מה זה PRaT ולמה זה חשוב


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
הנה משהו המסביר הרבה דברים ביחס לאיכות מערכת.

מה זה:
PRaT pace pitch rhythm timing tunes PRaT - [English]

היישומים של זה בהקשר המכשורי:

Forum search results

פורום אודיוגון
Forum search results

אין דם, יש אודיו לעומק

שאו ברכה
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
יואל - 2 הלינקים מאודיוגון לא עובדים.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
היה בזמנו מאמר מעולה של Martin collums ב-Stereophile על PRAT, משום מה זה לא באתר שלהם - אולי עבר ביניהם חתול שחור?
בתקציר מנהלים, אפשר להגיד ש-PRAT מתמקד באיכות ובאיזון של המידבאס, כך שהוא מספיק מלא על מנת להדגיש את הקצב של המוזיקה, ומצד שני לא מרוח ונפוח מכדי לכסות על שאר תחומי התדר ולתת תחושה שהוא לא עומד בקצב.
NAIM היו הראשונים שהשתמשו במושג הזה, תוך שימת דגש על מידבאס בשרני אבל מדוייק מאד. מצד שני, LINN עשו שימוש במושג TUNE, שבמילים אחרות אומר יותר דגש על המיד, ופחות על הקצוות - עניין של השקפה כאמור.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יואל - 2 הלינקים מאודיוגון לא עובדים.

גם לי לא עובד (shocked)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לליאור

הקש את הערך PRAT בכל אחד מהם; האחד הוא המערכות הווירטואליות, השני הוא הפורום
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
יואל,

אודיופילים אמריקאים מתייחסים בדרך כלל לטונים ולחלל (במת צליל, פיזור). אודיופילים אנגליים מזכירים את המושג PRAT בהקשר לציוד של NAIM ושל חבות אנגליות אחרות (לין, רגה, אקספוז'ר), ההתייחסות שלהם היא יותר לקצב, לתזמון ולמהירות נכונה.
PRAT היא תגובה רגשית למוזיקה, שקשורה למהירות, שלפיה מבוצעת יצירה מוסיקלית או קטעים מתוכה, או למבנים הקצביים של המוזיקה, או למוזיקאים המנגנים ביחד.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לתומר: אכן, שימושים ראשונים נעשו במושג זה על-ידי יצרנים בריטיים (לין ביחס לפטיפון, ניים למגברים). לעומת זאת, הפעם האחרונה שהמושג קפץ לבקר אצלי, הייתה על-ידי אלברט פורטר מאוידוגון - ובגלל זה הבאתי אותו לכאן (את המושג; פורטר לא הגיע).

הנ"ל (פורטר, לא המושג), לאחר ששיפץ לחלוטין שני פטיפונים בהנעה ישירה של טכניקס (SP10) ובעיקר יצר עבורם בסיסים ייעודיים, מתייחס לתופעה זאת בהקשר של פטיפונים ולטכניקות ההנעה שלהם.
כלומר: לטענתו, הנעה ישירה או מכנית (כגון גלגל שיניים), בניגוד להנעת רצועה, מסוגלת להביא יותר מידע מהסוג הנ"ל. כדי להתגבר על בעיות מובנות של מנגנונים אלו ולהישאר רק עם הטוב, מדובר בהשקעה רצינית בתיבה ובבידוד.
אבל גם אמריקאים עשו שימוש בכך, כגון יצרן המגבירם השפופרתיים LAMM.

בכל אופן, אם מישהו ישווה א' מול ב' ויתרשם כי אחד מהם מנגן ב"קצב" מהיר יותר - לאותו אחד יש PRaT עדיף.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור