילים שאוהבים אותו. בסדר. הפנמנו.

3. לא, עדין לא ברור לי למה נכנסת לשרשור, מלבד הנימוק היחיד שעולה לי בראש והוא, שוב, להוכיח לכולם שאתה יודע יותר מכולם, ושהם טועים בבחירתם.

4. קראתי את השרשור, כי חיפשתי בו תגובות של אנשים שאת דעתם אני מעריך - כמו אלדר, נמר, שלמה, יאיר והרבה אחרים. לצערי מצאתי בו התנגחויות בלתי פוסקות, ובשלב כלשהו (אמנם באיחור, לזכותך) היית חייב גם אתה להכנס.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
תובנה נוספת - הופתעתי לגלות ששימוש בקלאמפ של מישל עשה קסטרטופה לצליל - הוא נהיה חד, צווחני ושורט באוזן. וזאת לאחר שקראתי במקום כלשהו, ונזכרתי רק בדיעבד, שהיצרן ממליץ לא להשתמש בקלמפים בכלל. משעשע.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אז שוב אתה חוזר על אותה אג'נדה כמו של רוברט.
מוסיקה מבחינתך היא נתונים טכנים והאוזן זה איבר דבילי שרק מפריע לי שאני רוצה לדחוף את הראש שלי בין הסורגים.
מה קרה, נמר -- עברת להעלבות? למה מה קרה? :(

עמיר.
הסברתי לך שבדיגיטל יש בעיות אחרות. בעיות גדולות יותר. הרבה יותר עיבודים, הרבה יותר בעיות של ג'יטר, באפר, שגיאות בהקלטה ועוד. דהיינו, מבחינת הדיגיטל זה לא יזום אומנם אבל מוגבל בטירוף. עדיין זה לא משהו שאתה שומע.

יחד עם זאת. אין הקלטה של יותר משלושה כלים שקומפרסור לא מעורב בה. אין עמיר, אין, פשוט אין. אי אפשר, לא ישמע טוב, לא יהיה מאוזן ויהיה אפילו פחות דינמי.
אני מודה שהסברת, אבל מעולם לא קיבלתי את ההסבר.
ןלא מתקבל על דעתי בשום צורה שהיא למה צריכה להיות קומפרסייה כשמכשיר ההקלטה תומך בטווח דינאמי של 144dB כלא קיים אף כלי מציאותי שבכלל מתקרב לאיזור של יותר מ-20dB מתחת לזה.

אם קורה error ו/או clipping זו חייבת להיות טעות בהפעלה, כמו סיגנאל בכניסה שמוגבר מדי.

שוב.
צא מהנתונים הטכנים. תשתמש באוזן ותפתח את הראש. לא סתם רוב האודיופילים הכבדים ביותר משתמשים בפטיפון. הם לא מחפשים יפה, הם מחפשים נכון בדיוק כמוי וכמוך. הנכון שלך הוא לא הנכון שלי. אני מכיר כינור, מכיר תופים ומכיר כלי נשיפה. האנלוג עבורי הוא הכלי שאני מכיר במציאות. ה-cd עבורי הוא סנטטי. אז מה, תוכיח שאני מדמיין?
מי דיבר על נתונים טכניים?

הזכרת המילה "עיוותים" אין דינה כהקראת נתוני THD מ-specs!

THD מדבר רק על סוג אחד ספציפי של עיוות -- כפולות של תדר קלט שמכשיר מוסיף על דעת עצמו.
יש עוד הרבה סוגי עיוותים == שוני בין מה שנכנס בכניסה לבין מה שיצא ביציאה של כל שלב.

נראה לך שאני לא משתמש באוזן? או שניירות ה-specs שלא התייחסתי אליהם בכלל נעלבו מזה וסתמו לי לי את האזניים?

אני שומע את מה שאני שומע, וכנראה גם כשאנחנו שומעים את אותו דבר, אני מקבל התרשמות אחרת משלך לגבי מה "נכון"/"טבעי" ומה פחות.

עם זאת, אני לא מתעקש על צידקת אוזני בייחס לצידקת אוזניך.

אני רק טוען שבהיגיון פשוט, יש באנאלוג יותר עיוותים מהבחינה הטכנית מאשר בדיגיטאל.

אתה יכול להסביר שאני חמור, עם אוזניים ארוכות וסתומות וריק ביניהן, ואם זו נראית לך דרך אפקטיבית להתייחס לטיעון עצמו -- יפה, סגרת את הנושא ואין מה להמשיך בדיון.

אתה יכול לטעון שהאוזן לא רגישה לעיוותי אנאלוג ועדיין ה"אמת" וה"נכון" נשאר שם גם לאחר אחוזי עיוות של שתי ספרות, ו/או שעיוותי דיגיטאל הם כל כך איומים שהאוזן רגישה אליהם בצורה מטורפת.

בסדר, טענה אפשרית -- לא טענת אותה -- אבל אפשרית, ודורשת אישוש כלשהו.

ךפי עניות דעתי ולפי מיעוט ניסיוני, יש פער גדול בין מה שאנשים אומרים שהם מחפשים לבין מה שהם מחפשים בפועל, והרבה ממאפייני הציל שאני שומע באנאלוג -- כשאני מתחזה למישהו שמשתמש באוזניו -- לא מתקשרים לי למציאות, החל במיקום מדוייק וחד של כלים בתזמורת, "גוף" של כלים כשהם רחוקים מהמאזין, נפח (שלרוב הוא מופרז) ועוד ועוד.

אין לי דרך / כוונאה להראות לך שאתה "מדמיין" -- לא על דמיון מדובר, אלא על העדפות ועל פרופורציות נתפסות בין הקלטה לבין מציאות.

כל זאת כאשר ברור לי שכמעט אין הקלטות שבכלל מנסות לייצר אשלייה ריאלית של מציאות, לא רובן מנסות להישמע טוב יותר מהמציאות.

עמיר
 
R

Roberts1

אורח
1. הדוגמא שהבאת היא לא פירגון. היא לשים את עצמך שוב במרכז כידען, ולהדחף לדלת שלא פתחו בפניך. לא מעניינת אותי הזרוע שבנית, וגם אין לי צורך בשירותיך כמורה לכל דבר שקשור באודיו (אקוסטיקה, אלקטרוניקה, הקלטות, מאסטרים, חריטות של תקליטים, ומכניקה). תודה.

.

כמו שגולדה מאיר הייתה אומרת (בלשון יחיד) : " אתה לא נחמד" ........וזה בסדר ........
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
עמיר.

מה שהיה אמור להיות כתוב הוא

" אז שוב אתה חוזר על אותה אג'נדה כמו של רוברט.

מוסיקה מבחינתו היא נתונים טכנים והאוזן זה איבר דבילי שרק מפריע לי שאני רוצה לדחוף את הראש שלי בין הסורגים."

יצא לי "מבחינתך"

מתנצל על הטעות.

לגבי השאר.
אתה יכול לא לקבל, אבל אלה העובדות. מוסיקה לא מורכבת מנתון אחד עליו אתה נתפס. ואתה גם יודע את זה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר.

מה שהיה אמור להיות כתוב הוא

" אז שוב אתה חוזר על אותה אג'נדה כמו של רוברט.

מוסיקה מבחינתו היא נתונים טכנים והאוזן זה איבר דבילי שרק מפריע לי שאני רוצה לדחוף את הראש שלי בין הסורגים."

יצא לי "מבחינתך"

מתנצל על הטעות.

לגבי השאר.
אתה יכול לא לקבל, אבל אלה העובדות. מוסיקה לא מורכבת מנתון אחד עליו אתה נתפס. ואתה גם יודע את זה.
בשום שלב לא דיברתי על נתון -- בטח לא נתון שרושמים ב-specs של מכשירים -- אלא על תהליך ההכנה וההשמעה של ויניל, שבו מוכנסים ונכנסים יותר עיוותים לעומת דיסק/קובץ.

אבל אני מתחיל לחשוש שאם אתעקש על השקפתי מולך, רק אפסיד חבר, בלי שנשכנע אחד את השני, ובלי שתצא מזה שום תועלת, לא לנו ולא לעמישראל.

נראה לי שכבר כתבתי את מה שייש לי לכתוב, ומכאן כל מה שנשאר הוא התנצחויות וטחינת מיים, אז אני עוצר בשלב זה.

לילטוף! (ורד)
עמיר

נ.ב., אני מבין את הטעות והעניין הזה נסגר וירד מהאג'נדה(!) :)
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,907
מעורבות
1,587
נקודות
113
תובנה נוספת - הופתעתי לגלות ששימוש בקלאמפ של מישל עשה קסטרטופה לצליל - הוא נהיה חד, צווחני ושורט באוזן. וזאת לאחר שקראתי במקום כלשהו, ונזכרתי רק בדיעבד, שהיצרן ממליץ לא להשתמש בקלמפים בכלל. משעשע.

ישנם עוד יצרנים שלא ממליצים להישמש בקלאמפ,למשל נוטינגהמאנלוג.אבל כניראה כל דבר לגופו.
ביזמנו כאשר נמר לקח לניסיון את הצלחת של אוידה והיא מגיעה עם קלאמפ וניתנת לך האפשרות לירכוש
עם או בלי הקלאמפ.ניסינו כמה וכמה פעמים והתוצאה עם הקלאמפ היתה טובה יותר.
לי אין צלחת של אוידה,משהוא אחר של קליראודיו והתוצאה טובה יותר ללא קלאמפ.
נכון להיום עם הרמקול החדש של נמר ,כניראה צריך בחינה מחדש ,אני מאמין שהוא ניסה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור