גרוטאות


חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אני אוהב כמה וכמה דברים כשזה מגיע לאודיו. בין הדברים שני אלה: זיל הזול, וגם ווינטאג'. לפעמים השניים הולכים יחד ולפעמים לא, זה תלוי ברצון האלים שם למעלה.

לפני שבועיים, בעודי בניו יורק, נפלתי על גראז' סייל, על הדשא הקדמי של איזו משפחה. כל מי שמכיר את מוסד הגראז' סייל האמריקאי יודע שעד שמוצאים איזה יהלום, צריך לחפור בהרבה ג'אנק (שלא לומר משהוא מגעיל יותר, כי אנחנו מקפידים על השפה כאן בפורום).

בקיצור - אותי לא מעניין הג'אנק הרגיל, כי העין שלי תרה תמיד אחר "קופסאות": מגברים, קדמגברים...רמקולים. כך קרה שהמשפוחה בניכר הפכה למחסן אודיו ברבות השנים, כי התאספו שם מציאות בכמויות מטורפות, שאין לי מושג מה אעשה בהן ו/או איך אשנע את כל זה לארץ הקודש, אבל זה כבר עניין אחר.

בקיצור, בעודי נוהג קלטתי גראז' סייל, ועצרתי לראות אם יש שם משהו - ושם בינות לג'אנק אמיתי (מי רוצה דאבל טייפ מפלאסטיק שחור של סאניו?) קלטתי שני רמקולים מדפיים שזיהיתי. Design Acoustics PS-10A. כבר שנים שהרמקולים האלה סיקרנו אותי, בהיותם די מיוחדים: אלה רמקולים 3 way, צורתם קובייה סגורה בלי פורט לבאס, בגודל שתי קופסאות נעליים כל רמקול, וכל זה עומד על פלאטה שמידותיה כמידת הרמקול. הטריק של הרמקול הזה הוא שבחלקו התחתון מתחבא הדרייבר של הבאס, בגודל די מדהים בהתחשב במידותיו של הרמקול המדפי הזה של 10 אינץ'.

הרבה מהבעלים של הרמקולים האלה בכלל לא ערים לקיומו של הבאס הזה בתחתית, שבניגוד לטוויטר ולמיד דרייבר, עושה שימוש בספוג/קצף, בעוד שהמיד עושה שימוש בגומי. כטבעו של קצף, אחרי כמה שנים (5-6 בד"כ) הוא מתפורר והסאונד נפגם, אז במקום לתקן אותו הרבה בעלים נפטרו מהרמקול.

בקיצור, הצעתי לבעל הבית 10$, ואחרי 5$ נוספים העמסתי אותם על האוטו. הבחור עדיין לא מבין למה שילמתי לו כסף על זוג גרוטאות במקום שאדרוש תשלום עבור פינוי הזבל, כי בנוסף לכל הצרות הרמקול עשוי מ MDF וויניל, שלא מחזיקים היטב בשיני הזמן כמו עץ נורמאלי וגם הציפוי של הפרונט עשוי מאיזה חומר שחור מגעיל ודביק שמתקלף. אבל אין כמו הרפתקה טובה כדי לעשות את היום.

ואז חיברתי אותם לסטריאו של המשפוחה (מערכת של טכניקס משנות השמונים האפלות. מכוערת כמו תחת של עיזה, אך מפיקה צליל מפתיע בזכות הרמקולים של טכניקס). חיברתי, לחצתי PLAY, ו... נפלתי מהכיסא.

זה לא יאומן איזה צליל תוקפני, נשכני, מדוייק ומאוזן הגמדים האלה מפיקים. הפרדה ובמה מושלמים, ואפילו הבאס, חרף ריקבון מתקדם של הקצף בדרייברים של הבאס, היה שם. אימאג' מטורף, צליל מפורט, מה זה זה?! 15$.

סחבתי אותם ארצה, ישר לרפי האוזמן שיחדש את הקצף ואולי גם את הקבלים שבכל זאת, כבר איזה 25 שנה (איזה כיף למסור לבחור הזה עבודה. אני כמעט מתפתה לפנצ'ר איזה רמקול, רק כדי לבקר). עכשיו אני שוקל לבנות להם ארגזים חדשים מעץ נורמאלי במקום ה MDF והוויניל המכוערים. עד כדי כך התאהבתי.

עכשיו השלב הקשה, לחכות שיהיו כבר מוכנים.
 

תמונות מצורפות

  • DSC_0221.jpg
    DSC_0221.jpg
    KB 158.6 · צפיות: 373
  • DSC_0220.jpg
    DSC_0220.jpg
    KB 158.9 · צפיות: 511

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תודה... יאללה, שיהיו מוכנים כבר.
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
697
מעורבות
124
נקודות
43
יפה מאד. זה כיף למצוא מציאות כאלה. וזה בטח עוד יותר יהיה כיף אחרי שהם יחזרו למצב תקין לגמרי.
 

Crocs 44

אוהב את התחום
הודעות
86
מעורבות
0
נקודות
6
איך עברת את המכס ,לא דרשו מס מיוחד על עתיקות?
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
איך עברת את המכס ,לא דרשו מס מיוחד על עתיקות?
אני כנראה הצדיק היחיד בסדום שבאמת עובר במכס במסלול האדום, ומצהיר על חלקי אודיו שאני מביא. ממילא הדברים שאני מקושש אינם יקרים להחריד (זה חלק מהכיף) אז המיסוי זניח או קרוב לזניח. ממילא ברוב המקרים גם הדברים שאני מביא מזכים אותי במבט של "מה לא בסדר אתך? סע לשלום".

בשיא הרצינות, משתלם לעבור באדום. להפתעתי, הם לגמרי הוגנים, למשל במקרה שהם לא מצליחים לאמת את המחיר שאני טוען ששילמתי, למשל כשמדובר ברכיבים שאין עליהם מי יודע מה דאטה באינטרנט (להזכיר, כאן, רק ווינטאג'). כשבאים אליהם טאבולה ראסה והמוכסים לא מריחים שמנסים לעבוד עליהם, הם בסדר גמור.
 

Kosh

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
0
נקודות
6
תתחדש! תמיד כיף לשמוע סיפורי סטריאו וינטאג'..:בעד: לאיזה מגבר שידכת אותם אצלך?
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תתחדש! תמיד כיף לשמוע סיפורי סטריאו וינטאג'..:בעד: לאיזה מגבר שידכת אותם אצלך?
הם הולכים למערכת שבחדר השינה, שם כרגע ישודכו זמנית למגבר Aragon 4004 וקדמגבר Audio Research LS2. אני אוסף אותם מהאוזמן בעוד שעה... כבר אין לי סבלנות.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
נשמע שיש יופי של מערכת בחדר השינה
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
כן, האראגון מגבר קלאס A משובח, בכמה דרגות מעל הרמקולים ואני חושב שגם מעל הקדמגבר (שבעצמו מתוק). אבל הוא חזק מדי בשביל הרמקולים שלי, לגמרי overkill. אחרי שאסדר את המגבר שאני מייעד למערכת הזו (Marantz Esotec SM-6), הוא יתפוס את מקומו.

images


PS

הרמקולים חזרו מהאוזמן - נשמעים מתוקיייים. אני עכשיו עושה לוופר ברייק אין. דיווח בהמשך.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור