- הודעות
- 20,089
- מעורבות
- 4,236
- נקודות
- 113
לא מעט פעמים אני שומע חוות דעת על מוצרים ספציפים. חלקן מפרגנות וחלקן פחות. חלק נכבד מהחברים טוענים שמה שיותר יקר הוא יותר טוב ויש חצי צדק בדבריהם. אכן, מה שיותר טוב הוא בדרך כלל יותר יקר.
אבל כמה טוב היקר הזה, האם הוא יותר טוב משמעותית מהזולים והאם הזולים בכלל טובים ואולי חלקם טובים יותר מהיקרים וכיצד יכול להיות מוצר יקר ולא טוב או מוצר זול ומדהים.
כן, המון שאלות עולות בכל הנוגע ל"ניתוח" אופי המוצר ולשים את דעתינו על טיבו.
נתחיל במילה הלועזית שתמיד כייף להשתמש בה - רפרנס או בעברית ייחוס, ביחס ל..., לעומת ה...
על מנת שנוכל להגיד שזה נשמע ככה ביחס לאחר מוכרח שנשמע את שניהם, מוכרח שזה יתרחש על אותה מערכת, מוכרח שהוא יהיה המשתנה היחיד, מוכרח שיבחן על אותם קטעים מוסיקלים ומוכרח לעקוב אחר פרמטרים ספציפים ולהוריד את המתרחש על הכתב {דהיינו מבחן כתוב}. במידה ואחד מהם אינו מתקיים אין השוואה כלל והמוצר הנ"ל אינו נכנס כייחוס אליו ולשינוי שהתרחש בחיבורו אם כי ייחוס לעוד תוצאה כללית של המערכת. זהו אינו ממש רפרנס.
זה שיש רפרנס גדול זה טוב. אבל רפרנס צריך להיות גם נכון. למשל, לשמוע המון מוצרים במגוון מחירים. זה אומר יקרים להחריד וזולים להפליא. חייב שכל ה"מוכרחים" שלמעלה יתקיימו ואז יש לנו ייחוס אמיתי.
למה לכתוב את מה ששומעים?
בדיוק כפי שאתה מכין רשימת קניות, למרות שאתה יודע מה אתה צריך, יש להכין רשימת מסקנות מסודרת. האולטימטיבי הוא השוואה ראש בראש בזמן אמת. להעלות על הכתוב כשעוקבים אחר כל ה"מוכרחים" זה טוב מספיק אך לא מושלם. הכתוב ייתן לך נקודות ציון חשובות. לדוגמא:
"בסימפוניה הזו והזו, במוצר פלוני אלמוני המשולש היה נשמע מאחור, לא מספיק בולט והתאמצתי לשמוע אותו"
כשתאזין לאותה יצירה עם מוצר אחר חפש בדיוק את הקטע הזה ותעלה על הכתב: "באותה סמפוניה המוצר פלוני אלמוני 2 הציג את המשולש בבירור, במיקום הנכון, ובאופן מאוד מפורט".
שוב פעם להאזין עם מוצר אחר לאותה סימפוניה ולהעלות על הכתב: "במוצר פלוני אלמוני 3 באותה סימפוניה בדיוק, המשולש נשמע ברור מאוד, אפילו ניתן לחוש את דעיכת הצליל בקלות וכ"ו "
זה אומר שהמכשיר השלישי, ללא צל של ספק, מצליח לעשות משהו שהאחרים לא הצליחו. איך אתם יודעים? לא כי זכרתם ולא כי רק חשתם בכך. כתבתם במפורט מה התרחש שם.
כמובן שעניין המשולש הוא רק דוגמא, יש עוד פרמטרים שצריך לשים אליהם לב ומוכרחים להעלות אותם על הכתב - שלא תשכחו מה היה שם. ככל שתאזינו יותר, תתעדו יותר את מה ששמעתם בפירוט רב, כך תפתחו רפרנס. ואם שכחתם? לא נורא, יש גיבוי בכתב שיזכיר לכם מה עשה המוצר בקטע הספציפי הזה.
למה מתייחסים?
חשוב לחפש מידע מוסיקלי, לבדוק היכן הוא "מעלים" מידע, חשוב להסתכל קדימה ולבדוק אם הוא "ממקם היטב את הנגנים" ואם לא, נסו למקם את הרמקול אחרת עד שיגיע לתוצאה בה הוא בונה תמונה ווירטואלית של הנגנים. אם לא מצליחים להגיע לכך סימן שבמה זה לא הצד החזק של המוצר והוא מסומן ככזה {כן, לכתוב בדיוק את החסרון הזה}, להקשיב לאיזון הטונאלי של המוצר, האם הוא יש דגש על טווח תדרים מסוים, ואם יש, לכתוב גם את זה ולפרט מה הוא הדגיש. צריך פשוט לפעול על פי ה"מוכרחים" ולוודא שהמוצר עומד בקריטריונים.
אבל!
יש בעיה קלה. צריך לפני הכל להאזין למערכת שעושה את הדברים הללו מצויין. מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה, דינמית או בקיצור - איכותית מאוד. כשתפתחו את הרפרנס הזה, ותבינו בדיוק למה להתייחס, לא תתעצלו להעלות על הכתב את כל הפרטים החשובים ואפילו הפחות חשובים, תשמעו מוצרים במגוון רחב של מחירים יהיה לכם יופי של רפרנס לדעת מתי אתם משלמים יותר ממה שאתם מקבלים ומתי מה שאתם מקבלים שווה הרבה יותר.
מה המטרה של הפוסט?
1- להביא את החובבים המתחילים לידיעה שניתן להתארח תמיד אצל חובב וותיק עם מערכת איכותית.
2- להזכיר לחובבים הוותיקים שכמו שהם שמעו לראשונה מערכת כזו יש עוד שירצו לשמוע ולהביא אתכם לפתוח את הדלת לחובב המתחיל ולהראות לו את "האור".
3- להביא לידיעה שהשוואה ראש בראש היא אומנם האולטימטיבית אך השוואה מהסוג הזה, תוך התייחסות ל"מוכרחים" ועקביות {למרות שזה משגע את המוח לשמוע את אותו שיר 400 פעמים} ניתן להשוות מוצרים באופן מספק בהחלט.
4- דיון מעניין!
אני מחליף צד בתקליט, איזה יופי של לילה
אבל כמה טוב היקר הזה, האם הוא יותר טוב משמעותית מהזולים והאם הזולים בכלל טובים ואולי חלקם טובים יותר מהיקרים וכיצד יכול להיות מוצר יקר ולא טוב או מוצר זול ומדהים.
כן, המון שאלות עולות בכל הנוגע ל"ניתוח" אופי המוצר ולשים את דעתינו על טיבו.
נתחיל במילה הלועזית שתמיד כייף להשתמש בה - רפרנס או בעברית ייחוס, ביחס ל..., לעומת ה...
על מנת שנוכל להגיד שזה נשמע ככה ביחס לאחר מוכרח שנשמע את שניהם, מוכרח שזה יתרחש על אותה מערכת, מוכרח שהוא יהיה המשתנה היחיד, מוכרח שיבחן על אותם קטעים מוסיקלים ומוכרח לעקוב אחר פרמטרים ספציפים ולהוריד את המתרחש על הכתב {דהיינו מבחן כתוב}. במידה ואחד מהם אינו מתקיים אין השוואה כלל והמוצר הנ"ל אינו נכנס כייחוס אליו ולשינוי שהתרחש בחיבורו אם כי ייחוס לעוד תוצאה כללית של המערכת. זהו אינו ממש רפרנס.
זה שיש רפרנס גדול זה טוב. אבל רפרנס צריך להיות גם נכון. למשל, לשמוע המון מוצרים במגוון מחירים. זה אומר יקרים להחריד וזולים להפליא. חייב שכל ה"מוכרחים" שלמעלה יתקיימו ואז יש לנו ייחוס אמיתי.
למה לכתוב את מה ששומעים?
בדיוק כפי שאתה מכין רשימת קניות, למרות שאתה יודע מה אתה צריך, יש להכין רשימת מסקנות מסודרת. האולטימטיבי הוא השוואה ראש בראש בזמן אמת. להעלות על הכתוב כשעוקבים אחר כל ה"מוכרחים" זה טוב מספיק אך לא מושלם. הכתוב ייתן לך נקודות ציון חשובות. לדוגמא:
"בסימפוניה הזו והזו, במוצר פלוני אלמוני המשולש היה נשמע מאחור, לא מספיק בולט והתאמצתי לשמוע אותו"
כשתאזין לאותה יצירה עם מוצר אחר חפש בדיוק את הקטע הזה ותעלה על הכתב: "באותה סמפוניה המוצר פלוני אלמוני 2 הציג את המשולש בבירור, במיקום הנכון, ובאופן מאוד מפורט".
שוב פעם להאזין עם מוצר אחר לאותה סימפוניה ולהעלות על הכתב: "במוצר פלוני אלמוני 3 באותה סימפוניה בדיוק, המשולש נשמע ברור מאוד, אפילו ניתן לחוש את דעיכת הצליל בקלות וכ"ו "
זה אומר שהמכשיר השלישי, ללא צל של ספק, מצליח לעשות משהו שהאחרים לא הצליחו. איך אתם יודעים? לא כי זכרתם ולא כי רק חשתם בכך. כתבתם במפורט מה התרחש שם.
כמובן שעניין המשולש הוא רק דוגמא, יש עוד פרמטרים שצריך לשים אליהם לב ומוכרחים להעלות אותם על הכתב - שלא תשכחו מה היה שם. ככל שתאזינו יותר, תתעדו יותר את מה ששמעתם בפירוט רב, כך תפתחו רפרנס. ואם שכחתם? לא נורא, יש גיבוי בכתב שיזכיר לכם מה עשה המוצר בקטע הספציפי הזה.
למה מתייחסים?
חשוב לחפש מידע מוסיקלי, לבדוק היכן הוא "מעלים" מידע, חשוב להסתכל קדימה ולבדוק אם הוא "ממקם היטב את הנגנים" ואם לא, נסו למקם את הרמקול אחרת עד שיגיע לתוצאה בה הוא בונה תמונה ווירטואלית של הנגנים. אם לא מצליחים להגיע לכך סימן שבמה זה לא הצד החזק של המוצר והוא מסומן ככזה {כן, לכתוב בדיוק את החסרון הזה}, להקשיב לאיזון הטונאלי של המוצר, האם הוא יש דגש על טווח תדרים מסוים, ואם יש, לכתוב גם את זה ולפרט מה הוא הדגיש. צריך פשוט לפעול על פי ה"מוכרחים" ולוודא שהמוצר עומד בקריטריונים.
אבל!
יש בעיה קלה. צריך לפני הכל להאזין למערכת שעושה את הדברים הללו מצויין. מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה, דינמית או בקיצור - איכותית מאוד. כשתפתחו את הרפרנס הזה, ותבינו בדיוק למה להתייחס, לא תתעצלו להעלות על הכתב את כל הפרטים החשובים ואפילו הפחות חשובים, תשמעו מוצרים במגוון רחב של מחירים יהיה לכם יופי של רפרנס לדעת מתי אתם משלמים יותר ממה שאתם מקבלים ומתי מה שאתם מקבלים שווה הרבה יותר.
מה המטרה של הפוסט?
1- להביא את החובבים המתחילים לידיעה שניתן להתארח תמיד אצל חובב וותיק עם מערכת איכותית.
2- להזכיר לחובבים הוותיקים שכמו שהם שמעו לראשונה מערכת כזו יש עוד שירצו לשמוע ולהביא אתכם לפתוח את הדלת לחובב המתחיל ולהראות לו את "האור".
3- להביא לידיעה שהשוואה ראש בראש היא אומנם האולטימטיבית אך השוואה מהסוג הזה, תוך התייחסות ל"מוכרחים" ועקביות {למרות שזה משגע את המוח לשמוע את אותו שיר 400 פעמים} ניתן להשוות מוצרים באופן מספק בהחלט.
4- דיון מעניין!
אני מחליף צד בתקליט, איזה יופי של לילה