ניהול ספריית מוסיקה


nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
הי,
אני אשמח לשמוע איך חברים כאן מארגנים ומנהלים את ספריית המוסיקה שלהם.

הגעתי לשלב המלבב :))) שבו אני כבר לא בטוח מה בדיוק יש לי בתקליטיה. כל עוד מדובר במוסיקה פופולארית, זה לא כל-כך נורא - התקליטים והדיסקים מסודרים לפי סגנונות, ולפי יוצרים, בסדר אלפאבתי, ודי קל לעבור על המדף ולמצא את מה שאני מחפש.

הבעיה מתחילה בג'אז, שם לא מעט דיסקים הם שיתופי פעולה, ולא קל למצא, לדוגמא, את כל ההקלטות של קולטריין שיש לי, או את כל הביצועים ל"קראון".

הבעיה ממש אקוטית במוסיקה קלאסית, שם "יוצר" הוא גם קומפוזיטור, גם מנצח, וגם מבצע (או תזמורת). הרבה דיסקים ותקליטים מערבים יצירות של קומפוזיטורים שונים, או כוללים יצירות "קטנות" שלא משתלבות בסידור ה"גס" על המדף. התוצאה היא שפרט לדיסקים ותקליטים שאני אוהב במיוחד (נניח 100 כאלו?) ויודע בדיוק איפה הם ומה יש בהם, אני מכיר את התקליטיה שלי רק "בערך", ואת היצירות ה"קטנות" שבה כמעט ובכלל לא :(

איך אתם מתמודדים?
(ורד)
 

ironsf

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
15
נקודות
8
אני זורם עם זה. עם זה שאני לא בדיוק יודע מה יש לי ואיכן הוא נמצא.
אני יודע איפה ג'ז, ובאיזה אזור הקלאסי. לפעמים יש לי חלוקה לפי יוצרים מסויימים שאני אוהב.

אני אוהב לשלוח יד למדף ולשלוף איזה תקליט שיוצא
לרוב אני נהנה יותר מכשאני מכוון מטרה.

כשאני שומע רדיו זה אחד הדברים שאני אוהב.... זה שהשיר הבא הוא הפתעה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אתייחס רק לקלאסי:

הסדר הבסיסי הוא כדלקמן:

א. א"ב שמות משפחה ושמות פרטיים לועזיים של מלחינים: Beethoven לפני Berlioz,
CPE Bach לפני JS Bach.

ב. בתוך זה לפי השם הלועזי של [סוג] היצירה: Cantata לפני Concerto

ג. בתוך זה לפי מספר: Cantata 147 לפני Cantata 155

ד. בתוך זה לפי המבצע העיקרי (סולן בקונצ'רטו, מנצח ביצירה תזמורתית/מקהלתית וכו'

אם אותו דיסק/תקליט אמור להופיע יותר מפעם אחת, אני ממקם אותו לפי היצירה שאני הכי אוהב בו, ובמקום האחר שם פתק קרטון שמפנה למיקום. למשל דיסק קונצ'רטי לככינור של מנדלסון וברוך, ימוקם במנדלסון, ובמקום שהוא הייה אמור להיות בין ביצועי הקונצ'רטו של ברוך, אני שם פתק שאומר: הקונצרטו של ברוך בביצוע X, ראה מנדלסון קונצ'רטו לכינור.

יש על זה כל מיני שיפורים וקיצורים, אבל זה העקרון, וזה עובד לא רע.

עמיר
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
אני מסדר בצורה דומה מאוד לעמיר.
קודם כל לפי מלחין, כאשר אני לא מכריח את עצמי לשמור על רצף לקסיקוגרפי (אלפביתי) - אחרת בכל פעם שהייתי רוצה לשמוע מאהלר הייתי נראה כמו ידידינו המהלכים על ארבע. מאהלר, מבחינתי, הוא במקום המרכזי והנגיש ביותר. בתוך כל קבוצה כזו אני מסדר לפי יצירות.
קודם כל סימפוניות, לאחר מכן יצירות ווקאליות, ואז קונצ'רטו לכינור, צ'לו, פסנתר וכ'ו. ולאחר מכן יצירות קאמריות כאשר הסידור הפנימי הוא לפי ההרכב הקאמרי (מהגדול לקטן), ואח"כ - כפי שהיה הסדר בקונצ'רטו - יצירות סולו (כינור, צ'לו, פסנתר), כאשר הסידור הוא לפי הקיטלוג הידוע (KV, BWV, H וגם אופוס).

כאשר חפץ מנגן באותו תקליט את הקונצ'רטו לכינור של ברהמס והקונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי, אני שם אותו תחת המלחין צ'ייקובסקי ובניגוד לעמיר, בונה על הזיכרון שלי :)

המיקום היחסי לפי מנצח/תזמורת הוא בדרך כלל לפי העדפה אישית שלי, האהוב ביותר יהיה בצד שמאל בד"כ, אבל זה לא מחייב. הסידור נוח ומקל על החיפוש, בד"כ אני מוצא את אשר אני מחפש בזמן שלא עולה על דקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני מסדר בצורה דומה מאוד לעמיר.
...אני לא מכריח את עצמי לשמור על רצף לקסיקוגרפי (אלפביתי)
...בתוך כל קבוצה כזו אני מסדר לפי יצירות. קודם כל סימפוניות, לאחר מכן יצירות ווקאליות, ואז קונצ'רטו לכינור
... כאשר חפץ מנגן באותו תקליט את הקונצ'רטו לכינור של ברהמס והקונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי, אני שם אותו תחת המלחין צ'ייקובסקי ובניגוד לעמיר, בונה על הזיכרון שלי :)
דומה מאוד!!

שונה רק בכל הפרטים :)

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור