האם עבור Hi-End Stereo חייבים להתפשר על איכות ק"ב (ו/או מוסיקה בסראונד), או להיפך?

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
שמעתי / קראתי /ראיתי הרבה תלונות על כך שאפילו הרסיברים הטובים ביותר אינם מהווים תחליפים ראויים להגברה hi-end, אפילו לא בתפקידי preamps.

לפיכך, אנשים עושים כל מיני תרגילי מעקף למיניהם, מחברים לסטריאו דרך הרסיבר או להיפך, או מפרידים בין המערכות -- לא העמקתי בכל הפיתרונות היצירתיים שייש בתחום.

פיתרון שיכול לתת פשרה לא רעה הוא שימוש ב-preamp/processor, שנותן בעצם את כל מה שנותן רסיבר מבחינת פונקציונאליות (למעט הגברת ההספק), כולל טיפול גם בסאונד וגם בתמונה, אבל ברוב במיקרים ה-signal path של הסאונד במכשירים כאלה הוא ארוך יותר מאשר ב-preamps אנאלוגיים רגילים, אלה שנותנים את האיכות המירבית מבחינת סאונד. ל-preamp/processor מחברים מגברי כוח, שיכולים להיות ברמה גבוהה יותר עבור הקדמיים, וברמות אחרות לסנטר ולאחוריים, ואת הסאב.

עם זאת, כיום רוב נגני ה-DVD וה-Blu-ray כבר תומכים ברוב/כל הפונקציונאליות שנותן רסיבר(למעט הגברת ההספק, כאמור), כולל פיענוחי Dolby Digital, DTS וכל מה שזז, נח, מסתובב או עומד, וכן בקינפוג כמות וסוג הרמקולים (full-range או לא), מרחקיהם מנקודת ההאזנה, וכו'.

אם מוכנים להסתפק בפונקציונאליות שנותן הנגן מבחינת התמונה, אפשר ללכת על פיתרון שיכול לתת אפילו יותר מבחינת סאונד, גם במוסיקה (הן בסטריאו והן במידה דומה גם במוסיקה בסראונד -- SACD, DVD-Audio, DVD-Video, Blu-ray Audio, Blu-ray Video) וגם בק"ב.

אני מתכוון לשימוש ב-preamp רב-ערוצי שאינו מכיל processor, אלא רק preamp אנאלוגי "רגיל", אבל עם 6 ערוצים (עבור 5.1) במקום השניים המקובלים בסטריאו, כשעל כולם שולט כפתור volume אחד ויחיד, כשייש אפשרות לקנפג את יחסי העוצמות ביניהם.

להלן 3 דוגמאות ל- preamps כאלה שהם ברמת hi-end שמתחרה או עולה על הרבה מאוד preamps שהם סטריאו בלבד:

#1. P7 לבית פאראסאונד, בתיכנונו של John Curl האגדי

#2. Switchman 3 לבית EMM Labs, בתיכנונו של Ed Meitner האגדי

#3. וייש גם אופצייה מנורתית: MP1 מבית Audio Rearch

כנראה שייש עוד חברות שמייצרות preamps כאלה -- לא חיפשתי.

וכאמור, לכל אחד מאלה אפשר לחבר מגבר/י כוח בכל רמה שרוצים, לאו דווקא זהה לקדמיים, לסנטר ולאחוריים, וכמובן אפשר לחבר סאב, עם מגבר חיצוני או פנימי.

אפשר למשל להשתמש במונובלוקים סופר-דופר לקדמיים, במגבר תלת-ערוצי טוב לסנטר ולאחוריים, ובסאב self-powered.

ובמצב כזה, אין שום פשרה בסאונד לא עבור סטריאו, לא עבור מוסיקה בסראונד ולא עבור ק"ב, למעט במצב שבו ה-stereo preamp שקונים טוב יותר מה-multichannel preamp שקונים (או טוב יותר מכל multichannel preamp שניתן בכלל להשיג).

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
דואגים לאינטגרייטד עם HT BYPASS, זוג אינטרקונקטים ליציאת PRE OUT ברסיבר והכל עובד כמו שעון בלי פשרות,
במוסיקה אתה עם האינטגרייטד, בקולנוע האינטגרייטד משמש כפאוור..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
דואגים לאינטגרייטד עם HT BYPASS, זוג אינטרקונקטים ליציאת PRE OUT ברסיבר והכל עובד כמו שעון בלי פשרות,
במוסיקה אתה עם האינטגרייטד, בקולנוע האינטגרייטד משמש כפאוור..
אני לא מכיר את הסידור הזה, מעבר לזה שבהרבה מקרים אינגרייטד הוא פשרה מראש יחסית לפרה + פאוואר/מונובלוקים.

אבל אני לא בטוח שזה כל כך פשוט -- יש לי כמה שאלות בעניין:
  1. לאן מחברים את יציאת הקדמיים של המקור, לאינטגרייטד או לרסיבר?
  2. איך החיבור בין האינטגרייטד לבין הרסיבר?
  3. איך זה עובד כשאותו מקור (למשל universal player כדוגמת Oppo) משמש גם כנגן סטריאו וגם כנגן רב ערוצי, כתלות בדיסק?
  4. האם אין מצב שבו הרסיבר משמש כפרה == פשרה משמעותית באיכות השמיעה בסראונד?? (יחסית למצב בו היית משתמש בפרה של האינטגרייטד גם לקדמיים בסראונד)
  5. האם אין כאן פשרה משמעותית גם בעצם המעבר דרך הרסיבר ב-signal path? שים לב: מעבר דרך הרסיבר גרוע יותר מאיטרקונקט גרוע במיוחד, שלא היית מעז לשים כמוהו במערכת -- הקונקטורים שלו כנראה לא באיכות מי יודע מה, יש חיבור ל-selector ו/או פוטנציומטר בעזרת חיווט "פושטי" עם הלחמות שהן כנראה "פושטיות" ועם סיכוך שהוא כנראה "פושטי" ושעובר באיזורים שעלולים להיות נתונים לרעשים, וכוי"ב
בברכה!
עמיר
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
מה פרוש המילה הזו? מה זה המכשיר הזה שמעתי ברבה פעמים את המילה הזו "אינטגרייטד " מה זה החייה הזו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מה פרוש המילה הזו? מה זה המכשיר הזה שמעתי ברבה פעמים את המילה הזו "אינטגרייטד " מה זה החייה הזו
בעצם מה שמוכר כ"רסיבר" מורכב מכל מיני יחידות שאפשר לרכוש כרכיבים נפרדים:
  1. טיונר -- הרכיב שיודע לקלוט שידורי רדיו (ו/או טמבליזייה)
  2. pre-amplifier -- בקיצור pre/preamp ("פְּרֶה") -- הרכיב שאחראי על דברים כמו ווליום, באלאנס, בחירת המקור (CD, טיונר, וכו'), באס/טרבל אם יש, וכד'. פרה יכול להיות סטריאופוני או רב-ערוצי/multichannel (מה שלחליפין נקרא סראונד/surround)
  3. power-amplifier -- בקיצור power/פאוואר/פאוור -- הרכיב שאחראי על ההגברה הסופית, ה"כוח", ושמתחבר לרמקולים.
בעצם ברסיבר יש טיונר אחד, פרה אחד, וכמה פאווארים, אחד לכל ערוץ -- שניים ברסיבר סטריאו ועד 8 ב-7.1 (ב-0.1 הכוונה לסאב)

integrated-amp -- בקיצור integrated/אינטגרייטד (משולב) -- רכיב אחד המכיל יחידת פרה ויחידות פאוואר כמספר הערוצים

monoblock/מונובלוק -- רכיב אחד המכיל יחידת פאוואר אחת.

מקווה שעכשיו ברור יותר.

עמיר
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
אפרופו פאראסאונד
לא מצליח להבין איך חברה עם כאלו מוצרים טובים במחיר סביר, חסרת נוכחות לחלוטין בארצנו הקטנטונת?!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אפרופו פאראסאונד
לא מצליח להבין איך חברה עם כאלו מוצרים טובים במחיר סביר, חסרת נוכחות לחלוטין בארצנו הקטנטונת?!
Ardan Smart Home ("ארדן סמארט הום", www.ardansh.com), מייצגים את פאראסאונד, למרות שבעצם העיסוק המרכזי שלהם הוא, כפי ששמם מרמז, "ביית חכם"

עמיר
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
בקיצור אתה אומר שהמותג הוזנח במעמקי המרתף של ארדן בתים חכמים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
בקיצור אתה אומר שהמותג הוזנח במעמקי המרתף של ארדן בתים חכמים
זה מה שאתה אמרת :)
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
עמיר,
מספר שאלות הבהרה בקשר ל-preamp רב-ערוצי שאינו מכיל processor, אלא רק preamp אנאלוגי "רגיל":
- היות ואין בו מפענח אז הוא צריך לקבל את כל החומר מפוענח. איך עושים את זה ב DTS , שלמיטב ידיעתי לא עובר אנלוגית?
- ראיתי את המפרט של הפארסאונד ולא זיהיתי שיש לו 2 סטים של כניסות אנלוגיות. איך ניתן לחבר אליו גם מכשיר DVD (עבור מדיה SACD למשל) וגם סטרימר?
תודה
ארז
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
רוב המקורות הדיגיטליים של קולנוע ביתי מכילים כבר מפענחים פנימיים, והם בעלי יציאות אנלוגיות.
יציאות אלו כבר מעבירות צליל אנלוגי פרוס שמוכן להשמעה.
היציאות הללו מתחברות לפרה שלך עם הכניסות האנלוגיות- ושלום על ישראל
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר,
מספר שאלות הבהרה בקשר ל-preamp רב-ערוצי שאינו מכיל processor, אלא רק preamp אנאלוגי "רגיל":
- היות ואין בו מפענח אז הוא צריך לקבל את כל החומר מפוענח. איך עושים את זה ב DTS , שלמיטב ידיעתי לא עובר אנלוגית?
- ראיתי את המפרט של הפארסאונד ולא זיהיתי שיש לו 2 סטים של כניסות אנלוגיות. איך ניתן לחבר אליו גם מכשיר DVD (עבור מדיה SACD למשל) וגם סטרימר?
תודה
ארז
כפי שענה לך partner11, וכפי שכתבתי בפוסט הראשוני: "כיום רוב נגני ה-DVD וה-Blu-ray כבר תומכים ברוב/כל הפונקציונאליות שנותן רסיבר(למעט הגברת ההספק, כאמור), כולל פיענוחי Dolby Digital, DTS וכל מה שזז, נח, מסתובב או עומד, וכן בקינפוג כמות וסוג הרמקולים (full-range או לא), מרחקיהם מנקודת ההאזנה, וכו'".

כלומר מרוב הנגנים המודרניים אתה מקבל פלט אנאלוגי מהסוג שיכול להיכנס ישירות לאחת הכניסות האנאלוגיות.

הנה לינק יותר ספציפי לפאראסאונד P7, (ואפילו תמונה), שם תראה שייש לו:

  • 2 כניסות 7.1 (RCA בלבד -- אין תמיכה ב-multichannel XLR)
  • 1 כניסת פונו עם בורר MC/MM (שלא ברור לי אם יכולה לשמש גם ככניסת סטריאו רגילה, לא phono)
  • 5 כניסות סטריאו RCA רגילות (לא פונו)
  • 1 כניסת סטריאו XLR
  • 1 כניסה קידמית עבור portable MP3 player
ובנוסף:
  • 1 יציאת 7.1 XLR
  • 1 יציאת 7.1 RCA
  • תמיכה ב-bass/treble/bypass
  • תמיכה ב-bass management לסטריאו
  • תמיכה באוזניות, כולל volume
הבעייה היחידה שאני רואה בעניין כניסות היא רק אם אתה צריך כניסת multichannel XLR, שאינה נתמכת.
ה-EMM כן תומך בזה, אבל סה"כ הכניסות שלו הוא 4, ואין בו את ענייני באס/טרבל/אוזניות וכו'. -- יותר "אודיופילי טהור".

אבל אני מעריך שהפאראסאונד מספיק לכל צרכיך :)

בברכה!
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עוד הבהרה:



מה שמקבלים ביציאות האודיו של רוב הנגנים המודרניים הם אותות אנאלוגיים "רגילים" לחלוטין, לאחר כל הטיפולים וה-processing הנדרשים, שיכולים להיכנס לכניסות הרגילות של ה-pre, ומה שמקבלים ביציאות הוידיאו מכל הסוגים, כולל HDMI, RGB וכו' כבר מוכן להקרנה על המוניטור (ברזולוצייה, aspect ratio וכל שאר הפרמטרים שהוגדרו).


בברכה!
עמיר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
חיבור לקולנוע ביתי משולב הסטריאו המקובל והנוח ביותר:
1) לחבר את היצאות L ו R הבלתי מוגברות של רסיבר הקולנוע ביתי ככניסות למערכת הסטריאו.
2) אם יש מערכת שבה יש במגבר המשולב או ב PRE מנגנון BY PASS אז מעולה אם לא אז פשוט צריך לעשות התאמת עוצמת שמע.
3) את שאר היצאות המוגברות ושל הסאב לחבר לשאר הרמקולים של הקולנוע ביתי
4) כל מקור של קולנוע ביתי לחבר לרסיבר
5) הערה: אם מקור מסוים מספק גם יצאות סטריאו שנרצה להשתמש עבור הסטריאו נחבר ישירות ככניסה למערכת הסטריאו
5) לבצע כיול לרמקולים בעזרת מיקרופון כיול שיש לכל רסיבר נורמלי היום

היתרונות בצורה זו:
1) מערכת סטראו מצד חדש שלא מושפעת ממערכת הקולנוע הביתי כאשר שומעים בסטריאו
2) מרקולים של הקולנוע הביתי L ו R מוגברים ומכוילים על ידי מערכת הקולנוע הביתי
3) לא חייבים רסיבר עם הגברה חזקה היות ורמקולים הקידמיים מוגברים בעזרת מגבר הסטריאו

חסרונות של שיטה זו:
1) חיייבים רסיבר עם יציאות של PRE OUT
2) צריך מקום למגבר הסטריאו (יכול להיות כמה יחידות) וגם לרסיבר
3) צריך מיקום לכל רמקולים קולנוע ביתי כולל סאב וחיוט שלהם
4) מספר רב של שלטים או להגדיר שלט אונברסלי

לאחר שהסברתי את השיטה שלדעתי היא הטובה ונוחה שאני תשתמש בה כבר כמה שנים טובות, אשמח לשמוע את דעתכם והערות

עמיר, בשיטה שהזכרת עם PRE לקולנוע ביתי יש מספר חסרונות:
1) נושא הגברת שאר הרמקולים במערכת - גם אם יש יכולת הגברה ושליטה מובנית במקור מסוים, היא עדיין לא תיהיה ברמה של רסיבר עם יכולת כיול של מיקרופון
2) לא כל מקור מכיל יכול הגברה וצריך כיול עבור על מקור בנפרד
3) לדעתי עלות ה PRE האלו יקרה יותר מרסיבר מקביל
4) רסיבר משמש גם כמרכזיה של כניסות הוידאו עם יצאה אחת למסך (מקרן) PRE לא מאפשר זאת
5) רסיבר יש גם טיונר ברמה בסיסית אומנם :)
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
חיבור לקולנוע ביתי משולב הסטריאו המקובל והנוח ביותר:
אין לי ויכוח עם הצורה המקובלת והנוחה והזולה ביותר.

התייחסתי רק לאפשרות ל-Hi-End ללא פשרות בסאונד (אולי בתמונה כן, לא יודע), בלי לוותר על אף פיפס באיכות הסאונד, לא בסטריאו ולא בסראונד, מה שעשוי להיות חשוב במיוחד למי שמשתמש בסראונד גם למוסיקה, לא רק לסרטים, ו/או כשהסאונד בסרטים חשוב לא פחות.

וכיידוע, ב-Hi-End השאלה העיקרית אינה מה הכי נוח ובוודאי לא מה הכי זול.

השיטה שהזכרת לעיל כוללת הכנסת הרסיבר ל-signal path אפילו בסטריאו, וכפי שאמרתי, השפעת הדבר הזה בלבד כבר גרועה יותר משימוש באינטרקונקט גרוע, שאף אודיופיל hi-end לא הייה מעלה בדעתו לעשות.

במצב סראונד, הרסיבר משמש כ-preamp לכל הערוצים -- גם לקדמיים!! וואחד פשרה!!
בנוסף, הרסיבר משמש גם כ-power לערוצים הנוספים במקום מגברי כוח ייעודיים (תלת ערוציים, או סטריאו + מונובלוק לסנטר), אם כי זו יכולה להיות פשרה פחות בעייתית, לפחות לשלב ראשון.

ואכן לא הזכרתי את צורת איזון הערוצים, שגם היא כרוכה בעלויות :) -- רכישת SACD או DVD-Audio רב-ערוצי המכיל tracs של רעש לבן לכל ערוץ, ומד עוצמת קול (Sound Level Meter) למשל כמו כאן (לי יש מודל שייצא מייצור :( ).

תהליך הכיוון הוא ידני, אבל פשוט: יושבים בנקודת ההאזנה (בהטיית גוף) או על ידה, ומחזיקים את ה-SLM במקום שבו נמצא ראשנו בזמן האזנה, מבלי להפריע למסלול שבין הרמקול הפעיל לבין ה-SLM, שמים את הדיסק עם ערוצי הרעש הלבן, ובמצב קונפיגוראצייה של ה-preamp משווים את העוצמות עבור כל הערוצים. אני מעריך שאפשר לקבל כך, ללא מאמץ מיוחד, דייוק טוב יותר מאשר מה שמקבלים מהאוטומאט של הרסיבר.

אני דיברתי על מערכת ללא רסיבר בכלל, אבל אם כבר יש רסיבר, אפשר להשתמש בו במקום הדיסק של הרעש הלבן, ובתור שלב ראשון, גם כ-power לסנטר ולאחוריים.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר, בשיטה שהזכרת עם PRE לקולנוע ביתי יש מספר חסרונות:
1) נושא הגברת שאר הרמקולים במערכת - גם אם יש יכולת הגברה ושליטה מובנית במקור מסוים, היא עדיין לא תיהיה ברמה של רסיבר עם יכולת כיול של מיקרופון
2) לא כל מקור מכיל יכול הגברה וצריך כיול עבור על מקור בנפרד
3) לדעתי עלות ה PRE האלו יקרה יותר מרסיבר מקביל
4) רסיבר משמש גם כמרכזיה של כניסות הוידאו עם יצאה אחת למסך (מקרן) PRE לא מאפשר זאת
5) רסיבר יש גם טיונר ברמה בסיסית אומנם :)
אני מעריך שלאחר קריאת ההסבר לעיל ברור ש:

1). הגברה של רסיבר ירודה מזו של רוב הגברות ה"סטריאו" הייעודיות, כשכאן אנחנו מדברים על preamp שהוא hi-end ברמה הגבוהה ביותר (למעט יוצאי דופן מועטים) ועל power amps ו/או מונובלוקים בכל רמה שתרצה, ללא הגבלה.

אפילו אם משתמשים ברסיבר כמגברי כוח עבור הערוצים הנוספים, כבר עלינו כמה וכמה וכמה כיתות ברמת ה-preamp.

אשר לכיול -- זה עם SLM מדוייק לא פחות מזה שבאמצעות מיקרופון.

2). כל מקור *רב ערוצי* דורש כיול, מקור סטריאו לא. עם זאת, שימוש ב-SLM מאפשר לך לאזן את העוצמות המגיעות לאוזן ממקורות שונים!

לא הבנתי את "לא כל מקור מכיל יכולת הגברה": (כמעט) אף פעם אין למקור יכולות הגברה

3) ברור שזה יותר יקר מרסיבר (לפחות רסיברים ששמעתי עליהם) -- כנראה שאפילו רק ה-preamp הרב-ערוצי לכשעצמו עולה יותר -- אלא שכנראה לא תמצא רסיבר שבכלל מתקרב למה שאתה יכול לקבל מההצעה האמורה, שלא לדבר על "מקביל"ץ

גילוי נאות: לא התעניינתי יתר-על-המידה בנושא רסיברים, אבל לא ידוע/זכור לי שייש חברות hi-end שמיצרות רסיברים hi-end, לכל היותר preamp+processor, עם או בלי טיונר, כשההגברה (power) בנפרד, אבל הנחת יסוד שציינתי בהצעה האמורה הייתה שבשימוש ב-preamp+processor יש פשרה יחסית לשימוש ב-preamp אנאלוגי hi-end "רגיל", ללא ה-processor

4) אכן, אבל בדרך כלל יש למוניטורים יותר מכניסה אחת, כך ששם זו לא ממש בעייה משמעותית. אולי יש בעייה עם מקרנים, לא יודע.

5) אכן, וזה חלק מעניין העלות :(

עם זאת, אם יש כבר רסיבר שמשמש להגברת הכוח של שאר הערוצים, אפשר להשתמש גם בטיונר הפנימי שלו, אבל מי שמאזין בביית למוסיקה מהרדיו (אני לא), והוא בעניין hi-end עד הסוף, סביר שיירצה טיונר ייעודי ברמה המתאימה לשאר.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
חיבור לקולנוע ביתי משולב הסטריאו המקובל והנוח ביותר:
1) לחבר את היצאות L ו R הבלתי מוגברות של רסיבר הקולנוע ביתי ככניסות למערכת הסטריאו.
2) אם יש מערכת שבה יש במגבר המשולב או ב PRE מנגנון BY PASS אז מעולה אם לא אז פשוט צריך לעשות התאמת עוצמת שמע.
3) את שאר היצאות המוגברות ושל הסאב לחבר לשאר הרמקולים של הקולנוע ביתי
4) כל מקור של קולנוע ביתי לחבר לרסיבר
5) הערה: אם מקור מסוים מספק גם יצאות סטריאו שנרצה להשתמש עבור הסטריאו נחבר ישירות ככניסה למערכת הסטריאו
5) לבצע כיול לרמקולים בעזרת מיקרופון כיול שיש לכל רסיבר נורמלי היום

נכון, החיבור הטוב ביותר בלי לפגוע בדו ערוצי. (אני עובד בצורה זו הרבה הרבה שנים)
כמובן שרוב המקורות הדיגטליים מחוברים לרסיבר והוא מבצע את ההמרה
ככה מחובר אצלי המסך,המחשב,כמובן הסטרימר. למעשה מרכז הבידור
נמצא ברסיבר, מעבר לטיונר שחשוב למי שאוהב רדיו,אני כן. (למרות שיש לי כבר טיונר מעולה במיוחד עבור זה,אבל)

יש גם חסרות לצורה זו.
1 המערכת צריכה להיות דלוקה כל הזמן.
2 הרמקולים מקבלים פקים בעוצמות גבוהים בסרטי אקשן טובים.
3 אי שמירה על השוואה עוצמות יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לרמקולים.( כמעט וזה קרה לי)
4 שאר דיירי הבית לא מעיזים לגעת/לראות סרטים גם שהם "מתים" לראות,כן מפחד שהם בטעות
יעשו טעות שתהיה קריטית.

זו הסיבה שאני חושב על הפרדה מלאה בין המערכות. במיוחד שאני לא נמצא הרבה בבית (עובד רחוק)
בתקופה האחרונה וזה מהווה מגבלה למי שכן נמצא בבית ורוצה לראות סרטי HD
(במערכת סטריאו אף אחד לא נוגע,נקודה.) לכן אני צריך פיתרון יצירתי איך אני מיישם
את זה בהוצאות מינימליות,ובלי להוסיף זוג רמקולים נוספים לקדימה. (יש לי כבר כמה מחשבות/פתרונות/יישומים)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
נכון, החיבור הטוב ביותר בלי לפגוע בדו ערוצי
לגבי ה"בלי לפגוע" -- זו השאלה המעניינת בהקשר שלנו, אם כי אני לא יודע באיזו צורה אתה משווה:

אני מציע לשקול שאולי ייתכן שאתה לא באמת יודע כד כמה אתה פוגע בסטריאו, במיוחד אם אתה משתמש ברסיבר כ-pre עבור הסטריאו.
  1. האם יש לך רק power לסטריאו או אינטגרייטד?
  2. אם אינטגרייטד, האם הפרה שלו פחות או יותר טוב מזה של הרסיבר (כשהשמוש ברסיבר גם אומר עוד אינטרקונקט)?
  3. אם רק power, האם השווית לשימוש ב-pre ייעודי טוב?
  4. האם יש לך מקור שאפשר לחבר ישירות לסטריאו בלי הרסיבר בדרך? האם השווית בין עם/בלי הרסיבר (והאינטרקונקט הנוסף)?
  5. האם יש לך נגן CD/SACD/DVD עם D/A משלו? האם השווית חיבור ישיר שלו לסטריאו לעומת שימוש ב-D/A של הרסיבר?
  6. האם השווית בין ה-D/A של הרסיבר לבין D/A ייעודי טוב?
אין חובה לעשות את כל הבדיקות האלה, אני רק מציע לשקול שזה שמחברים לסטריאו דרך הרסיבר כבר עלול לפגוע בסאונד בסטריאו, שלא לדבר על שימוש ברסיבר כ-pre ו/או שימוש ב-D/A שלו, לעומת שימוש ברכיבים ייעודיים.

בין אם בדקת באופן קפדני שאכן אין שום פגיעה בטטריאו ובין אם לא,
אני מציע שאם אתה מרוצה ממה שייש, עדיף להניח לעניין.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עמיר,
אני מפספס משהוא - או שלא ברור לי משהא:
1) כאשר אני משרשר קולנוע ביתי לסטריאו ואני לא שומע קולנוע ביתי - איכות הסאונד של הסטראו לא נפגמת כלל - האם אתה מסכים איתי בזאת?
2) עם למקור אין יכולת הגברה - איך בשיטה שלך אתה מגביר את הרמקולים של הקולנוע הביתי (פרט ל L ו R שמוגברים שמוגברים על ידי מערכת הסטריאו) או שאתה מדבר על הוספה של 3 ל 5 מגברים מונובלוק כדי לקבל קולנוע ביתי?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור