חלום אמריקאי

  • פותח הנושא carmi
  • פורסם בתאריך

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
138 דקות זה לא ממש סרט קצר, והוא באמת מרגיש ארוך וכל מי שרואה את הסרט בטח הציץ בשעון פעם אחת לפחות לראות מתי הוא כבר מסתיים. לא, הוא לא סרט רע, וגדוש משלל כוכבים שמשחקים היטב ובצורה אמינה ומספקים דמויות בעלות ממדים. מצד שני הוא גדוש וקצת מתיש את הצופה בסופו של דבר מדובר על תרגיל עוקץ שנהפך להיות החלק הלא הכי חשוב בסרט ונראה שהצגת הדמויות זה עיקר. קשה לי להמליץ - אבל כאמור סרט לא רע בכלל.

http://www.imdb.com/title/tt1800241/
MV5BNjkxMTc0MDc4N15BMl5BanBnXkFtZTgwODUyNTI1MDE@._V1_SX214_.jpg
 

תמונות מצורפות

  • MV5BNjkxMTc0MDc4N15BMl5BanBnXkFtZTgwODUyNTI1MDE@._V1_SX214_.jpg
    MV5BNjkxMTc0MDc4N15BMl5BanBnXkFtZTgwODUyNTI1MDE@._V1_SX214_.jpg
    KB 15.6 · צפיות: 455

ron1999

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
0
נקודות
6
אני כנראה אהיה בדעת מיעוט, אבל לטעמי זה אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות, עומד בשורה אחת עם ניצוד (הסרט הדני, http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=3812 ) או אמור של מיכאל הנקה, http://en.wikipedia.org/wiki/Amour_(2012_film)

המשותף לכל הסרטים האלה היא הפיכחון שמאפיין אותם בעיני, הטלטלה שעוברות הדמויות בהן והדינמיקה שלהן עם הסביבה.

הנקודה באמריקן האסל (תרגום שם הסרט לעברית טיפה מפספס את המסר לטעמי) היא הדרך בה הוא מעביר אותך בתחושות כלפי הדמויות, האמפתיה, ההזדהות, הסלידה, כמעט כל אחת מהדמויות שם מקבל את כל קשת ההתייחסויות במהלך הסרט, בעיקר בגלל האופן שבו כולם משנים שם פוזיציות כל הזמן.
תוסיף לזה את הפסקול המעולה והקצב הטוב שבו מתקדם הסרט (בניגוד, למשל, לקצב האיטי של שני הסרטים שציינתי בהתחלה) ומקבלים מתכון לסרט שפוט מרגישים כאילו הוא טס*

* הרבה אנשים איתם דיברתי על הסרט הזה ציינו את נושא האורך שלו כמגרעה, באופן משעשע, דווקא עבורי על שלל הפרעות הקשב והריכוז שלי, אורכו של הסרט לא היה נושא להתלונן עליו, אולי להיפך.

בקיצור, אני מאוד נהניתי ממנו, ומאוד ממליץ, עם הסתייגות אחת - בניגוד אולי לרושם שעלול להתקבל מהטריילר, זה לא סרט של צפיה אגבית (בטוח שזה לא צ'יק פליק או סרט סמים סטנדרטי סטייל טראפיק או בלואו, אלא סרט שמצריך איזה ריכוז מינימלי)
 

אורני

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
0
נשמע מעניין אבל הציון ב imdb לא משהו
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור