כמה מילים על CD וכמה מילים על תקליטים


שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אין ל CD הצדקה קיומית מלבד מילוי כיסן של חברות המוסיקה. גם ל DVD ולבלו-ריי הבא עלינו לטובה (לטובת תעשיית הפורנו בעיקר) אין הצדקה. סיבת קיומן של המדיות הנ"ל היא השיווק המסיבי שחברות המוסיקה עושות להן במלחמתן במוסיקה החופשית מזכויות יוצרים.

העתיד שייך לשרתי קבצים ו DACים בלבד. ייתכן שיקומו ויפלו עוד כמה מדיומים בדרך. אני רואה בזה ערך להוציא את כל נגני ה CD מהבית. למה לי להכניס עוד מנגנון מכאני (על אינספור פוטנציאלי הכשל שלו הממומשים בכל רגע נתון) בין הקובץ לרמקול?

אני לא אומר מילה לגבי תקליטים, כי לגביהם אין לי ביטחון אלא רק ספקולציה והיא שבשלב מסויים ה DAC יחקו אותם ואת האקולייזינג שלהם באופן ששום אוזן בעולם לא תצליח להבדיל בניהם במבחן עיוור.

תאורתית, אם הרזולוציה של DAC עולה על רזולוציית השמיעה שלנו, אז אפשר לבצע בצליל מניפולציות שיקחו אותו לכיוון של כל אקולייזינג בהיסטוריה, בין אם זה אקולייזינג של קלטת כרום של that's או של פטיפון של X עם ראש של Y.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
אין ל CD הצדקה קיומית מלבד מילוי כיסן של חברות המוסיקה. גם ל DVD ולבלו-ריי הבא עלינו לטובה (לטובת תעשיית הפורנו בעיקר) אין הצדקה. סיבת קיומן של המדיות הנ"ל היא השיווק המסיבי שחברות המוסיקה עושות להן במלחמתן במוסיקה החופשית מזכויות יוצרים.

העתיד שייך לשרתי קבצים ו DACים בלבד. ייתכן שיקומו ויפלו עוד כמה מדיומים בדרך. אני רואה בזה ערך להוציא את כל נגני ה CD מהבית. למה לי להכניס עוד מנגנון מכאני (על אינספור פוטנציאלי הכשל שלו הממומשים בכל רגע נתון) בין הקובץ לרמקול?

אני לא אומר מילה לגבי תקליטים, כי לגביהם אין לי ביטחון אלא רק ספקולציה והיא שבשלב מסויים ה DAC יחקו אותם ואת האקולייזינג שלהם באופן ששום אוזן בעולם לא תצליח להבדיל בניהם במבחן עיוור.

תאורתית, אם הרזולוציה של DAC עולה על רזולוציית השמיעה שלנו, אז אפשר לבצע בצליל מניפולציות שיקחו אותו לכיוון של כל אקולייזינג בהיסטוריה, בין אם זה אקולייזינג של קלטת כרום של that's או של פטיפון של X עם ראש של Y.
יפה כתבת!
אז למה במצב העכשוי ,רוב האדיופילים מנסים לשמוע עם מחשב, ומהר בורחים חזרה לטרנספורט שלהם.?
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אין ל CD הצדקה קיומית מלבד מילוי כיסן של חברות המוסיקה. גם ל DVD ולבלו-ריי הבא עלינו לטובה (לטובת תעשיית הפורנו בעיקר) אין הצדקה. סיבת קיומן של המדיות הנ"ל היא השיווק המסיבי שחברות המוסיקה עושות להן במלחמתן במוסיקה החופשית מזכויות יוצרים.

העתיד שייך לשרתי קבצים ו DACים בלבד. ייתכן שיקומו ויפלו עוד כמה מדיומים בדרך. אני רואה בזה ערך להוציא את כל נגני ה CD מהבית. למה לי להכניס עוד מנגנון מכאני (על אינספור פוטנציאלי הכשל שלו הממומשים בכל רגע נתון) בין הקובץ לרמקול?

אני לא אומר מילה לגבי תקליטים, כי לגביהם אין לי ביטחון אלא רק ספקולציה והיא שבשלב מסויים ה DAC יחקו אותם ואת האקולייזינג שלהם באופן ששום אוזן בעולם לא תצליח להבדיל בניהם במבחן עיוור.

תאורתית, אם הרזולוציה של DAC עולה על רזולוציית השמיעה שלנו, אז אפשר לבצע בצליל מניפולציות שיקחו אותו לכיוון של כל אקולייזינג בהיסטוריה, בין אם זה אקולייזינג של קלטת כרום של that's או של פטיפון של X עם ראש של Y.


לא יודע לגבי מוזיקה ממחשב, אבל אני יכול לשתף שבדקתי אצלי בבית סוגים שונים של CDP (כ - 10 מכשירים שונים, רובם במקביל) , בין היתר גם טרנספורט וממיר מצוינים שוזכים בפורומים בארץ להרבה מאוד שבחים. ה - CDP שבו בחרתי לבסוף עולה אמנם כמעט כפול, אבל סורי, אין מה להשוות בכלל. איכות הסאונד שאני מקבל ממנו לא קיבלתי מאף מקור עד היום. בהחלט מסקרן אם מקור של מחשב ודומיו יתן לי את הרמה הזאת, אני מאוד מסופק.
כנראה שאתה צודק לגבי השוק הגדול, שאף פעם לא העדיף איכות, אלא תמיד נוחיות. אבל נדמה לי ש מי שחשובה לו איכות הסאונד, כל עוד CDP או פטיפון יתנו לו מוזיקה טובה יותר, הוא לא יוותר עליהם.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
כפי שציינת שניצל, זהו המצב העכשוי

Takeone . איזה מכשיר בחרת?
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
לא יודע לגבי מוזיקה ממחשב, אבל אני יכול לשתף שבדקתי אצלי בבית סוגים שונים של CDP (כ - 10 מכשירים שונים, רובם במקביל) , בין היתר גם טרנספורט וממיר מצוינים שוזכים בפורומים בארץ להרבה מאוד שבחים. ה - CDP שבו בחרתי לבסוף עולה אמנם כמעט כפול, אבל סורי, אין מה להשוות בכלל. איכות הסאונד שאני מקבל ממנו לא קיבלתי מאף מקור עד היום. בהחלט מסקרן אם מקור של מחשב ודומיו יתן לי את הרמה הזאת, אני מאוד מסופק.
כנראה שאתה צודק לגבי השוק הגדול, שאף פעם לא העדיף איכות, אלא תמיד נוחיות. אבל נדמה לי ש מי שחשובה לו איכות הסאונד, כל עוד CDP או פטיפון יתנו לו מוזיקה טובה יותר, הוא לא יוותר עליהם.

איזה CDP ?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
יפה כתבת!
אז למה במצב העכשוי ,רוב האדיופילים מנסים לשמוע עם מחשב, ומהר בורחים חזרה לטרנספורט שלהם.?

אנשים בורחים חזרה לטרנספורט שלהם ןגם לפטיפון שלהם,
אז איזה סאונד לעזאזל יוצא מהמחשב?
מענין אותי לשמוע,אני אף פעם לא שמעתי
מהמחשב קבצים שאמורים להיקרא "איכותים".
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
שניצל, המצב הנוכחי הוא בדיוק תוצר של כוחות השוק, שנוח להם להוציא כסף מהכיס שלנו באמצעות מדיומים שעבר זמנם בתחילת שנות ה-90 כמו-גם אודיופילים שהסתגלו לנורמות הללו ולכן אמרתי שאני רואה את זה כ"ערך" להדביר CD's מהבית. מבחינה טכנית אין שום מגבלה ליצר כרטיס קול שיוציא איכות סוף. כרטיס כזה יהיה בעצם זול בהרבה מכל מקור אחר שאיכותו זהה, או איכותי יותר מכל מקור אחר שמחירו זהה וזאת משום שהוא יקבל שירותים של הזנת מתח, איוורור, מסלולי נתונים וכיו"ב מהמחשב אליו הוא צמית. סנוניות ראשונות כבר מבשרות את בוא ה DACים בעלי איכויות השמע האנלוגיות, ולהזין אותם ב Bit perfect מהמחשב אפשר כבר היום. CD מורכב משני מכשירים- מערכת מכאנית מיותרת בטכנולוגיה עתיקה של שנות ה70 המאוחרות, המפספסת ביט פה ביט שם ומזינה אינטרפרטר שבמרכזו DAC. האינטרפרטר הזה קובע את מהותו של הצליל ואצ מאפייניו. קיום תקציבי יצרני הציוד האודיופילי מושקעים בלשים את האינטרפטר הזה בקופסא עם אותה טכנולוגיה עתיקה. ברור שאם ידביקו את האינטרפטר הזה לכרטיס קול, הוא יהיה זול בהרבה ואיכותי באותה מידה. הסיבה שלא עושים את זה כאמור- הרגלי צריכת השמע דהיום שהם פרודקט של שתיפת מוח ע"י השחקנים הגדולים בשוק והסכמים מסחריים שבדיבור או שבשתיקה בינם לבין יצרני ציוד המוסיקה. כמובן שלא לעולם חוסן- הסכמים שהם נגד האינטרס הציבורי (וגם האודיופילי) לרוב לא יחזיקו מעמד כאשר איזו חברה קטנטונת תצבור תאוצה ע"י יצירת אלטרנטיבה או להבדיל חברת ענק (שיכולה להרשות לעצמה ללכת נגד חברותיה) תיצור אלטרנטיבה. כרגע מסתמן איתות חיובי מכיוון ASUS שיצרה ליין של כרטיסי קול לא רעים, שעם מספר שידרוגים פשוטים, אפשר להביאם לרמה של DAC ראוי.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אתה מציג את זה כפשע נגד האנושות.
כשהמודל העסקי של להתפרנס מיצירת מוזיקה יזוז לעבר יצירה עצמאית ומכירה ישירה,
גם המכשירים האלה יעלמו.
ואז יהיו לך כרטיסי מחשב אודיופיליים, וחוזר חלילה.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אנשים בורחים חזרה לטרנספורט שלהם ןגם לפטיפון שלהם,
אז איזה סאונד לעזאזל יוצא מהמחשב?
מענין אותי לשמוע,אני אף פעם לא שמעתי
מהמחשב קבצים שאמורים להיקרא "איכותים".

אני לא מבין למה אתה מתכוון בזה שלא שמעת מהמחשב קבצים שאמורים להיקרא איכותיים.. קבצים היושבים על CD וקבצים היושבים על המחשב, הם בדיוק אותם קבצים :) אלא אם קימפרסו אותם Lossy.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אתה מציג את זה כפשע נגד האנושות.
כשהמודל העסקי של להתפרנס מיצירת מוזיקה יזוז לעבר יצירה עצמאית ומכירה ישירה,
גם המכשירים האלה יעלמו.
ואז יהיו לך כרטיסי מחשב אודיופיליים, וחוזר חלילה.

לדעתי לא יחזור חלילה כלום- כאשר לשניצל ודומיו תהייה אפשרות בחירה בין ללכת לחנות ולקנות CD, ללשבת מול מסך ה LED ולהוריד טראק יחיד מתוך מאות מליונים ובאיכות גבוהה יותר מכל מנגנון מכאני מסתובב, אף אחד כבר לא ילך לחנות לקנות מדיומים.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אני לא מבין למה אתה מתכוון בזה שלא שמעת מהמחשב קבצים שאמורים להיקרא איכותיים.. קבצים היושבים על CD וקבצים היושבים על המחשב, הם בדיוק אותם קבצים :) אלא אם קימפרסו אותם Lossy.

אז לפחות מהמחשב שלי זה לא נישמע טוב,
אל תישאל אותי איזה כרטיס קול יש לי?לא יודע.
אבל הבנתי שהוא "לא רע".אני משתמש עם המחשב לסרטים והסאונד
מספק אותי.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אני ממתין בסבלנות שיגיעה היום הזה ואנשים יפרדו מנגניי ההיאנד שלהם לטובת מחשב .
אני יהיה שם לאסוף את "הזבל" .
ההסטוריה מוכיחה שעם השנים חברות זזות לכיוון יצור זול יותר ורווח גדול יותר . הדור של היום יסתפק במוסיקה מאייפון ובודדים יזכרו חסד לדבר האמיתי.
ואני גם לא מבין מה אתה מלין ען נגני דיסקים : הרוב המודרני הוא מחשב לכל דבר , טרנספורט בתקן של כונן מחשב + בפר מחובר לממיר . במחשב הטופולוגייה היא לא יעודית לסאונד . ריבויי המרות ,ספקים לא שקטים מאווררים .... אני בטוח שזה ישתפר אבל ההבדל בעיקרו יהיה אהמידייה מאוחסנת בדיסק או בקונן קשיח .לא מדובר פה על איזו מהפכה היסטרית.

הכותב הנ"ל דיסלקט
 

Sigma

עוסק בתחום
הודעות
209
מעורבות
15
נקודות
18
שניצל, המצב הנוכחי הוא בדיוק תוצר של כוחות השוק, שנוח להם להוציא כסף מהכיס שלנו באמצעות מדיומים שעבר זמנם בתחילת שנות ה-90 כמו-גם אודיופילים שהסתגלו לנורמות הללו ולכן אמרתי שאני רואה את זה כ"ערך" להדביר CD's מהבית. מבחינה טכנית אין שום מגבלה ליצר כרטיס קול שיוציא איכות סוף. כרטיס כזה יהיה בעצם זול בהרבה מכל מקור אחר שאיכותו זהה, או איכותי יותר מכל מקור אחר שמחירו זהה וזאת משום שהוא יקבל שירותים של הזנת מתח, איוורור, מסלולי נתונים וכיו"ב מהמחשב אליו הוא צמית. סנוניות ראשונות כבר מבשרות את בוא ה DACים בעלי איכויות השמע האנלוגיות, ולהזין אותם ב Bit perfect מהמחשב אפשר כבר היום. CD מורכב משני מכשירים- מערכת מכאנית מיותרת בטכנולוגיה עתיקה של שנות ה70 המאוחרות, המפספסת ביט פה ביט שם ומזינה אינטרפרטר שבמרכזו DAC. האינטרפרטר הזה קובע את מהותו של הצליל ואצ מאפייניו. קיום תקציבי יצרני הציוד האודיופילי מושקעים בלשים את האינטרפטר הזה בקופסא עם אותה טכנולוגיה עתיקה. ברור שאם ידביקו את האינטרפטר הזה לכרטיס קול, הוא יהיה זול בהרבה ואיכותי באותה מידה. הסיבה שלא עושים את זה כאמור- הרגלי צריכת השמע דהיום שהם פרודקט של שתיפת מוח ע"י השחקנים הגדולים בשוק והסכמים מסחריים שבדיבור או שבשתיקה בינם לבין יצרני ציוד המוסיקה. כמובן שלא לעולם חוסן- הסכמים שהם נגד האינטרס הציבורי (וגם האודיופילי) לרוב לא יחזיקו מעמד כאשר איזו חברה קטנטונת תצבור תאוצה ע"י יצירת אלטרנטיבה או להבדיל חברת ענק (שיכולה להרשות לעצמה ללכת נגד חברותיה) תיצור אלטרנטיבה. כרגע מסתמן איתות חיובי מכיוון ASUS שיצרה ליין של כרטיסי קול לא רעים, שעם מספר שידרוגים פשוטים, אפשר להביאם לרמה של DAC ראוי.

אתה קצת נסחף, כרטיס קול ראוי עם ממירים משובחים ומחשב מוקפד עם ספק ראוי יכול בקלות לגרד מחיר של CDP מכובד בקלות, כרטיסי הקול של אסוס לא יעברו את הסף באף אולפן ביתי (הייעוד שלהם הוא שונה לגמריי)ואפילו ה- LM4562 לא יעשו את הקסם אם הממיר גרוע
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
כן "קצת", נשמע טרי בעניין.
ממליץ לו לעיין קצת בשרשורים בנושא שנידונו כאן לפני זמן קצר,
ןלהתעלם מביקורות שונות בעניין מאנשים שלא מבינים דבר בזה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אתה קצת נסחף, כרטיס קול ראוי עם ממירים משובחים ומחשב מוקפד עם ספק ראוי יכול בקלות לגרד מחיר של CDP מכובד בקלות, כרטיסי הקול של אסוס לא יעברו את הסף באף אולפן ביתי (הייעוד שלהם הוא שונה לגמריי)ואפילו ה- LM4562 לא יעשו את הקסם אם הממיר גרוע

(Y)(Y)(Y)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שי.

אתה כותב יפה אבל אני לא מסכים עם אף מילה.

עצם העובדה שהטכנולוגיה מכוונת לשם זה לא אומר שזה יותר טוב. לעיתים קרובות זה דווקה הפוך. DAC היו קיימים כבר שנים. הפסיקו לייצר אותם ועכשיו חזרו לכך לאחר שהתחילו לקחת מחשב ולהפוך אותו לטרנספורט.

האמת היא שהרבה יותר משתלם לחברה למכור לך קובץ מאשר למכור לך דיסק. אי לכך זה אתה שנכנע ל"שרלטנות" {לשיטתך}.

לשבת מול המסך ולהוריד שיר במקום ללכת לחנות ולקנות מתאימה לכאלה שמה שמעניין אותם זה להעמיס מוסיקה על המחשב. כבר יצא לי לראות כמה "אספני קבצים" שלא יודעים מה יש להם על המחשב. אני שואל אותם אם יש להם את הדיסק הזה והזה והם אומרים שהם לא יודעים. יכול להיות, תבדוק ב"חפש קבצים ותקיות".

שמעתי היי רז מ-DAC של לין שעולה כמו דירה. מולו עמד פטיפון שעולה כמו הדירה ממול. ההבדל היה דרמטי. הפטיפון עשה מוסיקה בזמן שהמחשב הוציא צלילים. המחשב עדיין לא בשל בשביל להפוך למקור אודיו איכותי, ניגון דרך מחשב נמצא עדיין בחיתוליו ויכול להיות בהחלט שהוא ישתפר ואולי גם ייתן פייט לתקליט. אבל לא יהיה בחיים כמו תקליט.

עצם העובדה שמבחינתך צליל של דיגיטלי יכול להפוך לאנלוגי בעזרת אקיוליזציה מלמדת אותי שאינך יודע להתייחס בצורה נכונה למה שאתה שומע. תקליט עושה המון דברים מעבר לאופי צליל מה גם שלפטיפון אין אופי פטיפוני. האופי של הפטיפון יכול להשתנות מפטיפון כזה או אחר. שמע קליר אודיו וזה ישמע לך דיסק, שמע נוטינגהם או מישל וזה ישמע לך שונה מדיסק. יש כאלה שיחשבו שזה יותר טוב, פחות טוב, ***, מדהים או הכי טוב שאפשר.

לאחרונה יצא לי לשמוע כמה מערכות מבוססות מחשב. המערכות נשמעו מאוד נקיות, מדויקות אבל מוסיקה לא הייתה שם. בעלי המערכות מבוססות המחשב היו עסוקים {תמיד} בהורדות של פילטרים, EQ, קינפוגים ובלבולי מוח ממוחשבים, השיחה הקולחת על תורת המחשב עניינה אותי כמו שעניין אותי שהכלב של השכנה שלי אוכל רק דוגלי, יצא לי כמה פעמים להות עד ל"ריסטרט" כאשר משהו לא הסתדר עם הקבצים ועוד ועוד ועוד.

בשורה התתונה.

טרנספורט מחשב זה למוסיקת רקע. בשביל לשמוע מוסיקה צריך את העגול הקטן או העגול הגדול, השחור והענתיקה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
שי.

אתה כותב יפה אבל אני לא מסכים עם אף מילה.

עצם העובדה שהטכנולוגיה מכוונת לשם זה לא אומר שזה יותר טוב. לעיתים קרובות זה דווקה הפוך. DAC היו קיימים כבר שנים. הפסיקו לייצר אותם ועכשיו חזרו לכך לאחר שהתחילו לקחת מחשב ולהפוך אותו לטרנספורט.

האמת היא שהרבה יותר משתלם לחברה למכור לך קובץ מאשר למכור לך דיסק. אי לכך זה אתה שנכנע ל"שרלטנות" {לשיטתך}.

לשבת מול המסך ולהוריד שיר במקום ללכת לחנות ולקנות מתאימה לכאלה שמה שמעניין אותם זה להעמיס מוסיקה על המחשב. כבר יצא לי לראות כמה "אספני קבצים" שלא יודעים מה יש להם על המחשב. אני שואל אותם אם יש להם את הדיסק הזה והזה והם אומרים שהם לא יודעים. יכול להיות, תבדוק ב"חפש קבצים ותקיות".

שמעתי היי רז מ-DAC של לין שעולה כמו דירה. מולו עמד פטיפון שעולה כמו הדירה ממול. ההבדל היה דרמטי. הפטיפון עשה מוסיקה בזמן שהמחשב הוציא צלילים. המחשב עדיין לא בשל בשביל להפוך למקור אודיו איכותי, ניגון דרך מחשב נמצא עדיין בחיתוליו ויכול להיות בהחלט שהוא ישתפר ואולי גם ייתן פייט לתקליט. אבל לא יהיה בחיים כמו תקליט.








עצם העובדה שמבחינתך צליל של דיגיטלי יכול להפוך לאנלוגי בעזרת אקיוליזציה מלמדת אותי שאינך יודע להתייחס בצורה נכונה למה שאתה שומע. תקליט עושה המון דברים מעבר לאופי צליל מה גם שלפטיפון אין אופי פטיפוני. האופי של הפטיפון יכול להשתנות מפטיפון כזה או אחר. שמע קליר אודיו וזה ישמע לך דיסק, שמע נוטינגהם או מישל וזה ישמע לך שונה מדיסק. יש כאלה שיחשבו שזה יותר טוב, פחות טוב, ***, מדהים או הכי טוב שאפשר.

לאחרונה יצא לי לשמוע כמה מערכות מבוססות מחשב. המערכות נשמעו מאוד נקיות, מדויקות אבל מוסיקה לא הייתה שם. בעלי המערכות מבוססות המחשב היו עסוקים {תמיד} בהורדות של פילטרים, EQ, קינפוגים ובלבולי מוח ממוחשבים, השיחה הקולחת על תורת המחשב עניינה אותי כמו שעניין אותי שהכלב של השכנה שלי אוכל רק דוגלי, יצא לי כמה פעמים להות עד ל"ריסטרט" כאשר משהו לא הסתדר עם הקבצים ועוד ועוד ועוד.

בשורה התתונה.

טרנספורט מחשב זה למוסיקת רקע. בשביל לשמוע מוסיקה צריך את העגול הקטן או העגול הגדול, השחור והענתיקה.

ברור שאין מה להשוות בין אנלוגי ודיגיטאלי אילו 2 דברים שונים בתכלית !
הבחור טוען להיתרסקותו של הסידי מול המחשב ולדעתי הדרך לכך גם ארוכה מאוד , היות ומערכות מחשב מבסיסם לא מיועדות לנגן מוסיקה ובכל מיקרא הנגנים אימצו ויאמצו כל תכנולוגייה חיובית שתגיע מעולם המיחשוב כמו בפרים מהירים בין הטרנספורט לממיר המפחיתים תעויות קריאה ל-0
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
נמר, לא השוויתי דיגיטלי לאנלוגי, אלא דיגיטלי (CD) לדיגיטלי (ללא מדיום מכאני). לגבי פטיפון, אין ספק שאין עדיין אפשרות להחליפ כפי שלגבי CD- אין ספק שכבר יש אפשרות להחליפו! רק הערתי כבדרך אגב, שאני מאמין שבעתיד (עם דגש על העתיד) יחזיר הדיגיטלי פייט ראוי גם לאנלוגי. אני אגיד לך גם בדיוק מתי העתיד הזה יהפוך להווה: זה יקרה כאשר יתגשמו 2 תנאים: א. הרזולוציה של הדאקים תהיה גבוהה מרזולוצית השמע ו ב. תושג התקדמות במחקר הפרמטרים המאפיינים את השמע שלנו והם יקומטו למשוואות. הקסם שבמוסיקה (ובעצם אנחנו לא מדברים כאן על הקסם שבמוסיקה אלא אך ורק על הקסם שבצליל) הוא לא תופעה מיסטית, אלא תופעה מכאנית: תנועות של גופי אוויר בחלל החדר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור