האם יש הבדל בנינוחות (effortless) של הצליל בין רמקול גדול לרמקול קטן


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
אני כמובן סבור שכן , זו הסיבה שאני לא כל כך אוהב מוניטורים ,
אבל לדעתי יש הבדל עצום בתכונה הזו בין רמקול גדול מאוד לבין רמקול רצפתי ממוצע ,לדעתי מרמקול גדול המוסיקה יוצאת משום מה בנחת , בלי מאמץ , לאט לאט ,כאילו לא בעיה לו לנגן את מה שמבקשים ממנו , לעומת זאת ברמקול קטן ממדים , אפילו יש לו צליל טוב יותר מהגדול ,ואפילו הטונליות שלו נכונה יותר ,עדיין ישדר מן לחץ קטן,מן תזזית נסתרת שמונעת ממך להטות הראש בסבבה אחורה ולהתמכר לצלילים,משהו כמו סוברו טורבו בעליות לירושלים ,עולה מצוין , אבל אתה מגיע מת מעיפות ,
האמת היא , ובטח כולם קצת יתנפלו עלי ,השילוב של מגבר שפופרות ,בלי ״ הרעש הסיליקוני ״ שקיים בכל הטרנזיסטורים שאני מכיר ( חוץ משלכם כמובן), ביחד עם רמקול גדול והרבה אויר בחדר( רחוק מהקירות) ,הוא מרשם לצליל רגוע ,עשיר , וממכר ( טייק 1 ,דווקא לך יש תנאים לזה), אבל זו דעתי בלבד,והאמת היא שאני ממש משתוקק להקטין את הגודל כי נמאס לי ,ומת לעבור למערכת טרנזיסטורית אקולוגית שלא מתחממת ולא מתקלקלות , וזה המחיר שצריך לשלם לדעתי ,שוה או לא?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני לא מסכים.
בעיקר כי הגדרת "גדול" או "קטן" היא יחסית.

האם אתה משווה בין מדפי לרצפתי?
או בין רצפתי גדול לקטן?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
נכון מאוד
( + כבלים ומקור שלא קודחים במוח)
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
לא חושב שזה שווה.
אם רק בציוד גדול אתה מוצא עצמך שם את הראש אחורה ומתנתק אז שום מוניטור ושום "מערכת טרנזיסטורית אקולוגית" לא תחיה איתך בשלום ותביא אותך למקומות שאתה כל כך אוהב.

קח את מה שקורה עכשיו כדוגמה, ה fat lady יהיה טוב ככל שיהיה, אבל לדעתי האישית (האישית בלבד, אז רגיעה שם ביציע)
תהיה הגברת טובה ככל שתהיה, ואני בטוח ב-110% שתוציא ממנה יותר ממה שאפילו המתכננים הוציאו ממנה.
בוא נגיד ככה, אני די סבור שהרמקול הזה מעולם לא חובר לציוד כפי שצפוי לו אצלך.
אני עדיין אומר שגם אם יהיו כאן הפתעות טובות, זה לא יהיה מספיק כדי שתחליף ותעבור לרמקול במימדים האלו.
אז מוניטור... פחחח... היצחקתני!

על זה אמרו חכמנו: "באיזה צבע אתה רוצה את הפס כסף?".

קיצור, מיניטור לא מתאים לכל אחד.
בדיוק כפי שאמפרזה טורבו לא מתאימה לכל אחד ללא קשר לצורה ו/או גודל וכמה עולה.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
482
מעורבות
149
נקודות
43
קח את מה שקורה עכשיו כדוגמה, ה fat lady יהיה טוב ככל שיהיה, אבל לדעתי האישית (האישית בלבד, אז רגיעה שם ביציע)
תהיה הגברת טובה ככל שתהיה, ואני בטוח ב-110% שתוציא ממנה יותר ממה שאפילו המתכננים הוציאו ממנה.
בוא נגיד ככה, אני די סבור שהרמקול הזה מעולם לא חובר לציוד כפי שצפוי לו אצלך.
.
למיטב ידיעתי אתה טועה. מבלי לגרוע מאיכות הציוד של שניצל שהוא חלום בפני עצמו, ה- Fat Lady חוברה / מחוברת במורל לסטאפ מפלצתי ויקר להחריד (לדעתי הרבה יותר מ-ASR) של MSB (צריך לראות באיזה גודל של מונובלוקים מדובר).
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תראה...אם אתה רוצה, זה כמו ההבדל שבין שני פינצ'רים ככלבי שמירה לבין רוטווילר אחד. נכון, הרוטווילר יחזיר את מה שישאר מהגרון של הפורץ עד שתבוא המשטרה - אבל ב 99% מהמקרים שני פינצ'רים מכוערים, עצבניים ונשכניים יותר מיעשו את העבודה.

אז נכון, אם תעמיד שני ווילסונים בסלון הישראלי הממוצע, בבוא הרגע הראש יוכל להישמט אחורה ולהשמיע "אההה, כמה אפורטלס" אבל דווקא מוניטורים טובים, על תקן צמד פינצ'רים יחזיקו אותך קרוב יותר ל edge of your seat. חדים יותר עם צליל קטן יותר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אני כמובן סבור שכן , זו הסיבה שאני לא כל כך אוהב מוניטורים ,
אבל לדעתי יש הבדל עצום בתכונה הזו בין רמקול גדול מאוד לבין רמקול רצפתי ממוצע ,לדעתי מרמקול גדול המוסיקה יוצאת משום מה בנחת , בלי מאמץ , לאט לאט ,כאילו לא בעיה לו לנגן את מה שמבקשים ממנו.
לא יכול להגיד לך שאני מסכים חד משמעית עם הטענה הזאת. יש פה עוד גורמים במשחק:

1. סוג המוסיקה. במוסיקת אוננייה של דיאנה קראל ופרטישיה ברבר, נינוחות היא אכן חשובה. במוזיקות אחרות, אולי פחות.

2. כמה חשוב לנו הפרמטר הזה של "נינוחות". לי, למשל, לא מאד. כי הוא הרבה פעמים בא על חשבון משהו אחר. אתה לא יכול לבקש משוער נבחרת ישראל לעשות ג'וינט בסבבה בשער, ואז פתאם לתת זינוק לחיבורים ולהציל שער בטוח, בהתראה של חצי שניה. רוצה לאמר, מניסיוני, אם מערכת היא נינוחה ומלטפת, יהיה קשה לה לתת בראש. ואני לא מדבר על חוסר בדינמיות. אני מדבר על חוסר משקל - מה ששנינו מרגישים, למיטב זכרוני מהפוסטים שלך, כששומעים מגבר מנורות של חצי וואט עם HORN בקוטר של 5 מטר. שורה תחתונה, בתור מאזין חשובים לי דברים אחרים.

3. תלוי בווליום. כמה מתאמצת המערכת. מין הסתם, רמקול גדול יישאר נינוח בווליומים גבוהים יותר. אבל יש אנשים ששומעים בווליום שאני לוחש בו לאהובתי באוזן. לכאלה יהיו פחות בעיות "נינוחות" של הרמקול.

בקיצור, כמו רוב הדברים שאתה כותב - זה אחלה נושא לפוסט, וייצר (להערכתי) - בין 8 ל- 11 עמודים, אבל זה לא נושא שבאמת אפשר להכריע לגביו. (וזה בסדר גמור :))


תראה...אם אתה רוצה, זה כמו ההבדל שבין שני פינצ'רים ככלבי שמירה לבין רוטווילר אחד. נכון,
הרגת אותי.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
בגדול אתה צודק, אבל, זה תלוי יותר במספר האלמנטים, בגודל התיבה ובגודל יחידת הבאס.

תומר מהנייד.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא יכול להגיד לך שאני מסכים חד משמעית עם הטענה הזאת. יש פה עוד גורמים במשחק:

1. סוג המוסיקה. במוסיקת אוננייה של דיאנה קראל ופרטישיה ברבר, נינוחות היא אכן חשובה. במוזיקות אחרות, אולי פחות.

כנראה שמוסיקה של ברבר או של דיפ פרפל מיוצרת ע"י אותם כלי נגינה.
2. כמה חשוב לנו הפרמטר הזה של "נינוחות". לי, למשל, לא מאד. כי הוא הרבה פעמים בא על חשבון משהו אחר. אתה לא יכול לבקש משוער נבחרת ישראל לעשות ג'וינט בסבבה בשער, ואז פתאם לתת זינוק לחיבורים ולהציל שער בטוח, בהתראה של חצי שניה. רוצה לאמר, מניסיוני, אם מערכת היא נינוחה ומלטפת, יהיה קשה לה לתת בראש. ואני לא מדבר על חוסר בדינמיות. אני מדבר על חוסר משקל - מה ששנינו מרגישים, למיטב זכרוני מהפוסטים שלך, כששומעים מגבר מנורות של חצי וואט עם HORN בקוטר של 5 מטר. שורה תחתונה, בתור מאזין חשובים לי דברים אחרים.
נינוחות זה לא עייפות, אלא שהמערכת עושה את המעברים (TRANSIENTS ) , או מציגה דינמיות בלי לעשות קולות של התאמצות מלווה בצרחות (ע"ע עלייה עם רכב דל מנוע בעלייה תלולה)

3. תלוי בווליום. כמה מתאמצת המערכת. מין הסתם, רמקול גדול יישאר נינוח בווליומים גבוהים יותר. אבל יש אנשים ששומעים בווליום שאני לוחש בו לאהובתי באוזן. לכאלה יהיו פחות בעיות "נינוחות" של הרמקול.


בקיצור, כמו רוב הדברים שאתה כותב - זה אחלה נושא לפוסט, וייצר (להערכתי) - בין 8 ל- 11 עמודים, אבל זה לא נושא שבאמת אפשר להכריע לגביו. (וזה בסדר גמור :))

דווקא חריג, כנראה שכן אפשר

הרגת אותי.
מה שעוד חשוב לאמר שההבדלים יבחנו בין רמקולים שונים במידה של אותה חברה.
(יכול להיות רמקול גדול של חברה X, שיהיה מלחיץ מרמקול קטן יותר של חבר Y )
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני עדיין שואל אם אנחנו מדברים על רצפתיים בלבד?
האם מוניטור גדול נחשב?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לנגן את ה-1 של מהאלר עם מערכת ״נינוחה״ זה כמו להוריד אוויר בגלגלים לפני שעולים למסלול מרוצים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
נינוחה אינה בהכרח נעימה.
נינוחות היא לעשות את מה שצריך בלי תופעות הלוואי של התאמצות והתנשפות (מתבטח בסאונד לוחץ ומלחיץ)
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
ומה עם גודל החדר?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
ומה עם גודל החדר?
שאלה קריטית:בעד::בעד::בעד:
גודל החדר בעצם קובע לדעתי אותו דבר כמו גודל הרמקול ,נכון שיש יותר אינטימיות ופרוט משופר בחדר קטן ,אבל הצליל מגיע בוסר ישירות מהרמקול ,ואין לו את ההתפתחות החיננית שעובר שרך כמה מטרים של אויר הרים צח כמו שיש פה בארלוזורוב בתל אביב ,
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
לנגן את ה-1 של מהאלר עם מערכת ״נינוחה״ זה כמו להוריד אוויר בגלגלים לפני שעולים למסלול מרוצים.

אבל לחיות כל החיים בעצבים ? גם הופעה חיה היא נינוחה ,וגם מהלר באולם קונצרטים הוא נינוח ,לדעתי נינוחות לא ניתפסת אותו דבר אצל כולם ,ואלו מושגים שונים אצל חלק מהקוראים כאן ,הכוונה שלי היא שהמוזיקה נשפכת בקלות מאלפי צינוריות מכל הקיר הקידמי כמו עשן ורוד רך בריח וניל ,ולא כמו פרצי עשן שחור בלחץ גבוה משני צינורות דקים באזור הרמקולים בעלי ריח גופריתי ( מבסוט מהפואסיה שלי לאחרונה ),
חברה !!! effortless - כלומר "נטול מאמץ ",פעם שמעתי בלונדון קונצרט ,המערכת כללה זוג ריבונים בגובה 12 מטר וברוחב 2 מטר ,המרחק ביניהם היה לפחות 30 מטר,המוסיקה שם נשפכה כמו משני מפלים של מים לרצפה ומשם זרמה בין רגלי הצופים עד שהגיעה אלי והטביעה אותי במוסיקה ,
אני מקווה שהבהרתי את כוונתי בתוך הבליל הזה של בס הדוק ,פרוט ,דינמיקה ,ואימגינג .מכיוון שבדרך כלל אין התיחסות רצינית לענין שולי שכזה שיכול להקרא "העונג שבהאזנה".
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
נינוחות של מערכת היא היכולת שלה לייצר עוצמת צליל גדולה ו/או יכולת לעמוד בשינויי עוצמה בקלות (דינמיקה וטראנזייטים) ו/או לייצר בס מסודר שלא גורם לה לחרחר מרוב מאמץ לייצר אותם, ו/או יכולת להעביר נוכחות פיזית של כלים/קולות - מבלי שהעסק יקרוס או סתם ייכשל בתחומים אלה.
זה תלוי ביכולת הרמקול, אבל יש גם מגברים שלא עומדים בדרישות האלה.
לרמקולים גדולים יש נקודת פתיחה טובה יותר, הן בצלילים הנמוכים, והן ביכולת לייצר עוצמות גדולות בהרבה.
עם זאת, יש כמה קטנים שעושים מצוין, ויש כמה גדולים שנכשלים. כלל האצבע הוא הגדולים, לקראת קנייה יש לבדוק ולהשוות עם חומר מוזיקלי רלוונטי.
חקסמח
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
יואל! :אוהב-מאוד:כל כך שמח שהגבת כאן ,נחמד לחשוב לעיתים על דברים אחרים בזמנים אלו .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אם כך אתה מפרש נינוחות אז אני מסכים איתך. לרגע הערכתי כי מדובר על סוג של ״עידון״.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
בחיי,משהו קורה לאלדר.
מאז שמישהו כינה את סיגנונו נינוח,הוא מפליג על כנפי הדימיון.
יש כבר צינורות ורודים,מפלים,תיכף יגיעו הפרפרים,ולבסוף זה יסתיים בעיסוי רקמות עמוק.

ישנו פרמטר שקצת נוטים להתעלם ממנו,ההרגל הנרכש,או הכלב והבעלים שהופכים להיות דומים עם הזמן.
אלדר במקרה הזה, רגיל לראות בבוקר כשקם,זוג מקררים,תרתי משמע,עצומים בגודלם,מצפה לצליל מגרגר ונוהם של סקסופון,וזמרת עם קול בשרני ועמוק,עוד לפני שצחצחה את שינייה,וחבלי השינה בעפעפייה.

לא יסתדר עם רמקול ״זריז וחתיך״,לא בעניים,ולא באוזניים.
לזה הוא רגיל,אחרי שנים ששמע,החליף,סחב,נרעש,נרגש,התאכזב ועוד.
וכנ״ל לכולנו,ההרגל,לא במובן הרע,הוא ה״שקט״שאף פעם אין לנו,אך הוא סיכום זמני למאוויינו,ברמה הכלכלית,פיזית,משפחתית,שאנחנו יכולים להכניס הביתה.

איתן
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אן אן על גדול
תראה במקדונלד כולם רוצים להגדיל
חזה כולם רוצות להגדיל
שלא לדבר על פונו שם גדול זה כרטיס הכניסה
בית יותר גדול אוטו פלפון ברכה הכל יותר יותר
רק רוצים שהמינוס בבנק יהיה קטן יותר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור