הרכב עדשות


דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
לפני קניית מצלמה 70D עם עדשה 70-300. מחפש אחר העדשות שיכסו את החסר.
עדשות שצריכות לכסות ולהשלים את האורך מוקד החסרות לפי המלצות שקיבלתי מחברים
אלו העדשות:
הרכב ראשון: 70-300 . 24-105 . 10-22.
הרכב שני: 70-300 . 17-55 .
כאן ההתלבטות מתחילה ,איזה אחד מן שני ההרכבים עדיף לי לרכוש?
אפשר להציע הרכב אחר..
אודה על עזרתכם בהחלטה...
בברכה
דורון
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ברור שההרכב הראשון יכסה לך טוב יותר את הטווח. מצד שני, ל- 17-55 יש צמצם גדול יותר שמהווה גם יתרון מסויים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
שטויות.

אין כזה דבר "חסר". קונים על פי צרכים ורצוי מאוד להיות ממוקדים על מה שחייבים ממש.
היום אין לנו לא 70-200 ולא 70-300 בכלל.

אני ממליץ על 24-70mm f/2.8L II USM, עדשה לשימוש יומ-יומי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
הקנון 24-70 F2.8 עדשה מעולה אחת הטובות שיש, אבל היא לא זולה בכלל אם אני זוכר כ 8000 ש"ח אם לא יותר
ועבור מצלמת קרופ היא לא מספקת את הטווח הרחב כך שהיא לא עדשת כלבו מוצלחת למצלמות כאלו וצריך להשלים אותה עם עדשה נוספת

השאלה האם אתה חושב לרכוש עדשות שיתאימו עבור מצלמה עתידית גם כן ויש סיכוי שהיא תיהיה FF או שאתה מחפש עדשות למצלמה שלך ולא חשוב לך שיתאמו ל FF בעתיד אז זה משנה את התמונה.

שאלה נוספת האם העדשות צריכות להתאים עבור צילום וידאו עם אוטופוס בוידאו (אז אף אחת המוזכרות כאן לא תתאים)

כמו שאתה יכול להבין לדעתי אין עדשה או סט עדשות שמתאים לכל אחד וצריך להבין את הצרכים קודם - יותר מכך אני לא ממליץ לרכוש ישר סט עדשות. להתאים עדשה אחת כללית ואז לראות איך זה מתאים לך ומה חסר אז להתקדם לפי הצורך

אז לפני שאני ממליץ - הייתי שמח לדעת את התשובות לשאלות
 

דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
המצלמה הבאה בוודאי לא תהייה FF !
כך שאני נשאר עם הקרופ. כך שאני מחפש עדשות למצלמה 70D.

כמובן שאשתמש במצלמה לצרכי וידאו מדי פעם בפעם..

העדשה 70-300 לצרכי צילום ציפורים וספורט. על שאר העדשות אינני נעול
כך שאני פתוח להצעות.
מקווה שעניתי לך
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני חייב להסביר למה שאלתי
עדשות קנון מחולקות בגדול לעדשות מסוג EF שתומך מצלמות FF וגם קרופ ( APS-C) ולעדשות מסוג EF-S שמתאימות רק למצלמות קרופ לדוגמה עדשת 17-55 F2.8 היא עדשה נהדרת אבל מסוג EF-S ולא תתאים למצלמות FF.

מעבר לכך לאחרונה קנון התחילה לאחרונה לשווק עדשות עם מערכת פוקוס מסוג STM שמספקת פוקוס שעובד בצורה רציפה ולא בקפיצות נקודה שחשובה רק כאשר מצלמים עם אוטופוקוס בוידאו עדשות ללא מערכת פוקוס זו בזמן שהפוקוס משתנה יעשו זאת בקפיצה, נקודה שהעין שלנו לא אוהבת.

כך שאם אתה חושב לצלם וידאו וחשוב לך אוטופווקס אז עדשות STM צריכות לעניין אותך - דרך אגב עדשת 18-135 STM היא עדשת כל בו מאוד מוצלחת עם אכות אופטית לא רעה וחדות טובה, היא אומנם מרגישה פלסיק ואיכות הבניה שלה לא ברמה של עדשות קנון הבכירות המסומנות ב L שגם כבדות יותר. החיסרון של עדשה זו הוא חוסר בצמצם גדול שעוזר לקבל זמן חשיפה יותר מהיר וכן עומק שדה רדוד.

למי שמחפש עדשה עם צמצם גדול יש שתי אפשרויות האחת היא 17-55 F2.8 של קנון או מקבילה 17-50 F2.8 של תמרון שעולה פחות נחצי מחיר. והאפשרות השניה לרכוש עדשות פריים (זום קבוע) עם צמצם גדול.

כאמור אני לא הייתי רץ לרכוש סט עדשות הייתי מתחיל בעדשה אחד עבור שימוש כללי וממשיך משם - לדוגמה למיכאל שיש סט עדשות מוצלח איןבכלל עדשה עם טווח זום גדול כעת :)

כאמור אני הייתי מתחיל ב 18-135 שתספק לך טווח יפה כעדשה כללית וכן יכולת טובה לוידאו
אם אוטו פוקוס בוידאו פחות חשוב אז יש את קנון 15-85 המעולה, שוב ללא צמצם גדול
אם צמצם גדול חושב אז אחת מעדשות ה 17-50- או 17-55

האם זה נראה לך הגיוני?
 

דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
תודה על התשובה המפורטת..
השכלתי ..
העדשה המדוברת היא עדשת קיט וכידוע שעדשת קיט זו עדשה קיט........
באם אלך על ההרכב השני עם 70-300 ו 17-55 של קנון או 17-50 של טמרון, ואוסיף את ה 18-135 STM עבור צילומי וידאו.
זה יהיה נכון? הגיוני?
במידה ולא אייעד את העדשות לצילום וידאו (מצלם ב FZ200)
ההרכב העדשות השני יהיה נכון מן ההרכב הראשון?
לא תיארתי לעצמי שזה כל כך קשה....
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
א) עדשת ה 18-55 זו עדשת קיט של מצלמות הזולת
18-135 זו עדשת הקיט של מצלמת 7D MII החדשה מצלמת הדגל של קנון בתחום הקרופ - יש הבדל :)
אבל אני מדבר על עדשת 18-135 STM שזו עדשה יותר טובה

ב) הסט נראה בסדר למרות שיש כפילות בתחום של 18 ל 50, כאמור לא חייבים לרכוש סט מלא בהתחלה ולכן אני ממליץ שוב להתחיל רק עם 18-135 ולאחר תקופת שימוש לראות מה באמת חסר -מי יודע אלי תרצה לעבור להשתמש בעדשות טובות יותר, עדשות פריים (ולא עדשות זום) שבדרך כלל מספקות חדות ואיכות ברמה גבוהה יותר
 

דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
שוב , תודה על ההסבר הממצה והמאיר.
הפנמתי .
שנה טובה ומבורכת.
 

דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
חזרתי.
מדוע מבחר עדשות STM ממש זעום?
היש סיבה כלשהי?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
היות ולא היה צורך בעדשות כאלו לפני שקנון התחילה לייצר ליצר מצלמות DSLR עם אוטופוקוס בוידאו
כך שקו העדשות הזה הוא רק של השנים האחרונות וקנון מוציאה דגמי עדשות חדשות בקצב איטי - יש להם מבחר עדשות רגילות גדול מאוד.

אבל יש מבחר עדשות STM פחות או יותר מספק לצלם הוידאו :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113

דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
ראיתי הביקורות..אך בפועל האם היא תחליף ל 300 מבחינת החדות?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני לא בטוח אבל לפי הביקורת נראה לי באותו סדר גודל של איכות מול ה 70-300
 

דורון חפיף

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
1
נקודות
8
שלום.
העדשה 55-250 IS STM היא עדשת קרופ?
אני שואל כי באם אשדך העדשה הזו למצלמת קרופ 70D אז אקבל אורך מוקד של העדשה כפול הקרופ 1.6 של המצלמה?
כלומר במקום 250 יהיה 400?
אני קצת מבולבל.
תודה
דורון
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כל עדשה על מצלמת קרופ של קנון תקבל ערך כפול 1.6
זה לא משנה אם החיבור של העדשה מתאים רק לקרופ או גם ל FF, תמיד כופלים ב 1.6
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור