המלצה למצלמת DSLR לצילום סרטים


D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
היי, אני חדש פה ונרשמתי בשביל לקבל המלצה למצלמת DSLR ראשונה לשם צילום סרטים.

תחילה אסביר שזו היא המצלמה ה"רצינית" הראשונה שאני קונה, וזאת לאחר שהחלטתי להתחיל ללמוד בשנה הבאה קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואני מעוניין כבר עכשיו להתחיל לצלם ולערוך סרטונים/סרטים שלי.
על כן, אני מעוניין במצלמה שתשת אותי לצילום וידאו בעיקר ולא ממש תמונות. מגוון הסצנות שאני מעוניין לצלם הוא גם בחדרים קטנים ודיאלוגים של אנשים או אובייקטים קרובים, וגם צילום יחסית ממרחק או נוף באיכות טובה.
אני לא בטוח אם קיימת כזו חייה ועל כן חיפשתי באינטרנט בכל מיני פורומים ואתרים שונים ומצאתי כמה מצלמות עיקריות שאני מתלבט ביניהן. אשמח לשמוע את דעתכם על המצלמות כמו גם המלצות למצלמות אחרות אם לדעתכם הן ישרתו את צרכיי יותר טוב.
התקציב שלי נע בין 3000 ל4000 שקל עם אפשרות לתזוזות קלות אם יש צורך בכך ואם זה שווה את זה.

המצלמות הן:



Blackmagic Pocket Cinema Camera - הבנתי שהיא מצלמה מאוד איכותית (במיוחד בצילום RAW) ושהיא ברמה כמעט מקצועית ובמחיר יחסית נמוך. הפחד שלי הוא שבגלל שאין כל כך הרבה פיצ'רים במצלמה ודגש פה הוא בעיקר על עריכה שלאחר צילום, אני קופץ למים העמוקים מידי ושזה לא ממש ידידותי ואפילו לא כדאי לצלם מתחיל.
בנוסף, מפריע לי שאפשר להשתמש רק בעדשות של פנסוניק ואולימפוס (מה שדי מגביל ואני לא בטוח אם הוא טוב), הבנתי שאיכות הצילום לא כל כך טובה במקומות שאין בהם הרבה אור או במקומות שיש בהם יותר מידי אור, חיי סוללה (לא ברור לי אם ניתן להחליף), וקשה מאוד לעשות wide angle בגלל אופי החיישן.

CANON 70D - לא שמעתי הרבה דברים רעים על המצלמה הזו והבנתי שהיא מאוד טובה בכל מה שקשור לוידאו, במיוחד אם מוסיפים לכך את איכות הצילום, האוטופוקוס החדשני והמסך. לא הייתי חושב פעמיים אם היא לא הייתה עולה כל כך הרבה יחסית לשאר. השאלה האם היא שווה את המחיר והאם כדאי לי לקנות דווקא אותה?

CANON 700D\T5I - קראתי בהמון פורומים ואתרים שלפעמים ואולי אפילו לרוב עדיך להשקיע במצלמה פחות טובה ודווקא על העדשות והעריכה לאחר צילום ולכן המליצו על המצלמה הזו (או T3I או T2I). הבעיה היא שאני לא בטוח האם אני במקרה הזה יורד יותר מידי נמוך וכבר אחרי שאני אתחיל להבין בצילום ועריכה היא לא תגביל אותי ואת איכות הצילום?

*אני רק רוצה להגיד שאני מודע לכך שבצילום סרט מה שהכי חשוב הוא הסיפור, אופן הצילום והשחקנים אבל אני גם מעוניין באיכות של הצילום (אחרי הכול זה הדבר הראשון שמושך את העין ואת הצופים).

אשמח לשמוע את דעותיכם על המצלמות הנ"ל לשם צילום ועריכה וידאו סל סרטונים/סרטים ועל מצלמות אחרות שלדעתכם אולי יהיו יותר מתאימות לצרכים שלי.

תודה רבה מראש ושבת שלום!
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
פנסוניק GH3 תספק לך איכות וידאו טובה יותר ביחס לדגמי קנון שציינת והכי הרבה אפשרויות בתפריט, כמו גם מסך מגע מפרקי, כניסת מיקרופון ויציאת אוזניות.
 

D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בסטילס הקנון קצת טובה יותר, אבל בוידאו הפנסוניק מציגה יתרון ברור באיכות מבחינת חדות והרבה פחות בעיות כמו moire ואליסיינג. ה-BMPCC מצויינת מבחינת איכות תמונה - הכי טובה בחבורה שציינת, אבל פחות נוחה לעבודה מבחינת גוף, סוללה וגם בגלל החיישן הקטן תתקשה למצוא לה עדשה לזווית רחבה.
 

D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
עוד שתי שאלות לגבי הGH3 פשוט מתוך חוסר ידע וניסיון:

1) העובדה שבGH3 אין אשרות לצלם RAW זה לא קצת בעייתי? אולי אפילו בכל מה שקשור לאיכות הסופית של הצילום לאחר עריכה?

2) בגלל שמדובר במצלמה של פנסוניק, בהמשך למה שאמרתי בהודעה הראשונה, אם המצלמה תהיה אצלי זמן מה ואני אקנה לה עדשות, מיקרופון וציוד אחר זה ציוד שישאר לי גם למצלמה הבאה אחריה. השאלה היא אם נגיד שנה/שנתיים מעכשיו אחליט להחליף מצלמה זו לא תהיה בעיה לדעתך. (אולי זו שאלה שנוגעת לכמה שנים מעכשיו, אבל הציוד מסביב למצלמה יקר יחסית ואני מעדיף שלא למצוא את עצמי מחליף גם אותו כשאני מחליף את המצלמה)

תודה רבה על העזרה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לפני שיצאה ה GH3 המצלמה מומלצת לוידאו הייתה ה GH2 של פנסוניק - סביר שבעתיד ה GH4 תיהייה המלכה החדשה
:)
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
הקנון גרועות בוידאו. התוצר 720P ולא 1080. מטושטש ועם טווח דינמי נחות.
מצלמות יותר טובות:
GH2
GH3
סוני NEX5/76/7
סוני A6000
ניקון 5300


http://www.eoshd.com/2014/01/first-look-olympus-om-d-e-m1-vs-panasonic-gh3/
 

D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
ואין חיסרון בכך שלGH3 אין אפשרות לצלם בRAW? כי הבנתי שזה הכי מועדף לעריכה של הסרט, ושרוב הצלמים מצלמים בRAW...
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
בקנון גם אין RAW.
ולא זו לא השיטה המועדפת.
זו שיטה כבדה איטית ובזבזנית במשאבים.
רוב הצילום המקצועי נעשה ב LOG כלשהו (שמירה על טווח דינמי גדול בקובץ 10 ביט קטן משמעותית מ RAW)
בד"כ 10 ביט, קומפרסיה 4:2:2 .קידוד פרורז או AVC או דומה.
רוב הDSLR מספקות 8 ביט, 4:2:0 מקומפרס H264, בקיצור זוועה, חומר גלם מוגבל ומרצד.
צריך לחפש מצלמה שעושה הכי פחות נזק והכי מתקרבות למצלמות המקצועיות.
יש גם פנסוניק LX100 שאמנם עדשה קבועה אבל זה החיישן של ה GH4, וזה עושה 4K, בקימפרוס גבוה 4:2:0
אבל בהמשך אולי תהיה יציאה טובה מה HDMI OUT.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אתה קופץ קצת מעל הפופיק בעניין הזה, לעבוד עם RAW דורש מאמץ והמון מקום אחסון, אולי בתעשיית הקולנוע המסחרי מצלמים ב-RAW אבל הרוב המוחלט בתעשיית צלמי האירועים והקולנוע החובבני מצלם בפורמטים כמו MOV, XAVC-S ואפילו AVCHD. עם ה- MOV של ה- GH3 תוכל לגדול במשך מספר שנים ללא בעיה מיוחדת, רוב השיפורים שתלמד יהיו בצילום נכון ולאו דווקא בפורמט הקובץ.
גם מצלמות הקנון שציינת אינן מצלמות ב- RAW ברזולוציית FULL HD (אתה יכול להתקין עליהן את מג'יק לטרן וגם אז תהליך העריכה יהיה מסורבל מאוד ולא באיכות 1080p).
 

D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
ואיזו עדשה אתם ממליצים לי לקנות עם המצלמה? או שיותר עדיף שקודם אקנה אותה ואז אחרי כמה זמן שיצא לי לשחק איתה לקנות עדשה?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בתקציב שלך ממילא לא תוכל לרכוש עדשה מאוד איכותית שתעלה יותר מגוף המצלמה. אגב, יתרון נוסף של מצלמות מירורלס כמו הפנסוניק הוא שהן מאפשרות - בעזרת מתאמים שונים, לעבוד בצורה ידנית עם כל עדשה כמעט שקיימת, כמו למשל עדשות פריים ותיקות וזולות יחסית.
 

D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
האמת שמצאתי את האפשרות לקנות את המצלמה ב800 דולר, אז אולי יש אפשרות לקנות עדשה שתספק אותי בנתיים בסביבות האלף שקל (אם יש כזו עדשה)
 

D@Nte

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
כרגע אני חושב שאני אלך על הGH3 באמת בשביל צילום וידאו. קראתי על העדשה הזאתי ובהמת ממליצים עליה מבחינת איכות בייחס למחיר.
במקביל גם קראתי בכל מני מקומות שממליצים על KITים של פנסוניק כמו:
12-32mm f/3.5-5.6 או 14-45mm f/3.5-5.6 או 14-42mm f/3.5-5.6 II.

מה דעתכם?
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ה-14-45 כבר מזמן לא נמכרת כחדשה. אישית, כעדשה בודדת ראשונה, הייתי הולך על ה-12-32 שמספקת זווית 24 מ"מ רחבה, אבל זה כבר עניין של טעם וצורך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור