AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,252
- מעורבות
- 2,748
- נקודות
- 113
שמעתי / קראתי /ראיתי הרבה תלונות על כך שאפילו הרסיברים הטובים ביותר אינם מהווים תחליפים ראויים להגברה hi-end, אפילו לא בתפקידי preamps.
לפיכך, אנשים עושים כל מיני תרגילי מעקף למיניהם, מחברים לסטריאו דרך הרסיבר או להיפך, או מפרידים בין המערכות -- לא העמקתי בכל הפיתרונות היצירתיים שייש בתחום.
פיתרון שיכול לתת פשרה לא רעה הוא שימוש ב-preamp/processor, שנותן בעצם את כל מה שנותן רסיבר מבחינת פונקציונאליות (למעט הגברת ההספק), כולל טיפול גם בסאונד וגם בתמונה, אבל ברוב במיקרים ה-signal path של הסאונד במכשירים כאלה הוא ארוך יותר מאשר ב-preamps אנאלוגיים רגילים, אלה שנותנים את האיכות המירבית מבחינת סאונד. ל-preamp/processor מחברים מגברי כוח, שיכולים להיות ברמה גבוהה יותר עבור הקדמיים, וברמות אחרות לסנטר ולאחוריים, ואת הסאב.
עם זאת, כיום רוב נגני ה-DVD וה-Blu-ray כבר תומכים ברוב/כל הפונקציונאליות שנותן רסיבר(למעט הגברת ההספק, כאמור), כולל פיענוחי Dolby Digital, DTS וכל מה שזז, נח, מסתובב או עומד, וכן בקינפוג כמות וסוג הרמקולים (full-range או לא), מרחקיהם מנקודת ההאזנה, וכו'.
אם מוכנים להסתפק בפונקציונאליות שנותן הנגן מבחינת התמונה, אפשר ללכת על פיתרון שיכול לתת אפילו יותר מבחינת סאונד, גם במוסיקה (הן בסטריאו והן במידה דומה גם במוסיקה בסראונד -- SACD, DVD-Audio, DVD-Video, Blu-ray Audio, Blu-ray Video) וגם בק"ב.
אני מתכוון לשימוש ב-preamp רב-ערוצי שאינו מכיל processor, אלא רק preamp אנאלוגי "רגיל", אבל עם 6 ערוצים (עבור 5.1) במקום השניים המקובלים בסטריאו, כשעל כולם שולט כפתור volume אחד ויחיד, כשייש אפשרות לקנפג את יחסי העוצמות ביניהם.
להלן 3 דוגמאות ל- preamps כאלה שהם ברמת hi-end שמתחרה או עולה על הרבה מאוד preamps שהם סטריאו בלבד:
#1. P7 לבית פאראסאונד, בתיכנונו של John Curl האגדי
#2. Switchman 3 לבית EMM Labs, בתיכנונו של Ed Meitner האגדי
#3. וייש גם אופצייה מנורתית: MP1 מבית Audio Rearch
כנראה שייש עוד חברות שמייצרות preamps כאלה -- לא חיפשתי.
וכאמור, לכל אחד מאלה אפשר לחבר מגבר/י כוח בכל רמה שרוצים, לאו דווקא זהה לקדמיים, לסנטר ולאחוריים, וכמובן אפשר לחבר סאב, עם מגבר חיצוני או פנימי.
אפשר למשל להשתמש במונובלוקים סופר-דופר לקדמיים, במגבר תלת-ערוצי טוב לסנטר ולאחוריים, ובסאב self-powered.
ובמצב כזה, אין שום פשרה בסאונד לא עבור סטריאו, לא עבור מוסיקה בסראונד ולא עבור ק"ב, למעט במצב שבו ה-stereo preamp שקונים טוב יותר מה-multichannel preamp שקונים (או טוב יותר מכל multichannel preamp שניתן בכלל להשיג).
עמיר
לפיכך, אנשים עושים כל מיני תרגילי מעקף למיניהם, מחברים לסטריאו דרך הרסיבר או להיפך, או מפרידים בין המערכות -- לא העמקתי בכל הפיתרונות היצירתיים שייש בתחום.
פיתרון שיכול לתת פשרה לא רעה הוא שימוש ב-preamp/processor, שנותן בעצם את כל מה שנותן רסיבר מבחינת פונקציונאליות (למעט הגברת ההספק), כולל טיפול גם בסאונד וגם בתמונה, אבל ברוב במיקרים ה-signal path של הסאונד במכשירים כאלה הוא ארוך יותר מאשר ב-preamps אנאלוגיים רגילים, אלה שנותנים את האיכות המירבית מבחינת סאונד. ל-preamp/processor מחברים מגברי כוח, שיכולים להיות ברמה גבוהה יותר עבור הקדמיים, וברמות אחרות לסנטר ולאחוריים, ואת הסאב.
עם זאת, כיום רוב נגני ה-DVD וה-Blu-ray כבר תומכים ברוב/כל הפונקציונאליות שנותן רסיבר(למעט הגברת ההספק, כאמור), כולל פיענוחי Dolby Digital, DTS וכל מה שזז, נח, מסתובב או עומד, וכן בקינפוג כמות וסוג הרמקולים (full-range או לא), מרחקיהם מנקודת ההאזנה, וכו'.
אם מוכנים להסתפק בפונקציונאליות שנותן הנגן מבחינת התמונה, אפשר ללכת על פיתרון שיכול לתת אפילו יותר מבחינת סאונד, גם במוסיקה (הן בסטריאו והן במידה דומה גם במוסיקה בסראונד -- SACD, DVD-Audio, DVD-Video, Blu-ray Audio, Blu-ray Video) וגם בק"ב.
אני מתכוון לשימוש ב-preamp רב-ערוצי שאינו מכיל processor, אלא רק preamp אנאלוגי "רגיל", אבל עם 6 ערוצים (עבור 5.1) במקום השניים המקובלים בסטריאו, כשעל כולם שולט כפתור volume אחד ויחיד, כשייש אפשרות לקנפג את יחסי העוצמות ביניהם.
להלן 3 דוגמאות ל- preamps כאלה שהם ברמת hi-end שמתחרה או עולה על הרבה מאוד preamps שהם סטריאו בלבד:
#1. P7 לבית פאראסאונד, בתיכנונו של John Curl האגדי
#2. Switchman 3 לבית EMM Labs, בתיכנונו של Ed Meitner האגדי
#3. וייש גם אופצייה מנורתית: MP1 מבית Audio Rearch
כנראה שייש עוד חברות שמייצרות preamps כאלה -- לא חיפשתי.
וכאמור, לכל אחד מאלה אפשר לחבר מגבר/י כוח בכל רמה שרוצים, לאו דווקא זהה לקדמיים, לסנטר ולאחוריים, וכמובן אפשר לחבר סאב, עם מגבר חיצוני או פנימי.
אפשר למשל להשתמש במונובלוקים סופר-דופר לקדמיים, במגבר תלת-ערוצי טוב לסנטר ולאחוריים, ובסאב self-powered.
ובמצב כזה, אין שום פשרה בסאונד לא עבור סטריאו, לא עבור מוסיקה בסראונד ולא עבור ק"ב, למעט במצב שבו ה-stereo preamp שקונים טוב יותר מה-multichannel preamp שקונים (או טוב יותר מכל multichannel preamp שניתן בכלל להשיג).
עמיר
נערך לאחרונה ב: