טלפון סיקור של הסמארטפון XIAOMI Redmi2


Samuel Klein

חבר אתר
הודעות
25
מעורבות
0
נקודות
0
סיקור של הסמארטפון XIAOMI Redmi2

אני כותב את הסיקור אחרי כמה ימים עם המכשיר, כמכשיר ראשי והתעסקות בכל אופציה במכשיר ועוד כמה ימים כמכשיר משני לבדיקות נוספות עבור הסיקור אני אכתוב על החוויה שלי מהמכשיר. אז אחרי שסקרתי כמה מכשירים דגל עם מפרטים מפוצצים, החלטתי לבחון מכשיר פשוט יותר עבור מי שלא רוצה להשקיע 250$-350$ במכשיר וכן לקבל איכות מחברה מובילה בעולם. למי שלא יודע, שיאומי (Xiaomi) נמצאת במקום השלישי במכירת מכשירי סמארטפון אחרי סמסונג ואפל בעולם. הדגם רדמי 2 מביא איתו כמה שיפורים מול הגירסאות הקודמות שלו כמו מעבד 64 ביט, דור 4 ורום MIUI6.

mbyOkms.jpg


עיקרי המפרט במכשיר ה-XIAOMI Redmi2
תצוגה: תצוגת 1280x720 HD Ready IPS פיקסלים, 16 מיליון צבעים, 312 PPI.
מסך: 4.7 אינץ' של שארפ, Corning Gorilla Glass 2 ו-OGS.
מעבד: Qualcomm Snapdragon 410 MSM8916 ארבע ליבות 64bit, 1.2 GHz וכרטיס גרפי: Adreno 306.
RAM זיכרון: 1GB.
נפח אחסון: ROM זיכרון: 8GB וחריץ זיכרון MicroSD: תומך עד 64GB נוספים.
מערכת הפעלה: MIUI 6 המבוסס על Android 4.4.4 KitKat.
תדרים: דור 2: GSM 900/1800 MHz.
דור 3: WCDMA 900/1900/2100 MHz.
דור 4: LTE 1800/2100 MHz.
מצלמות: מצלמה אחורית 8 מגה פיקסל ומצלמה קדמית 2 מגה פיקסל של סוני.
כרטיסי SIM: תומך ב-2 כרטיסי MicroSIM בדור 4, המכשיר פתוח לכל החברות.
תמיכה ב: WIFI, GPS, Play Store, Radio, ועוד.
שפות: תמיכה מלאה באנגלית, בעברית ובעוד שפות (ברום הבינלאומי).
סוללה: 2200mah נשלפת. טעינה מהירה 1.0: 30% ב-30 דקות.
מידות: 134 x 67.2 x 94 מ"מ (עובי x רוחב x אורך).
משקל: 133 גרם.

מה מגיע בערכה
בערכה מגיע הסמארטפון, מטען, שנאי, כבר טעינה MicroUSB וחוברת הוראות. לא מגיעות אוזניות.

hk47IHf.jpg


תכונות מכשיר ה-XIAOMI Redmi2
מסך ותצוגה: המכשיר יפה ומעוצב בצורה אלגנטית. תצוגת המסך חדה מאוד ואיכותית, בדיוק כמו שמצפים ממסך HD שיהיה. מכל זווית שמסתכלים רואים את המסך מצוין ובאותם הצבעים. בצפייה בסרטונים ביוטיוב באיכות HD רואים מעולה. הבהירות של המסך חלשה ביחס למכשירים אחרים שראיתי. אני משתמש בתוך מקום סגור ב-45% בהירות וכשאני בחוץ בשמש (לא שמש ישירה על המכשיר), אני שם על 100% ובכל זאת קשה לראות את המסך. מעבר לזה, המסך עובד מצוין וקולט כל נגיעה מיד.

מעבד וזיכרון RAM: המכשיר עובד מהר במתאם ל-1 ג'יגה זכרון. לפעמים לוקח כמה שניות שאפליקציה תעלה ולפעמים המכשיר נתקע בזמן פעילות של אפליקציה. קרה לי שהפייסבוק נתקע כשניסיתי לעבור להודעות, באפליקציה של הרכבת ובמשחקים. כשהאפליקציה נתקעת מופיעה הודעה אם אפשרות להמתין שהאפליקציה תחזור לעבוד או עם אפשרות לסגור אותה. קרה לי פעמיים שהמסך החשיך וחשבתי שנגמרה הסוללה אך אחרי כמה שניות ולחיצות על מקש הבית (כנראה לחיצות חסרות משמעות), יצאה הודעה שהאפליקציה נתקעה. בנוסף, בהגדרות בכניסה לחשבון שיאומי יש הודעת שגיאה ולא ניתן להיכנס לחשבון (אין לי מושג מה הכניסה לחשבון נותנת כי זה אף פעם לא נתן לי להיכנס), כנראה באג ויש לצפות שיתוקן בעדכונים הקרובים.
המכשיר קיבל ציון של 20,194 במבחן אנטוטו לאחר התקנת תוכנות:

tLjUd2h.png


נפח אחסון: הנפח הפנוי במכשיר הוא 5.75GB לפני התקנת אפליקציות. אם תשתמשו במכשיר לצלם הרבה תמונות, להוריד מוזיקה למכשיר או להוריד מספר משחקים מומלץ לשים כרטיס זיכרון נוסף. כשהשתמשתי בכרטיס זיכרון, המכשיר קלט אותו ללא בעיה.

תדרים: לא הייתי צריך לסדר שום הגדרות, הכנסתי כרטיס מיקרו סים והייתה קליטה וגלישה. הקליטה במכשיר מצוינת. אני ב-012, יצא לי לבדוק במספר אזורים בארץ וברוב המקומות הייתה קליטת 4G ובאלו שלא, היה 3G.

מערכת ההפעלה: מדובר על מערכת הפעלה של שיאומי MIUI 6 המבוססת על אנדרואיד קיטקט. קיבלתי את המכשיר עם Root, SuperSU ו-Google Play Store מותקן. מערכת ההפעלה יפה, נוחה מאוד לעבודה ויש בה דברים קטנים בעיצוב שעושים אותה לכיפית אפילו שהיא מזכירה את ה-IOS של האיפון. אופציה שאהבתי היא האפשרות לבחור באפקט של מעברי העמודים הראשיים במסך. ב-MIUI אין מגירת אפליקציות, כל התוכנות מותקנות על שולחן העבודה ולכן כדאי להשתמש בתיקיות לסידור האפליקציות (גרירת אייקון אפליקציה מעל לאייקון אחר ייצור תיקייה). יש אפשרות ביטול של מסך הנעילה שמופיע כל פעם שהמסך כבה שזה חוסך להוריד אפליקציה (Developer Options > Skip Screen Lock). אנשי הקשר מופיעים בצורה מסודרת עם יישור לימין בדיוק כמו שצריך להיות. הרום מגיע עם 10 תוכנות מיותרות ביניהן תוכנות ניקוי, אנטי וירוס ועד כמה תוכנות. למרות האפליקציות המיותרות, הדבר החיובי בכל זאת הוא שאין שום תוכנה סינית או הודעות קופצות של תוכנות לא נחוצות. לא ניתן למחוק אותם בגרירה לסימן הפח בחלק העליון במסך, אך ניתן לעשות Disable לכל ה-10 תוכנות. מי שרוצה להשקיע קצת יותר יכול למחוק אותם לגמרי עם אפליקציה ייעודית, על אחריותו בלבד.

A0dEhVC.png



OcguFAI.png


אפליקציות: מרבית האפליקציות עובדות במכשיר ללא בעיות. לא נתקלתי בשום אפליקציה (מלבד חשבון שיאומי) שלא עובדת במכשיר או עושה בעיות באופן קבוע. בדקתי אפליקציות כמו:Gmail, Youtube, Google Calendar, Facebook, Messenger, Waze, Move it, Google Maps, Israel Train, משחקים ועוד. בפעם הראשונה שמפעילים אפליקציה, לוקח לה 3-4 שניות לעלות ואחרי זה היא רצה חלק ומהר. מי שרגיל למכשירים מהירים יותר צריך להתרגל להמתין בידיעה שלחיצה 1 מספיקה וזה תכף יעלה. כל עוד לא מנקים את הזיכרון מהאפליקציות שעובדות, כניסה שנייה והלאה לאפליקציה תהיה מהירה מאוד. הגלישה בדפדפן שהגיע עם המכשיר עובדת במהירות סבירה, בדיוק כמו בכל מכשיר אחר שיצא לי לגלוש בו. עדיין לא ראיתי סמארטפון שמטעין עמודים במהירות של דפדפן במחשב. חיבור המכשיר ל-Wifi של 40 מגה שיפר את זמן הטעינה משמעותית. בכל אופן, אין בעיות בזמן גלישה באינטרנט. טיפ חשוב: יש לשנות את מגבלת ההורדה שקבועה במכשיר על מנת שתוכלו להוריד אפליקציות מה-Google Apps בלי Wifi. מגבלת ברירת המחדל היא 1MB, יש להעביר אותה ל-Unlimited על מנת שההודעה לא תופיע יותר (Downloads, menu > settings > Unlimited). כמובן לא מומלץ להוריד אפליקציות גדולות על חשבון חבילת הגלישה של קו הטלפון.

משחקים: הורדתי 2 משחקים, את Spiderman Unlimited ואת Asphalt 8. ספיידרמן הוא משחק עם דרישות מערכת בינוניות ואולי יגידו גם נמוכות. המשחק עובד מצוין, נטען מהר, עובד חלק וללא השעיות ותקיעויות. לעומת זאת, אספלט8 שהוא משחק עם דרישות מערכת גבוהות ויש לקחת בחשבון שמפרט המכשיר לא מיועד למשחקים ברמה הזו. המשחק עובד אחלה וכמעט ללא השעיות בתפריט הכללי ובמסלול הראשון, אך במסלול השני המשחק כבר לא סוחב והוא נתקע וקורס בסופו של דבר. מבחינת גרפיקה, המשחק נראה יפה מאוד, ומי שרוצה לחרוש על המסלול הראשון במשחק, יכול. הורדתי את אספלט8 גם למכשיר הקבוע שלי להשוואה ורואים איכותי יותר וללא שום השעיות, מן הסתם, מפרט חזק יותר נותן תוצאות טובות יותר. מבחינת סוללה, על כל 2 דקות משחק באספלט יורד כ-1% סוללה.

tbYxS0a.png


תמיכה ב: אני קיבלתי את המכשיר מהחנות עם רום בינלאומי עם עברית ו-Google Play Store מותקן. כשלא כך המצב, הרום מגיע עם אנגלית וסינית בלבד. במכשיר ישנה אפשרות לעשות צילום מסך וישנן התראות עם תאורת LED ב-7 צבעים המהבהבים מתחת לכפתור הבית בהתאם למה שמגדירים. בדקתי את ה-GPS בנסיעה באוטובוס וברכבת. ה-GPS קולט את המיקום שלי מידית וממשיך לעבוד לאורך הנסיעה. בדקתי אותו עם Waze, Google Maps ו-Moovit. ה-Wifi עובד נהדר, מתחבר בקלות. החיבור למחשב לא יכול להיות פשוט יותר. מחברים למחשב, לא צריך לעשות כלום במכשיר ואז נפתח כונן חדש בו יש את כוננים, אחד של הסמארטפון והשני של הכרטיס הרחבת זיכרון. משם, אפשר להעביר בקלות דברים לטלפון הנייד וממנו למחשב. אופציות נוספות נחמדות שחוסכות להוריד אפליקציות הם מצפן, סורק ברקודים, ניתן להגדיר כיצד ההתראות לאפליקציות הנבחרות יופיעו. ההתראות לא מדליקות את המסך אך ניתן לפתור את זה באמצעות התקנת תוכנה בשם Screen Notification. למי שההתראות לא מגיעות בזמן למכשיר יש אפשרות להתקין את Push Notification Fix.

שפות: ברום הבינלאומי יש תמיכה מלאה בשפה העברית שזה אומר, מקלדת בעברית, תפריטים בעברית באופן חלקי ויישור לימין של תפריטים. מי שרוצה את התפריטים באנגלית, אז המקלדת בעברית והיישור לימין יעבדו חלק ללא באגים. בהגדרות ניתן להוסיף את השפה העברית למקלדת ואין צורך להוריד אפליקציה של מקלדת.

סוללה: השתמשתי במכשיר לשיחות, להתכתבויות, לגלישה באינטרנט, לשימוש באפליקציות, לצפייה בסרטונים ולמשחקים. בשונה ממכשירים אחרים, כאן מד הסוללה מראה כמה זמן נותר לסוללה לפעול ולכן לא יכולתי למדוד באופן ישיר כמה זמן מחזיקה הסוללה בהתאם לשימושים. כשהשתמשתי בטלפון לכשעתיים שיחות ועוד התעסקויות, הסוללה ירדה מ-100% ל-70%. מאז שהחזרתי את ה-Sim למכשיר הקבוע שלי עברו 3 ימים, כשהמכשיר ללא טעינה ומשמש רק לבדיקת אפליקציות, משחקים, צילומים והגדרות לסיקור. מאוד אהבתי שלא משנה איזה שימושים עשיתי במכשיר, הסוללה בקושי התחממה, אם בכלל. באופן מפתיע הסוללה עומדת על 59% והיא לא על מצב חיסכון בסוללה. המטען בערכה הוא של 1.0Mah בלבד, אך מנגנון ההטענה המהירה מפצה על כך יפה. על פי הנתונים במבחן של אתר GSMARENA, הסוללה מחזיקה בנפרד 12:30 שעות שיחה, 05:40 שעות גלישה באינטרנט ו-8:00 שעות צפייה בווידאו (הנתונים הנ"ל מתייחסים לפעילות אחת מבין השלושה).

6gfZDnm.png


מידות ומשקל: איכות הבנייה של המכשיר מעולה. המכשיר נראה חזק, המסגרת סביב המסך נראית עמידה (לא בחנתי את העמידות), הכיסוי האחורי חלק ונעים למגע. הכיסוי האחורי מגיע במספר צבעים לבחירה (לבן, שחור-אפור, ורדרד, ירקרק, צהבהב). בגלל גודל המכשיר ומשקלו, הוא מאוד נוח לאחיזה ולהכנסה לכיס המכנס, זה שהוא דק יחסית והפינות העגולות, תורמות לנוחות. מאוד נוח לעבודה עם יד אחת, אך למי שזה לא מספיק נוח לעבודה עם יד אחת, יש פרופיל לשימוש ביד אחת שמדמה מסך של 4 אינצ' או 3.5 אינצ'.

המשך הסיקור בהודעה הבאה...
 

Samuel Klein

חבר אתר
הודעות
25
מעורבות
0
נקודות
0

מצלמות
: המצלמה האחורית מצלמת ברגע בלי שום עיקוב, אפשר לצלם תמונות ברצף בלי שום השעיה. הפוקוס טוב והתמונות יוצאות חדות וטובות. למרות שהמצלמה "רק" 8 מגה פיקסל, היא מצלמת יותר טוב מה-14 מגה פיקסל במכשיר קודם שהיה לי. ניתן לצלם תמונות טובות בקלות וללא מאמץ, פיצ'ר מאוד נוח שקיים הוא שניתן לצלם תמונות ע"י לחיצה על המסך עצמו. אחרי שהעדשה תופסת פוקוס, העיגול במסך משתנה לעיגול עם מצלמה ולחיצה עליו מצלמת תמונה מה שעושה את הצילום לנוח עבור ימניים ושמאליים כאחד. יש אפקטים נחמדים לעריכת תמונות. בתאורת יום או בתוך הבית, התמונות יוצאות ממש טוב, הפוקוס עובד נהדר. בלילה עם תאורה מאוד נמוכה ניתן להוציא תמונות דיי טובות. הווידאו מעולה, גם בתוך מקום סגור וגם בחוץ זה מצלם מצוין. המצלמה מתאימה את כיוונון התאורה מהר מאוד בשינויי תאורה.

תמונה של איקון המצלמה:
PigYf2g.png


אפקטים לעריכת תמונות:
OdcEii5.png


2 תמונות ברכבת:
7k6x2pH.jpg



8vjcHPU.jpg


תמונות בלילה:
whC0mV9.jpg



GE7Qsmc.jpg



WuYBZ9l.jpg


המצלמה הקדמית מצלמת סבבה ולא יותר, זה בכל זאת מצלמת 2MB. הייתי מעדיף שתהיה מצלמה של 5 או 8 מגה, אך בסופו של דבר המצלמה עושה את העבודה, גם אם לא ברמת הצילום של המצלמה האחורית. בצילום הסלפי כאשר המצלמה מאתרת פנים, מעל המשבצת איתור הפנים מופיע הגיל המוערך של הבן אדם, מה שעושה את זה למאוד משעשע, ואז מגיע השלב של לעשות פרצופים למצלמה על מנת לנסות להיראות בעיניי המצלמה צעירים יותר או זקנים יותר בגיל, חחח.

LAUtKLV.png


רמקול ואיכות שיחה: בשיחה עם הטלפון באוזן או עם אוזנייה, שומעים אותי מצוין ואני גם כן. לעומת זאת, הרמקול בינוני בעוצמה שלו. לא את כולם אני שומע טוב, ואם יש רעש סביבי או סביב הצד השני אני בקושי שומע. מה שמפתיע אותי זה שבשמיעת מוזיקה, שומעים חזק, הרבה יותר חזק מאשר בשיחה, מה שאומר שיש פוטנציאל לסדר את עוצמת הרמקול בעדכונים הבאים או עם אפליקציה כלשהי. בשימוש באוזניות Bluetooth המכשיר קולט את האוזניות ושומעים מצוין משני הצדדים (גם מוזיקה). בשמיעת מוזיקה או וידאו עם אוזניות עם חוט, שומעים ממש חזק מבלי להגיע למקסימום הווליום. יש התראה על הגברת העוצמה מעבר לרמה הבטיחותית. מעבר לזה יש בהגדרות אופציה להתאים את השמע לסוג האוזניות שמחברים, במיוחד לסוגי האוזניות של שיאומי. האופציה לא פעילה בחיבור אוזניות BT.

אביזרים נלווים: ניתן למצוא באינטרנט מבחר ענק של אביזרים למכשיר כמו כיסוי אחורי, כיסי עור, מגן מסך מדבקה ומגן מסך זכוכית. כשאני הזמנתי עוד לא יצאו אביזרים ולכן לא קניתי. אם למישהו יש ספק, האביזרים של הרדמי 1 לא מתאימים לרדמי 2.

מחיר: המחיר של המכשיר באתרים סיניים בחו"ל, נכון להיום, ה-26.02.15 הוא 150$-139$ שזה כ-560-600 שקל. התמורה טובה מאוד עבור הכסף. מכשירי שאיומי לא נמכרים כרגע בארץ ומי שמאוד רוצה לקנות בארץ בהספקה מידית, יכול לרכוש בארץ רק מאנשים פרטיים. עבור גודל מכשיר 4.7 אינץ', זוהי האופציה הטובה ביותר. אין חלופות שמתקרבות לרמה של הרדמי 2 בטווח המחירים האלה.

לסיכום:
המכשיר אחלה ונוח להשתמש בו. אני ממליץ עליו למי שלא מחפש את שיא הטכנולוגיה ועניינו בסמארטפון לשיחות, התכתבויות, גלישה באינטרנט וצילום רגיל. אני חושב שזה המכשיר עם הכי פחות באגים שיצא לי להתעסק איתו וזה בונוס ענק שאפשר לקנות מכשיר מבלי הצורך להתעסק בהחלפת. אם המכשיר היה מגיע עם 2GB זכרון, המכשיר היה מושלם. המחיר מאוד נוח ובהחלט נותן חלופה זולה יותר למכשירים מהחברות המוכרות שנחשבים זולים בארץ ועולים כמה מאות שקלים יותר מהשיאומי. אני מקווה שהחברה תוציא בקרוב עדכון לרום שישפר קצת את מהירות העלאת האפליקציות במכשיר ככה שהפעילות תהיה יותר זורמת.
נקודה חשובה שאולי כדאי לקחת בחשבון לפני רכישת המכשיר היא שחברת שיאומי הצהירה שהיא תשיק דגם של רדמי2 עם 2GB זכרון ראם ו-16GB זכרון רום. למרות החדשות המשמחות, לא ידוע מתי השנה המכשיר ייצא לשוק, גם לא ברור כמה יעלה והאם גם הוא יהיה מתחרה מנצח מול החברות האחרות.


oCBLxDP.jpg


הזמנתי מאתר Geekbuying:
http://www.geekbuying.com/item/Xiao...rtphone-IPS-HD-1GB-8GB-8MP--White-340231.html

ויש קופון הנחה של 5$ לרוכשים בצבעים לבן ושחור-אפור. הקופון הוא: XLUZZNMH

קישור לקבוצת: XIAOMI ישראל בפייסבוק


אם מישהו נפגע או מפריע לו משהו שכתבתי, הוא מוזמן לפנות אליי בפרטי.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים ותרגישו חופשי לשאול כאן שאלות, אני אענה על מה שאוכל
thumbs_up.gif
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור