התאמה לחדר


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,031
מעורבות
1,475
נקודות
113
אנשים מתיחסים כאן בדחילו ורחימו לנושא התאמת הרמקול לחדר,
אני העניין הזה לא ברור לי כלל ,
הרי רוב הסלונים שלנו הם חמש על ארבע , רוב הרמקולים גובהם 110 סמ" נצילות קרוב ל90 DB , וגודל הוופר כ8 אינצ ,
ועכשיו נניח שניתי רמקול גדול ונציל יותר והכנסתי אותו לחדר קטן יותר ,אז מה קרה? למה לא טוב? כל הבילבולים הללו של סינרגיה והתאמה של רמקול לחדר הוא בולשיט אחד גדול ,לדוגמה- אלי קאשי הכניס אוונגרד גדול לחדר של 2.5\3 , יש לו סאונד חבל"ז , אצלי בסלון עבדו רמקולים ששקלו בין 30 קילו ל-240 קילו(באם זה ממחיש את ההבדל).
תראו לי מישהו אחד שיודע להנחות אותי איזה רמקול מתאים לאיזה חדר,
כלומר כל עוד אין חריגות מטורפות בגדלים כל השטות הזו לא תופסת כלל,
יש כאלו שיאמרו לחדרים בהירים רמקול כזה לחדרים כהים רמקול אחר , גם זה לא נכון, שימו כמה ספוגים וילונות וריהוט והנה החדר הבהיר הפך לכהה,
ועוד כמה מילים בקשר לסינרגיה בין מכשירים לרמקולים,
נניח שיש לנו רמקול מצויין בבית וזכינו בפיס וקנינו לנו במתנה את הקדם אניברסרי 40 החדש של אאודיוריסרצ" , אז אני אומר לכם שאין מצב שאיזה סינרגיה מסתורית תמנע ממנו לנגן יותר טוב ממה שהיה קודם, השד הזה שנקרא סינרגיה , אינני יודע מתי הוא מופיע?.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
כלל אצבע: אם נשאר מקום לספה בחדר אז הרמקול מתאים! :)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,031
מעורבות
1,475
נקודות
113
שימו רום קורקטיין ותיראו איך אין מושג כזה שנקרא סינרגיה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הכי טוב אוזניות, ואז נשאר מקום גם לכל המשפחה בסלון.

לא צריך לערבב בין אקוסטיקת צורת וחומרי החדר לבין החלל שלו.
כלומר אין בעיה לגרנד אוטופיה בסלון ה"ממוצע"?
או איזה דיאבלו אוטופיה בחדר של של 8 על 9...

בכלל נראה לי שהכלל הראשון בתחביב הוא התאמת נפח חלל האזנה לגודל הרמקול.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
שימו רום קורקטיין ותיראו איך אין מושג כזה שנקרא סינרגיה.
OK, אפשר לסגור את הפורומים.
נקנה מן היקב ומן הגורן (בטרקלין ובאלמ) נשים רום קורקשן ובא לציון גואל.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,031
מעורבות
1,475
נקודות
113
OK, אפשר לסגור את הפורומים.
נקנה מן היקב ומן הגורן (בטרקלין ובאלמ) נשים רום קורקשן ובא לציון גואל.
לא לזה הכוונה , אבל לאותו חדר שנכנס גוורינרי ,אפשר להכניס אמטי שהוא פי 7 בגודלו,אבל אם זה מה שהבנת מדברי ,מישהו משנינו מטומטם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא לזה הכוונה , אבל לאותו חדר שנכנס גוורינרי ,אפשר להכניס אמטי שהוא פי 7 בגודלו,אבל אם זה מה שהבנת מדברי ,מישהו משנינו מטומטם.

אכן פיזית שניהם יכולים להיכנס באותו החדר ואפשר להכניס עוד הרבה רמקולים.
אני חשבתי שאנחנו בפורום המתעסק באייכות אודיו ולא בשטחי אכסון.
על הסיפא של דבריך אני בהחלט מסכים.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
רום קורקשיין הוא מניפולציה על המקור.
מה יכול להיות טוב בזה? ומה הקשר של זה לאודיו איכותי?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הבילבולים הללו של סינרגיה והתאמה של רמקול לחדר הוא בולשיט אחד גדול

לחלוטין לא בולשיט.
הרמקול שלי שנשמע אצלי נהדר נשמע גרוע מאד בתערוכה.

תראו לי מישהו אחד שיודע להנחות אותי איזה רמקול מתאים לאיזה חדר,

אין כללים, יש לבדוק כל מקרה לגופו.

ועוד כמה מילים בקשר לסינרגיה בין מכשירים לרמקולים,
נניח שיש לנו רמקול מצויין בבית וזכינו בפיס וקנינו לנו במתנה את הקדם אניברסרי 40 החדש של אאודיוריסרצ" , אז אני אומר לכם שאין מצב שאיזה סינרגיה מסתורית תמנע ממנו לנגן יותר טוב ממה שהיה קודם, השד הזה שנקרא סינרגיה , אינני יודע מתי הוא מופיע?.

בפירוש יש עניין של התאמה. לרמקולים "בהירים", או "קרים" לא תתאים הגברה "קרה" – וכך הלאה.
יתר על כן, כבלים מסוימים נשמעים נהדר במערכת אחת אבל מקלקלים במערכת אחרת. יותר מזה, במערכת שלי יש היום מספר שקעי חשמל מאותה חברה, אבל מחומרים שונים. שקע מחומר מסוים מתאים יותר למגבר, למשל, אבל שקע מחומר אחר מתאים יותר לנגן CD . כנ"ל גם לעניין כבלי חשמל, כאשר כבלים שונים מתאימים יותר למכשירים שונים.

שימו רום קורקטיין ותיראו איך אין מושג כזה שנקרא סינרגיה.

אני מעדיף להגיע לתוצאות טובות ללא Room Correction וגם הצלחתי להגיע לזה.
מאידך, מידה מסוימת של טיפול אקוסטי היא חיונית במרבית המקרים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,031
מעורבות
1,475
נקודות
113
אכן פיזית שניהם יכולים להיכנס באותו החדר ואפשר להכניס עוד הרבה רמקולים.
אני חשבתי שאנחנו בפורום המתעסק באייכות אודיו ולא בשטחי אכסון.
על הסיפא של דבריך אני בהחלט מסכים.
אין לי חברת הובלות ואיכסון , האם מימך שמעת שרמקול גדול(אפילו גדול על החדר) מנגן יותר בנינוחות(EFORTLESS )מרמקול קטן,?
ושוב תמהני מדוע הקשר למסקנות שאתה מסיק מהכתוב הוא התנגחותי בכוונו ,ורופף כל כך,מי מדבר על שטחי אכסון ,אבל אולי תאמר לי אתה מהי הסינרגיה העלומה הזו בין חדר לרמקול, מהו המרשם הסודי השמור אולי בידך או ביד פנתר שכל משפט שלישי שלו עולה המילה "סינרגיה",
ושאלה קטנה לשם הבנת הנקרא - האם שתי כוחות העובדים בסינרגיה
1- אינם מחלישים אחד את השני
2-שתי הכוחות מסתכמים ביחד
3- כל כוח מעצים את הכח השני
4-התוצאה של שתי הכוחות ביחד עולה על סכומם כל אחד בנפרד
5-אני מקווה רבאק - שאתה יודע על מה אתה מדבר ,לפני שאתה שולח לי משפטים "כשיטחי איכסון",ושאפשר לסגור הפורום כי הבנת ממני שאיכות אינה משנה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אין לי חברת הובלות ואיכסון

תמיד אפשר להרחיב את תחום העיסוקים ... זה יכול להיות רווחי מאד ... :)
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
יש מקרים (אולי חריגים) שגם אם רמקולים מסוימים מנגנים יופי נניח
בחללים ממש גדולים וגבוהים (כמו אצלי) הם נופלים ולא באים לידי ביטוי/יכולתם האמיתי.

לכן אני לא יכול להתעלם מנתון זה -רמקולים גדולים עושים מה שקטנים/אחרים
לא מסוגלים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אין לי חברת הובלות ואיכסון , האם מימך שמעת שרמקול גדול(אפילו גדול על החדר) מנגן יותר בנינוחות(EFORTLESS )מרמקול קטן,?
ושוב תמהני מדוע הקשר למסקנות שאתה מסיק מהכתוב הוא התנגחותי בכוונו ,ורופף כל כך,מי מדבר על שטחי אכסון ,אבל אולי תאמר לי אתה מהי הסינרגיה העלומה הזו בין חדר לרמקול, מהו המרשם הסודי השמור אולי בידך או ביד פנתר שכל משפט שלישי שלו עולה המילה "סינרגיה",
ושאלה קטנה לשם הבנת הנקרא - האם שתי כוחות העובדים בסינרגיה
1- אינם מחלישים אחד את השני
2-שתי הכוחות מסתכמים ביחד
3- כל כוח מעצים את הכח השני
4-התוצאה של שתי הכוחות ביחד עולה על סכומם כל אחד בנפרד
5-אני מקווה רבאק - שאתה יודע על מה אתה מדבר ,לפני שאתה שולח לי משפטים "כשיטחי איכסון",ושאפשר לסגור הפורום כי הבנת ממני שאיכות אינה משנה.

אופן ההצגה של דבריך שאין קשר בין גודל הרמקול לבין חלל ההשמעה הוא שגוי בעליל, ואני מניח שאתה יודע את זה.
שום חברת רמקולים רצינית לא מייצרת את הדגמים הגדולים שלה לחדרים ממוצעים, ויש כאילו שאם תתעקש יחליפו את הקרוס אובר ברמקול.

להרגיע רמקול גדול בחדר קטן כנראה אפשרי, אך זה בא על החשבון של כמה דברים ובינהם גם הרבה כסף.

סינרגיה זאת מילת קסם, ואני, איני קוסם, אלא רק אחד עם שני אוזניים מאותגרות.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
שמע את המערכת של שניצל ותדע.

לפי הבנתי, פתרון אקוסטי איכותי אמור לייתר את הצורך ברום קורקשין כזה או אחר.
אם שניצל היה צריך רום קורקשין אז לדעתי יש "מחדל" :) (או אי טיפול) אקוסטי אצלו בתדרים מסויימים.
אבל אם זה נשמע טוב, זה מה שחשוב (בדיוק הפער בין התאוריטי למעשי).
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לפי הבנתי, פתרון אקוסטי איכותי אמור לייתר את הצורך ברום קורקשין כזה או אחר.
אם שניצל היה צריך רום קורקשין אז לדעתי יש "מחדל" :) (או אי טיפול) אקוסטי אצלו בתדרים מסויימים.

לפעמים טיפול אקוסטי הוא יקר יותר מאשר Room Correction . יתר-על-כן, לפעמים שיקולים אסטטיים לא מאפשרים טיפול אקוסטי מושלם.

אבל אם זה נשמע טוב, זה מה שחשוב (בדיוק הפער בין התאוריטי למעשי).

נכון מאד.
תמיד, הדבר היחיד החשוב הוא התוצאה הסופית.
לא כל התיאוריות נכונות בכל מקרה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
לפי הבנתי, פתרון אקוסטי איכותי אמור לייתר את הצורך ברום קורקשין כזה או אחר.
אם שניצל היה צריך רום קורקשין אז לדעתי יש "מחדל" :) (או אי טיפול) אקוסטי אצלו בתדרים מסויימים.
אבל אם זה נשמע טוב, זה מה שחשוב (בדיוק הפער בין התאוריטי למעשי).

תמיד יש "מחדל"
א. מדדת פעם מערכת שלך?
ב. או לחליפין, הרצת תדרים והשוואת עוצמות (למשל, אם כי זה ממש לא הכל)?

טעות נפוצה אצל אודיופילים. לכאורה רוצים "לשמר" את הסיגנל הטהור (אבל שוכחים על ההחזרים ובעיות אקוסטיות אחרות). ואם נכנסים להתגוננות, אז אומרים שיש להם חדר "מיוחד" ואין להם בעיות אקוסיות.. חחח

עד שאני לא אראה מלכודות באס בחדר, דיפוזרים ופאנלים אחרים, לא קונה את זה..
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
תמיד יש "מחדל"
א. מדדת פעם מערכת שלך?
ב. או לחליפין, הרצת תדרים והשוואת עוצמות (למשל, אם כי זה ממש לא הכל)?

טעות נפוצה אצל אודיופילים. לכאורה רוצים "לשמר" את הסיגנל הטהור (אבל שוכחים על ההחזרים ובעיות אקוסטיות אחרות). ואם נכנסים להתגוננות, אז אומרים שיש להם חדר "מיוחד" ואין להם בעיות אקוסיות.. חחח

עד שאני לא אראה מלכודות באס בחדר, דיפוזרים ופאנלים אחרים, לא קונה את זה..

אם כבר, המדידות הם אף פעם לא למערכת אלא לחדר :)
רום קורקשיין זה עוד משהו שמשנה את הסיגנל המקורי, לטוב ולרע.
ה"טעות" (כפי שאתה מכנה אותה) הנפוצה אצל אודיופילים היא מסלול סיגנל קצר עם כמה שפחות מניפולציות. אין כאן טעות, זו הדרך לסאונד כמה שיותר טוב תיאורטית.
כפי שכתבתי, מציאות לחוד ותיאוריה לחוד ואם "להתערב" עוזר (כי זה מחפה על בעיה כלשהי) אז סבבה.
 

נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
שמע את המערכת של שניצל ותדע.
זאת אינה השאלה.
השאלה איך אותה מערכת הייתה נשמעת ללא RC ועם טיפול אקוסטי פסיבי טוב או / ו התאמה טובה יותר בין הרכיבים, ו / או שימוש ברכיבים טובים יותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור