על מה נדבר היום - מגברים.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז כן, על רמקולים דיברנו ואני מאמין שנדבר עוד. הפעם נדליק אור על תחום ההגברה. בהגברה, להבדיל מרמקולים יש יותר טופולוגיות והן נפוצות יותר. כלומר, ברמקולים יש מעט מאוד חובבים עם רמקולים אלקטרוסטטים, פלאנרים, קרמים ושופריים. רוב רובם של החובבים משתמשים ברמקולים "סטנדרטים" {לא אומר כלום על האיכיות}. במגברים התחום האודיופילי המיקצועי מתחלק לרבעים. חובבי המנורות שהם כמעט שני רבעים, טרנזיסטור שמהווה את ההגברה הנפוצה ביותר ואולי קצת פחות מרבע דיגיטלים.

נתחיל עם הטרנזיסטור שהוא מהווה את המגבר השולט והנפוץ ביותר בתחום ואיתו כמה בעיות. הבעיה הראשונה היא הסטיגמה. משום מה תופסים אותו כסוג של פשרה בין טבעיות ושליטה. זה לא נכון בעליל. ישנם מגברים טרנזיסטורים מאוד טבעיים ומגברים מטופולוגיות אחרות שהם או צבועים מידי או יבשים כמו הנגב. השליטה היא בהחלט לטובת הטרנזיסטור אם "המלחמה" היא מול המנורתי אך לרעת הדיגטלי שהוא הזריז והמיידי מכולם.

הסיבה שאני אישית מעדיף הגברה טרנזיסטורית אינה קשורה רק לאיכות הצליל. היא קשורה לכך שמגבר טרנזיסטור, לעומת מנורות {להוציא את הדיגיטלי} ישמע טוב היום וגם בעוד 4 שנים גם אם יעבוד ללא הרף מבלי להשתנות. במילים אחרות, הסאונד שתשלמו עליו ישמר בהחלט לאורך שנים על גבי שנים עד שהקבלים יתייבשו {וזה לוקח המון שנים}. יחד עם זאת אני מוצא ששילוב של מגבר טרנזיסטור עם קדמגבר מנורות מביא לנו את היתרונות משני העולמות. השליטה הטרנזיסטורית והבס העמוק יחד עם החלקות, העידון והמוסיקליות של המנורה.

מגבר המנורות מציג המון יתרונות אך חיסרון אחד בולט - בלאי גבוהה. לא של המגבר, של המנורות. אני קורא לזה גרף האמבטיה ההפוכה. בהתחלה הוא מורץ ונשמע ככה ככה, לאחר כמה עשרות שעות הוא מתחיל להשמע טוב לזמן ממושך ואז לאט לאט נשמע קטסטרופה. הבעיה היא שמי שחי איתו ומאזין לו דרך קבע אינו מרגיש את השינוי לרעה כאשר המנורות אט אט דועכות וכך הוא עלול לשמוע רע מבלי לשים לכך לב. בדרך כלל, צד שלישי שאומר את האמת לחברו יסב את תשומת ליבו של בעל המגבר לכך שהסאונד אצלו פשוט רע. כמובן שהחלפת המנורות לחדשות תפתור לחלוטין את הבעיה אך מדובר תהליך הרצה נוסף ולרוב ניפרדים מסכום לא מבוטל על מנת להחזיר את המגבר לאיתנו. בעיה נוספת במנורות מתגלה בכל הנוגע לשליטה {להוציא בהמות של 200 מנורות לערוץ} ברמקול {לא מהירות ולא מיידיות - שליטה}. מגברי מנורות מציגים נתון דמפינג פקטור קיקיוני והוא מוצג בקלות בצליל. רמקול שהוא מעט קשה להנעה או שהעקבה המשתנה שלו בעלת מנעד גדול מקשה מאוד על התפקוד של מגבר המנורות ולכן מגבר מנורות מהווה חיסרון ברמה הטכנולוגית בהתאמה לרמקולים לעומת טרנזיסטור או דיגיטלי שיכולים להתאים ליותר רמקולים הקיימים בשוק.

המגבר הדיגיטלי הוא השנוי ביותר במחלוקת ולא בצדק. שלא כמו הטרנזיסטור המגבר הדיגיטלי מציג צליל מאוד אנליטי ומדויק שאנו נותים לפשר אותו החסר נשמה. זה נכון בהחלט, גם אני מכנה אותו כך. אבל שילוב קדמגבר "עתיר נשמה" פותר את חוסר הנשמה של הדיגיטלי ואז אנו נחשים ליתרונות שלו. היתרונות של המגברים הדיגיטלים מאוד בולטים. הם מאוד מהירים, הבס קצר והדוק הרבה יותר מהטרנזיסטור והשליטה שלהם ברמקולים יוצאת דופן. החסרונות שלהם, בהעדר קדמגבר מוסיקלי וחמים מאוד עלולים להפיג מוסיקליות בקלות. מדוע? משום שהמיד והגבוהים הדיגיטלים אינם מלאים מספיק, אינם חלקים ותמיד ישנה תחושה של צליל קשה. אני טוען שאם יש לנו קדמגבר שמכהה את החסרון בצליל של המגבר הדיגיטלי אנו יכולים לקבל חבילה מעולה שתתאים להמון רמקולים.

הטופולוגיה האחרונה היא מגברי SET שמתאימים מבחינתי אך ורק לרמקולים שופריים. עד היום, לא שמעתי מגבר SET של וואטים בודדים שמניעים רמקולים דינמים רגילים במוסיקה תובענית. לעומת זאת, ישנם מגברי SET של עשרות וואטים שמציגים יתרונות אדירים במיוחד בנקיון, מיידיות ומהירות וכמובן מיקרו דינמיות גם על רמקולים דינמים נצילים במיוחד.

כוח.
לכוח יש משמעות אדירה שמשפיע ישירות על התוצאה הכללית. אני בעד מגבר עם שליטה אבסולטית על הרמקול. מהירות, דינמיות והרבה רזרבות כאשר גוון הצליל שלו יקבע בשילוב הקדמגבר מאשר מגבר חלוש, עדין ורפוי איכותי ככל שיהיה. בגדול, לפי מה שאני קורא ונחשף ברחבי הפורומים, רוב המערכות אינן מוגברות מספיק. או כמו שחברי שניצל אומר - "רוב המערכות נמצאות בתת כוח". זה נכון מאוד לדעתי. לכוח יש משמעות והוא מוכרח כמובן לבוא עם איכות. כאשר יש איכות ואין כוח אנו נחשפים למערכת עייפה, איטית, לא דינמית ולא מיידית. בהינתן כוח אנו מבטלים אוטומטית את הבעיות הללו אך נחשפים לאיכות ירודה שברוב המקרים הקדמגבר פותר את רוב הבעיה {לא את כולה}. אך בהינתן כוח רזרבי ואיכות אנו רק מרוויחים.

גודל ומשקל.
כולנו אוהבים לראות בהמה מול העניים. בעצם לא כולנו אבל רובינו. ישנה אסכולה שטוענת שמגבר כבד, עתיר זרם, עם שנאים ענקיים ישמע טוב יותר ממגבר קל, עם שנאים פיצים ובגודל של חצי נגן CD מדרגת הכניסה. תדי פרדו הוכיח אחרת כאשר חשף את המגברים שלו ואני סבור ובטוח שיש עוד כמה מגברים כאלה ברחבי הגלובוס.

בשורה התחתונה הטכנולוגיה והמוחות הקודחים של היום הביאו את ההגברה לסטנדרטים חדשים ששברו את כל המיתוסים. המנורות כבר מזמן לא הכי טבעי, הטרנזיסטור הגדול והכבד מקבל תשובה טכנולוגית קלת משקל, הדיגיטלי הוא המהיר, השולט וה"פרקטי" ביותר והחוקים הופכים אט אט כהים יותר מלבד החוק היחיד שנשאר וישאר תמיד כחוק האודיו החשוב ביותר - "אלקטרוניקה, טובה ככל שתהיה יכולה להשמע גרוע אם היא לא מודגמת נכון"!

מה דעתכם?
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
לדעתי סיכמת יפה בצורה שאני מקנא

בה את דעתי בעניין, פרט למגברי D, זאת אומרת אינך אוהב אותם אבל נתת להם מחמאות שלא מגיעות להם.

הצרה איתי שלא שמעתי מספיק מגברים כאלה, ואלה ששמעתי, חבל"ז הם בכלל היו בליגות הנמוכות לדעתי.

הנה דעה נוספת בעניין:
http://www.hificritic.com/downloads/Class-D.pdf

מתרוצץ בשטח שחקן חדש (קיים מספר שנים שקטן מ- 10)
- Bang & Olufsen’s ICE modules, שפיוניר מכניסה ברסיברים שלה, ואת הרכיב שלהם של 1000 ואט ל- 4 אום משתמשים סיימור, בל קנטו רוטל ועוד (עם פער מחירים מעל 3K$ ללא הבדל ממשי)

מעניין האם שמעתי אחד מהם בצורה רצינית אותם וכיצד התרשמת מהם?

המאמר שנתתי לו קישור מציין את העובדה, שיש להם עיוותים לא מקובלים בגבוהים. וזה מופיע ללא כחל ושרק בדפי הנתונים של כולם כולל "כח הקרח".

זה סוג חדש של עיוות בעל אופי שונה לדעתי ממה שאנו מקבלים משתי הטכנולוגיות הישנות (ואני די מקבל את מה שטוען בעל המאמר שהבאתי אפילו שחלק מדבריו קרובים לדמגוגיה לדעתי)

זה נותן תחושה של גבוהים יותר חדים ומפורטים, אבל אותי לאחר 2 דקות זה נורא מעייף.

הטכנולוגיה הזו מצוינת לסאב וופרים בגלל הנצילות ובגלל שבתדר הנמוך החסרונות שלה לא באות לידי ביטוי, ואולי היא הגיע לרמה שמספקת עבור רסיברים, (כלל לא בטוח) אבל בודאי לא עבור ליגת העל.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
נקודה חשובה נוספת - אין מגברים דיגטליים

אין עדיין היום מגבר דיגיטלי ומה שאתה קורא לו מגבר דיגיטלי הוא מגבר דרגה D.

בקצרה, בשביל מגבר כזה צריך לייצר אפנון רוחב פולס בלע"ז PWM. האודיו מועבר מתחום אנלוגי אחד שהוא עוצמת מתח לתחום אנלוגי אחר שהוא זמן. אפשר לעשות זאת בעזרת מאפנן אנלוגי הכולל מתנד גל משולש ומשווה, או בעזרת מעגל דיגיטלי שממיר את ה- PCM ל- PWM.

ברגע שאנו ב- PWM, הפולסים שמשנים את הרוחב בהתאם לצורת האודיו, סובלים מכל מיני צרות, זמן עלייה זמן ירידה, זמן מת בכדי שהמגבר לא ישרוף את עצמו, תנודות פראזיטיות, בתדר גבוה (תדר רדיו) שקשה מאוד להשמיד אותו, מסננת גסה מאוד מחויבת על היציאה מה שגורמת שהמגבר יהיה אופטימלי על עכבת אחת, וזה על קצה המזלג.

כל התופעות שמניתי מבחנת שיבוש האודיו, הולכות וגוברות ככל שצריך להגביר צלילי שמע יותר גבוהים, או לספק הספקים גבוהים לעומס כמו 4-8 אום.

ביום שיהיה מגבר דיגיטלי אמיתי יציינו מה הרזולוציה שלו בביטים. אם היו מאלצים את יצרני המגברים לציין זאת אני בספק אם עבור תדר שמע של 1000 הרץ יש להם יותר מ- 10 או 11 ביט, ל10000, זה ירד ל 7 או 8.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
ספי
הויכוח הזה היה כאן יותר מפעם אחת בעבר. PWM זו טכנולוגייה שמבוססת על מיתוג בין "0" ו"1", ולפיכך זו טכנולוגייה דיגיטלית. עומק ביטים אינו רלוונטי כלל ב-PWM אלא ב-PCM.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,907
מעורבות
1,588
נקודות
113
אתיחס לעינין מגברי המנורות,
לדעתי נמר אנשי המנורות אוהבים את הסאונד
שיוצא מהמגבר הזה בדיוק כמו שאתה אוהב
את הסאונד שיוצא מהפטיפון.
אי אפשר לומר על מגבר מנורתי שהסאונד שלו
לא טיבעי כמו אילו שיאמרו שזה נס מה שיוצא מפטיפון.
אנשי המנורות הם נרקומנים של אודיו,
הם יחליפו אתהמנורות הרבה ליפני תום תקןפת זמנם.
כמו שפטיפון טוב נישמע טוב כך גם מגבר מנורות.
כמי שאוהב ל"היתעסק" עם כל מה שקשור מסביב
לפטיפון,תקליט,עטיפה,ניקוי,החלפת צד בטח מבין
את אותו אודיופיל שאוהב את ההיתעסקות שלו עם
מגבר המנורות שלו.שום מגבר ,פרט למגבר מנורות
לא יוציא קול אנושי וטבעי מאותו רמקול.
וכמו שצריך התאמה בין חתן וכלה כך גם צריכה להיות
התאמה בין כל מגבר לרמקול,טרנזיסטורי או מנורות.
אחרת החתונה לא מצליחה.
ראה האודיופילים ה"כבדים"רובם אוהבי סאונד מנורתי.
כמו כן חבריך מיוון.
מאחל לך שהמגבר הבא שלך יאיר כמו חנוכיה....;)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
נמר
עוד לא שמעת מגבר "דיגיטלי" טוב, אל תסיק מסקנות
http://www.hometheaterhifi.com/powe...levinson-no-53-monoblock-power-amplifier.html

את החיה הזאת שמעתי כ-16-20 שעות כדי להבין שזה המגבר הטוב ביותר שיצאה לי לשמוע

אגב, לגבי מהיא סקירה טובה:
אז זאת היא סקירה מעולה.

ממליץ לקרוא לכולם כדי להבין על מה מדובר.
 

תמונות מצורפות

  • mark-levinson-no-53-power-amplifier-photo-small.jpg
    mark-levinson-no-53-power-amplifier-photo-small.jpg
    KB 61.3 · צפיות: 387

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
נמר,
לא הבנתי מה ניסית להגיד, לתאר את המצב שיש היום בשוק את דעתך על הנושא? הלכתי לאיבוד :)

גמו שאתה יודע, אני לא מסכים איתך בדעה האישית - אבל זה בסדר, מותר לך לטעות :)
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
אז זהו ספי יש דבר כזה

אין עדיין היום מגבר דיגיטלי ומה שאתה קורא לו מגבר דיגיטלי הוא מגבר דרגה D.

בקצרה, בשביל מגבר כזה צריך לייצר אפנון רוחב פולס בלע"ז PWM. האודיו מועבר מתחום אנלוגי אחד שהוא עוצמת מתח לתחום אנלוגי אחר שהוא זמן. אפשר לעשות זאת בעזרת מאפנן אנלוגי הכולל מתנד גל משולש ומשווה, או בעזרת מעגל דיגיטלי שממיר את ה- PCM ל- PWM.

ברגע שאנו ב- PWM, הפולסים שמשנים את הרוחב בהתאם לצורת האודיו, סובלים מכל מיני צרות, זמן עלייה זמן ירידה, זמן מת בכדי שהמגבר לא ישרוף את עצמו, תנודות פראזיטיות, בתדר גבוה (תדר רדיו) שקשה מאוד להשמיד אותו, מסננת גסה מאוד מחויבת על היציאה מה שגורמת שהמגבר יהיה אופטימלי על עכבת אחת, וזה על קצה המזלג.

כל התופעות שמניתי מבחנת שיבוש האודיו, הולכות וגוברות ככל שצריך להגביר צלילי שמע יותר גבוהים, או לספק הספקים גבוהים לעומס כמו 4-8 אום.

ביום שיהיה מגבר דיגיטלי אמיתי יציינו מה הרזולוציה שלו בביטים. אם היו מאלצים את יצרני המגברים לציין זאת אני בספק אם עבור תדר שמע של 1000 הרץ יש להם יותר מ- 10 או 11 ביט, ל10000, זה ירד ל 7 או 8.
וקוראים לו TACT MILLENUM או בלועזית LYNGDORF MILLENUME
הוא היחיד מתוך כל ההגברות שלהם שהוא דיגיטלי עד הסוף ומומר ביציאה לרמקול
כנס לאתר שלהם ותקרא קצת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מיכאל.

אם תשים לב אני מאוד מפרגן למגברים הדיגיטלים ושמעתי כמה וכמה טובים.

כרמי. אין כאן מוסר השכל, אין דיעה נחרצת אבל יש דיעה אישית, לא רשמית שלי על עניין ההגברות.

שלמה.
הכוונה שלי הייתה למגברים ולא לאנשים שמחזיקים בהם. אם ניקח את המצב כפי שאתה מתאר אצלך המצב הוא שונה. המגבר שלך הוא בין הבהמות האלה שאני מוציא מההשוואה. אבל בלי קשר, כל החלפת מנורה בין אם בזמן ובין אם כאשר מסרה נשמתה לבורא, דורשת עוד תהליך שצריך לעבור אותו. זה יכול להתרחש כל שנתיים, שנה או שלוש שנים. בטרנזיסטור זה מתרחש {אם בכלל} כל עשור או עשור וחצי. בכלל, אני לא מאמין שאודיופיל שחי את התחום יחזיק במגבר יותר מ-5 שנים.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
במגברי קלאס D היתה גלומה ההבטחה לתת כפליים מהכוח של מגבר SS יחד עם המתיקות של מנורות והכל בעשירית מהמחיר של האחים הגדולים. ההבטחה הזאת כנראה עדיין לא התממשה. בנושא הכוח ה"בלוף" הוא שהנתונים הם ל 4 אוהם ולכן לשם השוואה למגברי SS רצוי לחלק בשתיים. המחירים גם הם לא זולים - אם נסתכל על המומלצים של אבסולוט סאונד הרי הVIRTUE עולה כ 1000$ והWIRED4SOUND עולה 2000$ - שניהם קלאס D ולא ממש זולים יחסית למתחרים. בסכום הזה יש מתמודדים רציניים (שרובם לא מיובאים לכאן וחבל) כמו הPARASOUND\A23 , EMOTIVA, ODYSSSEY ועוד - ואם נרצה אז ב 2500$ יש את הקריק דסטיני הטרנסיסטורי שקיבל קלאס A בסטריאופייל (למי שזה משנה) וכנראה יניע כמעט כל רמקול למרות במוגדר 125W "בלבד". אני אישית מאד אוהב את הרעיון של מגברים זולים, קרירים וחסכניים באנרגיה (השינדאק קלאס A שלי משמש כרגע כתנור בחדר וזה יתרון היום), אבל נראה שיש עוד מקום לשיפור.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
זו לא דעתי דוקא אלא דעת מומחים מהשורה

ספי
הויכוח הזה היה כאן יותר מפעם אחת בעבר. PWM זו טכנולוגייה שמבוססת על מיתוג בין "0" ו"1", ולפיכך זו טכנולוגייה דיגיטלית. עומק ביטים אינו רלוונטי כלל ב-PWM אלא ב-PCM.

יאיר היקר, אביא לך קישורים יותר מאוחר.

וזה לא אחד ואפס. כאשר הרוחב הוא חמישים אחוז נקבל אודיו 0, או DC=0.5 כאשר הרוחב משתנה בין 50 ל- 49.9 ו- 50.01 נקבל ערך קצת שונה אזי איפה כאן האחד והאפס? למעשה במימוש המקובל בצורת גשר אנו בין שני מצבים שהם אחד ומינוס אחד (כפול מתח הספק, וכאשר הספק משנה את ערכו, משתנה עוצמת השמע זה דיגיטלי?)

וכמובן שעומק הביטים רלוונטי מאוד - אם זה בכלל היה דיגיטלי.

אני מופתע שלא ירדת לעומק כאן ונתתי תשובה שטחית (ופופלרית) להחריד.
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
נמר, אתה מפספס את מה שלמה אומר

אנחנו נמצאים כאן לא כדי לעשות חיים קלים ולא בגלל שנוח לשמוע יותר מדיה סנטר.
אנחנו נמצאים כאן כי חשוב לנו איך זה נשמע.

אם זה נשמע טוב יותר דרך מחשב, או מנורות זו הדרך ולא המטרה.
ולדעתי הגברת מנורות נשמעת יותר טוב מהחלופות בתקציב שפוי.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני מציע כמה שפחות להכליל.
מגבר המנורות שלי (EAR) לא נשמע כמו מגברי מנורות רבים אחרים ששמעתי. ולעומת מגברים טרנזיסטוריים רבים טובים נשמע לי טבעי יותר, חי יותר, דינאמי יותר ובטח מוזיקלי יותר. אגב, גם מגברי שפופרות ארחים ששמעתי על אותם רמקולים נשמעו כך - KR, VAC JADIS
את רמת הפירוט והצלילות שאני מקבל, לא קיבלתי בהרבה מגברים טרנזיסטוריים ששמעתי. גם לא את הדינאמיות. גם לגבי מה שקוראים "שליטה ברמקול" - המגבר הזה, ומגברים נוספים ששמעתי אצלי בסט, כמו ה - KR, או VAC שולט ברמקולים בלי בעיה.
מסכים שיש מגברי שפופרות "עגולים" "שמנים" וכד' - אלו לטעמי מגברים לא טובים שמעוותים את הסאונד. מגבר טוב יישמע טבעי, בין אם הוא שפופרתי ובין אם הוא טרנזיסטורי.

מסכים שיש קצת יותר התעסקות עם מגבר מנורות לעומת מגברים טרנזיסטורים, אבל כל מי שמחזיק פטיפון יודע שזה בטל בשישים. אולי בשש מאות. כולה החלפת שפופרות פעם בכמה זמן. לא ביג דיל. בשביל אודיופיל, שעסוק במערכת שלו יותר מרוב האוכלוסיה, זו לא אמורה להיות בעיה. ניקוי תקליטים, הפיכת צד ותחזוקת המחט והראש נראים לי קצת יותר מורכבים - וגם הם כנראה שווים את המאמץ למרבית אלו שמחזיקים אותם, כי בסוף הצליל ממכר, אחרת כולנו לא היינו בתחביב הזה.

מסכים עם נמר שהתוצאות של הגברה קלאס D בשילוב קדם מנורות נותנת חבילה מצויינת במחיר לא הסטרי, במיוחד לרמקולים קשים להנעה. עדיין, הגברת שפופרות נשמעת לי מנצחת בשלב הזה של חיי האודיופילים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני מציע כמה שפחות להכליל.
מגבר המנורות שלי (EAR) לא נשמע כמו מגברי מנורות רבים אחרים ששמעתי. ולעומת מגברים טרנזיסטוריים רבים טובים נשמע לי טבעי יותר, חי יותר, דינאמי יותר ובטח מוזיקלי יותר. אגב, גם מגברי שפופרות ארחים ששמעתי על אותם רמקולים נשמעו כך - KR, VAC JADIS
את רמת הפירוט והצלילות שאני מקבל, לא קיבלתי בהרבה מגברים טרנזיסטוריים ששמעתי. גם לא את הדינאמיות. גם לגבי מה שקוראים "שליטה ברמקול" - המגבר הזה, ומגברים נוספים ששמעתי אצלי בסט, כמו ה - KR, או VAC שולט ברמקולים בלי בעיה.
מסכים שיש מגברי שפופרות "עגולים" "שמנים" וכד' - אלו לטעמי מגברים לא טובים שמעוותים את הסאונד. מגבר טוב יישמע טבעי, בין אם הוא שפופרתי ובין אם הוא טרנזיסטורי.

מסכים שיש קצת יותר התעסקות עם מגבר מנורות לעומת מגברים טרנזיסטורים, אבל כל מי שמחזיק פטיפון יודע שזה בטל בשישים. אולי בשש מאות. כולה החלפת שפופרות פעם בכמה זמן. לא ביג דיל. בשביל אודיופיל, שעסוק במערכת שלו יותר מרוב האוכלוסיה, זו לא אמורה להיות בעיה. ניקוי תקליטים, הפיכת צד ותחזוקת המחט והראש נראים לי קצת יותר מורכבים - וגם הם כנראה שווים את המאמץ למרבית אלו שמחזיקים אותם, כי בסוף הצליל ממכר, אחרת כולנו לא היינו בתחביב הזה.

מסכים עם נמר שהתוצאות של הגברה קלאס D בשילוב קדם מנורות נותנת חבילה מצויינת במחיר לא הסטרי, במיוחד לרמקולים קשים להנעה. עדיין, הגברת שפופרות נשמעת לי מנצחת בשלב הזה של חיי האודיופילים.


אמרו לי כאשר יש הרבה טקסט לקרוא את ההתחלה והסוף :)
זה בסדר אני מסכים איתך לחלוטין
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
סימוכין לדעתי

וקוראים לו TACT MILLENUM או בלועזית LYNGDORF MILLENUME
הוא היחיד מתוך כל ההגברות שלהם שהוא דיגיטלי עד הסוף ומומר ביציאה לרמקול
כנס לאתר שלהם ותקרא קצת.
TACT מילניום מבוסס על רכיבים של TI - שזה טכסס אינסטרומנט.

ו- TI היא החלוצה בשטח של המרה דיגיטלית של אות אנלוגי או דיגיטלי בצורה דיגיטלית ל- PWM. ברגע שהאות הומר ל- PWM, אין הוא דיגיטלי אמיתי ואם תקרא מחדש את מה שמצוין באתר של טקט, ואם תבין מה הן הבעיות של PWM, תוכל לרדת לסוף דעתי ודעת אחרים בענין.

באתר הבא יש הסבר מפורט על הנושא, כולל ה- TACT,

http://www.audioholics.com/education/amplifier-technology/the-truth-about-digital-class-d-amplifiers
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
וואו, זוהי חיה בלתי אפשרית

נמר
עוד לא שמעת מגבר "דיגיטלי" טוב, אל תסיק מסקנות
http://www.hometheaterhifi.com/powe...levinson-no-53-monoblock-power-amplifier.html

את החיה הזאת שמעתי כ-16-20 שעות כדי להבין שזה המגבר הטוב ביותר שיצאה לי לשמוע

אגב, לגבי מהיא סקירה טובה:
אז זאת היא סקירה מעולה.

ממליץ לקרוא לכולם כדי להבין על מה מדובר.

מקריאה בתיאור הטכני, מה שאנו קוראים מגבר דיגיטלי כמו TACT או בל קנטו לא מתקרבים למימוש שמרומז כאן בלווינסון.
תדר מיתוג 4 מה"ץ שממומש על ידי 16 סוויצ'רים - שזה 4 דרגות יציאה. ב- ICEPOWER של בל קנטו יש בדרגת היציאה (האחת) 4 מתגים (טרנזיסטור MOSFET) שעובדים בפחות מחצי מה"ץ
אם החיה כוללת 4 דרגות יציאה מסונכרנות כאשר כל זוג מתגים עובד ב- 0.5 מגה לסירוגין, (אם הבנתי נכון את העיקרון) אפשר להתגבר על רוב הבעיות של החומרה במיתוג רגיל כמו ב- ICEPOWER:

מסנן יותר קל ופשוט לרמוקל שלא מושפע מעכבת הרמקול.

עיוות צורת גל אם נעבוד ישירות ב 4 מגה, שמגדיל את העיוותים בצלילים גבוהים בהספק גבוה.

החסרון העיקרי שלעת הקרובה, אין סיכוי שנראה מישהו מצליח לייצר דבר כזה במחיר יותר שווה לכל נפש, לפחות כל עוד TI או מישהו דומה לא יפתח ג'וק שיהיה מסוגל לדחוף 16 FETS, וג'וק הספק של 16 FETS.

בעיה נוספת שמגבר זה מתיחס אליה היא שההגברה תלויה בעוצמת מתח הספק. שינו קל במתח הספק משנה את הגברה.

יש כאן שימוש בספק אנלוגי וקבלי מאגר עצומים שמבטיחים מתח יציב עד תדרי שמע תת קוליים.

ב- ICEPOWER הפתרון הוא ספק ממותג שמיצור על אותו הלוח עם המגבר.

אני מאוד מסכים אתך שזו סקירה טובה, כי היא עומדת על שתי רגליים:

1. האזנה

2. טכנולוגיה.

איך משיג הסוקר את המידע "הפורנוגרפי" אני לא יודע אבל אם אין ליצרן מה להסתיר שהוא יספק אותה. יש לא מעט חיות בשטח שמאחורי הקונקטורים היקרים תמצאו חוטים ומחברי מעגל מודפס שלא הייתם שמים בכרטיס קול.
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
מקריאה בתיאור הטכני, מה שאנו קוראים מגבר דיגיטלי כמו TACT או בל קנטו לא מתקרבים למימוש שמרומז כאן בלווינסון.
תדר מיתוג 4 מה"ץ שממומש על ידי 16 סוויצ'רים - שזה 4 דרגות יציאה. ב- ICEPOWER של בל קנטו יש בדרגת היציאה (האחת) 4 מתגים (טרנזיסטור MOSFET) שעובדים בפחות מחצי מה"ץ
אם החיה כוללת 4 דרגות יציאה מסונכרנות כאשר כל זוג מתגים עובד ב- 0.5 מגה לסירוגין, (אם הבנתי נכון את העיקרון) אפשר להתגבר על רוב הבעיות של החומרה במיתוג רגיל כמו ב- ICEPOWER:

מסנן יותר קל ופשוט לרמוקל שלא מושפע מעכבת הרמקול.

עיוות צורת גל אם נעבוד ישירות ב 4 מגה, שמגדיל את העיוותים בצלילים גבוהים בהספק גבוה.

החסרון העיקרי שלעת הקרובה, אין סיכוי שנראה מישהו מצליח לייצר דבר כזה במחיר יותר שווה לכל נפש, לפחות כל עוד TI או מישהו דומה לא יפתח ג'וק שיהיה מסוגל לדחוף 16 FETS, וג'וק הספק של 16 FETS.

בעיה נוספת שמגבר זה מתיחס אליה היא שההגברה תלויה בעוצמת מתח הספק. שינו קל במתח הספק משנה את הגברה.

יש כאן שימוש בספק אנלוגי וקבלי מאגר עצומים שמבטיחים מתח יציב עד תדרי שמע תת קוליים.

ב- ICEPOWER הפתרון הוא ספק ממותג שמיצור על אותו הלוח עם המגבר.

אני מאוד מסכים אתך שזו סקירה טובה, כי היא עומדת על שתי רגליים:

1. האזנה

2. טכנולוגיה.

איך משיג הסוקר את המידע "הפורנוגרפי" אני לא יודע אבל אם אין ליצרן מה להסתיר שהוא יספק אותה. יש לא מעט חיות בשטח שמאחורי הקונקטורים היקרים תמצאו חוטים ומחברי מעגל מודפס שלא הייתם שמים בכרטיס קול.

(Y)

3. מדידות
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אני חושב שבחירת ההגברה אינה תלויה בסופו של דבר בסוג ההגברה (שפופרתי או טרנזיסטורי), אלא בשילוב עם הרמקולים ועם מה שקודם להגברה.
לא מעט פעמים מגבר שפופרתי, גם אם הוא מאוד מאוזן, צלול ולא מנופח, עלול להישמע כבר "יותר מדי שפופרות" במערכת עם מקור וקדם שפופרתיים ורמקולים הנוטים לחמימות. ולהפך.
בחירת ההגברה תלויה כמובן גם בסוג המוזיקה שאדם שומע ואיך הוא אוהב לשמוע אותה. גם אם נחליט כאן כולנו, ללא יוצא מן הכלל, שהגברה X היא ההגברה המושלמת, מה יעשה אדם שמעדיף לשמוע את המוזיקה שלו בצורה Y?

לגבי מגברי CLASS D, כל מה ששמעתי עד היום, בחיבור לקדם שפופרתי או טרנזיסטורי, נשמע לי מהתלה טכנולוגית זדונית המביאה לקצה את נתוני המעבדה ומשליכה את האוזניים עוד לפני דלת הכניסה.

מכל מקום, אני תוהה אם הנכון ביותר למצבי הרוח השונים שלנו זה להחזיק יותר ממגבר אחד ומערכת אחת.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
שוב ושוב אותה מחשבה - מה שחשוב זה הנתונים הטכנים והמדידות.

האם לא באמת מה שחשוב זה איך זה נשמע ולא הטכנולוגיה?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני חושב שבחירת ההגברה אינה תלויה בסופו של דבר בסוג ההגברה (שפופרתי או טרנזיסטורי), אלא בשילוב עם הרמקולים ועם מה שקודם להגברה.
לא מעט פעמים מגבר שפופרתי, גם אם הוא מאוד מאוזן, צלול ולא מנופח, עלול להישמע כבר "יותר מדי שפופרות" במערכת עם מקור וקדם שפופרתיים ורמקולים הנוטים לחמימות. ולהפך.
בחירת ההגברה תלויה כמובן גם בסוג המוזיקה שאדם שומע ואיך הוא אוהב לשמוע אותה. גם אם נחליט כאן כולנו, ללא יוצא מן הכלל, שהגברה X היא ההגברה המושלמת, מה יעשה אדם שמעדיף לשמוע את המוזיקה שלו בצורה Y?

לגבי מגברי CLASS D, כל מה ששמעתי עד היום, בחיבור לקדם שפופרתי או טרנזיסטורי, נשמע לי מהתלה טכנולוגית זדונית המביאה לקצה את נתוני המעבדה ומשליכה את האוזניים עוד לפני דלת הכניסה.

מכל מקום, אני תוהה אם הנכון ביותר למצבי הרוח השונים שלנו זה להחזיק יותר ממגבר אחד ומערכת אחת.

למרות שזה שרשור על הגברה- אני לוקח את מה שאתה אומר צעד נוסף
אם יש לנו מגבר מושלם ויש גם רמקול מושלם האם זה אומר שהם ינגנו מושלם יחד?
לדעתי זה לא בטוח
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור