שידרוג זרוע לפטיפון


joda5

חבר משקיען
הודעות
1,028
מעורבות
96
נקודות
48
שלום רב
אני מעוניין לשדרג את הזרוע הקיימת בפטיפון שלי rb 300 rega . הפטיפון של טורנס 2010 אקרילי

אני ראיתי ושמעתי ביקורות טובות לזרוע jelco .
א) איזה אני צריך 9 10 או 12" אינץ ?
ב) ברשותי ראש של מיקרו בנץ דגם ace האם הזרוע מתאימה ולא איזה?
ג) אני גר בצפון אני צריך להביא את המכשיר לחנות ? או שיבוא אליי?
ד) אני מעוניין בטרייד אין האם יש מצב .?? אני לא יודע לעשות זאת לבד .
אני חדש בעניין ולא מתכוון להתעסק עם זה .
אשמח לתשובות תודה :בעד:
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כדי לדבר עם אושיק מסיגמא אקוסטיק הוא היבואן של jelco
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה התקציב?
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
(נערך - יבואן לא יכול להגיב על ציוד של יבואן אחר)
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,028
מעורבות
96
נקודות
48
אני את הפטיפון לא מחליף . אני מחפש זרוע לשדרג .תודה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה התקציב?
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
הי

ככלל, הפטיפון שלך לא בנוי לגמישות גדולה והתאמה לזרועות שונות. כפי שאני רואה, אין אפשרות להתקין עליו זרועות ארוכות מ- "9 בכלל (הפתח לזרוע קרוב, עגול, ואין מקום על הלוח לקדוח פתח רחוק יותר).

לא מצאתי נתונים מדוייקים לגבי ההכנה לזרוע של ה- 2010, אבל הנתונים של הזרוע המקורית שלו (RB250) מלמדים על מרחק התקנה (Mounting Distance) של 222 מ"מ, וקוטר קדח (Mounting hole) של 23 מ"מ.

ראה כאן - http://www.vinylengine.com/library/rega/rb250.shtml

ה- Jelco 750D (הדגם באורך "9) מחייבת מרחק התקנה של 214 מ"מ וקדח של 30 מ"מ, כלומר לא תתאים לקדח המקורי, אבל נראה לי בהחלט אפשרי לייצר שם קדח שכן יתאים.

ראה כאן - http://www.vinylengine.com/library/jelco/sa-750d.shtml

מנוע החיפוש הזה, יאפשר לך לאתר זרועות שניתן יהיה להתקין ישירות לקדח המקורי ללא בעיה. כפי שתראה רובן של Rega עצמה. אולי כדאי לחשוב על ההצעה שקישרו עבורך ל- Rega RB600. לא שמעתי אותה מימי, אבל שמעתי עליה ביקורות טובות, המחיר בהחלט הוגן, ולא תהיה לך כל בעיה להתקין אותה, אפילו בעצמך. גם כדאי לשקול את שפע האפשרויות לשדרג את ה- RB250 על-ידי חיווט מחדש, החלפת מיסבים, משקלות וכיו"ב. כן שמעתי RB250 משודרגות, והשדרוגים בהחלט משמעותיים.

קח בחשבון שמדובר בשינוי בפטיפון, שיש לו שפע של משמעותיות, בין היתר לגבי האחריות. בכל מקרה הייתי נותן למישהו שיודע מה הוא עושה לבצע קדחים בפטיפון הזה. די קשה יהיה לתקן טעויות.

לגבי ההתאמה של הראש לזרוע - מישהו אחר יסייע לך (ורד)
אני רק אציע לך שיעור שלמדתי על חשבון כספי היקר: מתאימים זרוע לפטיפון, וראש לזרוע, אחרת לא מעט פעמים ניתן להתקע עם ציוד לא מתאים...

:O
 
נערך לאחרונה ב:

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,028
מעורבות
96
נקודות
48
תודה על התשובות . לגבי תקציב כ 3K +- . אבל אני חושב יותר לפנות לבני טסלר אולי לו יש פתרון
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
באיזה פונו יש לך?
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,028
מעורבות
96
נקודות
48
שבוע טוב
Sim audio lp110 נירכש מאמאיר ארמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מעולה.

תראה. כעיקרון בתקציב כזה השידרוג האמיתי יהיה להחליף את הפטיפון עצמו.
אבל אם אתה לא מעוניין בפתרון הזה אז עוד שאלה קטנה.

האם אתה יכול לחבר לפטיפון שלך זרוע 12 אינטש ו-9 אינטש מבלי לשנות דבר?
אם לא אז 9 אינטש.
אם כן אז 12 אינטש.

מדוע?
משום שה-12 אינטש אולי טובה בקצת מה-9 אבל טובה ממנה היא בטוח.
ולכן, בגלל שהתוספת אינה גבוהה, ו-12 אינטש לא יכול להיות רע, אז לך על ה-12.

שורה תחתונה, הייתי חושב ברצינות על אופציית שידרוג פטיפון ולצרף לפטיפון טוב יותר את אחת מהזרועות הללו.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אני באמת לא מבין - למה לשלוח אותו לשדרג את הפטיפון?

יש לבחור פטיפון מצויין עם זרוע בסיסית + תקציב של 3K ש"ח. אם יחליף את הפטיפון, אפילו ביד שניה, יהיה צריך להוסיף הרבה מעבר לתקציב שלו כדי להשיג שיפור. לדעתי, 5-6K ש"ח לכל הפחות! כשאני לוקח בחשבון את המחיר שיוכל להשיג על הפטיפון שלו. ובשביל מה? שיהיה אפשר להתקין זרוע "12? רובם המוחלט של הפטיפונים בעולם, לרבות הטובים והיקרים ביותר "מסתדרים" היטב עם "9.

מצד שני, עם 3K ש"ח אפשר להשקיע 1500-2000 בשדרוג הזרוע הקיימת (ויש שפע של שדרוגים נהדרים ל- RB300), ואז יוסיף ראש מצויין ויקבל איכות צליל נהדרת.

לא כל אדם צריך להיות "פלצן אנלוג" (ורד)
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,028
מעורבות
96
נקודות
48
בוקר טוב להחליף אין מה להחליף אהבתי את הפטיפון והוא מדהים . אני מחפש זרוע . אפרופו ראש אני מרוצה אם יהיה לי כסף אז אחליף לאגליידר של מיקרו בנץ זה מספיק מאוד !!! .
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לא אומרים לך שהפטיפון שלך לא מוצלח, רק אומרים לך שכדי להחליף גוף לטוב יותר במקום להשקיע בזרועות יקרות על הגוף הקיים - אני לא אומר שכך זה נכון או אחרת. הם רק רוצים לעזור, אז קבל זאת כך ולא בשום צורת אחרת.

יש לשאלה מאיפה אתה רוכש של ראשים של מיקרו בנץ, שמעתי דברים טובים עליהם?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מיקרו בנץ מייבאים יורטל טק.
 

shlomni

מושעה
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
הי שלום לכולם. אני קורא כאן הרבה יחסית ואני כל הזמן רואה פה תגובות אוטומטיות לקראת רכישות של שדרוגים יקרים יותר. שטיחונים, זרועות וכל מיני כאלה. סתם אנשים אומרים דברים בלי להסביר - העיקר שהמוצר 'מושקע'. אולי זה נכון - אולי לא אבל הרושם שלי הוא שיש כאן סוחרים שמרוויחים מהדברים האלה ואומרים כאן סתם דברים.

אז אם כבר לקנות זרוע 12 אינץ' - למה? מה הסיבות?

תודה
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
נעשה את זה פשוט:

זרוע "סטנדרטית" של פטיפון נעה על ציר שממוקם ליד הפלטה ובקשת בין שפת התקליט לציר הפלטה (קצת מעבר לציר, אבל לא קריטי כרגע).

מצד שני, המכונה שחורטת את התקליט נעה בקו ישר, בין שפת התקליט אל הציר.

המשמעות היא שיש סטיה מובנית בין הזוית שבה מוחזקת המחט על הזרוע (ביחס לתקליט) לבין הזוית שבה הוחזקה המחט החורטת.

יש שפע של דרכים למזער את הסטיה הזו, ואחת מהן היא שימוש בזרוע ארוכה יותר (היו פעם גם זרועות "16), שהופכת את הקשת ל"שטוחה" יותר.

כמה זה קריטי? יש ויכוח (כמו על כל דבר :משתומם:), אבל העובדה היא שרובן המוחלט של הזרועות שנמכרות, לרבות אלו מהקצוות הסהרוריים של טווח המחירים, הן "9. זרועות ארוכות מ- "12 נכחדו לחלוטין, וזרועות מקביליות, שאמורות להיות מושלמות מהבחינה הזו, לא תפסו מעולם.

עכשיו תחליט בעצמך :)(ורד)
 

shlomni

מושעה
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
תודה. מעניין אבל ההסבר קצת חסר ואין כאן בשר לקבל החלטה. ממה שקראתי הבעיה לא בזווית שבה מוחזקות המחטים. הבעיה היא שיש סטייה בין המסלול של המחרטה ברדיוס של התקליט והמסלול של המחט על קשת של זרוע.
זה לא אותו מסלול וזה הבעיה שנקראת שגיאות מעקב וזה גורם לעיוות בכל סוג של זרוע קשתית.

זרועות 16 ו-12 אינץ' היו פעם עד שנות השישים. הסיבה היתה שאולפנים ושדרים היו שולחים אחד לשני תקליטים של 16 אינץ'.
זה היה הפורמט המקצועי שלהם להקליט משדרים והופעות וזה חייב זרוע ארוכה וגם פטפון ענק.

זה נעלם ואז גם הזרועות הארוכות חוץ מאשר אצל כל מיני חברות אודיו שלא הסתגלו לשינויים והמשיכו לבנות זרועות ארוכות עוד כמה שנים.
עד שזה הפך בשנים האחרונות שוב לאופנה להוציא אותם מהנפטלין. מצאתי עוד כמה הבדלים - חלק מהם בעד זרועות ארוכות - חלק נגד. זה מעניין. אספתי חלק מהסיבות. זה לא הכל, אבל הנה עוד כמה:

נגד

1) עיוות ממוצע משגיאות מעקב של זרוע 9 אינץ' הוא 0.85% ושל 12 אינץ' הוא 0.67%. חלק שמנסים להרשים לטובת הזרועות הארוכות אומרים שזה 20% של שיפור. אבל בפועל זה בסך הכל 0.18% פחות עיוות. זה בכלל לא שמיע באוזן ברוב התדרים.

2) זרועות ארוכות יותר מייצרות נדנדה ארוכה יותר ואז צריך לאזן אותן עם משקולת כבדה יותר. זה מגדיל את המשקל (מסה) של הזרוע. ואז, יש גם בעיה שככל שהראש יושב יותר רחוק מהציר של הזרוע יש לו תנופה יותר גדולה של כוח אינרציה וזה אומר מסה אפקטיבית גדולה יותר.
זרועות כבדות הן משהו של העבר והן לא מתאימות בצורה טובה לרוב הראשים המודרנים רק בעיקר לראשים היקרים יותר MC שהם באים עם קפיציות קשיחה יחסית. אם כבר מרכיבים ראש יקר על זרוע אולי ההבדל העיקרי הוא בראש ולא בזרוע?

3) זרועות ארוכות יותר רגישות יותר לבעיה שנקראת רזוננס שזה רעידות.
כמה שהזרוע יותר ארוכה, היא גם יותר גמישה ופחות קשיחה ויותר רגישה לבעיה הזו. אפשר להתגבר על זה באמצעות חומרים מורכבים מודרניים אבל הזרועות הישנות בנו אותם הרבה לפני שהיו חומרים כאלה.

4) זרועות ארוכות מתאימות לפטפונים עם בסיס גדול יותר שנקרא פלינת' בגלל האורך. אם הפלינת' גדול יותר כל הפטפון רגיש יותר לבעיה שהסברתי קודם - רזוננס בגלל שפשוט יש יותר שטח מושפע.

5) מחיר - זרועות ארוכות יקרות יותר. ישנות הם וינטאז' שאספנים אוהבים, חדשות יותר יקרות כי כוללות חומרים מורכבים וכל מיני אלמנטים של פאסון.

בעד

1) זרועות ארוכות יותר מקטינות שגיאה אחרת שגורמת לעיוות במישור הזווית של המחט ביחס לניצב התקליט - שזה נקרא VTA. זה פשוט בגלל שכמה שהאורך של הזרוע יותר גדול, שינויים בזווית של המחט בגלל עקמומיות של התקליט והפלטה, עובי של תקליטים שונים ואיזון של הפטפון פחות משפיעים.

יש המון חומר על VTA ויש גם המון וויכוחים שאומרים שצריך שינוי עצום בגובה של הזרוע כדי שהזווית הזו תהיה שמיעה. יש אפילו עורך מגזין Hi-Fi+ נחשב באנגליה שהתבזה קשות עם טענות בעד הזווית הזאת שמדענים הוכיחו כשטויות לא נכונות. אותו עורך, הוא גם תומך נלהב, בזרועות 12 אינץ' והוא סוג של גורו ידוע לפצנות אודיופילית. הוא ניסה לאיים על המדענים במשפטי תביעה אבל ירד מזה.

2) היום אפשר לבנות מחומרים מורכבים ומודרניים ותכנון חדיש זרועות ארוכות שפותרות את רוב הבעיות כתוצאה מהאורך שלהם. מצד שני, הם יהיה יקרות יותר מאשר זרועות סטנדרטיות 9 אינץ' שתוכננו לאותם ביצועים.

עכשיו אני חושב שיש יותר בשר לקבל החלטה. אני חושב שלא כל מה שנוצץ ויקר הוא אוטמטית יותר טוב.
נראה לי גם שהרבה המלצות כאן נזרקות סתם לאוויר כשהרבה פעמים בכלל הממליצים אין להם מושג ברור על מה הם מדברים. קראתי כאן הודעה של אחד הממליצים כשהוא משתמש במושגים כמו 'מסה' ו'מסה אפקטיבית' בהקשר שגוי עם דוגמה לא קשורה. אני לא חושב שהוא מבין את המושגים האלה ואני לא חושב שצריך להתייחס להמלצות כאלה ברצינות. עם כבר ממליצים - כדאי לנמק.

לילה טוב ושקט לכולם

שלמה
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
לגבי מה שכתבת. בשר לא הייתי אומר. יותר בכיוון של חסה. מדוע? משום שישנן לא מעט טעויות מהותיות. חלקן במקסנות וחלקן באיך שאתה מגיע אליהן. אבל אני עייף עכשיו. מחר ארחיב בעניין.

בינתיים ספר לנו מי אתה. עם איזו מערכת אתה מאזין, איזו מוסיקה אתה אוהב. אתה יודע, ככה יותר כייף. שנתחבר לכותב, שנבין מהיכן הוא מגיע. אי אפשר להיכנס לפורום, לזרוק כפפות לזירה, לעשות קולות של ברוס לי ולצעוק ״יאללה מכות״. יותר עדין חביבי. יותר עדין.

מצפה לקום מחר ולראות אותך עם אנרגיות יותר חיוביות. לידע שלך אין משמעות אם אתה מתנהג בגסות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור