רפרנס ברכישה!!!


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא מעט פעמים אני שומע חוות דעת על מוצרים ספציפים. חלקן מפרגנות וחלקן פחות. חלק נכבד מהחברים טוענים שמה שיותר יקר הוא יותר טוב ויש חצי צדק בדבריהם. אכן, מה שיותר טוב הוא בדרך כלל יותר יקר.

אבל כמה טוב היקר הזה, האם הוא יותר טוב משמעותית מהזולים והאם הזולים בכלל טובים ואולי חלקם טובים יותר מהיקרים וכיצד יכול להיות מוצר יקר ולא טוב או מוצר זול ומדהים.

כן, המון שאלות עולות בכל הנוגע ל"ניתוח" אופי המוצר ולשים את דעתינו על טיבו.

נתחיל במילה הלועזית שתמיד כייף להשתמש בה - רפרנס או בעברית ייחוס, ביחס ל..., לעומת ה...

על מנת שנוכל להגיד שזה נשמע ככה ביחס לאחר מוכרח שנשמע את שניהם, מוכרח שזה יתרחש על אותה מערכת, מוכרח שהוא יהיה המשתנה היחיד, מוכרח שיבחן על אותם קטעים מוסיקלים ומוכרח לעקוב אחר פרמטרים ספציפים ולהוריד את המתרחש על הכתב {דהיינו מבחן כתוב}. במידה ואחד מהם אינו מתקיים אין השוואה כלל והמוצר הנ"ל אינו נכנס כייחוס אליו ולשינוי שהתרחש בחיבורו אם כי ייחוס לעוד תוצאה כללית של המערכת. זהו אינו ממש רפרנס.

זה שיש רפרנס גדול זה טוב. אבל רפרנס צריך להיות גם נכון. למשל, לשמוע המון מוצרים במגוון מחירים. זה אומר יקרים להחריד וזולים להפליא. חייב שכל ה"מוכרחים" שלמעלה יתקיימו ואז יש לנו ייחוס אמיתי.

למה לכתוב את מה ששומעים?
בדיוק כפי שאתה מכין רשימת קניות, למרות שאתה יודע מה אתה צריך, יש להכין רשימת מסקנות מסודרת. האולטימטיבי הוא השוואה ראש בראש בזמן אמת. להעלות על הכתוב כשעוקבים אחר כל ה"מוכרחים" זה טוב מספיק אך לא מושלם. הכתוב ייתן לך נקודות ציון חשובות. לדוגמא:

"בסימפוניה הזו והזו, במוצר פלוני אלמוני המשולש היה נשמע מאחור, לא מספיק בולט והתאמצתי לשמוע אותו"

כשתאזין לאותה יצירה עם מוצר אחר חפש בדיוק את הקטע הזה ותעלה על הכתב: "באותה סמפוניה המוצר פלוני אלמוני 2 הציג את המשולש בבירור, במיקום הנכון, ובאופן מאוד מפורט".

שוב פעם להאזין עם מוצר אחר לאותה סימפוניה ולהעלות על הכתב: "במוצר פלוני אלמוני 3 באותה סימפוניה בדיוק, המשולש נשמע ברור מאוד, אפילו ניתן לחוש את דעיכת הצליל בקלות וכ"ו "

זה אומר שהמכשיר השלישי, ללא צל של ספק, מצליח לעשות משהו שהאחרים לא הצליחו. איך אתם יודעים? לא כי זכרתם ולא כי רק חשתם בכך. כתבתם במפורט מה התרחש שם.

כמובן שעניין המשולש הוא רק דוגמא, יש עוד פרמטרים שצריך לשים אליהם לב ומוכרחים להעלות אותם על הכתב - שלא תשכחו מה היה שם. ככל שתאזינו יותר, תתעדו יותר את מה ששמעתם בפירוט רב, כך תפתחו רפרנס. ואם שכחתם? לא נורא, יש גיבוי בכתב שיזכיר לכם מה עשה המוצר בקטע הספציפי הזה.

למה מתייחסים?
חשוב לחפש מידע מוסיקלי, לבדוק היכן הוא "מעלים" מידע, חשוב להסתכל קדימה ולבדוק אם הוא "ממקם היטב את הנגנים" ואם לא, נסו למקם את הרמקול אחרת עד שיגיע לתוצאה בה הוא בונה תמונה ווירטואלית של הנגנים. אם לא מצליחים להגיע לכך סימן שבמה זה לא הצד החזק של המוצר והוא מסומן ככזה {כן, לכתוב בדיוק את החסרון הזה}, להקשיב לאיזון הטונאלי של המוצר, האם הוא יש דגש על טווח תדרים מסוים, ואם יש, לכתוב גם את זה ולפרט מה הוא הדגיש. צריך פשוט לפעול על פי ה"מוכרחים" ולוודא שהמוצר עומד בקריטריונים.


אבל!
יש בעיה קלה. צריך לפני הכל להאזין למערכת שעושה את הדברים הללו מצויין. מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה, דינמית או בקיצור - איכותית מאוד. כשתפתחו את הרפרנס הזה, ותבינו בדיוק למה להתייחס, לא תתעצלו להעלות על הכתב את כל הפרטים החשובים ואפילו הפחות חשובים, תשמעו מוצרים במגוון רחב של מחירים יהיה לכם יופי של רפרנס לדעת מתי אתם משלמים יותר ממה שאתם מקבלים ומתי מה שאתם מקבלים שווה הרבה יותר.

מה המטרה של הפוסט?

1- להביא את החובבים המתחילים לידיעה שניתן להתארח תמיד אצל חובב וותיק עם מערכת איכותית.

2- להזכיר לחובבים הוותיקים שכמו שהם שמעו לראשונה מערכת כזו יש עוד שירצו לשמוע ולהביא אתכם לפתוח את הדלת לחובב המתחיל ולהראות לו את "האור".

3- להביא לידיעה שהשוואה ראש בראש היא אומנם האולטימטיבית אך השוואה מהסוג הזה, תוך התייחסות ל"מוכרחים" ועקביות {למרות שזה משגע את המוח לשמוע את אותו שיר 400 פעמים} ניתן להשוות מוצרים באופן מספק בהחלט.

4- דיון מעניין!

אני מחליף צד בתקליט, איזה יופי של לילה(ורד)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יופי של הודעה!
יישר כוח.

בייתי פתוח לכל מי שרוצה לשמוע את המערכת שלי.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,046
מעורבות
1,488
נקודות
113
לא מעט פעמים אני שומע חוות דעת על מוצרים ספציפים. חלקן מפרגנות וחלקן פחות. חלק נכבד מהחברים טוענים שמה שיותר יקר הוא יותר טוב ויש חצי צדק בדבריהם. אכן, מה שיותר טוב הוא בדרך כלל יותר יקר.

אבל כמה טוב היקר הזה, האם הוא יותר טוב משמעותית מהזולים והאם הזולים בכלל טובים ואולי חלקם טובים יותר מהיקרים וכיצד יכול להיות מוצר יקר ולא טוב או מוצר זול ומדהים.

כן, המון שאלות עולות בכל הנוגע ל"ניתוח" אופי המוצר ולשים את דעתינו על טיבו.

נתחיל במילה הלועזית שתמיד כייף להשתמש בה - רפרנס או בעברית ייחוס, ביחס ל..., לעומת ה...

על מנת שנוכל להגיד שזה נשמע ככה ביחס לאחר מוכרח שנשמע את שניהם, מוכרח שזה יתרחש על אותה מערכת, מוכרח שהוא יהיה המשתנה היחיד, מוכרח שיבחן על אותם קטעים מוסיקלים ומוכרח לעקוב אחר פרמטרים ספציפים ולהוריד את המתרחש על הכתב {דהיינו מבחן כתוב}. במידה ואחד מהם אינו מתקיים אין השוואה כלל והמוצר הנ"ל אינו נכנס כייחוס אליו ולשינוי שהתרחש בחיבורו אם כי ייחוס לעוד תוצאה כללית של המערכת. זהו אינו ממש רפרנס.

זה שיש רפרנס גדול זה טוב. אבל רפרנס צריך להיות גם נכון. למשל, לשמוע המון מוצרים במגוון מחירים. זה אומר יקרים להחריד וזולים להפליא. חייב שכל ה"מוכרחים" שלמעלה יתקיימו ואז יש לנו ייחוס אמיתי.

למה לכתוב את מה ששומעים?
בדיוק כפי שאתה מכין רשימת קניות, למרות שאתה יודע מה אתה צריך, יש להכין רשימת מסקנות מסודרת. האולטימטיבי הוא השוואה ראש בראש בזמן אמת. להעלות על הכתוב כשעוקבים אחר כל ה"מוכרחים" זה טוב מספיק אך לא מושלם. הכתוב ייתן לך נקודות ציון חשובות. לדוגמא:

"בסימפוניה הזו והזו, במוצר פלוני אלמוני המשולש היה נשמע מאחור, לא מספיק בולט והתאמצתי לשמוע אותו"

כשתאזין לאותה יצירה עם מוצר אחר חפש בדיוק את הקטע הזה ותעלה על הכתב: "באותה סמפוניה המוצר פלוני אלמוני 2 הציג את המשולש בבירור, במיקום הנכון, ובאופן מאוד מפורט".

שוב פעם להאזין עם מוצר אחר לאותה סימפוניה ולהעלות על הכתב: "במוצר פלוני אלמוני 3 באותה סימפוניה בדיוק, המשולש נשמע ברור מאוד, אפילו ניתן לחוש את דעיכת הצליל בקלות וכ"ו "

זה אומר שהמכשיר השלישי, ללא צל של ספק, מצליח לעשות משהו שהאחרים לא הצליחו. איך אתם יודעים? לא כי זכרתם ולא כי רק חשתם בכך. כתבתם במפורט מה התרחש שם.

כמובן שעניין המשולש הוא רק דוגמא, יש עוד פרמטרים שצריך לשים אליהם לב ומוכרחים להעלות אותם על הכתב - שלא תשכחו מה היה שם. ככל שתאזינו יותר, תתעדו יותר את מה ששמעתם בפירוט רב, כך תפתחו רפרנס. ואם שכחתם? לא נורא, יש גיבוי בכתב שיזכיר לכם מה עשה המוצר בקטע הספציפי הזה.

למה מתייחסים?
חשוב לחפש מידע מוסיקלי, לבדוק היכן הוא "מעלים" מידע, חשוב להסתכל קדימה ולבדוק אם הוא "ממקם היטב את הנגנים" ואם לא, נסו למקם את הרמקול אחרת עד שיגיע לתוצאה בה הוא בונה תמונה ווירטואלית של הנגנים. אם לא מצליחים להגיע לכך סימן שבמה זה לא הצד החזק של המוצר והוא מסומן ככזה {כן, לכתוב בדיוק את החסרון הזה}, להקשיב לאיזון הטונאלי של המוצר, האם הוא יש דגש על טווח תדרים מסוים, ואם יש, לכתוב גם את זה ולפרט מה הוא הדגיש. צריך פשוט לפעול על פי ה"מוכרחים" ולוודא שהמוצר עומד בקריטריונים.


אבל!
יש בעיה קלה. צריך לפני הכל להאזין למערכת שעושה את הדברים הללו מצויין. מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה, דינמית או בקיצור - איכותית מאוד. כשתפתחו את הרפרנס הזה, ותבינו בדיוק למה להתייחס, לא תתעצלו להעלות על הכתב את כל הפרטים החשובים ואפילו הפחות חשובים, תשמעו מוצרים במגוון רחב של מחירים יהיה לכם יופי של רפרנס לדעת מתי אתם משלמים יותר ממה שאתם מקבלים ומתי מה שאתם מקבלים שווה הרבה יותר.

מה המטרה של הפוסט?

1- להביא את החובבים המתחילים לידיעה שניתן להתארח תמיד אצל חובב וותיק עם מערכת איכותית.

2- להזכיר לחובבים הוותיקים שכמו שהם שמעו לראשונה מערכת כזו יש עוד שירצו לשמוע ולהביא אתכם לפתוח את הדלת לחובב המתחיל ולהראות לו את "האור".

3- להביא לידיעה שהשוואה ראש בראש היא אומנם האולטימטיבית אך השוואה מהסוג הזה, תוך התייחסות ל"מוכרחים" ועקביות {למרות שזה משגע את המוח לשמוע את אותו שיר 400 פעמים} ניתן להשוות מוצרים באופן מספק בהחלט.

4- דיון מעניין!

אני מחליף צד בתקליט, איזה יופי של לילה(ורד)
יאללה , בוא תודה שאתה מכוון האוזניים עם שפורפרות , אבל מה , בסוף קונה טרנזיסטור.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יאללה , בוא תודה שאתה מכוון האוזניים עם שפורפרות , אבל מה , בסוף קונה טרנזיסטור.

אז מה?
אני מכוון את העיניים עם כוכבות הוליוודיות ומסתפק בשכנה ממול (אם וכאשר יש לי כוח לזה) ...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז מה?
אני מכוון את העיניים עם כוכבות הוליוודיות ומסתפק בשכנה ממול (אם וכאשר יש לי כוח לזה) ...

וואי וואי יהושוע. קרעת אותי מצחוק!!!!!!!!!!(lol)(lol)(lol)(lol)

אלדר.
איך אפשר לכוון אוזניים עם מנורות אם בכל יום זה נשמע אחרת?:cool::p
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
במילים אחרות, נמר, צריך אוזניים משובחות, לדעת למה להקשיב, ולהאזין הרבה ככל האפשר לרפרנס הטוטלי - מוזיקה חיה (לא מוגברת!).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא שמעון.

הרפרנס האמיתי הוא אכן חשוב אך לא החשוב ביותר. זה משום שברפרנס האמיתי, בקונצרט עצמו, יש גם המון חסרונות שממש לא תרצה שיהיו לך במערכת.

הרפרנס הנכון ביותר הוא להתקרב לכלי האמיתי, כפי שהוא נשמע במציאות {דורש כמובן האזנה לכלים חיים} אך עם היתרונות שיש במערכות סטריאו משובחות.

אסביר.
מיקרו דינמיות ומיקרו פרטים לא קיימים בקונצרט חי. יחד עם זאת גם האוויר בין הכלים לא מורגש שם. לגבי הבמה ותמונת הסטריאו זה תלוי באיפה שאתה יושב וגם שם זה לא תמיד מורגש כפי שמערכת מסוגלת להדגיש. מאידך, בקונצרט חי אתה מקבל צליל גדול, דינמי בטירוף, טבעי כמובן ומרשים מאוד. עצם העובדה שרואים את הנגנים זה יותר מערב.

יחד עם זאת האזנה למוסיקה חיה ולא מוגברת זה רק בג'אז וקלאסי. בתכלס, כשזה מגיע לנגן שלך זה מוגבר ומעובד. לכן, קשה לקרוא לזה רפרנס משום שלא אני ולא אתה נגיע לאותה תוצאה ובתכלס יש שם גם לא מעט חסרונות.

הרפרנס הוא מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה, דינמית, נקיה, טבעית וכזו שנותנת תמורה מלאה למחיר.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מקור ההתייחסות (הרפרנס) הוא בפירוש מוסיקה חיה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ברור שהרפרנס הוא הכלים החיים/האמיתיים.
כלומר הכלי כפי שהוא נשמע במציאות.

השאלה היא באיזה חדר/אולם, מי הנגן, איזה סוג של כלי נגינה זה {איזו חברה/יצרנית} ועוד שלל משתנים שגורמים לכינור להישמע אחרת לגמרי בחללים שונים, נגנים שונים, יצרניות שונות של כינורות.

המערכת צריכה לשקף שזה כינור, זה קל. אין מערכת בעולם {אפילו רדיו דיסק בחצי שקל יגלה שזה כינור ולא טרומבון} שלא תצליח לגלות איזה כלי נגינה מנגן. העניין הוא בהיי אנד זה לשמוע את מה שאפילו הופעה חיה לא מצליחה להשמיע. אני מדבר על הנשימות, צליל משיכת הקשת, הפרטים הקטנטנים הללו שבשביל לקבל אותם משכיבים ארגז של כסף ועוד.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שאם הרפרנס הוא ההופעה החיה, אני בבעיה.

עדיין לא שמעתי מערכת שנשמעה כמו אולם קונצרטים, ונתנה לי מה שהרכב פילהרמוני יודע לתת באולם נורמאלי (אני מדבר על אולמות "רגילים" בארץ כמו היכל התרבות, בנייני האומה והיכלות תרבות מקומיים למינהם וומעט בחו"ל - זה מה שאני מכיר).

שמעתי מערכות יקרות יותר ופחות, יש לי מערכת לא ממש זולה, ועדיין, אין מצב לקבל בסלון את מה שאפשר לקבל באולם, מ - 60-80- או 120 נגנים, שלא לדבר על מקהלות גדולות, או מופע אופרה.....

אז אפשר להיות מתוסכל תמידית, או משדרג סדרתי, או למשכן את הבית והחסכונות לטובת סט אפ מופרע ולנסות כל הזמן להגיע לרמת ה"רפרנס". ואפשר פשוט להינות ממה שיש ולהבין שזה נשמע נהדר בפני עצמו, אבל שונה ממה ששומעים בקונצרט חי.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
בגדול, נמר, אני מסכים עם כל מילה שכתבת, העניין הוא שזה יותר רלוונטי לדעתי לכתיבת סקירה מאשר לרכישת מוצר.
הזכרת את עניין הרפרנס, אז רפרנס עשיר בעצם גורם לך להבין דברים בצורה אינסטינקטיבית (יוצר אצלך סוג של תחושת בטן), גם אם לא תכתוב אותם על הנייר.
לפני רכישה אני לוקח פריט אודיו (יחיד) מחבר למערכת, חי איתו כמה ימים, וזה בדרך כלל מספיק לי להבין אם אני נהנה יותר/פחות - מאחר שלא חשוב לי להגיע למשהו אבסולוטי וההנאה שלי היא בעדיפות אז זה הפרמטר.

אני סומך על פרמטר ה"הנאה" שלי שקשור יד ביד עם הרפרנס שיצרתי לעצמי ואם זה לא נשמע לי "נכון" (לפעמים גם כמה דקות עם המכשיר מספיקות) אז זה מה שחשוב לי (גם אם איזשהו גורו אמר אחרת).

יובל
 
נערך לאחרונה ב:

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
יובל העלה נקודה שהייתה חסרה לי בכל נושא הרפרנס הזה..

אני בהחלט מסכים שזו הדרך לרכוש אבל ישנו פרמטר נוסף שאינו ממש מדיד וקשה להגדירו במילים ואני קורא לו "מדד עור הברווז".

כלאמר אחרי שבדקנו את הבמה, הפירוט, האיזון הטונאלי וכו' צריך שהמוצר ירגש אותי ויגרום לי לחוויה מענגת עד כדי יצירת עור ברווז...

מוצר או מערכת אודיו שלא מרגשים אותי ולא גורמים לי להתברווז לא ארכוש אותם גם אם יהיו סופר דופר איכותיים מפורטים מאוזנים ומה לא..
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
(Y)
זה הפרמטר הראשון, בבחינת תנאי הכרחי, להמשך בדיקה.....
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יובל העלה נקודה שהייתה חסרה לי בכל נושא הרפרנס הזה..

אני בהחלט מסכים שזו הדרך לרכוש אבל ישנו פרמטר נוסף שאינו ממש מדיד וקשה להגדירו במילים ואני קורא לו "מדד עור הברווז".

כלאמר אחרי שבדקנו את הבמה, הפירוט, האיזון הטונאלי וכו' צריך שהמוצר ירגש אותי ויגרום לי לחוויה מענגת עד כדי יצירת עור ברווז...

מוצר או מערכת אודיו שלא מרגשים אותי ולא גורמים לי להתברווז לא ארכוש אותם גם אם יהיו סופר דופר איכותיים מפורטים מאוזנים ומה לא..

אהבתי את "מדד עור הברווז", בדיוק לזה התכוונתי, כאשר בודקים מוצר במטרה לחיות איתו, לא קונים אותו כי הוא ענה על X פרמטרים, זה טוב לסקירה ולתיאור של סאונד על הכתב (עד כמה שזו משימה קשה).

לא מתברווזים -> לא קונים :D
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בתגובה לכמה דברים שנכתבו כאן.

תזמורת סימפונית
ללא כל ספק – אין אף מערכת בעולם, בכל מחיר שהוא, המסוגל לשחזר תזמורת סימפונית.
תזמורת גם נשמעת שונה, במידה מסוימת, במקומות ישיבה שונים באולם (או ביציע).
גם לא כל האודיופילים מאזינים למוסיקה סימפונית, או בעיקר למוסיקה כזאת.

עדיין, עם כל זה, עבורי, מוסיקה סימפונית היא המוסיקה שאני שומע יותר מכל סוגי המוסיקה האחרים ותזמורת סימפונית בקונצרט חי היא נקודת ההתייחסות שלי. אני בוחן מערכות שמע, או פריטים למערכת שמע, לפי המידה בה הם קרובים יותר, או רחוקים יותר, משחזור נאמן למקור – באיזו מידה השחזור נאמן יותר, או פחות, למקור – כאשר המקור הוא תזמורת סימפונית.

גורם ההנאה ומדד "עור הברווז"
ללא כל ספק – זה קרוב לוודאי הגורם החשוב מכל, הנתון החשוב מכל בבחירת מערכת שמע, או פריט למערכת. להתרשמותי, גורם הנאה זה קשור באופן ישיר למדד שהזכרתי קודם – המידה בה השחזור נאמן יותר, או פחות, למקור. על כל פנים, זה הדבר הראשון אליו אני מתייחס. כאשר הוא לא קיים, לא מעניין אותי אף אחד מהנתונים האחרים.

פירוק השמיעה למרכיבים
זה אולי נחוץ לצורך כתיבת סקירות, אבל זה משהו שאני בשום אופן לא עושה.
אני בפירוש ובמכוון מתייחס לשלם, לסך הכול, לצליל הכולל, על כל מרכיביו, לחוויה הכוללת.
אני בהחלט מתייחס למרכיבים מסוימים, כמו איזון טונאלי, מקרו-דינאמיות ומיקרו-דינאמיות, פירוט, שקט, גודל במה, דיוק במה – ועוד. אבל ההתייחסות לכל אחד מהמרכיבים האלה ולכולם ביחד היא בהקשר של השלם – של הצליל הכולל, של כלל החוויה. על כל פנים, אם המשולש נשמע יותר קדימה, או יותר אחורה – זה בשום אופן לא מדד עבורי. עבורי זה נתון חסר משמעות, כאשר הוא נפרד מהשלם, מהצליל הכולל.

משך הזמן הנחוץ להאזנת בחינה
בדרך כלל, או פעמים רבות, שמיעה קצרה אינה מספיקה כדי לקבל תמונה נכונה מצליל מערכת, או פריט למערכת. נחוץ לפחות שבוע (של האזנה ממוקדת, פעם ביום). עדיף יותר משבוע. קורה לפעמים ששינוי מסוים נשמע מרשים מאד בהאזנה ראשונה. בהאזנה ממושכת יותר מתחילים לצוף חסרונות ומגרעות שונים, אם וכאשר הם קיימים.

עם זה, קורה לפעמים ששומעים מערכת מסוימת, או פריט מסוים למערכת, שהוא נשמע כל כך "טוב" ו"נכון", עד שאין כל ספק באשר לאיכותו, או באשר לתרומה שלו.

התאמה, או סינרגיה
זה גורם קיים, משפיע וחשוב.
מגבר מסוים עשוי להישמע נהדר עם רמקולים מסוימים, אך הוא עשוי להישמע לא מספיק טוב עם רמקולים אחרים.
לשם המחשה:
לאחרונה אני עסוק בטיפול בחשמל למערכת, הכולל כמה וכמה מרכיבים (שנאים מבדלים, שקעים, תקעים, נתיכים וכבלי מתח). בשלב האחרון (נכון לעכשיו) בחנתי כבלי מתח שונים. מצאתי שני נתונים. הנתון האחד שהמאפיינים העיקריים של כבל מסוים נשמרים, גם כאשר הוא מחובר למכשירים שונים. הנתון השני הוא שכבל מסוים נשמע טוב יותר, או מתאים יותר, במקום אחד (למשל, בחיבור לנגן התקליטורים), בעוד כבל אחר נשמע טוב יותר, או מתאים יותר, במקום אחר (למשל בחיבור לקדם-מגבר, או למפצל החשמל).

טעם אישי
לאנשים שונים טעמים שונים והעדפות אישיות שונות.
לכן, אף פעם לא ניתן להגיד שמערכת "א" טובה יותר מאשר "ב" לכל האנשים. גם לא ניתן להגיד שרמקול "א" הוא טוב יותר מאשר רמקול "ב" לכל האנשים.
לכן גם אין תחליף להאזנה אישית. אי אפשר להיסמך באופן מלא על ביקורות, או חוות דעת של אודיופילים אחרים.
כמובן, ביקורות וחוות דעת של אודיופילים אחרים מסייעות לבחור את אותם דברים שנרצה לבחון בהאזנה שלנו.
בנוסף, יש דברים שלא ניתן לשמוע אותם טרם רכישה, או לא ניתן לשמוע אותם על המערכת שלי טרם רכישה. במקרים כאלה, בהחלט יש חשיבות לביקורות ולחוות דעת.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני ממש בקוטביות ההפוכה - לדעתי כמו עם בחורה יפה, במערכת אתה "מתאהב" ב 30 שניות הראשונות וזהו. כל היתר זה פרטים .....
אז נכון שצריך המון ניסיון (שאין לי) כדי להיזהר מכל מיני מלכודות. כמו שלא כדאי לך להציע נישואים להיא שיושבת מולך בבר, בתאורה עמומה ואחרי 3 כוסות בירה פלוס צ'ייסר, כך צריך לשים לב למערכות ש"מזייפות אורגזמות" על ידי כל מיני טריקים ידועים, כמו ניפוח של הבאס העליון, עודף פירוט בגבוהים שנשמע כאילו נותן יותר אינפורמציה אבל מעייף לאורך זמן וכדומה.
אבל אני ממש לא בעד לשבת שבועות שלמים ולחפש את הצליל של המשולש ברקע. נשמע משעמם. כמו שאמרו פה לפני - החוויה לפני הכל.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור