cd חדש מול ישן , דק וטרנספורט מול CD יש לי סלט !!!


tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אני יודע שיש שירשור שרץ על נושא דומה אבל בכול זאת !:O

לאחר שגמרתי לשפץ את הרמקול והמגבר , מצאתי את המנורות המתאימות , החלפתי שקע חשמל קבליי חשמל ושאר ירקות אני מרגיש שאני קרוב מאיי פעם לנירוונה !!
מה שנישאר לי כרגע זה CD !
לאחר שיפוץ הרמקול ניפתרתי מהברינגר כממיר והסידי הנוכחי שלי זה סוני x202es שקיבלתי במתנה ,משהוא משנות התישעים לא מהדגמים המפוארים של סוני משנות השמונים .

2 גורמים משפיעם על הבחירה שלי : הראשון והקל להבנה זה הסאונד - איך נשמעה .
הגורם השני זה סוג של סריטה ! אני רוצא להרגיש שמה שיש לי הוא מוצר מושקע , יחודי , ומעניין ואני הסביר יותר טוב : עם מישהוא יחבר לי טלפון סלולרי לפרה וינגן קובץ שישמעה יותר טוב מנגן של EMM אני לא הצליח לעולם להתחבר לסלולרי כמקור , אני לא מסוגל לנגן מוזיקה ממנו גם עם יהיה הכי טוב בעולם , לא מסוגל זה לא עובר את העיין שלי !! כמו שאמרתי סוג של סריטה .

חשוב לי לציין שאני לא קונה מחר היות ויקח זמן לאישתי להיתאושש מהקנייה האחרונה שלי (אופניים משומשות ב-15000 שח ) . אז יש לי מס חודשים לאפס את ההנהלה עד לקנייה הבאה !

ועכשיו לאחר שהבהרתי את את המצב אני הסביר מה הסלט !
אני משוטט על בסיס יומי בלוחות ורוקם לי מזימות אבל קשה לי להחליט מה הכיוון .
היות ולא ניתן לבדוק כל מכשיר בבית אחת המחשבות שלי היתה לכיוון של טרנספור + דק , כאשר הטרנספורטים שגרמו לי להזיל ריר היו כאילו עם VDRS משומשים או טרנספורט הכניסה של CEC שהיה אצלי בבית ובהחלט נשמע יותר טוב מ-DVD כטרנספורט. ודק חשבתי בכיוון של NOS DAC ובמיוחד גירה אותי DAC מבוסס ה- TDA1541A . מרשימת הפנטזיות הנ"ל שמעתי רק את הCEC וקראתי איו סוף תישבוחות על ה-TDA1541 כך שלרשימת הפנטזיות בסלט נוספו נגנים מבוססי הציפ הנ"ל כמו ה-REVOX שהיה בלוחות או איזה ניים CD3 שמצוי בלוחות או איזה סוני מאותו עידן .
רוב המכשירים האילו בנויים בסטנדרת של מכשיריי חלומות דהיום זאת אומרת ללא פשרות , מכניזים מסיבי ממתכת עיניות שניכתבו אלייהם אגדות ושאר ירקות .
החיסרון העיקרי שרוב המכשירים מהעידן הזה מאוד ישנים ומתומחרים קצת מוגזם לדעתי , בנוסף רובם אינם זמינים להשמעה בבית .
והאופצייה השלישית שמיתרוצצת לי בחלומות זה סידי מיד שנייה בן זמננו . פשוט לשכוח מהאקזוטיקה וללכת על איזה ארקם ודומיו כמובן מה שישמע יותר טוב .

מבחינת עליות אני חשבתי על מכסימום 2000 למכשיר משנות השמונים המפוארות .
2000 שח למכשיר מודרני מיד 2 אוליי קצת יותר עם יפול משהוא באמת מעניין .
לחדש התקציב יותר גמיש : אני מניח שבמידה ואני לא אמצא את מבוקשי בעולם היד שנייה אני אגמור עם CEC טרנספורט + ממיר .

מה דעתכם בנושא ?
אני יודע שזה קצת באויר אבל כזה אני מפנטז מפנטז ועד שמגיע חלון הזדמניות ואז מממש !
אני מכיר את הלוחות בע"פ אבל אני השמח עם תכוונו אותי לדברים שנעלמו מעניי !
אני גם השמח להזדמנות לבדוק את הTDA1541 בכל מכשיר שלא יהיה הסקרנות שלי לגביי הציפ הזה לא נותנת לי מנוח !

תודה צחי הטירון ;)

הכותב הנ"ל דיסלקט !:rolleyes:
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
אני צריך לעדכן מס' במשקפיים :)
 

123tomer

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
13
נקודות
18
אני באופן אישי לא הייתי הולך על יד 2 בסידי, בניגוד לכל סוג אחר של ציוד.
Cec פלוס ממיר זה שילוב מנצח, מה גם שאתה משאיר לעצמך אופציה לחבר מקורות דיגיטלים נוספים. מחשב נגיד.
אם אתה חושב על nos תבדוק קצת ברשת על ה mhdt havana למרות שהוא משתמש בצ׳יפ אחר מזה שציינת.
הדיבור עליו מפתה.

תהנה גבר
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
אני עובד כרגע עם שני נגנים מבוססי TDA1541. אתה מוזמן לבוא לשמוע ולהתרשם.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אם אתה רוצה דווקה טרנספורט ולא מהמחשב אזי רק VRDS . אם תמצא אחד שיש לו גם יציאה דיגיטאלית לDAC . לא ממש מכיר את הדגמים וכמה הם עולים , אני בטוח שלך יש יותר מידע
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
מעניין. גם אני בהתלבטות דומה. חשבתי גם אני לשדרג לסידיפי יד2 או להוסיף טרנספורט - בהוצאה של 2-3K מקסימום. הסידיפי ששמעתי במחירים הנ"ל לא נתנו לי קפיצת מדרגה מעל השילוב הנוכחי (DVD כטרנספורט + ממיר דאקמג'יק).
הם בהחלט היו מצויינים כל אחד בפני עצמו (שמעתי את האודיו אנאלוג פרימו, AVI יד2 ואת השינדק מיוז 2.0) - אם לא היה לי מקור הייתי לוקח כל אחד מהם בקלות בתור מקור מצויין, מוסיקלי ואמין. אבל בסופו של דבר אף אחד מהם לא התעלה מעל הקיים אצלי.

נדמה לי שאצטרך לקפוץ לקבוצת מחיר הרבה יותר גבוהה כדי לקבל אפקט מורגש וששווה את ההשקעה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני עובד כרגע עם שני נגנים מבוססי TDA1541. אתה מוזמן לבוא לשמוע ולהתרשם.


למה שניים?
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אם אתה רוצה דווקה טרנספורט ולא מהמחשב אזי רק VRDS . אם תמצא אחד שיש לו גם יציאה דיגיטאלית לDAC . לא ממש מכיר את הדגמים וכמה הם עולים , אני בטוח שלך יש יותר מידע

עם איזה VRDS התנסתה ?
ומה המסכנות שלך מהמכשיר הזה ביחס לטרנספורט קונבנציונלי ?
אן לי ניסיון עם VDRS אבל יש לי עם CEC וקראתי כתבה שמשווה את 2 הטרנספורטים שגורסת שהשיפור שהטרנספורטים האילו מיצרים נובעה בעיקר מזה של-2 המנגנונים יש אפקט של גלגל תנופה ששומר על ליניריות של קריאת הדיסיק עם מינימום טעויות .( ולא בגלל שלVDRS לופט את הדיסק ולא בגלל הרצועה של ה-CEC )
עם לא תהיה לי הפשרות להשוות ביין 2 השיטות סביר להניח שהCEC יועדף רק בגלל שכחדש הוא עולה 4700 עם אחריות ותשלומים וה-VDRS הכי זול שראיתי הוא בן 20 שנה ומבקשים עליו 2500 שח .
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
נכון יש דגמים שמבוססים על SONY KSS240 עם מנגנון מפלסטיק אך עדיין הם יותר טובים מהרבה מנגנונים אחרים. נגנים ביד שנייה יהיו טובים יותר בחלק הטרנספורט מאשר בנגנים חדשים אך חלשים יותר בממירים-- אם זה לא TDA1541 כמובן.לצערי מעגל CLOCK לא תמצא גם בנגנים של יותר מ10K ש"ח ובכולם יופיע הOP-AMP הידוע לשימצה במקום מעגל מלא עם איכות צליל טובה יותר(פרט לנגני MARANTZ).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113


השאלה היתה בשביל להבין אם יש סיבה טכנית לעצם העובדה שאתה משתמש בשני מכשירים או שאולי הם לא זהים {אחד מדגם כזה ואולי אחד משופר}.

התגובה שלך לא במקום.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
מאותה סיבה שיש לי מס' פטיפונים, זרועות, ראשים ומגברים ועוד נגן CD אחד נוסף. הם נשמעים שונה ואני אוהב להחליף. אחד משודרג. השני בדרך.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
נכון יש דגמים שמבוססים על SONY KSS240 עם מנגנון מפלסטיק אך עדיין הם יותר טובים מהרבה מנגנונים אחרים. נגנים ביד שנייה יהיו טובים יותר בחלק הטרנספורט מאשר בנגנים חדשים אך חלשים יותר בממירים-- אם זה לא TDA1541 כמובן.לצערי מעגל CLOCK לא תמצא גם בנגנים של יותר מ10K ש"ח ובכולם יופיע הOP-AMP הידוע לשימצה במקום מעגל מלא עם איכות צליל טובה יותר(פרט לנגני MARANTZ).

אתה יכול להיות יותר ספציפי לגביי המרנצים והיתרון שלהם ? (אני קורא המון על ה-OP AMP וכמה זה גרוע ועל זה שהמון משדרגים את ה-CLOCK ) לגביי הקלוק אני מבין אבל אן לי מושג מה זה ה OP AMP ! עם תוכל גם כמה מילים בנושה הזה ?:)
 

אלוהיםאדירים

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
0
נקודות
0
מאותה סיבה שיש לי מס' פטיפונים, זרועות, ראשים ומגברים ועוד נגן CD אחד נוסף. הם נשמעים שונה ואני אוהב להחליף. אחד משודרג. השני בדרך.

(Y)
הנה, אפשר לענות גם יפה, לעניין ובקיצור. ולא ב"ככה".
קצת נימוס לא הורג אף אחד. (ורד)
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
עם איזה VRDS התנסתה ?
ומה המסכנות שלך מהמכשיר הזה ביחס לטרנספורט קונבנציונלי ?
אן לי ניסיון עם VDRS אבל יש לי עם CEC וקראתי כתבה שמשווה את 2 הטרנספורטים שגורסת שהשיפור שהטרנספורטים האילו מיצרים נובעה בעיקר מזה של-2 המנגנונים יש אפקט של גלגל תנופה ששומר על ליניריות של קריאת הדיסיק עם מינימום טעויות .( ולא בגלל שלVDRS לופט את הדיסק ולא בגלל הרצועה של ה-CEC )
עם לא תהיה לי הפשרות להשוות ביין 2 השיטות סביר להניח שהCEC יועדף רק בגלל שכחדש הוא עולה 4700 עם אחריות ותשלומים וה-VDRS הכי זול שראיתי הוא בן 20 שנה ומבקשים עליו 2500 שח .

לא התנסיתי . אני פשוט במקום שלך , יש לי CDP שהיה ברמה גבוהה כשקניתי (ארקם), היום הוא כלום. ואני אישית הולך יותר על פתרון למחשב , אבל אם ארצה נגן (אם אראה שעדיין המחשב לא טוב מספיק ), אזי אני כנראה אלך על VRDS . אם הוא ישב אצל אודיופיל (ולא אצל תקליטן ו/או אולפן הקלטות), נראה לי מספיק טוב . ולפחות שם יהיהו לי פחות טעויות מהטרנספורט .
את הCEC אני לא מכיר כך שאני לא יכול לחוות דיעה על זה . אשמח לשמוע ממישהו שבחן אותם ראש בראש בתור טרנספורט
ד"א יש לך קישור לכתבה שקראת ?
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
OPAMP הוא מעגל משולב של דרגת קדם מגבר בתוך צ'יפ בד"כ של 8 רגליים ,משתמשים בו בעיקר במקומות שרוצים לחסוך מבחינה כספית או כשיש מגבלות מקום ,איכות הצליל שלו נחותה לעומת מעגל מלא ואת זה שמעתי באוזן בנגן שהושתל שם BURSON OPAMP שזה מעגל מלא שנכנס לאותו המקום בו היה הרכיב המשולב.
מראנס לא משתמשת ברכיב משולב אלא בונה מעגל שלם ללא פשרות -יש שאוהבים את הצליל שלהם ויש שלא, אך אי אפשר להתעלם מיצירות מופת כמו הCD7 או הCD12 או הSA1
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
יש גם OPAMPים לא רעים. אתמול סיימתי את השידרוג של הסוני CDP-227ESD. ה-NE5532 הוחלפו לטובים יותר וה-OVERSAMPLING בוטל. התוצאה מפתיעה לטובה.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
אני בדיוק עושה את זה ל-CD של Naim :)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בהחלט שיש הבדלים באיכות הנשמעת לאוזן בין רכיבי מעגלים משולבים ( IC's or Integrated Circuits ), או מגברי שרת ( Op-Amps or Operational Amplifiers ) שונים. עם זה, בגדול, כמעט תמיד מעגל הבנוי מרכיבים בדידים ( Discreet Components ) יישמע יותר טוב מהמעגל המשולב הטוב ביותר.

רכיב הבנוי מרכיבים בדידים הבא להחליף מעגל משולב במעגל כמו BURSON OPAMP עשוי לשפר את הצליל במרבית המקרים. עם זה, מאחר ובמרבית המקרים כאשר יש מעגל משולב משתמשים אתו בתוספת משוב שלילי ברמה גבוהה מאד, מעגל המתוכנן מלכתחילה עם רכיבים בדידים ללא רמה גבוהה של משוב שלילי – אם המעגל מתוכנן נכון הוא יישמע טוב יותר מאשר מעגל אחר בו משתמשים במעגלים משולבים, כולל מעגל משולב הבנוי מרכיבים בדידים.

להערכתי, אחת הסיבות לאיכותו הגבוהה של הממיר של תדי פרדו היא העובדה שהוא משתמש ברכיבים בדידים במסלול האנלוגי של הממיר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור