זו שאלה שערורייתית כנראה,אבל היא מתבקשת.
האם אתה, כאוהב וחובב מוסיקה, (במיוחד קלאסית סימפונית, אבל לא רק) חושב שבאמת יש צורך מנדטורי,
בהקלטות טווח דינמי גדול ככל האפשר, בכדי להנות מהם בתנאים ביתיים, או שמא לא כך הדבר, והדבר אינו מבורך כלל?
אם חמותי תבקר בסביבה הביתית שלך ,ישרף לך המד SPL/כפי שכתבתי כאן בשרשור אחר:
להערכתי, הטווח הדינאמי הקיים במרבית סביבות השמיעה הביתיות קטן יותר מהטווח הדינאמי של תקליטי ויניל. בטווח הדינאמי הקיים כוונתי להפרש העוצמות בין רעש הרקע לבין שמיעה בעוצמה שמתחילה להיות לא נעימה.
כאשר אמצא את מד ה- SPL שלי, אמדוד.
אם חמותי תבקר בסביבה הביתית שלך ,ישרף לך המד SPL/
זו שאלה שערורייתית כנראה,אבל היא מתבקשת.
האם אתה, כאוהב וחובב מוסיקה, (במיוחד קלאסית סימפונית, אבל לא רק) חושב שבאמת יש צורך מנדטורי,
בהקלטות טווח דינמי גדול ככל האפשר, בכדי להנות מהם בתנאים ביתיים, או שמא לא כך הדבר, והדבר אינו מבורך כלל?
אין שום משמעות לשאלה הזו הכל שאלה של פרשנות (כלומר כיצד המנצח מבין
ומפרש את כוונות המלחין) אני אישית דוגל בשקיפות מירבית א-לה קאראין
כלומר רצוי להמנע מביצוע שרירותי או מאולץ ככל האפשר ואל לו למבצע לכפות
דבר על המוסיקה.
האם אתה, כאוהב וחובב מוסיקה, (במיוחד קלאסית סימפונית, אבל לא רק) חושב שבאמת יש צורך מנדטורי, בהקלטות טווח דינמי גדול ככל האפשר, בכדי להנות מהם בתנאים ביתיים, או שמא לא כך הדבר, והדבר אינו מבורך כלל?
אין שום משמעות לשאלה הזו הכל שאלה של פרשנות (כלומר כיצד המנצח מבין ומפרש את כוונות המלחין)
נראה שכל אחד מהניסוחים סוחב לכיוון אחר:האם לדעתך, בסביבת ההאזנה הביתית שלך, תוכל להיתרם ממערכת שיש לה טווח דינאמי גדול יותר מאשר לתקליט?
אין שום משמעות לשאלה הזו הכל שאלה של פרשנות (כלומר כיצד המנצח מבין
ומפרש את כוונות המלחין) אני אישית דוגל בשקיפות מירבית א-לה קאראין.
כלומר רצוי להמנע מביצוע שרירותי או מאולץ ככל האפשר ואל לו למבצע לכפות דבר על המוסיקה.
דוגמא למבצע שלטעמי מגזים בכל הקשור לדינמיקה: גיאורג שולטי,
הקלטותיו (גם הישנות ) מציגות טווח דינמי מרשים למדי ,לדוגמא:
מחזור הטבעת לריכרד וואגנר, לעומתו ההקלטה של קאראין נשמעת כמו מוסיקה קאמרית ..
מה עדיף ?
לדעתי ההקלטה של קאראין 'אובייקטיבית' ומאופקת יותר ואין בה כל שמץ מין הבומבסטיות המאפיינת את זו של שולטי , אצל קאראין התזמורת מתפקדת כחטיבה אחת ,לא כך הדבר אצל שולטי,
אשר ה'תפרים' בין חלקי התזמורת ברורים ואפילו גסים
נ.ב.
במדריך ה'פינגוין' נחשבת ההקלטה של שולטי לבחירה ראשונה ואף זכתה בעיטור הוורד,
איך אפשר לקחת המלצה מאילו הסבורים שהקונצ'רטו ההוא של אלגר הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לעולם המוסיקה?
התחרפנו לגמרי שם.
נכתב ע"י שניצל:אם אין לך קדם עם שלט,זה סיוט.
[/I]אתם יושבים בשולחן המסטרינג, והיית יכולים וצריכים לבחור בין:
1. לבצע קומפרסיה מסוימת, שאינה פוגעת בצליל,
בכדי להביא את ההקלטה לכך שתנוגן ללא משחק בשלט,
או טווח דינמי שבתנאים ביתיים מוביל להפצצה מוחלטת,
כמו שקורה לעתים,(שלא נדבר על מאזינים חדשים לגמרי, כמו שכולם היו פעם, שעוד לא יודעים "עם מי הם מתעסקים" ומשמיעים משהו כזה בפעם הראשונה.)
2. לבחור להתעלם מאופציה 1, מסיבות של נאמנות למקור, ולהשאיר איזה טווח דינמי שהוקלט, וזהו.
במה הייתם בוחרים ?
Triton -- מעניין למה אתה לא מסתפק בניסוחים "נייטאליים" ולא "מוטים" -- אתה במפורש מזמין את התשובה שמתאימה לך ("אני אישית נוטה ל1 לא פעם").במקרה שלי,כאחד שמוסיקה קלאסית תזמורתית היא לא מרכז הדיאטה, הדבר יכול להרגיז אותי, ולא פעם מונע ממני להוסיף עוד ממנה לתפריט.
תרשו לי להגדיר את זה אחרת בשביל כולכם:
דמיינו שאתם נמצאים בסיטואציה, שטכניקת ההקלטה, והציוד, מאפשרים להביא את מלוא הדרה של היצירה מכל בחינה, ובמיוחד מבחינת התחום הדינמי.
אין צורך או רצון לשנות את בומבסטיות הביצוע.
אתם יושבים בשולחן המסטרינג, והיית יכולים וצריכים לבחור בין:
1. לבצע קומפרסיה מסוימת, שאינה פוגעת בצליל,
בכדי להביא את ההקלטה לכך שתנוגן ללא משחק בשלט,
או טווח דינמי שבתנאים ביתיים מוביל להפצצה מוחלטת,
כמו שקורה לעתים,(שלא נדבר על מאזינים חדשים לגמרי, כמו שכולם היו פעם, שעוד לא יודעים "עם מי הם מתעסקים" ומשמיעים משהו כזה בפעם הראשונה.)
2. לבחור להתעלם מאופציה 1, מסיבות של נאמנות למקור, ולהשאיר איזה טווח דינמי שהוקלט, וזהו.
במה הייתם בוחרים ?
(מודה שבמקרים נדירים, אני מסוגל לענות תשובה חד משמעית, בגלל זה עניין אותי מה אחרים חושבים, אבל אני אישית נוטה ל1 לא פעם.)
טוב שמענו בפעם הראשונה, למה לחזור עוד פעם?בקיצור, אם אתה עושה סקר, ורוצה לדעת מה אחרים חושבים, אולי כדאי לשאול אותם, לא לנתב אותם.
מי בעייתי יותר, זו באמת השאלה שנשאלה.ולדעתי, אופצייה 1 בעייתית ביותר, אולי אפילו יותר מ-2 -- היא מורידה ממך את אפשרות הבחירה כבר בשלב הראשון.
למה? זה מהשאלות שאני לא מבין מה פתאום אני צריך להשיב עליהם,למה צריך להתערב בשיקולים של האנשים? ו/או להזכיר להם את החסרונות?
אני מתנצל אם תגובתי נשתמעה כביקורת על בחירתך, טעמך ו/או שיקוליך האישיים לבחירה שלך. ממש לא לזה התכוונתיAK, לא חשבתי שאני מזמין תגובה עם דעתי,
הבעיה היא שאם לא הייתי כותב, עוד מישהו היה מסנוור אותי עם פונטים ירוקים ושואל ולמה לא ציינת דעתך?
אם שמת לב לדעתי, אני לא לגמרי סגור על הנושא, אבל יכול להיות שאתה צודק, לכן אערוך את הפרט הזה, ליתר בטחון.
(לגבי מה אפשר או אי אפשר מבחינת קומפרסיה, גדול על
הדיון פה, ולא רלוונטי, לצורך העניין, הסר דאגה,
צא מנקודת הנחה שאפשרי, ברמה הטכנולוגית של מחר.)
טוב שמענו בפעם הראשונה, למה לחזור עוד פעם?
אמרת "משחקים בלי הטיות" לפני רגע לא?
מי בעייתי יותר, זו באמת השאלה שנשאלה.
אז אני מבין שאתה בוחר בכנות ב 2? זכותך.
למה? זה מהשאלות שאני לא מבין מה פתאום אני צריך להשיב עליהם,
ועוד יותר למה השאלה הזו באה בכלל ממאזין כבד קלאסי כמוך.
כי הם משוללי בחירה ביום יום AK ידידי.
ואת החסרונות והיתרונות הם כבר חוו על בשרם.
זה מאוד מעניין (ומפתיע אפילו) לשמוע מאנשים כאלה, ששמעו מוסיקה ומכירים סטאפ או שניים בחיים, מה היו בוחרים, לו ניתנה להם האופציה.